BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: PKM op 20 June 2014, 20:37:14
-
Weer een zoekplaatje. Deze geeft (voor mij) weinig aanknopingspunten.
Hopelijk hebben jullie een idee.
http://trainsandtrucks.nl/imageTable.php?imageID=2251
Peter
-
Ik vrees dat deze opname te weinig, of eigenlijk geen, aanknopingspunten voor en specifieke locatie heeft...
-
In het echt waren de bakken ook een beetje krom ;D
-
Volgens mij is die foto genomen op het fabrieksterrein van werkspoor.
Foto komt me bekend voor.
Groetjes Chris
-
Volgens mij zie je op de achtergrond links ook nog een spoorlijn lopen.
-
Dit is niet op het Werkspoor fabrieksterrein, daar stonden geen (of in elk geval niet deze) bovenleidingsportalen. Het treinstel ziet er ook niet fabrieksnieuw uit.
Eelco
-
Foto komt me bekend voor.
Groetjes Chris
Hij zit ook gewoon in de beeldbank van het Utrechts Archief, maar zonder locatie.
-
Hoewel ik momenteel nog niet voldoende aanknopingspunten heb, vermoed ik dat dit te Lijnwerkplaats Leidschendam is. Plan T is daar als eerste in onderhoud geweest, dus dat zou voor de 501 natuurlijk ook zo geweest kunnen zijn. Ik zoek nog even verder.
Groetjes,
Emiel
-
Best mogelijk dat dit Wpl Ldv is met op de achtergrond de Hofpleinlijn. Het spoor waar dit stel opgeteldstaat zouhet zakspoor kunnen wezen. Afgaande op de enkele rijdraad en de speciale constructie van de zijwaartse ben ik dit alleen maar op de wpl tegengekomen.De foto is dan in de richting van wat nu de wasserij is,rechts op deze foto,zou staan. Het oude seinhuis kun je hier net niet op zien, jammer.
Gr Hans
-
Deze foto is overduidelijk in Leischendam gemaakt.
Net achter het treinstel is de trap van het seinhuis te zien en het stel staat hier op de sporen bij "het enge bos", oftewel, naast het bos en met de kop naast de rangeerpost van de werkplaats. Links naast de kop is nog net een stukje van de bovenleiding van het "zakspoortje" te zien.
Een fraaie plaat van een eenling.
Op dat moment had de 501 de koppeling nog laag hangen omdat het , indien nodig, beremd weggesleept moest kunnen worden;
Dit was één van de twee aankomstsporen waarmee de werkplaats bereikbaar was.
Ook is net boven de kop van het treinstel nog één van de uitrijseinen te zien.
Moest er een rangeerbeweging van de ene kant van de werkplaats naar de andere kant gemaakt worden ("zagen" in het jargon) dan moest je twee maal toestemming hebben van het seinhuis.
-
Dank allen!
Ik ben weer wat wijzer!
Ik heb de tekst toegevoegd aan de site en de locatie doorgegeven aan Het Utrechts Archief.
Peter