BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Gerard 5628 op 21 May 2014, 13:19:58
-
http://nos.nl/op3/artikel/650683-oeps-2000-franse-treinen-met-overgewicht.html
en
http://nos.nl/artikel/650641-frankrijk-bestelt-te-brede-treinen.html
-
Railhopper anno 2014!
Lelijke treinen trouwens :'(
-
Als ik het goed begrijp zijn de treinen te breed voor de perrons?
En als oplossing gaan ze de perrons nog breder maken?
??? :-\
-
De heren van het journaille zijn het er overigens niet over eens welk materieel dit betreft: http://www.sueddeutsche.de/auto/franzoesische-zuege-zu-breit-fuer-bahnsteige-problem-ein-bisschen-zu-spaet-entdeckt-1.1970982
Overigens zijn er niet te brede treinen besteld; de infra voldoet niet aan de eisen.
-
Is dit nu met de bekende franse slag gedaan ????
Bas
-
Zou dit ook gebeurt zijn toen het alleen nog SNCF was?
(edit: lees net dat in het Duitse artikel dezelfde vraag wordt gesteld)
-
Volgens de BBC gaat het om niet-TGV materieel, voor de "cross country lines" (wist niet dat er in Frankrijk spoorlijnen waren die NIET richting Parijs lopen).
De perrons op de kleinere stations zouden nog volgens een oudere bouwnorm zijn, terwijl de SNCF in de specs voor de nieuwe treinstellen is uitgegaan van de laatste norm die alleen op TGV lijnen wordt toegepast, waar de perrons inderdaad smaller zijn. Het ligt in elk geval niet aan Alstom / Bombardier.
Probleem is dat niemand voor de kosten wil opdraaien
Aldus BBC Interantional vanmiddag dus.
Dirk
-
Het speelt inderdaad bij de TER lijnen (http://fr.wikipedia.org/wiki/Transport_express_r%C3%A9gional), waar net voor een paar miljard aan nieuwe treinen ingepompt is/wordt. Het betreft met name de Alstom Regiolis/Polyvalent en de Bombardier Regio 2N.
...terwijl de SNCF in de specs voor de nieuwe treinstellen is uitgegaan van de laatste norm die alleen op TGV lijnen wordt toegepast...
Het gaat om alle perrons waar de laatste 30 jaar niets meer aan gedaan is. Nu is er buiten het TGV net in de laatste 30 jaar weinig meer geïnvesteerd, maar het is toch niet geheel hetzelfde
-
The Guardian laat deze foto zien:
(http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/About/General/2014/5/21/1400664949363/SNCF-train-011.jpg)
http://www.theguardian.com/world/2014/may/21/french-railway-operator-sncf-orders-trains-too-big (http://www.theguardian.com/world/2014/may/21/french-railway-operator-sncf-orders-trains-too-big)
-
Er is ook zoiets gebeurt in Nederland met de komst van de spurt-treinstellen . Prorail geeft de hoogte van de perrons door en wat bleek , dat de perrons overal niet even hoog waren . Deze zijn toen allemaal in dat vervoersgebied op hoogte gebracht .
gr Jos
-
Tja, hier hebben we het zelfde. Sommige museumtreinen die zijn toegelaten op het hoofdnet die hebben er ook last van. We namen bij groningen ook een snelheidsbord mee. Later schuurden de treeplanken ook langs een aantal perrons. Dus ja....
Gr
-
Ach, toen de DM'90 op de maaslijn ging rijden, bleek er ook het een en ander niet helemaal te passen. Kortom: is vaker gebeurd.
Groetjes,
Emiel