BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Tomasso op 03 June 2014, 21:33:14
-
Ik wil een betaling doen aan Eileen's Emporium via een bankoverschrijving. Nu heb ik een factuur gekregen met een foutief Iban nummer. Is er iemand die het goede Iban rekeningnummer van EE heeft?
Gr.
Tom.
-
Probeer eens via de Start pagina en Iban nr.
Ik weet niet of het ook gaat met de Engelse rek nrs, mss moet het dan bij de firma zelf opvragen.
Peter
-
Tom,
Eileen een mailtje sturen met de vraag?
sales@eileensemporium.com
Ga je nu ook voor een professionele jig? Je weet dat Leen en ik ook de beperkingen hebben gevonden? Zijn er helaas altijd, maar oplosbaar en het levert hoe dan ook een strak chassis op
mvg,
Ivo
-
Wat voor beperkingen dan Ivo? Heb ze overigens al gemaild en kreeg een email terug van Derek met nogmaals een verkeerd Iban nummer...
-
hoi,
Misschien kan je met hun standaard rekeningnummer zelf het IBAN nummer bepalen met de volgende link, of het daarmee controleren.....
Succes,
Grt.
Ferry
http://nl.ibancalculator.com/
-
Ha Ferry, ben al de hele avond bezig op Google en ook op deze site, maar niks werkt... Nou ja, wacht het nog maar ff af...
-
hmm, tja, dan weet ik het ook ff niet meer...
Niet zo heel handig overigens van die toko...
Succes in ieder geval !
-
Wat voor beperkingen dan Ivo?
Leen heeft ook al een uitstekend artikel daarover. Daar heeft hij mij een kopie van gestuurd.
De beperkingen zitten in het volgende: de verschillende blokken die je op het schroefdraad op de juiste koppelstangafstand kunt zetten blijken licht te draaien als je ze in het chassis van de jig vastschroeft. Dus je moet op dat moment blijven controleren met winkelhaakje, schuifmaat en lineaal of alles recht en haaks blijft. Dat gaat niet vanzelf. Ook een verbetering is als je de jig op een blok hout legt, waarbij de stalen chassisdelen niet ondersteund worden, maar de blokken wel. Wat ook aanleiding kan zijn voor fouten is het feit dat de meeste bijgeleverde assen wel goed zijn voor de lagers in de lokchassis', maar de gaten van de koppelstangen er vervolgens te ruim overheen vallen.
Zaak is dus de jig eerst perfect in te stellen en je ervan te overtuigen door meten en controleren of alles echt goed staat. Daarna bouw je een chassis als een droom op de jig.
Hoe ik dit weet: DJH 6000 chassis bij Leen op zijn beide jigs gebouwd en gezien dat er zaken niet klopten. Samen net zo lang gemeten, liniaal erlangs gelegd en haaksheid gecontroleerd tot we tevreden waren en toen ging het goed.
Daarna de jig ook aangeschaft: een rib uit je lijf, maar je weet zeker dat een niet goed lopend chassis niet meer aan het chassis ligt, maar aan de wielen, het zuiver haaks zitten van de wielen op de assen, de kwartering of de speling op de koppelassen. Maar ik zie dat je daar ook mee bezig bent. ;D
Wie zei ook weer dat lokchassis bouwen makkelijk is? Maar het lukt vaak genoeg goed en in het verleden ook wel zonder zo'n mooie jig.
mvg,
Ivo
-
Nou, dat is precies wat ik ook merkte toen ik met dit apparaat in de weer was! Heb eerst een chassis gebouwd op het master chassis van hobby holidays. Perfect apparaat en is tevens te gebruiken als rollenbank (leuk extra). Maar toen ik de tool van Avonside ging gebruiken was dat precies wat me het eerst opviel! Als ik de blokken met de assen naar binnen toe duwde, dan gingen de assen iets schuin naar buiten staan. Draaide ik echter de andere kant op, dan gingen de assen iets schuin naar binnen staan. Dat had ik met de master chassis niet, die is daar weer veel nauwkeuriger in. Het nadeel van de master chassis is weer dat je niets hebt om het chassis zelf te richten en dat kan met die van Avonside wel. Vandaar ook mijn keuze voor het ding van Avonside. Zelf reppen ze daar echter met geen woord over en eerlijk gezegd is dat denk ik ook de reden dat ze eerst de korte asjes gebruiken om de boel te solderen, waarna ze dan pas de lange assen plaatsen om de beide helften aan elkaar te solderen, dan is in beginsel de afwijking minder groot. Grappig dat jullie dat ook opviel... Toch niet helemaal nauwkeurig dus...
