BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Bas, Dordrecht op 07 July 2014, 18:23:06
-
na de korte euforie....een snel einde...
https://www.youtube.com/watch?v=oqOVlYBq_Hs
Groeten uit Zwitserland
Bas
-
Nou daar ben je dan ook lekker klaar mee....verkoop je treinstellen
zodat ze daar een nieuw lang leven kunnen krijgen staan ze daar gelijk
buiten dienst! Ik zou het wel weten als NS zijnde. Slaat nergens op....
Grtjes Remy
-
Ehm... Wat maakt het de NS nou uit wat ze daar met die wadlopers doen? De NS heeft zijn geld (als het goed is) binnen, dus daar houdt de interesse van NS wel op hoor...
-
ns Zou zijn centen wel gebeurd hebben. (y)
Wat maakt het dan nog uit wat er mee gebeurd.
Tinus.
-
Trenes de Buenos Aires is sinds mei 2012 zijn concessie kwijt door o.a. achterstallig onderhoud, veiligheid issues en een treinramp. Hierdoor rijden ook de Wadjes niet meer en staan al 2 jaar stil
Gr, Ben.
-
na de korte euforie....een snel einde...
https://www.youtube.com/watch?v=oqOVlYBq_Hs
Groeten uit Zwitserland
Bas
Heeft deze cameraman last van ADHD ???
-
Volgens mij heeft NS nog niet zijn centen dus dat maakt het nog zuurder... Helaas geen museumwadje ook door deze actie's... Weer een manager die ondoordacht weer een hoop geld dacht te verdienen waarschijnlijk... Behalve de Wadjes die op het spoor staan zouden er ook nog wat op de kade staan te roesten...
-
Echt zonde, dat zien we dus nooit meer terug als museumstel...
Bedankt Bas!
Gr. Silvester
-
uh, die dingen waren toch ook nog vertimmerd voor breedspoor? Past dus niet eens meer op t spoor hier, bovendien zijn dr ook nog in Roemenië en Polen als je persé zo'n ongeinspireerde grafkist als museumstel wilt.
-
Volgens mij is men nog niet eens zover gekomen...
-
Treinen naar Uruguay rijden op normaalspoor. Er is geen ombouw geweest. In totaal zijn er tien stellen richting Argentinie gegaan. Bron ondermeer wiki (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wadloper_%28spoorwegmaterieel%29), Flickr (https://www.flickr.com/photos/ahrend01/sets/72157629586019957/) voor plaatjes. Die zelfde site laat ook een andere Nederlands (https://www.flickr.com/photos/ahrend01/7032836565/in/set-72157629710185481) ontwerpen zien.
Groet,
Michel
-
Wiki klopt niet, het grootste deel van de DH-1tjes is ook die kant op gegaan en daar is na de aankomst helemaal niks meer mee gedaan... :(
-
dat is correct, geen idee waar die gebleven zijn. Maar wat wel klopt is dat de treinen ingezet zijn voor de verbinding tussen Buenos Aires en Montevideo. Oorspronkelijk was het de bedoeling ze om te bouwen naar breedspoor en er een bak tussen te plaatsen (uit de Spaanse treinstellen serie 593). Alleen is dat doorkruist doordat ze in te zetten op de eerder genoemde spoorlijn. Dat werd geen succes daar. De treinmaatschappij is zijn licentie kwijtgeraakt, daardoor kunnen de treinen niet meer ingezet worden.
Ik gebruikte Wiki alleen even om zichtbaar te maken dat er geen ombouw heeft plaatsgevonden.
Groet,
michel
(bronnen: NVBS Op de Rails 2011, 2012)
-
uh, die dingen waren toch ook nog vertimmerd voor breedspoor? Past dus niet eens meer op t spoor hier, bovendien zijn dr ook nog in Roemenië en Polen als je persé zo'n ongeinspireerde grafkist als museumstel wilt.
Hoi Floris,
Wat jammer dat je zo reageert, ongetwijfeld heb jij ook materieel waar ik minder of niks mee heb.
