BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Petertrein81 op 17 July 2014, 17:35:40
-
Dit bericht kwam ik tegen op www.spoorpro.nl. (http://www.spoorpro.nl) Een website voor mensen die voor hun werk ook met spoor bezig zijn, zoals ondergetekende.
Maar ook interessant voor liefhebbers.
Bericht van vandaag:
Alstom en CAF in race voor Sprinter Nieuwe Generatie
Treinfabrikanten Alstom en CAF zijn nog in de race in de aanbesteding van de Sprinter Nieuwe Generatie (SNG) van NS. Dat heeft NS bekendgemaakt. Na de zomer moet duidelijk zijn welke van deze twee partijen de nieuwe Sprinter mag gaan leveren. De spoorvervoerder zegt bij de aanbesteding van de nieuwe treinen uit te gaan van bewezen technologie.
Meer lezen: http://m.spoorpro.nl/materieel/2014/07/03/alstom-en-caf-in-race-voor-sprinter-nieuwe-generatie/
De trein van Alstom is vast een neefje van de SNCF trein die niet langs de perrons past. En over CAF zal ik maar helemaal niet beginnen. Ik had gehoopt dat NS dochter Abelio zou volgen en voor een Stadler trein (Flirt 3) zou kiezen. Maar eigenlijk was dat al valse hoop.
Groet Peter,
-
En? Zitten daar toiletten in? ;D.
Erik.
-
Voor sommige word het een mooie en voor de andere een lelijk ding. Ik denk
dat de neus vrij bol/puntig is en laag bij de grond.
Grtjes Remy
-
Mooie treinen worden toch al min. 25 jaar niet meer gemaakt.!!
Tinus.
-
En over CAF zal ik maar helemaal niet beginnen.
Wat is er mis met CAF? Ik had nog nooit van deze firma gehoord, dus ik heb er (nog) geen oordeel over.
-
De serie M4 / S3 van de Amsterdamse metro (http://nl.wikipedia.org/wiki/Metro-_/_sneltrammaterieel_M4/S3) is door hun gebouwd.
-
Of het ontwerp mooi word zal een kwestie van smaak zijn. De een zal het mooi vinden en de ander niet.
Toiletten verwacht ik wel daar deze er in de toekomst in MOETEN zitten als ik mij niet vergis.
Als machinist ben ik meer benieuwd naar de praktische zaken.
-
Als er maar een dichte achterwand inzit, dan ben ik al heel blij :P
-
Hoop niet op die standaart dingen
Gr Thijs
-
Als er maar een dichte achterwand inzit, dan ben ik al heel blij :P
Dat is inderdaad 1 van de praktische zaken.