BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Materieelbespreking overige merken => Topic gestart door: Chris op 04 April 2014, 02:50:11
-
Voor liefhebbers en of criticasters :
OV ChipKaart VIRM van Rivarossi (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1121:ovvirm&catid=78:rivarossi&Itemid=118)
-
Mooi verslag Chris (y). Voor mij is het nog even wachten op de geel/blauwe VIRM
Gr Jason
-
Netjes!
Is de doos even groot (bakken dichter op elkaar?) Of ?
-
Knap gedaan die opdruk. (y)
Maar wat bedoel je met decoder op zijn kop Chris? Hebben die dingen dan een boven- en onderkant?
-
Mooi (y) En bedankt voor de review :)
Nog een vraagje, is het misschien mogelijk om een scan van het onderdelenblad naar mij te sturen? Ik heb vorig jaar op marktplaats een gehavende Lima IRM gekocht en ik mis de pantograven. En deze ruitenwissers zien er ook beter uit dan van Lima.
Vriendelijke groet,
Benno
-
Blijft jammer en niet van deze tijd dat het interieur van de bovenverdieping ontbreekt.
En ja... .dat je op initiatief van MTE hem kan voorzien van boven interieur is natuurlijk fantastisch, maar voor die 270 euro die het model kost, 2 decoders erbij en dan nog eens voor 3 bakken interieur wordt het toch een flink prijzig stelletje vind ik persoonlijk.
-
@Henk : Niet echt, maar het is gebruikelijk dat het zwarte blokje aan de bovenzijde blijft bij insteken.
(90% van de gevallen) dus ik kan me voorstellen dat mensen dat ook zo gaan proberen in te steken.
-
@Chris, Weet jij wanneer je geel/blauwe VIRM uit gaat komen.
Gr Jason
-
Mooi stel.
Hopelijk nu ook snel in de winkel.
Groetjes Chris
-
270 euro?
Ik zie hem op mp staan voor 305!.
Wat is de advieprijs dan?
-
Volgens mij zit bijna niemand te wachten op deze kleurvariant. De normale uitvoering zal wel aftrek hebben maar de prijs is incl extra interieur en decoders best stevig, en zal nog wel flink hoger zijn als de reguliere kleurvariant uitkomt, met het stijgen van de Chineese prijzen. :-\
Komt er ook nog een VIRM VI??
-
Ik vind het een mooi model, maar het inzetbereik is vrij beperkt: van 15-03-2010 tot begin augustus 2011 (bron: railwiki.nl). Nou heb ik wel meer modellen met een korte inzetperiode (Koffie-Plan V, blauwe DE1 met NS-logo), maar het houdt ergens op, want ik vind deze dubbeldekker toch wel een beetje prijzig. Ik denk dat ik nog maar even wacht op de Lekker Lezen dubbeldekker. Die rijdt heden ten dage nog steeds, want die zag ik vanmorgen nog op station Gouda.
Groeten, Arjen
-
Nope. Kwestie van afwachten.
-
Dan nog maar even afwachten. Het geld ligt in ieder geval al klaar.
Dit staat op hun site
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1436.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1436.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1437.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1437.jpg)
-
Zie ik het goed dat de kopbakken een mengelmoes tussen VIRM1 en VIRM2 zijn geworden?
-
Ziet er netjes uit
Ik neem hem niet ,past niet in mijn tijdperk en hij is 1:100
Maar het model is wel aan de prijs,maar waarom geen stroom voerende koppelingen zodat maar 1 decoder nodig is.
en geen volledig interieur zo als de Artitec dubbel dekkers
Cor
-
Interieur heeft toch weinig zin, je kan er geen binnenverlichting in bouwen (kap schijnt door)
Prijs vind ik ook aan de forse kant zeker voor wat je krijgt maarja ;D 1:100 ja dat is jammer, of je moet wachten tot er een 1:87 model komt van een ander merk wie weet (y)
-
Legt dat in de planning nog, voor zover bekend, een virm van een andere fabrikant?
-
Euh, tot nu toe geen 1 maar je weet het nooit. Gezien hoeveel merken 1:100 uitgebracht hadden en nu door andere merken 1:87 verkrijgbaar zijn, zal me het niet verbazen dat er ooit een IRM 1:87 komt of dat nou over 10jaar is maakt me niet uit (y)
Ik neem hem niet, ik wil de lekker lezen en de normale versie ;D
Wat ik me wel afvraag is, is het extra rijtuig met pantos langer geworden?
-
Neen... net zo lang als het andere tussenrijtuig.
