BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Railpassie op 12 July 2006, 21:21:56
-
Ik vond net op Ebay deze foto van het nieuwe Turkooise 3e klasse rijtuig,
wat mij opvalt is dat de buffers & bufferhouders een blauwe kleur hebben.
verder vind ik het er mooi uitzien ;)
(http://82.94.225.138/~imagehost/thumbs/tn_jIn31833.jpg) (http://www.imagehost.nl/view.php?file=images/jIn31833.jpg)
Blauwe Trapjes :P :o ;)
-
ook fraai plastic-blauw. brr. :(
-
nahja, de instaptreden en buffers horen zeker niet blauw, voor de rest ziet het er wel strak uit. Morgen maar eens kijken of ik zin heb om om te rijden :)
-
Is de blauwe kleur van de bufferhulzen e.d. correct, of is dat fantasie? Uit de eerste reacties maak ik op dat het niet klopt, maar aan de andere kant mag je toch verwachten dat Roco/REZ dit van te voren heeft uitgezocht? De plank wordt wel eens vaker misgeslagen, maar toch...
Iets anders wat ik me afvroeg: Het spul staat al wel ebay, maar bij de reguliere handel zie ik 't nog niet. Dat valt me wel vaker op. Enig idee hoe dat kan?
-
Die van mij zijn mooier ;D
Iets anders wat ik me afvroeg: Het spul staat al wel ebay, maar bij de reguliere handel zie ik 't nog niet. Dat valt me wel vaker op. Enig idee hoe dat kan?
Klopt, Duitstland heeft meestal eerder de 'primeur', 2201 en 2225 waren ook eerder in duitsland te verkrijgen.
-
Is het geen afgekeurde serie?
Niet alles is de eerste keer goed als het de fabriek verlaat.
mvg
Peter
-
Op www.roco.cc staan de D rijtuigen nu ook met
blauwe buffers etc. afgebeeld!!!!
Ook de turkooise kleur is gewijzigd op de afbeelding.
Erwin.
-
Mwoah, ik laat ze er niet voor liggen hoor, spuitbusje erover en klaar. Alleen nog even te weten komen welke kleur ze dan wél moeten hebben...
/Emiel (blxr-Railionner)
-
Tja, het blijft natuurlijk wel vreemd, die blauwe opstappen en dito buffers. Iemand heeft klaarblijkelijk zijn huiswerk niet helemaal goed gedaan (of ze hadden op de fabriek op dat moment alleen blauwe styreenkorrels in het spuitgietapparaat........). Natuurlijk kun je dit verhelpen met de kwast/verfspuit, maar je ziet toch kleurverschil, je moet de hele handel uit elkaar halen met gevaar voor beschadiging. Ik bedenk me ineens dat dit natuurlijk wel een mooie gelegenheid is om het interieur dan een gelijkende lik verf te geven. Maar evenzogoed is natuurlijk wel een béétje suf.......
-
Inderdaad niet erg mooi. Vraag me ook af hoe ze er bij komen, ze promoten dat ze perfect bij de 1100 en 1300 passen ??? Ik snap niet waarom ze die buffers dan niet het zelfde gekleurd hebben als die van de locomotief.
Is het exemplaar die in het Spoorwegmuseum staat niet met zulke buffers uitgevoerd toevallig? Misschien dat iemand dat weet. Ik mag toch aannemen dat het ergens op waarheid gebaseerd is.
Ik zit al een poos te twijfelen of ik er 3 voor bij m'n 1300 zal aanschaffen, omdat ik niets corrects heb om er achter te hangen. Ik wil ze echt eerst zien voor dat ik ze koop, ook om zeker te weten dat het turquoise echt het zelfde is. Ik ga er sowieso niet aan zitten schilderen, dus zou het blauw dan ook voor lief moeten nemen.
Groetjes,
Brigitte
-
Zo ziet AB 7709 van het NSM eruit:
(http://www.nmld.nl/pix/NSM_large_AB7709.jpg)
Zwarte buffers en bufferbalk dus, het andere stuk is groen/blauw.
