BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Chris op 24 March 2014, 02:41:19
-
(http://i76.photobucket.com/albums/j23/groterdam/previmeet_zps6c915bfc.jpg)
Kijkje alvast naar het Meetrijtuig van Elotrains. Klik hier (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1114:meet&catid=139:previews&Itemid=480)
Nog niet leverbaar, zal ergens in de loop van het jaar gaan gebeuren, maar alvast een kijkje naar een model.
-
Werkelijk een plaatje van een rijtuig.
Dat belooft nog wat in de toekomst, ook voor de andere varianten.
Chris,
Via Firefox 27.0.1. val er tekst weg naast de foto's (loopt door buiten de witte kolom.
En de laatste foto steekt ruim uit buiten de witte kolom.
Bedankt voor de mooie (p)review.
Mvg, Michel
-
Wat meette dat ding in het eggie? De buitentemperatuur?
-
Ding werd gebruikt voor afnameritten 6400, waarbij zaken als snelheid, trekkracht en diverse motorparameters geregistreerd werden.
Daarna gebruikt bij afnameritten 1700, vermoed dat daar hetzelfde werd gemeten.
-
Wat meette dat ding in het eggie? De buitentemperatuur?
Hadden ze vroegah de ex-NS 2005 (ex SS 999) voor. Wellicht een passend voorbeeld binnen uw referentiekader ;D
-
Neen, de 2005 was slechtsch weerstandswagen, er was wel een vierassig rijtuig tusschen loc en weerstandswagen ingehangen vanwege de noodzaeckelijke apparatuur.
Hier is een foto van een 6300 met meet- en weerstandswagen te zien (http://www.hetutrechtsarchief.nl/collectie/beeldmateriaal/fotografische_documenten/1930-1940/160786)
-
Teneinde te koomen tot het met zeekerheid registreeren der uitwendige temperatuurhoogten in graden op den schaal van Celcius?
-
Den meetrijtuig meette naar mijn beste kennisch naast den uitwendige temperatuurhoogten oock den druck op den ketel, den druck in den cylinders, der innenwendighe temperatur der oververhitten stoom, den standt van den ganghandel en meerdere andere technische snuisterijen die van den hoogsten belang voor den ingenieurs zijn. Dit allemael werdt geregistreerd tezamen met den huidighe positie der trein voor eenen grondigen analyse.
-
Volgens mij is het gebruikte lettertype te modern, het zou m.i. Univers moeten zijn.
-
Wat een dikke puisten zitten er bij de front lampen!
Verder mooi strak model. (y)
Nu de benelux nog.
Tinus.
-
Paar details :
* zwarte ringetjes rondom de front- en sluitseinen missen
* onderste rand van de bak hoort grijs
* de gele ogen onder aan de bak (voor meetkabels volgens mij) horen grijs
maar verder een heel fraai model !
-
Werkelijk een plaatje van een rijtuig.
Dat belooft nog wat in de toekomst, ook voor de andere varianten.
Chris,
Via Firefox 27.0.1. val er tekst weg naast de foto's (loopt door buiten de witte kolom.
En de laatste foto steekt ruim uit buiten de witte kolom.
Bedankt voor de mooie (p)review.
Mvg, Michel
Klopt, is vanavond opgelost :)
-
Een ding lijkt al verbeterd. Bij ontraxs zag ik nog erg lompe handgrepen, nu zijn ze al een stuk fijner (y) Verder mooi model, misschien dat mij Duits/Nederlandse grensstation toch een drie landen punt wordt, wil toch wel erg graag een Benelux stammetje ;D
Edit: Ik moet streng zijn voor mezelf, de trek/duw treinen kwamen pas in 1974, mijn periode gaat maar tot 1972, ach ja, dan maar een keer voor de etalage gaan kwijlen ;)
Groeten Edwin.
-
Het model ziet er in ieder geval florisanter uit dan het grote voorbeeld op het laatst. ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/koppen_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/koppen_1.jpg)
Het beeld is al goed hoor. Het koepeltje sloot wat afgeronder aan op het dak. Bij het model loopt dat meer recht en het koepeltje sluit bij het raam in de wand nu niet helemaal lekker aan. Vandaar ook dat de dakgoot niet boven dat raam doorloopt denk ik.