Waarom kan het nou nooit gezellig blijven op het forum, het spoor is een erg brede hobby en daar heb je nu eenmaal te maken
met mensen die niet alleen leuk vinden wat jij ook leuk vind.
Laat mensen nu in hun waarde. Ik vind het een leuk stel en jij niet. Ik geloof dat dat niet eens de vraagstelling is.
Laten we het nu eens gezellig houden!
Gr. Silvester
-
Laat mensen nu in hun waarde. Ik vind het een leuk stel en jij niet.
Hij vind het een stom treintje. Als je iedereen in z'n waarde laat mag dat dus. ;)
Bovendien, wie Floris kent weet dat er nogal wat satire in z'n opmerkingen zit, maar in dit geval ben ik het met hem eens dat die afgedankte diesels daar prima staan, ze zijn na de verbouwingen toch niet meer bruikbaar voor museale doeleinden.
-
Mannen, op zich begrijp ik de reactie van Floris wel, echt mooi zijn ze nou ook niet en iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
En dat heb jij Silvester ook.
Het zijn allemaal meningen over de 'looks' van een trein. Niks mis mee, niet persoonlijk door laten 'afleiden'.
Ik vind de wadloper ook een bijzonder ongeinspireerde trein, maar .............. ook ik zou ze wel als museumobject bewaard hebben zien worden. En dat komt omdat ik ze jarenlang hier in het Noorden heb langs zien brommen. Gewoon simpele treinen die trouw hun werk deden; een stuk geschiedenis dus.
Overigens; weten we zeker dat de NS nog geen geld heeft ontvangen hiervoor, of denkt iemand dat alleen maar?
-
Geen zorgen Silvester en VFR, dat is standaard Dilziaans taalgebruik waar de meeste BNLS'ers volkomen aan gewend zijn. Of zelfs hebben overgenomen, na meer dan acht jaar nadrukkelijke aanwezigheid van die oosteuropese zelfstookslobberende forumgraftak. QED ;D
Verdiep je maar eens in de bijdragen van Dilz. "Ongeinspireerde grafkist" is dan wel weer een mooie vondst. ;D
Eelco
-
En ach, dit draadje is ook wel weer een voorbeeld van de bijzondere prioriteiten die spoorliefhebbers stellen. Er is daar een bedrijf en een verbinding verdwenen, geld op, mensen ontslagen en dan maken wij ons druk over wadjes.
Waarom zouden die trouwens niet terug kunnen komen? Misschien is dit wel de ideale gelegenheid om voor weinig twee eentjes aan te schaffen, naar Nederland te verschepen, naast de TEE DEIV op te stellen en dan ..... eh, geen idee. ;D
-
Gewoon lekker laten wegrotten daar, zoals het grafkisten betaamt ;D
-
2 eentjes als trek/duw kracht gebruiken voor de TEE (y) ;D
Waarom noemen sommige die wadlopers grafkisten, waar komt die bijnaam vandaan....
(van mij mag iedereen een wadloper mooi vinden :-*)
-
Het museum (http://www.totzover.nl/index.php?page=museum) is er al. ;D
Marius
-
;D Meesterlijk ;D
-
2 eentjes als trek/duw kracht gebruiken voor de TEE (y) ;D
(y)
Dat ik daar niet aan dacht zeg.
-
Had Polen geen interesse in de Argetijnse wadlopers?
Destijds vroegen ze of NL nog meer ter beschikking had, en toen kregen ze te horen dat de rest ook verkocht was, Ze wouden wel informeren.
Nu hebben ze een kans, ombouwen kost wat maar als ze tevreden zijn over wat ze hebben is het de moeite waard.
En het Spoorweg museum wou een Wadloper uit het buitenland halen, nu hebben ze ook een kans, hij hoeft toch niet te rijden? gewoon terug naar NS geel en ergens in hun loods neerzetten en toegankelijk maken voor bezoekers.