-
Waarom bel je niet je creditcard gegevens even door, veel makkelijker. Je hebt toch wel een CC? Wat moet je immers zonder CC...
-
Hallo Tomasso
Dat je op krijgt dat het IBANnr verkeerd is kan wel kloppen.
Ik begrijp dat het een Engesl bedrijf is.
IBAN is een begrip voor deelnemende SEPA landen en Engeland/Groot Brittani'"e is geen SEPA land en kent dus geen IBAN.
Het nummer wat je hebt is dus een gewoon rekeningnummer
-
Cc? Echt niet, blij dat ik van die opdringerige Cc af ben. Maarre, is toch echt een Iban, staat namelijk op het factuur. Daarnaast krijg ik een mail over de nieuwe Iban, die dus weer niet klopt, maar goed. En hoe wil je anders naar het buitenland geld overmaken? Heb toch echt een Iban nodig...
-
Hij heb geen CC... ::) ;D
Canada heeft ook geen iban en daar kan ik ook gewoon geld naar overmaken...
Rek nummer, bankcode, wat heb je nog meer nodig?
-
Kan je niet invoeren in de Rabo app of op de Rabo site...
-
Waarom bel je niet je creditcard gegevens even door, veel makkelijker. Je hebt toch wel een CC? Wat moet je immers zonder CC...
Da's zo'n kaart waar je meer geld mee uit kunt geven dan je hebt, ofnie ???
-
Heb toch echt een Iban nodig...
Zou ook met "Swift" kunnen volgens mij. Dat was de voorloper van IBAN. Kan ook zijn dat je de BIC code nodig hebt.
Swift is/was internationaal, IBAN is EU. In hoeverre de UK in dit (betalings opzicht) EU is / al op IBAN over is .......
-
Dat is 1, kom je terug van vakantie betaal je over het teveel gebruikte 17 procent rente en zelfs al gebruik je de kaart niet wordt je bestookt met allerlei spam over de nieuwe worldcard die maar 50 euro per jaar kost, of je je limiet wil verhogen met allerlei nieuwe contracten meteen bijgevoegd. Wat een agressieve manier van geldklopperij, wil er niks meer mee te maken hebben. Dus doe al jaren zonder en met veel plezier...
Hij gaat het morgen nog eens uitzoeken en anders jammer dan, dan koop ik hem wel van hobby holidays...
-
GB doet wel mee aan Sepa en kent dus Ibannummers. Als je een verkeerd nummer hebt gekregen, lijkt me informeren bij die winkel de meest logische weg. Desnoods bel je ze morgen even.
Kennelijk nog geen cc via de eigen bank besteld Tom? Zo eentje waarbij je nooit wat hoort van de cc-maatschappij en hooguit rood kan staan bij je eigen bank?
Gelukkig maar. Iedereen heeft recht op zijn eigenaardigheden. ;D
Ik las op de site trouwens dat ze met frisse tegenzin Paypal accepteren.
-
Tom, dit schrijft de Consumentenbond over het overmaken van geld binnen Europa:
Europabetaling gratis
Een betaling naar een rekening binnen Europa is gratis als:
het een bankrekening binnen Europa (de landen van de Europese Unie, inclusief de overzeese gebieden van Frankrijk, Spanje en Portugal), Zwistersland, Monoca, Ijsland, Liechtenstein of Noorwegen is.
het bedrag in euro's is.
de betaling is voorzien van een IBAN (international Bank Account Number) en BIC (Bank Identifier Code) van de begunstigde. Je kunt deze gegevens opvragen bij de (bank van de) ontvanger.
het bedrag maximaal €50.000 is.
de transactiekosten worden gedeeld met de begunstigde (ook wel aangegeven als SHA, Shared Cost). Nederlandse banken berekenen geen kosten, de ontvangende banken kunnen wel kosten in rekening brengen, maar deze worden door de ontvanger betaald.
Ikzelf ben gestopt met dit soort betalingen omdat ik het lastig vind om in euro's te betalen als de verkoper dat (liever) niet wil en omdat zowel de bank van de koper als die van de verkoper kosten gaan berekenen wanneer de betaling in ponden plaatsvindt. Ik hoorde in een geval pas later dat de verkoper ook belast werd en toen was voor mij de maat vol. Wat een :-X :-X, die banken!
Ik heb trouwens uitgevonden hoe het komt dat mijn chassis jig van Hobby Holidays een kleine afwijking vertoonde. Ik had hem door Phil laten nalopen en die zei daarna dat hij zo goed was als hij hem kon krijgen. Hij had wel wat gevonden en een pen vervangen waar iets mee was.
