BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: edwin1974 op 02 April 2014, 11:58:01
-
Tussen Sauwerd en Warffum rijden geen treinen door een aanrijding met een voertuig in dichte mist.
De bestuuder van het voertuig heeft bij dit ongeluk het leven verloren.
http://www.prorail.nl/overheden/werkzaamheden-en-storingen
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=132251
Gr.Edwin
-
Jemig! Als je ziet hoe ver die auto van de overweg af ligt is dat een gigantische klap geweest.
-
Hier nog een link met meer foto's
http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/23309/man-67-komt-om-bij-treinongeval-winsum-video.html
Maar het bizzare van het verhaal is dat ongeluk plaatats heeft gevonden op de zelfde plek als het ongeluk op 25 juli 1980
http://www.rtvnoord.nl/ipad/index.asp?p=132260
Gr.Edwin
-
Dat is ook het eerste wat ik dacht. Ook dat was met (of door) mist. Bizar inderdaad...
-
Sterkte aan de nabestaanden.
-
Ik begreep dat er op het bewuste moment sprake was van dichte mist.
Geldt er op zo'n moment eigenlijk de verplichting de tyfoon te gebruiken bij een onbewaakte overweg?
-
Volgens mij wel.
Toen ik vanmorgen op het station Roodeschool stond hoorde ik de Tyfoon van de trein uit de richting Uithuizermeeden meedere keren gaan om dat op dit stuk trajcet ook enkele onbewaakte overwegen voorkomen.
Maar wie weet kan een der machinsten die we hier ook op het forum hebben een beter antwoordt opgeven.
Gr edwin
-
Er is inderdaad een verplichting voor tyfoneren bij slecht zicht.
4.4.6.2 Slecht zicht
Als het zicht minder is dan 300 meter moet u om de 5 seconden het ’attentiesein’ geven op
baangedeelten met:
• onbeveiligde openbare overwegen;
• overpaden met landhekken.
(alleen tussen 05.00 uur en 20.00 uur).
(Bron: Handboek MCN)
Mvg. Stefan (aspirant MCN Amf)
-
Dank je vooor deze info Stefan
Het zicht was gisteren inderdaad minder dan 200meter wat ik van de Arriva machinst begreep die met de trein Uit de richting Uithuizermeden kwam.
Gr.Edwin