Oeww, krijg nu al zin om dat Roco rijtuig eens lekker af te plakken en te spuiten.... ;D
/Emiel
-
Het exemplaar van het Spoorwegmuseum heeft, net zoals de Roco rijtuigen en 1100 uit de eerste serie van tig jaar geleden, groene biezen. Daar is heel lang discussie over geweest (dat gebeurt wel vaker met kleurstellingen en uitvoeringen), omdat men dacht dat dat niet klopte. Het schijnt (gerucht!!) dat er nu toch weer geluiden zijn dat er een paar rijtuigen en/of locs zo hebben rondgereden, dus met groene bies. Dus mogelijk dat dit plan D rijtuig tóch een historisch verantwoorde jas aan heeft. Dat doe overigens niks af aan de nieuwe Roco rijtuigen: die blauwe opstaptreden en dito buffers kloppen gewoon niet. Maar op dit moment zijn ze voor zover ik weet nog niet in de nederlandse winkel te krijgen.
Als ik het zo zie moet dan sowieso toch de hele bodemplaat gespoten worden omdat ie bij het model ook gebroken wit is gemaakt en hij hoort volgens mij grijs te zijn. Maar misschien is er iemand anders die hier zijn grote alwetend oordeel over kan geven......
-
Ik zit al een poos te twijfelen of ik er 3 voor bij m'n 1300 zal aanschaffen, omdat ik niets corrects heb om er achter te hangen. Ik wil ze echt eerst zien voor dat ik ze koop, ook om zeker te weten dat het turquoise echt het zelfde is. Ik ga er sowieso niet aan zitten schilderen, dus zou het blauw dan ook voor lief moeten nemen.
Groetjes,
Brigitte
Het rijtuig laat zich eenvoudig uit elkaar halen. Je houdt dan onder meer het onderstel met bufferbalken en opstaptreden over, zodat die gemakkelijk zijn te schilderen zonder het geringste risico iets te raken dat je niet wil raken.
Ik verwacht dat het turkooise gelijk zal zijn aan dat van de 1100 en dus aan dat van de 1300. Maar afwachten is altijd verstandig. Eerst zien, dan geloven. :D
-
Inmiddels worden de Turkooise plan D 's uitgeleverd aan de winkels ( MTE heeft ze op de site staan)
heeft iemand ze reeds in het bezit of gezien en zijn de trapjes inderdaad blauw etc.
Ik wilde namelijk een setje gaan aanschaffen, maar wil graag weten hoe ze er nu werkelijk uitzien.
en als extra vraag passen ze goed bij de 1100 turkooise van roco en de 1300 van Electroten ??
groet
Michel
-
heeft iemand ze reeds in het bezit of gezien en zijn de trapjes inderdaad blauw etc.
Ik wilde namelijk een setje gaan aanschaffen, maar wil graag weten hoe ze er nu werkelijk uitzien.
groet
Michel
Ik heb er zelf 2 paar, trapjes ed zijn inderdaad blauw, zie ook foto hierboven in topic
mvrgr
Remco
-
Stapeltje bij MTE opgehaald voor deze en gene. Ze zien er mooi uit. De kleur turkooise is gelijk aan die van de 1100 en de 1300. Opschriften zijn heel fijn.
De trappies zijn blauw. Raar, maar ze zijn gemakkelijk lichtgrijs te verven. 26 euro voor zoiets moois. Dan doe ik niet moeilijk over een likkie verf.
-
Hoeveel zijn er verschenen, alle zes die waren aangekondigd aan het begin van het jaar of minder?
groet,
Oscar
-
3 stuks, AB, C en RD. Of de drie andere aangekondigde nummers nog komen, valt te bezien.
Nog een aanvulling over het blauw. Ik had de modellen nog niet uit de doos gehaald. Doe je dat wel, dan zie je dat de hele bodemplaat blauw is en dat alleen de schortplaten grijs zijn gespoten. Als het rijtuig op de rails staat, zijn natuurlijk alleen de buffers en trapjes zichtbaar blauw. Maar van onderen bekeken ziet het er raar uit.
