BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Simplex op 09 May 2014, 18:25:55
-
Dus ik zou zeggen, zet je statief maar vast klaar!
http://www.globalrailnews.com/2014/05/08/norwegian-intercity-fleet-to-undergo-midlife-overhaul/ (http://www.globalrailnews.com/2014/05/08/norwegian-intercity-fleet-to-undergo-midlife-overhaul/)
-
leuk
is weer eens wat anders in Haarlem.
Goede ontwikkeling.
Groet Martijn
-
Berg je statief gelijk maar weer op: door problemen met de toelating komen de stellen per dieplader en niet per spoor.
-
Dan gaan we gewoon in Duitsland kijken.
-
Daar zitten nou juist de problemen...
-
Statief klaar zetten op een viaduct van de snelweg misschien?
Wim
-
En dan denk je dat het na de V250 stellen niet lelijker kon (kotsemoticon)
-
Berg je statief gelijk maar weer op: door problemen met de toelating komen de stellen per dieplader en niet per spoor.
En op Somdat staat juist dat het eerste stel mogelijk komend weekend per spoor aankomt.
-
Ja, bij zulke berichtgeving over toelatingen wel/niet etc. zou een concrete bron wel handig zijn. ;)
-
Op een dieplader is het nog spectaculair hoe zo'n ding over de weg vervoerd wordt. Zal ongetwijfeld convoy exeptionel worden.
Tenzij je niet van transport houdt natuurlijk, dan is er niks aan.
Volgens mij weten de Nooren het nog niet maar ze krijgen er Fyra's voor terug ;D.
Het bericht was van de week in de Metro te lezen, een stuk of 7 met 1 te beginnen.
Mvg Koen.
-
Het lijkt me dat, als er met NS 150 een Noors Slaaprijtuig naar Utrecht kon komen, er ook ander materieel over het nederlandse net versleept kan worden.
Misschien hier en daar even rustig rijden in bogen of alleen 's nachts met speciale regeling.
Sarcasemode AAN:
Maar misschien heeft de manager ( die geen verstand van zaken hoeft te hebben maar wel een handtekening moet zetten) in zijn voorbereidende cursus geleerd dat een trein geel moet zijn. Dan is eer een probleem!
Dat moet er een onderzoeksbureau aan te pas komen om te onderzoeken hoe de cursus voor managers aangepast moet worden.
Sarcasemode UIT:
Maar even afwachten wat er gebeurd!
-
Maar dat was toen en dit is nu. Volgens Somda komt het stel morgen al aan, dus kennelijk kan het met moeite nog.
-
Kennelijk toch over het spoor:
Lees de laatste allinea...: NS Nieuwsberichten. (http://www.ns.nl/over-ns/nieuwscentrum/nieuwsberichten/2014/05/opdracht-modernisering-noorse-treinen-voor-nedtrain-haarlem.html)
Mag aannemen dat dit het laatste nieuws is. Misschien dat NS-ers hier op het forum er meer van weten?
Hetzelfde berichtje staat ook bij nedtrainnieuws, korter lijntje is er niet.
Groeten Koen.
-
Volgens http://jernbane.net/phorum/read.php?8,222283,222393#msg-222393 is het eerste stel (BM73.009) gisteren om half twee uit Oslo vertrokken. Verder nog geen foto's of bevestigingen van dit nieuws gezien.
Groeten,
Lolke
-
Ja Henk,
Tot een paar jaar geleden kon bijna alles nog, maar de wereld is aan het veranderen. De VGB bestaat niet meer, voor proefritten zoals de zesdelige DDZ is tegenwoordig een gedoogvergunning (!) in het leven geroepen. Etcetera...
-
er is al in 1998 gewaarschuwd dat de veranderingen slecht zouden uitpakken en dat know-how plaats moest maken voor papieren tijgers;
Maar niks nieuws onder de zon, het FYRA voorbeeld is er ook nog, kostte uiteindelijk ook veel geld.