Grtz,
Rob
-
Neem hem ook niet , wacht wel op een 1:87 IRM met volledig interieur hoelang dat ook moge duren .. :)
Moet wel zeggen qua bedrukkingen ziet het er mooi uit (y)
-
Zie ik het goed dat de kopbakken een mengelmoes tussen VIRM1 en VIRM2 zijn geworden?
Ja, de antennes op het dak zijn nog IRM.
-
Ben ik dan de enige die hem wel heeft gehaald vandaag ????....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1440.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1440.jpg)
Grt Peter
-
Nee :)
En met 2 decoders.
Wicher.
-
Versie is leuk . Op deze kwaliteit en lengteschaal zit ik niet te wachten. Wel op kloppende 1/87.
-
Die van mij is nog niet binnen.
Had hem anders ook wel gehaald.
-
Vandaag gezien in Houten en vond hem er erg goed uitzien. Uiteraard heeft het model zijn beperkingen zoals oa 1:100 maar ik vond de totaal indruk erg goed getroffen en de bedrukking was netjes gelukt voor zover ik kon zien.
-
Hoe zijn de rijeigenschappen van de VIRM?
-
Zelfde als de IRM uit 2009, stil snorrend over de rails!
-
En nu op naar de Koningstrein, die ik in bestelling heb staan. Als ik het artikel lees op het Groterdamproject, krijg ik bijna spijt dat ik deze niet besteld heb. Ik vind em wel heel fraai (en dat wil wat zeggen, voor iemand die eigenlijk alleen maar voor Duits, Frans en Belgisch gaat). Prachtige kleurstelling, een verademing met al dat Hollansds geel en blauw!
Weet iemand toevallig iets over de verschijningsdatum van de Koningstrein? Hij stond ooit voor eind 2013 gepland...
Gr,
C>
-
Verkeerde schaal en nog steeds matig van kwaliteit, doorschijnen, geen zitplaatsen boven, nog steeds die waardeloze manier van koppelen etc. Het enige dat wel opgewaardeerd is is de prijs!
Met andere woorden een prul en het is verbazend dat er hier nog mensen zijn die dat soort modellen kopen. Ik doe het in ieder geval niet.
Richard
-
Nah, schaal is niet verkeerd maar gewoon een bestaande mal..
Interieur tja dat is echt een misser.
prijs is fors ja, maar een FLM sprinter kost nog meer.
-
En bedankt ricroo voor je genuanceerde mening. Leuk voor al die mensen die wel plezier beleven aan een vrolijk gekleurd treinstel. Ik ben in ieder geval blij met het prul uit Italie naast de meesterwerkjes uit China, Oostenrijk en Duitsland
-
Wees blij dat je iets specifieks Nederlands kan kopen, en ook nog in een speciale kleur. Als er in het verleden geen Lima was geweest had bijna niemand hier met Nederlandse treinen gereden.
Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
-
Dat is het eerste waar ik ook aan moest denken.
En die troep die Marklin maakt, ook lengte schaal niet ok, verkorte draaistellen omdat men nog met die achterlijke wissellantaarns rekening moet houden, een 'nieuwe' 1200 met aftandse aandrijving die men nu weer gaat vervangen, tss.
Nee, dit model is zeer geslaagd, +1 dus!!
-
Het is altijd weer verbazend hoe er gereageerd wordt op nieuwe loks. En steevast even marklin erbij halen om het eigen gelijk kracht bij te zetten. Veel plezier met uw nieuwe treinstel.
Groeten Fred
-
Ik vind de OV chip virm mooi geworden. Hij past niet in mijn tijd. De geel blauwe wel. Kijk er al maanden naar uit om deze aan te schaffen. Nog even wachten. Of er wel of geen interieur in zit maakt mij niet zo erg veel uit. Ik hoop wel dat er naar een oplossing word gezocht voor de doorschijnende kappen. Iedereen die dit model heeft aangeschaft of gaat aanschaffen. Heel veel plezier en mooie probleemloze rijuren toegewenst.
Gr Jason
-
Mini Rotterdam (Railz) rijdt een Lima irm 8204 met binnenverlichting.
Die schijnt niet door zover ik weet.
-
Zou inderdaad mooi zijn, met binnenverlichting
-
En die troep die Marklin maakt...
Je mag de gebruikers van andere merken ook gewoon in hun waarde laten hoor. Deze discussie voegt niets toe aan de materieel bespreking van de Rivarossi... :-\
(En ik rij 2-rail..)