Desaltenietemin, dat de andere drie ook maar moge komen. :)
-
Gister de 3 wagens gehaald. Zien er fraai uit behalve natuurlijk de trapjes en de buffers. De wagens komen qua turqooise kleur overeen met het postrijtuig van Artitec. Het dak is echter lichter. De schortplaten zijn bij Artitec grijs en bij Roco wit. Ook hebben de draaistellen en schortplaten bij Artitec dezelfde kleur grijs en bij Roco is de kleur verschillend (wit schortplaten/ grijs draaistellen). En eigenlijk ben ik nog steeds van mening dat, ondanks de fouten, de eerste serie turqooise Plan D's ook een schot in de roos is geweest.
Doe me een lol en laat de overige 3 plan D's ook uitkomen. Wellicht kan Beneluxspoor hierin een rol spelen?
-
Vers van de MTE site...
Geachte bezoeker van de Modeltreinexpress Webshop
21-08-06
De Roco plan D turquoise 45760.1, 45760.2 en 45761.1 komen NIET uit helaas vandaag daarover contact gehad met Oostenrijk.
Jammer denk ik. Ga vrijdag snel kijken hoe ze er uit zien, misschien toch maar de 3 die er zijn aanschaffen voor bij m'n 1300.
Groetjes,
Brigitte
-
Doe me een lol en laat de overige 3 plan D's ook uitkomen. Wellicht kan Beneluxspoor hierin een rol spelen? Dit lijkt mij nou niet zo ontzettend moeilijk die paar andere nummers er op...
-
sjonge, zit je met zo'n waardeloze niet komplete stam!
ja .................. nee niet echt blij dus ...
-
Geen nood we zijn er al mee bezig, maar wordt volgend jaar en dan exclusief voor Modeltreinexpress.
Wim
MTE
-
Dat is super goed nieuws.
Pff geeft mij weer ruimte in m'n budget, ik wacht op de 3 exclusieve ;D
Groetjes,
Brigitte
-
Oh, vandaar dat ze niet komen ;D succes Wim!
-
Dat is goed om te lezen Wim, alvast bedankt voor de inzet.
Groet,
marco-
-
exclusief voor Modeltreinexpress.
Wim
MTE
Fluitje van een cent voor MTE ;D
-
Perfect zal je bedoelen echt iets voor mte :)
-
Zojuist ook even het turquoise drietal opgehaald... Zéér fraai, mooie opdruk etc... Alleen die blauwe trapjes... Voorlopig laat ik 't zo, totdat ik zeker weet wat de juiste kleur moet zijn.
Wat betreft die verschillende nummers: op de doos van de derde klasse (art 45760) staat "NS Kl. 3 ed 3". Volgens mijn winkelier staat "ed 3" voor editie 3, en komen editie 1 en 2 ook. Alleen werkt men dus kennelijk niet meer met de artikelsubnummers .1 en .2. Aldus had hij van Roco begrepen. Afwachten dus...
Ik kreeg trouwens ook de nieuwe gratis catalogus mee, maar dat was geloof ik weer een ander draadje... ::)
-
Hiep hiep.... zojuist een reactie gekregen van iemand die editie 2 had van het 3e klasse rijtuig... Met inderdaad een ander rijtuignummer! :) :) :)
-
Ik heb hier een doos met 45760 Ns 3e klas ed 2 C7823.
-
Inderdaad... dat nummer had degene die rechtstreeks naar mij reageerde ook. Ik heb dus editie 3, en dat is rijtuignummer C 7834.
-
Ik zie nu dat MTE adverteert met rijtuignummer C7810. Dat zijn dus al 3 verschillende nummers. :D Nu is dus de vraag: zijn er ook 2 nummers van de AB, zoals oorspronkelijk beloofd??? Ik heb hier nummer AB 7713, en MTE adverteert ook met dat nummer. Iemand een ander nummer in z'n bezit?
-
Maar bij MTE hebben ze nummer C 7810 niet, alleen C 7823. Ze schijnen daar zelfs met Roco te hebben gebeld en te horen hebben gekregen dat er geen ander nummer dan C 7823 is geproduceerd.