Als deze klus maar door kan gaan, is in ieder geval werkgelegenheid!
-
Rectificatie: Ik had het mis. Er is vanochtend een stel in Duitsland gespot dat mogelijk richting Nederlands komt. Mogelijke aankomsttijd te NL is 1500. Grensovergang onbekend. Kan ook morgen worden. Hou het OD topic van Somda in de gaten. :)
-
Plaatjes:
https://www.flickr.com/photos/bjarnekosmeijer/14160348195/
https://www.flickr.com/photos/taigagaai-83/13974049598/in/photostream/
Die laatste oogt niet eens zo slecht :D
Groet,
Michel
-
Michel (y)
-
Feestboek:
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/1098181_490275827739723_4532385444326051370_n.jpg)
-
Bijzondere verschijning op het Nederlandse net voor spotters zoals wij. Alleen ik kan me moeilijk voorstellen dat het loonend is om die krengen twee keer 1400 km te verslepen.
-
Hoeveel Sprinters zijn er naar Randers gesleept ......... :-\
-
En hier hangt nog een vervolgorder aan Maarten.
Daarbij, het is werk. En aangezien Nedtrain de beste papieren had.
Vallen de transportkosten onder de baten, en niet de lasten.
-
@ Paul. Ik hoopte op een iets meer onderbouwd antwoord.
@ Steef. Als de NSB tevreden is met de prijs/kwaliteit-verhouding, dan is het prima zo.
-
Railvervoer is relatief goedkoop. Eigenlijk is alleen de scheepvaart goedkoper.
Waar het meestal op mis gaat is:
1 Heb je genoeg om te vervoeren? Het is namelijk voornamelijk goedkoper vanwege de schaalgrote.
2 Heb je toegang tot het spoor? Even een aansluiting regelen of alles alsnog via meerdere modaliteiten vervoeren kan de kosten aardig opvoeren.
In dit geval zijn beiden geen probleem:
1 De stellen ansich zijn al aardig groot. Het verbaasde me wel dat er maar 1 stel van 4 bakken tegelijk komt. Misschien dat dit alleen bij de eerste zo gaat. Mij lijkt het namelijk efficienter om er een paar te koppelen.
2 Is ook voor zowel de Noren als voor Nedtrain niet zo'n probleem. Beiden zitten al in de spoor business. Je rijd Noorwegen uit per spoor en uiteindelijk bij Nedtrain zo naar binnen.
-
Heb hem zelf ook gespot: https://www.youtube.com/watch?v=HVcGfMOtHrY
MVG,
Koplopermau
-
Het verbaasde me wel dat er maar 1 stel van 4 bakken tegelijk komt. Misschien dat dit alleen bij de eerste zo gaat.
Uit nieuwsbericht van Nedtrain: De eerste Class 73 zal mei 2014 binnenkomen en moet dit najaar gereed zijn voor de eerste tests. Serieproductie start in 2015.
Bron (http://www.nedtrain.nl/metaNavigatie/actueel/nieuws/show/opdracht-modernisering-noorse-treinen-voor-nedtrain-haarlem)
-
Michel (y)
Voor het linken naar foto's? :P
-
@ Paul. Ik hoopte op een iets meer onderbouwd antwoord.
De enige die je dat kan geven is de boekhouder van de NSB ;)
Wat ik met mijn antwoord bedoelde was dat het niet ongebruikelijk is om zaken niet lokaal op te laten lossen. De revisie van de Sprinters (90 stuks tegen BM73 22 stuks) in Denemarken was daar een voorbeeld van. Kennelijk is lokaal de klus doen duurder / minder aantrekkelijk dan transportkosten + elders doen.
Mijn voorzichtige gok is dat de transportkosten slechts een zeer klein deel van de totale revisiekosten zijn.
Kortom onderbouwen kan ik het niet, maar begrijpen wel