BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: henk op 04 September 2007, 22:05:36
-
Railmagazine 247 is alweer verschenen. We naderen snel nummer 250. Op de eerste pagina van de Actueelrubrieken vinden we gelijk de aardigste foto. Een VIRM viertje gekoppeld met een enkele kopbak van een eigenlijk zesdelige soortgenoot. Het hoe en waarom moeten jullie zelf maar lezen.
Het zal bekend zijn dat NS Hispeed de aangepaste ICRm rijtuigen voorlopig in de Beneluxtreinen laat meerijden. Op pagina 9 staat dat één dezer dagen de gehuurde TRAXX-locs ook maar gelijk de Beneluxtreinen gaan trekken. Dat is toch humor. Is deze pseudo HSL-trein al gesignaleerd onder de sluis nabij Roosendaal?
In Goederenwagens Actueel wordt wat uitgebreider aandacht geschonken aan de wederwaardigheden van een aantal series ketelwagens.
De grootspoorafdeling begint met de nieuwe trams en metro’s voor Rotterdam, gevolgd door een artikeltje over de aflevering van Protosstel 5031 aan Connexxion. Daarna een kort artikel over de bouw van de stations in Utrecht, Rotterdam, Breda, Den Haag en Arnhem. Mij valt vooral op hoe die stations op elkaar lijken.
In het artikel over 125 jaar Gotthardlijn staan fraaie foto’s van dubbele stoomtractie. Daarna een wel zeer informatief artikel voor de Beneluxspoorleden. In een grootspoordraadje vertelde Chris Rompelberg hoe hij twee ex 2400’en uit Frankrijk wist los te peuteren. In dit artikel kunnen we over de bijbehorende expeditie naar het Zuiden lezen.
De modelspoorafdeling begint met een lekker lang artikel waarin Fokko Feenstra en Theo Maris de bouw van een Drentse halte, periode jaren 50, in H0 beschrijven. Daarna bouwt Hans Nijntjes een Ezeltje in messing en laat Peter de Vries zien hoe je met karton hele mooie gebouwen kunt maken. Vervolgens mogen Vincent Scholtze en Frodo Weidema nog 10 pagina’s uitweiden over Okrhavnbanen. Deze keer vertellen ze hoe het ruige rotslandschap vorm heeft gekregen.
Kijk, voor dit soort artikelen over fraaie modelbouw, waarbij niet op pagina’s wordt beknibbeld, heb ik ooit een abonnement op Railmagazine genomen. Deel 2 staat bij het artikel over Orkhavnbanen. Dat doet vermoeden dat Vincent en Frodo nog een tijdje door mogen gaan.
In de productinformatie vertelt Len de Vries onder andere dat de verschijning van de Roco ICK-rijtuigen voor enige commotie op internet zorgde. Wel jammer dat hij er niet bij schrijft hoe via datzelfde internet Manuel kon berichten over de aanpassing van de foutjes en gelijk de door hem gemaakte onderdelen beschikbaar stelde. Ook dat is Beneluxspoor. :D
-
Vervolgens mogen Vincent Scholtze en Frodo Weidema nog 10 pagina?s uitweiden over Okrhavnbanen. Deze keer vertellen ze hoe het ruige rotslandschap vorm heeft gekregen.
Kijk, voor dit soort artikelen over fraaie modelbouw, waarbij niet op pagina?s wordt beknibbeld, heb ik ooit een abonnement op Railmagazine genomen. Deel 2 staat bij het artikel over Orkhavnbanen. Dat doet vermoeden dat Vincent en Frodo nog een tijdje door mogen gaan.
Nou nou Henk, van zo'n fijne recensie zit ik helemaal te soppen achter m'n Mac. ;D
Voor de liefhebbers van smalspoormodelbouw is het wellicht leuk om te vermelden dat Orkhavnbanen samen met andere (smalspoor)modelbaantjes komend weekend (8 en 9 september) 'live' in actie is zien tijdens de De Nationale Smalspoormodeldagen bij de Stoomtrein Valkenburgse Meer http://www.smalspoormuseum.nl/Evenementen/Modbd.html (http://www.smalspoormuseum.nl/Evenementen/Modbd.html).
Misschien tot ziens,
Vincent
-
Volledig verdiend Vincent. Hoeveel afleveringen kunnen we nog verwachten?
Dat zinnetje over de reden voor mijn abonnement slaat trouwens op de hele modelspoorafdeling in dit nummer. Het is allemaal fraai en het artikel van Fokko en Theo beslaat ook een pagina of 10 geloof ik.