-
Op 1 punt begrijp ik het gezeur over de verkorte lengte niet. Er is GEEN materieel beschikbaar dat 'realistisch gezien' aan VIRM gekoppeld kan worden. Tenminste niet in de reguliere dienst. Bovendien bestaan er geen VIRM met exacte 1:87 lengteschaal. Zolang je ze nergens aan koppelt met schaal 1:87 merk je toch geen verschil ?
-
Waarom moet er wat achter hangen om te zien dat het model 1:100 is? ???
Of je het een punt vind is wat anders, maar die gedrongen bakken vallen best op.
-
1:100 tussen 1:87 valt wel op. Ook al koppel je er niks aan. Of dat een probleem is, is aan jezelf om te bepalen.
Groet,
Chris
-
Ze staan mooi in de vitrine bij mij, en soms ook op de baan, ik ben er blij mee, inderdaad jammer dat het geen 1:87 is, maarja wie weet komt dat nog eens...
-
Je moet de zaken goed bekijken. Natuurlijk, een treinstel met leuke opdruk, rookglas kleurige ruiten, geen stoelen op het bovendek, waardeloze koppelingen en de verkeerde lengte kan wel, maar niet voor die achterlijke prijs die ze er voor durven te vragen.
Het lijkt erop dat wanneer het een NL kleurtje heeft het er niet meer toe doet hoe het model eruit ziet of wat het kost, de hele fraaie uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Die uitzonderingen hebben vaak ook een behoorlijk prijskaartje, maar die producenten hoeven zich niet te schamen voor het model.
Over Marklin hoeven we het niet te hebben, ik heb altijd al gezegd dat treinen die een stippellijn moeten volgen niet deugen. ;D
Richard
-
Laten we niet over de prijzen van een gebruikte Lima IRM in 2003 praten, daar koop je nu een OV chip vierdelig voor ;)
Schoot me net binnen, was toen zelf bereid om 220,- voor een IRM 8204 te betalen, gelukkig nooit gedaan, waarom had ik die gedachten toen pfff.
-
Verkeerde schaal en nog steeds matig van kwaliteit, doorschijnen, geen zitplaatsen boven, nog steeds die waardeloze manier van koppelen etc. Het enige dat wel opgewaardeerd is is de prijs!
Met andere woorden een prul en het is verbazend dat er hier nog mensen zijn die dat soort modellen kopen. Ik doe het in ieder geval niet.
Nee, jij koopt natuurlijk alleen kloppende messing modellen in plaats van plastic.
Maar mijn bankrekening zou geen VIRM van Philotrain aan kunnen....
-
Vriendelijk verzoek de Märklin vs 2-rail discussie te stoppen. Heeft niets met dit model te maken.
Vanavond zal ik de off-topic berichten even aanpassen en/of verwijderen.
Gr, Bert
-
Mooi model geworden, mijn enige kritiek is de koppeling inderdaad. Die mag wel eens vervangen gaan worden. Voor de 1:100 en 1:87 discussie -> zijn de bergen en heuvels op je baan ook 1:87? :P
Feit blijft gewoon dat er (te) veel verschillende modelspoorders zijn, de een vind het prima zo en de ander wil alles perfect hebben. De een wil modellen om te rijden hebben en de ander voor de vitrine. Een fabrikant kan het gewoon niet voor iedereen goed doen.
-
Het gaat om de prijs/prestatie verhouding. Die klopt niet.
Plat gezegd wordt je bij de aanschaf van dit soort modellen "genaaid".
Richard
-
Waarom dan?
De IRM uit 2009 was 199,- en een losse tussenbak koste 49,95... 5 jaar terug pak je inflatie erbij dan is de prijs eerder gedaald ;D
Maarja, het blijft wel een berg geld als je voor dat geld ook een analoge plan T (Roco) kan kopen die is een stuk uitgebreider.
-
Leuk model, maar voldoet naar mijn mening niet meer aan de huidige eisen. 1:100 kan niet meer, 1:93 kan ik begrijpen. Plus dat de kap doorschijnt, GEEN volledig interieur. En de koppeltechniek.
Tsja, voor het geld kun je veel betere modellen kopen.
-
Tsja, voor het geld kun je veel betere modellen kopen.
Maar geen VIRM, en dat weet Limarossi ook... Voor jou is het stel niet interessant omdat je de lat hoger hebt gelegd inmiddels, maar er is nog steeds een doelgroep die accepteert dat er op dit moment geen beter alternatief is.
Dat is ook de doelgroep voor bv de Fleischmann Sprinter, die gaat nog altijd voor goede bedragen van de hand, ook tweedehands.
