BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: henk op 29 July 2014, 19:07:59
-
Rolf Fleischmann is voor zichzelf begonnen onder de naam NME, Nürnberger Modelleisenbahnen. Eerst in n, maar nu toch ook maar in H0. En dan niks geen ouwe zooi, maar een moderne graanwagen.
http://www.nme-online.de/tagnpps,-ep.-vi,-vtg,-art.-nr.-504600.html (http://www.nme-online.de/tagnpps,-ep.-vi,-vtg,-art.-nr.-504600.html)
-
Werkelijk prachtig (y)
-
Waar kan ik dit model bestellen?
-
Neem eens contact op met de plaatselijke treinhandelaar / treinwinkelier. Op de website staat "im Fachhandel erhältlich". Mogelijk dat zij het ding voor je kunnen bestellen.
Groet Ronald.
-
Ik kreeg een mailtje van Kramm, maar ik neem aan dat een Nederlandse winkel ook bij NME kan bestellen.
http://www.modellbahn-kramm.com/d/spezial.cfm?fid=614&artnr=504600 (http://www.modellbahn-kramm.com/d/spezial.cfm?fid=614&artnr=504600)
-
Even een oud draadje afstoffen, volgens mij is er namelijk verder geen draadje over de NME wagens (behalve aankondigen).
Even een vraagje:
Welke wagon moet ik aanschaffen wil ik er eentje met sluitlicht hebben, naar Nederlands voorbeeld?
505690: met constant licht
505691: met knipper licht (alleen Zwitserland?)
505692: met knipper licht (alleen Italië?)
505693: identiek aan de 505690 met ander nummer.
Ik dacht dat in Nederland de sluitseinen knipperden, maar wellicht zit ik er gigantisch naast.
Groet en dank,
Michiel
-
Vroeger reden goederentreinen in Nederland met een knipperbol. Tegenwoordig is een sluitbord genoeg. Zal wel twee borden zijn als de trein uit Duitsland komt.
-
In NL heeft een goederentrein tenminste 1, al dan niet knipperende lamp, of 2 sluitborden.
Treinen van Duitsland naar België via NL komen zie vaak met 2 rode lampen rijden vanwege de regelgeving in België