Alleen bij Meijer & Blessing hebben ze C 7810 weer wel en ook weer geen ander nummer. Er staat ook gewoon 45760 op de doos - als aangekondigd - zonder ed#
??? ???
Hoe het ook zij, ik heb nu twee verschillende rijtuignummers en ga maar eens verder zoeken. 8)
Het wordt een typisch verzamelaarsgedoe op deze manier. Ik stel voor dat er alleen andere nummers worden gemeld als ze ook echt zelf zijn gezien en niet van horen zeggen.
-
De drie nummers die tot nu toe genoemd zijn, stemmen overeen met de nummers die door REZ waren aangekondigd. Zie www.rez.nl/roco/roc_nl_2006.html (http://www.rez.nl/roco/roc_nl_2006.html).
Oorspronkelijk was het dus de bedoeling dat elk rijtuignummer ook een eigen artikelsubnummer zou krijgen. Dat is niet gebeurd, en daarom levert Roco gewoon willekeurige edities uit als een winkelier art. 45760 bestelt. Tenzij de winkelier een editie opgeeft, maar omdat niemand dat wist, heeft tot nu toe nog niemand dat gedaan... Aldus begreep ik van mijn leverancier. Als het anders is.... niet schieten ;D
-
Overigens waren de trappetjes bij de vorige uitvoering ook verkeerd van kleur. Dit is wel de kans om de trappetjes zwartbruin te schilderen en ze met een stift te voorzien van een zilveren randje! De buffers zijn uit te nemen, dus moet je de bodemplaat kunnen spuiten. De buffers wordt schilderen denk ik. Interieur zou ik zo laten: véél gedoe om dat te schilderen (denk maar aan het vinden vn de correcte kleuren...)
Over het demonteren: dat is simpel. Kwestie van het de bak van de bodemplaat af trekken door hem in de midden naar buiten te duwen. Op de foto’s zien de rijtuigen er verder tóp uit! :)
-
Weet iemand waar die C 7834 dan nu te krijgen is? En is de 7716 reeds gespot?
-
Grappig.... TotalTrain meldt nu op z'n site dat de nummervarianten pas na de jaarwisseling komen... MTE meldt nog steeds dat de nummervarianten NIET komen... en wij hebben in dit draadje gewoon al 3 verschillende nummers van het C-rijtuig gespot... Strakke informatievoorziening ::)
-
Misschien kunnen er van de verschillende nummers die nu in omloop zijn hier een foto geplaatst worden, weten we exact waar we naar moeten zoeken en kunnen we ook een winkelier overtuigen dat de nummers bestaan.
groet,
Oscar
-
Oké...
(http://i91.photobucket.com/albums/k309/zondefoto/IMG_00881.jpg)
Dit is dus editie 3.
(http://i91.photobucket.com/albums/k309/zondefoto/IMG_00891.jpg)
-
Op een email van mij aan roco gaf op 14 augustus dit antwoord
Lieber Modelleisenbahnfreund,
die drei Modelle sind lieferbar. Bitte wenden Sie sich an Ihr Fachgeschäft.
Mit freundlichen Grüßen
Modelleisenbahn GmbH
dus ik heb er nu nog maar es eentje gestuurd
"Guten tag lieber modelbahn freunde!
Im Holland ist ein riesigen discussion entstanden wieviel Niederlandisch plan D im turkis farbe jetzt zu kaufen sind.
Den fachhandel sagt nur 3 , aber da sind schon von ein wagen type 3 verschiedene betriebsnummer entdeckt.
Konnen/ wollen Sie bitte uns allen das richtige antwort geben?
M fr gr"
Zodra er antwoord is meld ik dat.
Nieuwe naam voor deze draad "the Da Roco code"
;D
-
Discussie is nergens voor nodig, laat staan een riesigen. ;) Het fotootje van de 7834 hebben jullie al gezien. Ik heb nog de 7810 (45760) en 7823 (45760 ed. 2). Foto lukt me even niet, jullie moeten me maar geloven.