Toch ontdekte ik nog een afwijking, en wat bleek: als de 1/8" pennen uit de jig steken zijn ze nagenoeg haaks en recht t.o.v. elkaar, maar als je daarna het boutje aandraait om ze vast te zetten, dan komt er zijwaartse kracht op de pen en kan hij gaan afwijken door iets scheef in het gat te gaan zitten. ::) De kleine afwijking in het gat ter hoogte van het boutje neemt dan toe naarmate je verder aan het einde van de pen komt. Het zijn maar tienden, maar toch...
De volgende keer ga ik experimenteren door er eerst een reeds gemaakt haaks en recht chassis in te zetten en daarna de boutjes voorzichtig één voor één en stukje bij beetje aan te draaien.
De pennen van de Avonside jig draai je er met schroefdraad in. Ik heb daarbij met een lineaal geen afwijking gevonden, maar er verder ook niet uitgebreid naar gezocht.
Leen.
-
Wat is er mis met een creditcard? Je mot wel met je centen om kunnen gaan natuurlijk... En zeker de centen die je niet hebt. ;D
-
Nou, dat is precies wat ik ook merkte toen ik met dit apparaat in de weer was! Heb eerst een chassis gebouwd op het master chassis van hobby holidays. Perfect apparaat en is tevens te gebruiken als rollenbank (leuk extra). Maar toen ik de tool van Avonside ging gebruiken was dat precies wat me het eerst opviel! Als ik de blokken met de assen naar binnen toe duwde, dan gingen de assen iets schuin naar buiten staan. Draaide ik echter de andere kant op, dan gingen de assen iets schuin naar binnen staan. Dat had ik met de master chassis niet, die is daar weer veel nauwkeuriger in. Het nadeel van de master chassis is weer dat je niets hebt om het chassis zelf te richten en dat kan met die van Avonside wel. Vandaar ook mijn keuze voor het ding van Avonside. Zelf reppen ze daar echter met geen woord over en eerlijk gezegd is dat denk ik ook de reden dat ze eerst de korte asjes gebruiken om de boel te solderen, waarna ze dan pas de lange assen plaatsen om de beide helften aan elkaar te solderen, dan is in beginsel de afwijking minder groot. Grappig dat jullie dat ook opviel... Toch niet helemaal nauwkeurig dus...
Tom,
Heb die van Hobby Holidays natuurlijk ook geprobeerd. En net als Leen al schrijft heeft die ook een afwijking. In mijn herinnering zelfs groter dan de Avonside. Het enige wat je ervan leert is dat je goed gereedschap ook goed moet gebruiken en controleren.
mvg,
Ivo
-
een bankoverschrijving naar Eileens wordt alleen geaccepteerd vanuit Engelse banken.Dat staat op hun site. Tot zover Sepa......
gr hans
-
Kortom, ze willen wel klanten, maar het moet geen gedoe opleveren. ;D
-
Eilanders he...
-
Mail terug gehad, nu met het goede Iban nummer. In 1 minuut was alles nu geregeld en betaald. Over de kosten, de Engelse bank berekend £ 7,-, maar daar was ik van tevoren van op de hoogte gebracht (ratten zijn het inderdaad, alles gaat automatisch, het zijn alleen maar nullen en énen die je overmaakt, komt geen euro of pond aan te pas, maar dan toch 7 pond rekenen). Nou ja, betaald en de tool wordt dan eindelijk opgestuurd...
-
Ik kan niet wachten... Wil hem hebbe hebbe hebbe ;D
-
Wat ga je er dan op bouwen? Je moet eerst je 3900 en 3300 afmaken en dan pas de Philo 6000 restaureren. En daarna???
Misschien dankzij de jig eerst het chassis van de 3900 en 3300 opnieuw maken ;D ;D Ik dacht dat je de 5000 op de jig van Leen had opgezet.
mvg,
Ivo
-
Haha, beide chassis zijn perfect, lopen als een zonnetje, dus goed is goed ;D Maarre, die 6000 moet gewoon rijden natuurlijk... En ergens in mijn achterhoofd denk ik stiekem aan een 1600 (Rhijnboog), maar dan scratch build... Maar goed, inderdaad nog 2 andere projecten die aandacht nodig hebben. Moet gewoon eigenlijk de loc van de 3300 afmaken, is nu echt niet zoveel werk meer...
Die 5000 (inmiddels in het bezit van Eelco) is ook gebouwd op het chassis van Leen, ik dacht op de Avonside. Die rijdt ook briljant daardoor, alleen de loc is/was ook nog niet af (wel al in verregaande staat gebouwd)... Tsja, projecten, projecten, projecten...