-
Ik vind de Wadlopers eigenlijk wel leuk om te zien. Dat is ook een van de redenen dat ik er hier 3 op de baan heb, wat de bedoeling is later te worden uitgebreid naar 5. Helaas is er een defect maar toch. Verder is dit wel off topic.
Ik juig persoonlijk het plan toe om een aantal Wadlopers terug naar Nederland te halen en hier gebruiken voor museumdoeleinden. Tussen haakjes, is zelfs dit besproken als mogelijkheid voor SSBW (Stichting Spoorlijn Boxtel-Wesel). Wederom is ook off topic.
Al met al, ik vind ze wel leuk om te zien.
MVG, Hielke1501
-
Helaas is er een defect...
Dat lijkt me best realistisch.
-
@Dirk J
Dat wel ja. ;D
-
Hij vind het een stom treintje. Als je iedereen in z'n waarde laat mag dat dus. ;)
Bovendien, wie Floris kent weet dat er nogal wat satire in z'n opmerkingen zit, maar in dit geval ben ik het met hem eens dat die afgedankte diesels daar prima staan, ze zijn na de verbouwingen toch niet meer bruikbaar voor museale doeleinden.
Waarom niet meer bruikbaar? De verf en die paar lampen heb je zo terug verbouwd....
-
In Polen staan de eerste Wadlopers ook al aan de kant. Dan gaan ze ze vast niet uit Argentinië terughalen... ook eventueel voor het Spoorwegmuseum lijkt het me aantrekkelijker om een stel uit Polen op te scharrelen, het is meer dan 12.000 km naar dat deel van Zuid-Amerika!
-
Ach, kan prima, er staat ook een loc in het spoorwegmuseum die helemaal uit Indonesië kwam... ;)
-
stiekem vind ik wadlopers best leuk.
-
Stiekem vind ik het ongeinspireerde grafkistjes ;D (y)
-
Another one bites the dust ;D ;D
-
In Polen nu al aan de kant ?
Dat zijn niet de rijkste landen, maar om na 2 jaar al aan de kant te zetten...
-
Men zal er wel achter gekomen zijn dat de boel compleet afgeragd was en dat een revisie duurder uitvalt dan leasen van spul tot aan het einde van de lopende concessie ofzo...
-
staat me bij dat er ook maar heel weinig (1 eentje en 1 tweetje?) daarnaartoe zijn gegaan, een van die stellen was na een paar maanden al krom gereden bij een overwegbotsing, tja, dan gaat t hard... onderdelen gauw op enzo. In roemenië geef ik t allemaal wat meer kans, die hadden een aardige partij van die dingen overgenomen, dan hou je dr met wat gekannibaliseer voorlopig nog wel een paar rijdend.
-
Als ze in Argentinië toch staan te verroesten kunnen ze die Nederlandse wadlopers vanavond na de voetbalwedstrijd mooi gebruiken om hun verlies op af te reageren. (Of om ze symbolisch op het vreugdevuur te gooien, maar goed) :)
Reinout
-
Bijna goed, 17 bakken naar Polen.
-
In Polen nu al aan de kant ? Dat zijn niet de rijkste landen, maar om na 2 jaar al aan de kant te zetten...
Het is gedaan met de inzet van de DH-stellen bij de Poolse vervoerder Koleje Slaskie. Sinds mei staan de stellen deels in Katowice aan de kant. Slechts de SN83-007 (ex.3226) rijdt nog af en toe een vervangend dienstje. De DH-diensten zijn overgenomen door de van PKP gehuurde electrische EN 57 stellen. Aannemelijk worden de DH's, zodra het leasecontract afloopt, teruggeleverd aan de leasemij. Sigma. Alle info's en foto's over het jaar 2013 zijn te vinden in de nieuwste, zojuist verschenen, uitgave van het boek SPOOR editie 25
-
Als er iets grafkisterigs in het museum staat, zijn het wel de grafgroen met zwarte fluitketels. Laten ze de 2100 en 3700 ook maar snel ergens inmetselen zodat we die ook niet meer hoeven te zien.
Nee, dan toch liever een fris gele SRV wagen ;D