Ik heb wel gemerkt dat de vakhandel opkijkt van het verhaal dat er meerdere C-nummers beschikbaar zijn, omdat niemand meer dan één nummer heeft gekregen ...... maar dus wel verschillend per winkel, bijvoorbeeld: 7810 bij Meijer & Blessing, 7823 bij MTE en 7834 bij Visser in Goes. Humoristen daar bij Roco. :D
Ze zijn inmiddels bijna overal uitverkocht, maar iedereen verwacht eind deze week een nieuwe zending. Benieuwd wat ze dan krijgen. Misschien ook de 7716?
-
Nieuwe naam voor deze draad "the Da Roco code"
Geinig!
Nu ben ik zelf niet zo'n tijdperk-III-man, maar ik zal eens opletten wat ik de komende tijd tegenkom en eventueel hier de nummers melden voor de liefhebbers.
mvg,
Gert
-
Ze zijn inmiddels bijna overal uitverkocht, maar iedereen verwacht eind deze week een nieuwe zending. Benieuwd wat ze dan krijgen. Misschien ook de 7716?
Ik heb vanmiddag mijn eerste 3 rijtuigen opgehaald en daar zat ook de 7716 tussen :)
Gr,
Bart
-
Aha.... :o :P
en staat daar nog iets bijzonders op de doos, zoals ed 2 of zo?
-
De overige nummers:
AB 7713 - Nummer 45761
(http://members.lycos.nl/kornelis1974/ROCO/P9020011.JPG)
(http://members.lycos.nl/kornelis1974/ROCO/P9020012.JPG)
AB 7716 - Nummer 45761 ed. 2
(http://members.lycos.nl/kornelis1974/ROCO/P9020013.JPG)
(http://members.lycos.nl/kornelis1974/ROCO/P9020014.JPG)
C 7810 - Nummer 45760
(http://members.lycos.nl/kornelis1974/ROCO/P9020017.JPG)
(http://members.lycos.nl/kornelis1974/ROCO/P9020018.JPG)
C 7823 - Nummer 45760 ed. 2
(http://members.lycos.nl/kornelis1974/ROCO/P9020015.JPG)
(http://members.lycos.nl/kornelis1974/ROCO/P9020016.JPG)
Met een vriendelijke groet,
Kornelis
-
Alle nrs. schijnen wel door roco uitgeleverd te zijn, maar worden willekeurig naar de winkeliers verstuurd.
Dit waarschijnlijk omdat roco niet de retourzending van REZ gaat zitten selecteren op editie nummers.
Om nu verschillende rijtuignummers te krijgen zit er niets anders op dan de winkeliers bij elke nieuwe zending te bellen en te vragen of ze op de doosjes willen kijken welke edities ze hebben.
Lekker handig allemaal. :-|
-
het antwoord van Roco
Lieber Modelleisenbahnfreund,
wir dürfen Sie wie folgt informieren:
Art. Nr. 45760 3.Klasse Wagen Hier gibt es 3 verschiedene Betriebsnummern
Art. Nr. 45761 1./2.Kl. Wagen Hier gibt es 2 verschiedene Betriebsnummern
Art. Nr. 45762 Speisewagen Hier gibt es nur 1 Betriebsnummer
Totaal aantal wagens met div nrs is zes(6 stuks)
Nen benieuwd wie ze allemaal te pakken krijgt:))
-
Heb vandaag de laatste wagen binnengekregen. Serie van 6 is compleet.
Met een vriendelijke groet,
Kornelis
-
[off-topc]
Is er ook een blauwe serie Plan D, of zit die er misschien aan te komen?
[/off-topic]
- Peter
-
ja, dat was de vorige serie.
-
Was die er ook met vishaak en zonder reclamebalken? Is die inmiddels uitverkocht? Was er niet iets aan het model verbeterd in de tussentijd?
- Peter
-
reclamebanen op plan D ???
met vishaak was ie er niet. Het was de oude blauwe versie, dus zonder vishaak en nog met viercijferige, echte NS-nummers (nog niet die computerrommel.)