-
De vorm zit er toch wel mooi in zo! Ik vraag me mbt die dakgoten af, waren er onderlinge verschillen tussen de stuurstanden? Voor het meetrijtuig is hij dan inderdaad te kort, maar als het bv zo zou zijn dat daardoor het NS logo er beter opgedrukt kon worden is dat wel een argument :)
-
Prachtig ding, die ga ik alsnog bestellen.
Ad
-
Een heel net rijtuig.... strak! (y)
En in de bespreking van Chris werd hij al genoemd: Begeleidingsrijtuig van Rail-Kees (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,58062.msg3221448382/topicseen.html#msg3221448382)
Groet Ronald.
-
De meeste foto's zijn vaag, maar deze heeft toch ook een regengoot tot boven het raam: linkje (https://lh3.googleusercontent.com/-fE-eNdEstek/TU52p4Cg92I/AAAAAAAAZ-M/BTe6n7XbExo/w1200-h771-no/14+juli+1974++Rsd.jpg)
Ik ga 'em er niet voor laten staan overigens (de blauwe dan)!
-
Ik vind de algehele lijn wel goed getroffen, maar dat er in details teveel net niet klopt. Die regengoot tussen dak en zijwand is echt veel te dik en grof, evenals de randen rond de ramen in de bagagedeuren, de aangegoten handgrepen onder de cabineramen en de hijsogen aan de onderrand van de rijtuigbak (beter weglaten dan dit). En de afwerking bij de instapdeuren aan de achterzijde vind ik ook matig; de afstand onderkant deur tot onderkant zijwand is te groot, en details als handgrepen enzo zijn ook te grof. En die ring rond het bovenste frontlicht aan de voorzijde, dat was alleen een zwarte rubber vulring, die nauwelijks uit de wand naar voren kwam (althans bij de BNL-stuurstanden).
Kan het overigens zijn dat het model niet helemaal goed in elkaar zit? Op de foto van de achterkop samen het plan E begeleidingsrijtuig zit er ruimte tussen de bufferbalk en de onderkant van de rijtuigbak.
Met alle respect voor de inspanningen van de makers (want zo'n model breng je niet even op een achternamiddag in productie) maar zoals getoond valt het mij eigenlijk een beetje tegen (net als de plan K's overigens, terwijl de plan N's zo perfect gelukt waren :-\ )
-
Ik vind die ogen onder de bak eigenlijk wel meevallen, je moet ze ff in het grijs voorstellen net als de onderste rand. Die foto van Henk laat zien dat het allemaal best klopt, alleen die goot is niet correct, maar zonder foto van het origineel ernaast zou mij dat niet eens zo opvallen. Wat betreft die lampringen, daar zou ik inderdaad de definitieve versie wel van willen zien, dat ziet er nu wat merkwaardig uit. Het lijkt of er nog een ringetje ingedrukt moet worden bij de klanten-versie.
-
Sommige details van het rijtuig zien er vrij goed uit, maar met name de voorkant van de cabine lijkt nergens op. Veel te dikke raamstijlen, vensterglas dat te diep ligt. Dat kan beter.
CKLX
-
Ik denk juist dat die raamstijlen te dik ogen vanwege dat vensterglas. Ik zie mooie dunne raamstijlen. Een fraai model. Het is dat ik rij in het tijdperk waarin de plan D restauratierijtuigen net in dienst kwamen, maar ik verwacht dat de BeNeLux uitvoering erg fraai gaat worden (y)
-
de 1:1 in betere tijden te Amf
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Trein_102.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Trein_102.jpg)
grtz,
Wim
-
Klopt, is vanavond opgelost :)
(y)
-
Volgens mij is het gebruikte lettertype te modern, het zou m.i. Univers moeten zijn.
Klopt.
Spoorfan
-
Ook lijkt de grootte / positie van de teksten niet te kloppen als ik de foto's van Chris vergelijk met de door Wim geposte foto... hopelijk kan men dit nog corrigeren?
-
Weet iemand wanneer dit model zou moeten uitkomen?
-
En de Benelux met het witte dakje?
-
Met alle respect voor de inspanningen van de makers (want zo'n model breng je niet even op een achternamiddag in productie) maar zoals getoond valt het mij eigenlijk een beetje tegen (net als de plan K's overigens, terwijl de plan N's zo perfect gelukt waren :-\ )
Die Plan N's werden echter door Heris op de markt gebracht. ;)
Frits
-
Zelfde 'makers' andere naam.....
