BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Wat zijn we aan het rijden? => Topic gestart door: GerardvV op 09 June 2014, 17:32:32
-
Het zit de nieuwerwetse electrische loks van de NS niet mee, het lijkt wel of zij onder een zeer ongelukkig gesternte geboren zijn. Regelmatig raken de gloednieuwe electrische locomotieven defect en moet de trein door een ouderwetse stoomlocomotief worden weggesleept. Soms blijft de vervangende stoomlocomotief tot het eindbestemmingsstation voor de trein staan.
Nadat NS loc 1002 maar weer eens defect was geraakt werd trein 1994 door NS loc 3759 (depot Fijenoord) verder gereden naar zijn eindbestemming. De opgelopen vertraging was ongeveer veertig minuten.
(https://farm6.staticflickr.com/5314/14381570982_e7caf4fc6d_c.jpg) (https://flic.kr/p/nURj1o)IMGP3691c (https://flic.kr/p/nURj1o) by G. van Vliet (https://www.flickr.com/people//), on Flickr
-
Mooie Foto, Gerard. (y)
Groet,
Bas
-
Intrigerende uitvoering van een 3700, ook. Na-oorlogs, maar met schoorsteenkroon en messing veiligheidbekleding en geschilderde dom.
Eelco
-
Het is niet bij deze ene keer gebleven dat de 3759 een loc 1000 te hulp moet schieten, getuige deze foto de Amsterdam Centraal:
https://www.flickr.com/photos/33230154@N08/7045986699/
Wellicht daar mede door geïnspireerd? Historisch detail: een nummerplaat van de 3759 hangt nog ergens aan de muur van een verzamelaar.
Groetjes,
Emiel
-
Mooie foto Gerard.
Vraagje welke schaal is dit?
P.s volgende keer effe chekken of alle wielen keurig op het spoor staan.
Zie 1e wiel van de tender.
Mvg jamie diks
-
Is met de 3737 ook nog een keer gebeurd in Tilburg in de zeventiger jaren meen ik. Ze reed toen (helaas) Tilburg - Turnhout en was opgestookt toen een trein met volgens mij een 1500 was gestrand. Met stoom de trein naar het station Tb gesleept.
-
Dat was op 14 juni 1975, betreffende e-loc was NS 1502.
-
Klopt,
"De Koppeling ", het personeelsblad van de NS ,had er nog een mooie tekening aan gewijd van een aantal oude (Stoom ) machinisten die de 3737 aanmoedigden. :D
Peter
-
Foto ook gevonden in OdR 1975-8 dankzij de datum van NS8714. Het was trein 2504 Keulen-Rotterdam staat erbij (niet Den Haag, waarom weet ik niet). Er staat ook bij zondag 15 juni en dat de trein was gestrand bij Tilburg aansluiting. Op de foto zijn twee Plan K en twee Plan N te zien.
-
Er staat me iets van bij dat die treinserie toen Rotterdam-Venlo reed en pas in latere jaren vanaf Den Haag CS reed.
Groetjes,
Emiel
-
Da's raar. Even ervoor (https://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/14381570692/in/photostream/) deed ie het nog ;)
Mooie platen Gerard! Is dat nou water rechts voor?
Groet,
Michel
-
Dank allemaal.
Schaal is gewoon H0, Modeloco, Roco en Artitec op een diorama'tje in aanbouw (al jaren ;D). Water op de voorgrond is eigenlijk glimmende bruine verf als ondergrond voor het weiland (moet nog begrast worden :P)
Eerste wiel van de tender had ik ook na de opname gezien, let je nog zo goed op gaat het toch mis :(
Ergens wel eens een foto gezien van een 3700 na '45 met schoorsteenrand en het verkeerde nummer onthouden, moet geloof ik ergens in de 3772 zijn uit Nijmegen (nog niet nagekeken) en ook wel een foto gezien van een 3700 met glimmende veiligheid maar met geschilderde dom.
Die duizenden gingen op de meest onverwachte momenten defect.
-
In het boek over de Beelen een foto van de 3911 die de 2601 wegsleept met een goederentrein in Nijmegen>
29 maart 1957 blz 71
-
Ergens wel eens een foto gezien van een 3700 na '45 met schoorsteenrand en het verkeerde nummer onthouden, moet geloof ik ergens in de 3772 zijn uit Nijmegen (nog niet nagekeken)
De NS 3779:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/19_NS_3779_neg_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/19_NS_3779_neg_2.jpg)
(Nijmegen 18-6-1956, foto uit eigen collectie)
Maar er waren meerdere locs die hun koperen schoorsteenkrans behouden hadden. Ik heb oa na-oorlogse opnames van een 3900 en een 6000 met schoorsteenkrans.
Eelco