Met vishaak is wel gemaakt, maar dat zijn oude oplages met zilver dak en zo. Nog wel te krijgen in Houten en zo, meestal relatief goedkoop omdat vishaken nu eenmaal lelijk zijn.
*duik*
;D
-
Aha, domme opmerkinge van Petertje dus. :)
Men wachte dus op een vernieuwde uitvoering met vishaken... check. De reden dat ik vishaken wil, overigens, is omdat ik materieel van rond mijn geboortejaar, 1969, wil verzamelen. Dat kan nog net zonder lelijke reclamebanen.
- Peter
-
Met vishaak is wel gemaakt, maar dat zijn oude oplages met zilver dak en zo. Nog wel te krijgen in Houten en zo, meestal relatief goedkoop omdat vishaken nu eenmaal lelijk zijn.
*duik*
;D
Met vishaak, donkergrijs dak en redelijk correcte opschriften bestaan ze ook. Inderdaad wel een stuk zeldzamer. Catalogusnummers 44242 (A), 44243 (A, gedeklasseerd als B), 44244 (B) en 442?? (RD)
-
Inderdaad, kijk even op de website van Marco, http://www.xs4all.nl/~repa/index.html
-
De donkergrijze dakjes kon je een tijd als reserveonderdeel kopen en veel mensen hebben daar gebruik van gemaakt en hun zilveren dakjes vervangen. De losse dakjes waren in ieder geval in een mum van tijd uitverkocht.
-
wat kostte zo'n dakkie dan? Ik heb zo'n vermoeden dat vanaf 2 rijtuigen een spuitbusje grijs lonend is...
-
Als dat zo is dan zijn de door Arjen genoemde serienummers anders, ik heb zelf ook een stam met dergelijke rijtuigen en dit zijn optisch net de blauwe plan D's van vorig jaar, maar dan met vignet en computernummer, ze hebben een cremekleurig interieur, er zijn blauwe plan D's met vignet en zilver dak die een blauw interieur, die zijn nog ouder.
-
Tenzij blauw een bijzonder soort turquoise is, zitten jullie in het verkeerde draadje hoor... ;D
Zonder gekheid: vandaag er in geslaagd om zowel van de turquoise AB als de C een editie 2 variant aan te schaffen, bij mijn vaste winkelier waar ik eerst al een editie 1 (AB) resp. 3 (C) heb bemachtigd. Daar heb je wat aan, een winkelier die net zo lang bij Roco zeurt tot ze daar zelfs in het magazijn doorkrijgen dat er meerdere wagennummers bestaan en dat die verrückte Holländer ze echt allemaal willen hebben. Nu editie 1 van de C nog, en ik is happy... :D Maar daar werd aan gewerkt.
-
Inderdaad, kijk even op de website van Marco, http://www.xs4all.nl/~repa/index.html
oeps, zie dat er nog wat platen ontbreken bij de blauw plan-d's .... :-[
-
wat kostte zo'n dakkie dan? Ik heb zo'n vermoeden dat vanaf 2 rijtuigen een spuitbusje grijs lonend is...
Ik vermoed dat je voor één dakkie twee spuitbussen kon kopen. Maar niet iedereen wil/durft daar aan beginnen.
Mij ging het er maar om dat de kleur van het dakje niet alles zegt over de productieserie. Kan mij niet zo boeien, maar de plan d's zijn verzamelobjecten geworden en de verzamelaars kunnen zich geweldig druk maken om die dakjes. ;D
-
Gisteren namen twee leden van de club bij ons gezamenlijk elk 5 bakken mee. De ene de nieuwe serie de andere de oude. Ze passen wel bijelkaar ondanks de lichte kleurverschillen. Daarna de nieuwe 1100 in Turkooise AC uitvoering ervoor gezet. Het werd dus een sleep van 10 bakken.
De Roco AC versie heeft drie assen aangedreven en vier antislipbanden, twee voor en twee achter. De lok trok deze sleep op het vlakke zonder problemen. Maar kon dit in de grote spiraal (radius 5 en 6 en een stijging van 2%) niet trekken. Daarna een andere lok ervoor gezet, namelijk de Carin strukton lok. Deze kon de sleep wel zonder moeite omhoog trekken.