-
Hier in de kast nog wat vergelijkingsmateriaal gevonden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scan29052014175858_001_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scan29052014175858_001_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scan29052014175723_001_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Scan29052014175723_001_1.jpg)
Mvg jamie diks
-
Van wanneer zijn die foto's?
-
Van wanneer zijn die foto's?
Geen idee,de bovenste foto is een anzichtkaart.
De andere foto's hebben geen datum op de achterzijde en zijn opgekocht uit een erfenis.
Maar zo te zien is het rijtuig hier nog erg vers in de lak.
Mvg jamie diks
-
Uit nieuwsgierigheid, maar waar staat eigenlijk de 'MW' in 'MW Meetrijtuig' voor?
grt
Marc
-
MW is materieel en werkplaatsen
was een afdeling die vroeger onderzoeken aan ns materieel uitvoerde
-
Een aantal winkeliers levert deze wagens met ingebouwde decoder. Is dat af "fabriek" of een extra service van de winkelier.
-
Af fabriek.
-
Je moet je wensen ook doorgeven aan je winkelier, ookal stuurt je winkelier geen mailing, anders loop je het betreffende model mis !
Elotrack heeft besloten een analoog, DCC en AC digitaal model te gaan brengen.
Tot vandaag waren alleen de analoog bestelnummer bekend.
Nu komen daar dus een AC of D nummer bij
voorbeeld :
10080 analoog
10080AC wisselstroom digitaal
10080D gelijkstroom digitaal
Geef dit door aan je winkelier indien je iets anders wilt.
-
Jammer dat ik nog geen prijzen zie.
Marc
-
Ja, hopen dat die snel komen.
-
Yep, blijft toch een beetje vreemd en zeker niet klantvriendelijk. Desondanks toch twee rijtuigen besteld. Wil de oude Benelux TD graag compleet hebben en de digitale opties spreken mij wel aan. Hoef ik zelf niet aan de friemel.
-
Is de analoge wel DCC voorbereid?
-
Zal ik morgen eens vragen.
-
...vandaag bedoel je zeker, kon je je bed niet vinden tijdens het bouwen van station Delft ;D.
-
Hebben ze het lettertype op de zijkant nog aangepast ten opzichte van de preview?
-
Navraag leert : Analoge is digitaal voorbereid.
-
bedankt (y)
-
Let wel, ik heb ze voor de bespreking open moeten maken en dat viel niet direct mee.
Je moet er even voor gaan zitten.
-
ADVIESVERKOOPPRIJZEN ;
Gaat op voor elke variant
Analoog 10080-10081-10082 : 76.00 euro (dus gezakt in prijs)
Dcc 10080d- 10081d- 10082d : 85.00 euro (compleet met decoder)
AC 10080ac- 10081ac- 10082ac : 92.95 (wisselstroom en met decoder)
bron : Elotrack.
-
Nette prijzen, dat mag ook wel eens gezegd worden (y). Nu nog bij een rijtuig waar ik iets mee kan ;D
-
Inderdaad, zeer nette prijzen. Het model heb ik helaas nog niet kunnen beoordelen. Maar met deze prijzen overweeg ik toch om ook de meetwagen te bestellen. Al was het maar voor in de vitrine.
-
Je hebt dus al 2 TD stammen ?
-
Materieel is inderdaad aanwezig. Al had ik voor één 25.5 een andere bestemming in gedachten. Maar daarvoor kan ik altijd nog een andere Belg aanschaffen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Clipboard01_24.jpg)
-
Er zit schot in de rijtuigen zo te lezen: http://ymlp.com/zJo3us (y)
Gr, Ben.
-
Heren,
Vandaag bij Harlaar in Badhoevedorp geweest. Daar stonden twee exemplaren van de Elotrack Benelux-stuurstand in de vitrine. Een met zwart cabinedak en een met wit cabine. De rijtuigen zien er op zich mooi uit, maar de frontramen van de verhoogde cabine vind ik nog steeds een mislukking. Kleuren en bedrukking lijken me verder uitstekend. Mooi dekkend en vlijmscherp.
Volgens Harlaar zijn alle rijtuigen in Nederland en worden ze over een dikke maand geleverd. Men is bij Elotrack nu druk bezig met het inbouwen/aanpassen van de elektronica. De gele meetwagen is al uitverkocht.
Voor wie naar Badhoevedorp wil afreizen: de rijtuigen staan in de vitrine met nieuwe modellen, links van de ingang.
CKLX