BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Peter Kleton op 18 April 2014, 08:59:15
-
Hallo,
Enkele malen per jaar passeer ik met de trein station Delft ,en bekijk de spoorwerken vanuit de trein ,zover dat mogelijk is.
Bij de Irene tunnel moet nog een stukje spoortunnel gebouwd worden lijkt het .Maar zuidelijke zie ik dat de bovenleiding vrijwel klaar is (ri Kabelfabrieken )
Of loopt die -onder- de weg en tramspoor door?
Op de website van Spoorzone Delft kan ik er niet wijs uit worden.
Wie weet hoe het zit ?
Met vr gr ,Peter
-
Dat lijkt inderdaad maar zo.
Ik kom er ook maar een paar keer per jaar (familiebezoek) en vroeg het mee eerst ook af.
Het tramspoor is een tijdje onderbroken geweest om daar het stuk tunnelbuis te bouwen. Daarna is de bouwput een stukje opgeschoven.
Het lijkt nu inderdaad of er nog een stukje tunnelbuis gebouwd moet worden maar de buis ligt daar al behoorlijk diep.
Tussen het station en de Irenetunnel ligt ook een fietsenkelder op het tunneldak.
Uit de filmpjes waar ze de ballast naar binnen rijden kan je het ook wel een beetje afleiden.
-
Klik hier (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=138987) eens op. Dat is een bouwforum waar ze het hele project volgen.
Zelf weet ik niet over welke tunnels je het hebt, dus kan ik je niet verder helpen. Ik weet alleen dat ze eerst een buis met twee sporen afmaken. Daarna wordt het spoorviaduct door Delft gesloopt en wordt er een tweede tunnelbuis gebouwd voor nog eens twee sporen.
-
Sorry hoor, maar dat is wel een heel oud (achterhaald ca. 2004-2006 ::) ) draadje.
De door Peter genoemde website is een betere keuze om het te volgen.
-
Zo oud en achterhaald is ie echt niet.
De eerste post dateert inderdaad uit 2004
De laatst post (pagina 43) dateert van "yesterday", in mijn beste JohnFarmerFlute english is dat gisteren.
-
Inderdaad.
Zag in eerste instantie alleen wat oude berichten. Nu kan ik wel nieuwe berichten zien.
En inderdaad heel recent. 8)
-
Het is heel simpel. Een buis is geheel gereed, ook onder het weg-/tramtracé Irenetunnel. De bovenleiding loopt ook al van uitgang tot uitgang. De andere, tweede buis loopt tot aan de tunnel vanaf het station. De rest (restant tunnel en uitrit aan de Schiedamse kant) wordt pas gebouwd als de Irenetunnel weg is (dus wanneer de trein al door de spoortunnel rijdt in december 2015). Momenteel wordt wel hard gebouwd aan de tweede tunnelbuis tussen 'Molen De Roos' en het station (nog niet dat gehele tracé). Het station is al op de viersporige breedte. Ik neem overigens mijn pet af voor dit staaltje Hollandse bouwkunst. Wij hebben er eigenlijk, voor een project van een dergelijke omvang, weinig last van hier in onze mooie stad.
-
Inderdaad, ik kom zeer regelmatig in Delft en verbaas me over de geringe hinder die van de bouw uitgaat. In vergelijking met de Noord-Zuid lijn in Adam, de tramtunnel in Den Haag, is de tunnel in Delft een toonbeeld van hoe het kan. Overigens heb ik ook bewondering hoe de randstadrailtunnel in Rdam en het station Rdam CS is aangelegd.
mvg,
Ivo
-
Bedankt ,Spoorzeven,
Ik kon het niet goed zien , vanuit de trein, maar de meest Oostelijke tunnel loopt dus door en die ernaast mist nog het begin en einde ,omdat dat nog onder het huidige spoor ligt .
Het plan was een paar jaar geleden ,om voorlopig alleen de twee oostelijkste tunnelbuizen te gaan gebruiken ,en van andere twee alleen het betonwerk te doen en de rest pas later van spoor te gaan voorzien.
Gaat het nog steeds zo gebeuren ,of worden de laatste twee meteen van spoor voorzien?
Het zou toch wel logisch zijn, dat een spoorlijn midden in de Randstad eindelijk eens helemaal 4 sporig wordt!
Met vr gr ,
Peter
-
Hoi Peter,
Zover ik begrepen heb, is er van verdubbelling tussen Delft Zuid en Schiedam nog geen sprake. Er vindt dus alleen een verschuiving plaats van de 'bottle neck'. De IC kunnen dan in ieder geval tot Delft langs alle sprinters rijden.
Jan-Peter
-
Overigens heb ik ook bewondering hoe de randstadrailtunnel in Rdam en het station Rdam CS is aangelegd.
tja....rotterdammers hé ::)
eric (rasechterotterdammert) ;D
-
Overigens heb ik ook bewondering hoe de randstadrailtunnel in Rdam en het station Rdam CS is aangelegd.
mvg,
Ivo
En geheel binnen het budget. Zelfs nog geld over. Kom daar maar eens om in b.v. 020
Spoorfan
-
Aan de andere kant is een Unesco World Heritage Site, gebouwd op een moeras, moeilijk te vergelijken met Manhattan aan de Maas... maar toegegeven, de hoofdstedelijke metro is al vanaf het prille begin een voorbeeld van projectmismanagement. Maar dat verdient een eigen draadje (of zelfs een boek). Want ze hebben echt alles verknoeid. :)
- Peter
Verstuurd vanaf mijn Galaxy S3 met Tapatalk 4