BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Eelco Storm op 30 June 2014, 18:38:28
-
Aangezien ik een weekje voor mezelf heb in Nederland, en ik toch eigenlijk best een paar 1200'en voor de camera zou willen hebben, vroeg ik me af wie me kan vertellen waar en rond welke tijdstippen ik deze locs vast kan leggen... Ik ben tussen 25-7 en 30-7 in den lande.
Eelco
-
Op vrijdag en zondag rijden de EETC treinen van de watergraafsmeer via den bosch naar venlo of andersom. In principe rijden ze vanuit de watergraafsmeer via rotterdam naar den bosch, maar door werkzaamheden kan dit afwijken. Meestal word op somda.nl of de facebook van Op de Rails wel het een en ander bekend gemaakt.
Groet,
Johan
-
Okay, tijden zijn ook op Somda te vinden? Dan zal ik daar eens kijken. Mooie gelegenheid om eens naar A'dam CS te gaan (y)
-
Op de opderails facebook staan vaak 3 dagen van de tevoren de doorkomsttijden. Door aanpassingen in Den Bosch in het niet meer mogelijk om van spoor 1 naar Utrecht te gaan dus wordt de laatste tijd de route "onderlangs" benut. (Ht-O-Nm-Ah etc. om zo weer retour te gaan naar Watergraafsmeer)
Let op: lokken rijden vrijdag naar Venlo en blijven daar slapen tot zondag de retourtreinen komen.
-
(y) Dank voor de hulp!
-
de 1200-en staan vaak opgesteld op watergraafsmeer, als je de ringweg neemt rijdt je er onder door, vandaag stond er een bruine 1200 en de zwarte Märklin 1200. Misschien kun je even op de vluchtstrook stil staan....
gr Bert
-
Hmm, laat ik dat maar niet doen ;D
-
Door aanpassingen in Den Bosch in het niet meer mogelijk om van spoor 1 naar Utrecht te gaan dus wordt de laatste tijd de route "onderlangs" benut. (Ht-O-Nm-Ah etc. om zo weer retour te gaan naar Watergraafsmeer).
Wie betaalt eigenlijk al die extra kilometers, veroorzaker ProRail of slachtoffer EETC?
-
Denk het laatste. Goeie tip die facebook pagina :-) !
-
Kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen. Als ProRail de functionaliteit van de infra wil veranderen, moeten ze de vervoerders raadplegen. Daarna beslist uiteindelijk de minister. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat EETC dit zo maar geaccepteerd heeft.
-
@ Eelco. Sorry als dit draadje dreigt te ontsporen. :)
Wie betaalt eigenlijk al die extra kilometers, veroorzaker ProRail of slachtoffer EETC?
Hier heb ik het met diverse lieden buiten het forum over gehad. Kunnen we hier ook mooi gedachten uitwisselen.
Prorail deelt de rijpaden in naar gelang de prioriteit van de trein(en). Zijn de rijpaden vol tussen Utrecht en Den Bosch, heeft de vervoerder het maar te pikken dat hij een ander pad/route krijgt. Leeg materieel heeft niet bepaald een hoge prioriteit.
-
Ontsporen is geen probleem, heb mijn antwoord ;D
-
de 1200-en staan vaak opgesteld op watergraafsmeer, als je de ringweg neemt rijdt je er onder door, vandaag stond er een bruine 1200 en de zwarte Märklin 1200. Misschien kun je even op de vluchtstrook stil staan....
Goed plan.....
-
Kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen. Als ProRail de functionaliteit van de infra wil veranderen, moeten ze de vervoerders raadplegen. Daarna beslist uiteindelijk de minister. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat EETC dit zo maar geaccepteerd heeft.
En als dat wordt medegedeeld worden ook de belangen van een ieder afgewogen en een besluit gemaakt en wederom medegedeeld.
En door dat laatste is EETC prima op de hoogte wat wel en niet mogelijk is en kan daar mee rekenen en plannen...
Reken er dus maar op dat EETC gewoon infra heffing betaald over de afgelegen kilometers...
-
de 1200-en staan vaak opgesteld op watergraafsmeer, als je de ringweg neemt rijdt je er onder door, vandaag stond er een bruine 1200 en de zwarte Märklin 1200. Misschien kun je even op de vluchtstrook stil staan....
gr Bert
Goed plan.....
Behalve dat dat dus helemaal geen goed plan is, eigenlijk op het stupide af is het ook strafbaar en levert het je een boete op van EUR 130,-
Dat ding heet niet voor niets vluchtstrook.
Als daar allemaal idioten zomaar gaan stilstaan komt dat de veiligheid lekker ten goede, NOT :-X
-
Remunj, ik denk dat de opmerking van 5166 juist ook bedoeld was om aan te geven dat stilstaan op de vluchtstrook om foto's te maken niet heel slim is...
Eelco
-
Zeg maar Eric ;D
Tsja, zou kunnen :-\ komt alleen niet heel duidelijk over.
-
Dat is ook weer waar, Eric ;D
-
Maar als je er op de vluchtstrook stopt, staat er binnen de kortste keren een file en dan kunnen nog veel meer mensen van de 1200'en genieten (y).
Volgens mij heb ik er ook nooit een echt van dichtbij zien en horen rijden, moet ook maar eens gebeuren.
Stephan.
-
Dat heb ik dan nog wel regelmatig gehoord, onder de kap van Utrecht CS. Als de intercity naar Haarlem langs spoor 7 kwam aanrijden. En dan op de witte streep gaan staan, ogen dicht en de loc langs voelen rijden. Mooie dingen ;D (y)
-
En voor de rest gaat het wel goed met je geestelijkgestel ns8714
-
Uitstekend Arnout, dank je (y)
-
Gelukkig dan maar
-
Tegenwoordig kun je voor het spotten van de 1252 ook op www.marklin.nl terecht zag ik.
-
Ik heb zaterdagavond 3 van die monsters in Vl zien staan, keurig achter elkaar. 2x bruin en één keer dat ding dat reclame maakt voor dat klapschaatstreinenmerk, onder het mom van felicitaties aan mijn baas met het 175 jarig bedrijfsjubileum... ;D ::)
-
onder het mom van felicitaties aan mijn baas met het 175 jarig bedrijfsjubileum... ;D ::)
Werk je bij Nederland dan? Ik ken dat bedrijf niet. ::)
-
Zo oud zijn de NS, laat staan NS Reizigers BV nog lang niet nee ;D