Het is in elk geval het eerste model dat met een sleep niet deze grote spiraal omhoog komt.
Ook moet je bij gebruik van deze wagens geen Marklin kortkoppelingen gebruiken, omdat deze dan gaan ontsporen. Ze worden dan uit de rails getrokken bij wisselstraten.
-
Is dit nou een zinvolle bijdrage over de nieuwe turquoise rijtuigen, of wil je eigenlijk gewoon zeggen dat Marklin-loks sterker zijn dan Roco-loks? ::)
-
Dit lijkt me een gevalletje van doorgeslagen marklinofilie ofzo. Een post die helemaal niks met het onderwerp te maken heeft. Het zal iedereen echt worst wezen dat zo'n tandrad :P loc van marklin over de tandradrails meer turqoise rijtuigen trekt dan een mooie roco loc.
Even ontopic weer: Ik heb nu op 1 nummer na de serie compleet, die laatste zal ook nog wel gaan lukken denk ik zo :D.
sander
-
Dat 3% stijgingen niet heilig zijn is voor alle hobbyisten goed om te weten.
Ik vind het voor Marklinisten best een nuttige bijdrage: namelijk dat het kopen van een AC1100 van Roco niet de beste optie is als je met lange treinen wil rijden.
En dat de Marklin kortkoppeling bij deze rijtuigen slecht rijgedrag in bochten oplevert is ook niet oninteressant te weten.
Voor Marklinisten die deze wagons niet voor de vitrine overwegen te kopen zeker nuttige informatie.
Sicco Jan
-
Weer zo'n nadeel van Màrklin, je mist op 1 as de aandrijving, Dat heeft mijn DC uitvoering niet en die trekt hem vast en zeker zo omhoog.
(Wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten)
-
Ik vind het voor Marklinisten best een nuttige bijdrage: namelijk dat het kopen van een AC1100 van Roco niet de beste optie is als je met lange treinen wil rijden.
Ongetwijfeld, maar daar ging dit draadje dus niet over. Als je hier een discussie begint over schoenen, dan slagen sommigen erin om ineens over ski's te praten.
Kijk, als Davy nou aannemelijk maakt dat die Roco-lok 10 BLAUWE rijtuigen wel boven krijgt en 10 TURQUOISE niet, dan zijn we weer on-topic... ;D
-
Dävy heeft een test gedaan en zijn bevindingen hier gepubliceerd, Lijkt me niks mis mee.
Het heeft alleen meer betrekking tot de loc dan de rijtuigen, dus in dat opzicht is et niet interessant.
mvg,
Sander
-
Even ontopic weer: Ik heb nu op 1 nummer na de serie compleet, die laatste zal ook nog wel gaan lukken denk ik zo :D.
sander
Ik probeer al weken 2 verschillende 3de klasse rijtuigen te krijgen, maar de winkelier waar ik ze koop krijgt het bij roco niet voor elkaar dat ze eens andere rijtuignummers sturen.
Afwachten dus.
Stephan.
-
Misschien dat de winkeliers die meelezen op dit forum, kunnen mededelen welke ze op dit moment op voorraad hebben en zo ons aan komplete stammen kunnen helpen.
Het is dan wel reclame maar ik denk dat dit in dit draadje mogelijk moet zijn.
groet,
Oscar
-
Ik probeer al weken 2 verschillende 3de klasse rijtuigen te krijgen, maar de winkelier waar ik ze koop krijgt het bij roco niet voor elkaar dat ze eens andere rijtuignummers sturen.
Afwachten dus.
Ik heb bij mijn winkelier de bestelformulieren gezien, met kreten erop in de trant van "nur edition 2!!!", en kennelijk werkt dat... Ik heb inmiddels 5 rijtuigen binnen van de 6, allemaal via die winkelier. Het enige probleem is dat hij nou een beetje veel rijtuigen heeft liggen ;D, dus hij wacht nog even met een nieuwe bestelling waar ook nummer 6 in zit...
