BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: PKM op 03 June 2014, 09:37:05
-
Ik heb weer een zoekplaatje van het Utrechts archief.
http://trainsandtrucks.nl/imageTable.php?imageID=2160
Ik vermoed dat dat Utrecht is (dat heb ik zelf in de omschrijving gezet, maar het werd niet benoemd bij Het Utrechts Archief), aangezien
http://trainsandtrucks.nl/imageTable.php?imageID=2159
en
http://trainsandtrucks.nl/imageTable.php?imageID=2158
ook in Utrecht (bij Werkspoor) genomen zijn.
Iemand die dit kan bevestigen (of ontkrachten)?
Alvast bedankt
Peter
-
Ik heb geen sluitend antwoord op de vraag. Maar de foto van je derde link kwam ik ook tegen in het boek Diesellocomotieven in Nederland van Carel van Gestel.
In het bijschrijft daar staat dat de foto komt uit de collectie van N.J. van Wijck Jurriaanse. Maar er staat niet bij dat de foto in Utrecht is gemaakt.
-
De foto is bij Werkspoor Utrecht genomen, achter de loc is een rijtuig uit de Argentijnse order te zien.
Eelco
-
Top, bedankt.
Dan was mijn vermoeden juist!
-
Graag gedaan. Toch merkwaardig dat zo'n lompe machine nog best mooi op de foto is gezet ;D
Overigens staat deze foto ook in het boek over de serie 2600 door Paul Henken, en wel op pagina 34, onder.
Eelco
-
Hahahaha.
Ja, inderdaad.
Lomp en technisch vlg. mij ook niet echt slim in elkaar geknutseld (als ik de verhalen zo herinner).
-
Vooral de keuze voor een laagtoerige dieselmotor, waar de NS aan vasthield, was achteraf gezien niet zo gelukkig.
- Peter
-
Het gebouwtje dat je uiterst links op de foto ziet staan, bestaat nog steeds grotendeels.
Zie streetview (https://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52.10549,5.084052&spn=0.005983,0.016512&t=h&z=17&layer=c&cbll=52.105537,5.083971&panoid=UrZRanxskXxP2R81fVKb_A&cbp=12,350.08,,0,-1.11).
-
Gelukkig zijn beslissingen van de NS zelden 'onhandig' achteraf ;)
@hubertus, ik zie het inderdaad! Mooi gevonden :)