Dus er wordt niemand genaaid, want je weet wat je koopt. Of wat je laat, omdat het gebodene je niet aanstaat.
-
Interesse in deze trein valt vies tegen, bijna niemand bespreekt de boel hier, dat is jammer.
-
Ja is zeker jammer, heb je hem zelf wel?? En bevalt hij als je hem heb?
-
Interesse in deze trein valt vies tegen, bijna niemand bespreekt de boel hier, dat is jammer.
Typische aanname.
Sowieso weet je de verkoopcijfers van de winkels niet en heb je dus geen idee of het model wel of niet verkoopt. 8)
Verder is lang niet iedere modelspoorder hier actief op het forum.
En is de groep die wel wat plaatst zo klein dat je maar ene hele kleine deelverzameling hebt.
Statistisch slecht onderbouwde conclusie van je ;D
-
Verkoopt als een tiet !
bron : mijn werkgever ;D
-
Nu ben ik ook in bezit van dit prachtige treinstel voor een leuke prijs, maar ik had ergens gelezen dat er slechts? 250 stuks gemaakt waren.
Maar ik heb nergens een certificaat in de doos waar het opstaat?, of zit dit ergens verstopt?
Of was het een fabeltje dat er (slechts) 250 stuks gemaakt zijn.
-
Ook zonder certificaat kunnen er toch 250 gemaakt zijn? Beetje vreemde conclusie dat omdat er maar een beperkt aantal van iets is er meteen een certificaat bij moet zitten....
-
Tegenwoordig zijn oplages niet zo groot meer.
Wil niet automatisch zeggen dat er dan een certificaat bij moet zitten.
Maar als je er blij van wordt, wil ik best een certificaat voor je maken ;D
-
Geen label, geen certificaat.
-
Wanneer kunnen we de gewone geel/blauwe versie verwachten?
-
Wanneer kunnen we de gewone geel/blauwe versie verwachten?
Dat vraag ik me ook al af ::)
Gr Jason
-
Koningstrein binnen 6 weken.
Daarna de gewone ergens van de zomer.
Eind dit jaar de Lekker lezen.
bron : Overbeek onder voorbehoud.
-
Ah, ok geen certificaat vandaar dat de DE plan V dat ook niet heeft.
-
Nee, daar zit niks bij.
-
Ah, ok geen certificaat vandaar dat de DE plan V dat ook niet heeft.
Kan er nog veel meer opnoemen waar geen certificaat bij zit ::) 8)
-
Vraagje weet iemand of het ook mogelijk is om de virm"s te koppelen?
Nu kan dat nog niet, maar ben nieuwsgierig of daar iets op te vinden is.
-
Dat is mogelijk. Even een scharfenberg koppeling onder de kopbakken zetten.
-
Alleen beweegt deze niet mee in de bochten, kan dat geen kwaad?
Bij bijv. fleischmann sprimter beweegt die mee in de bochten.
-
Niet te stak aandraaien zover ik weet.
-
Aandraaien ?
Je kunt bij een (V)IRM niet simpelweg iets de onderzijde van de kopbakken zetten...(er zit een baanschuiver in de weg)
Je zult de imitatie koppeling eruit moeten trekken, het gat echt open moeten maken en daar de koppeling in maken.
Dan kan je een kant en klaar koppelmechanisme plaatsen en de modellen koppelen.
Ik plaats zo een foto.
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/20160712_222346_zpsgtsuif8s.jpg)
Gat aan voorzijde openen. (wegsnijden)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/20160712_222354_zpsifttdlen.jpg)
Symoba N spoor koppelingshouder aan onderzijde lijmen.
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/20160712_222406_zpstjtu66z7.jpg)
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/20160712_222402_zpszptptds1.jpg)
Vervolgens koppeling (NEM) plaatsen of een mooiere nep koppeling.
Door de kant en klaar Symoba N koppeling veert de koppeling mooi terug naar de midden positie.
Het gaat wel, maar het is geen kwestie van 'even'
-
Chris bedankt voor de foto"s en uitleg, ben nu een stuk wijzer geworden hoe ik dit jet beste kan oplossen. Vraagje alleen nog, welk art. Nummer heeft de Symoba koppelinghouder?
-
Google is je vriend, net als je modelbouw winkel (y)
http://www.symoba-schniering.de/produkte.htm
http://www.modeltreinexpress.nl/www/artikelen.asp?merk=Symoba&groepnaamid=3939
-
Koppeling 111
Nemschacht 110