-
Kijk dat is beter.
Misschien leest mijn winkelier wel mee.
Ik zal hem binnenkort weer eens bellen.
Groet Stephan.
-
Van mij mogen die daken best een beetje in kleur verschillen,
Zelf heb ik pas een blauw restauratie-rijtuig verworven dat samen met een stam plan-D's van de allereerste serie z'n (kilo)meters mag gaan maken.
In het grootbedrijf zullen de daken ook niet allemal dezelfde kleur hebben gehad, al was het maar door weersinvloeden en verschil in leeftijd.
;D en Davy is gewoon blij met z'n pas gekochte Carin van Structon, da's duidelijk ;D
-
Het probleem tussen de twee turkooise plan d series is niet zozeer de dakkleur, maar die rare groene bies van de eerste serie.
-
Goed, een kleine bijstelling van mijn laatste opmerking... ::)
Het bestellen van een bepaalde editie werkt dus kennelijk niet altijd, want bij de laatste zending had men dus maar weer z'n eigen zin gedaan bij Roco... gevolg is dat de winkelier inmiddels met tig exemplaren van één editie zit. Roco liet desgevraagd weten dat het logistiek niet te doen is om de edities uit elkaar te houden. :P
Goed nieuws is er ook: ik begreep dat er een Nederlandse vertegenwoordiger is aangesteld voor Roco, zodat dit soort probleempjes in de toekomst wellicht weer makkelijker opgelost kunnen worden. Kan die vertegenwoordiger mooi bij alle winkeliers de verschillende edities tegen elkaar omruilen... ;D
-
Ik ben allen nog opzoek naar de 7834 wie weet waar ???
groeten Ton
-
Join the club.
-
Da's editie 3, die heb ik bij Visser in Goes gekocht. Maar gisteren was ik daar even, en momenteel heeft hij dacht ik alleen editie 2 liggen. Althans in de winkel, heb natuurlijk niet in het magazijn gekeken. Editie 1 had hij in ieder geval niet op voorraad, hoewel hij er daar ook wel een paar van heeft gehad.
-
Roco liet desgevraagd weten dat het logistiek niet te doen is om de edities uit elkaar te houden.
Dat liet Roco mijn leverancier ook weten, nadat ze de verkeerde gestuurd hadden. Vind ik uiterst knullig, onprofessioneel en daar kan een vertegenwoordiger ook niets aan veranderen, behalve voortaan zorgen voor andere artikelnummers. 100 minpunten voor een blijkbaar nietwesterse organisatie (spul komt uit Slowakije), en 100 minpunten voor een daarvoor verantwoordelijke directie.
Ik neem op Houten mee 2x 45760 ed2 nr C7823 en 1x 45761 ed2 nr AB7716 ter ruiling tegen
45760 ed .... nr C7810
45760 ed 3 nr C7834
45761 ed .... nr AB7713
wie die heeft en wil ruilen: Hal 3 rij 11 bij de SFFE.
Maarten
-
Terwijl half Beneluxspoor in Houten zat, was ik een dagje gezellig met (bijna) de hele SGB in het Spoorwegmuseum. Na afloop nog even bij Kuipers binnengevallen en in de 5 minuten die ik daar nog had voor sluitingstijd ontdekte ik dat men daar het rijtuignummer had dat bij mij nog ontbrak.... de C7810. Hiep hiep hoera, de serie van 6 is compleet... 8)
-
Wie heeft er voor mij nog de 45760 ed 3 nr C7834 ?????
Ruilen tegen de editie 2 C7823.
(De rest op Houten geruild)
Maarten.
-
Via totaltrain completeerde ik deze week mijn stam met de C7834. Wellicht een aanrader voor eenieder die 'm nog mist?
-
bij mij ontbreken nog de C 7834 en AB 7713, iemand misschien suggesties waar die te verkrijgen zijn ?
-
Vandaag de laatst ontbrekende, de 7834 in Vlaardingen (MTE) gekocht.
Einde van de puzzeltocht. :D