BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Treinsamenstellingen => Topic gestart door: Jaap Smith op 10 March 2014, 09:33:21
-
Beste medeforummers,
Onlangs heb ik drie C12c rijtuigen van Artitec aangeschaft om samen met een Stalen D dienst te doen achter mijn NS 3700. Nu wil het geval dat de C12c rijtuigen helaas met hun onderste treeplanken mijn perrons raken en daardoor niet inzetbaar zijn. Na overweging of ik de perrons zal slopen om ze vervolgens 2mm verder van het spoor weer op te bouwen, heb ik besloten dat ik dat niet ga doen en dat ik de C12c's ga verkopen.
Maar hierdoor ben ik nu op zoek naar een nieuwe geschikte trein voor achter mijn NS 3700. Het themajaar is 1956/1957. Het liefst zou ik mijn groene vierdeurs Stalen D in de nieuw te vormen trein ook inzetten, maar dat is niet perse noodzakelijk. De treinlengte mag maximaal uit vijf rijtuigen bestaan, langer kan ik niet kwijt.
Het maakt mij niet uit of het een binnenlandse trein of een Internationale D-trein wordt, als de samenstelling maar kloppend is voor mijn themajaar en er dus geen couperijtuigen in de trein voorkomen.
Kunnen jullie mij hierbij op weg helpen?
Vriendelijke groet Jaap Smith
-
plan D en E kunnen er achter. Artitec komt later dit jaar met een ovalen ramer, kan er ook prima achter. Verder is het beperkt, als je couperijtuigen uitsluit. Volgens mij, maar ik kan me uiteraard vergissen, reden 3700'den geen internationale D-treinen meer in 1956-1957.
Verder zijn de boeken "stoomtractie bij de NS 1944 - 1958" (H. van Poll) en het boek over de serie 3700 (Paul Henken) natuurlijk uitstekende naslagwerken om te zien wat er achter een 3700 gehangen kan worden binnen jouw tijdperkkeuze.
Eelco
-
Na overweging of ik de perrons zal slopen om ze vervolgens 2mm verder van het spoor weer op te bouwen, heb ik besloten dat ik dat niet ga doen.
Tja, en ik zou je aanraden dit nog eens te heroverwegen.
D'r zijn twee mogelijkheden:
- de rijtuigen zijn buiten PVR -> corrigeren of afvoeren
- de perrons zijn buiten PVR -> corrigeren of slopen
Anders blijf je met gedoe zitten in mijn ogen. Ook in werkelijkheid bestaat het PVR niet helemaal voor niets ;)
-
Tja, en ik zou je aanraden dit nog eens te heroverwegen.
D'r zijn twee mogelijkheden:
- de rijtuigen zijn buiten PVR -> corrigeren of afvoeren
- de perrons zijn buiten PVR -> corrigeren of slopen
Anders blijf je met gedoe zitten in mijn ogen. Ook in werkelijkheid bestaat het PVR niet helemaal voor niets ;)
Dat eerste heeft jaap al besloten:
Na overweging of ik de perrons zal slopen om ze vervolgens 2mm verder van het spoor weer op te bouwen, heb ik besloten dat ik dat niet ga doen en dat ik de C12c's ga verkopen.
Jeroen
-
@Jeroen:
Tja, en ik zou je aanraden dit nog eens te heroverwegen.
-
Jaap,
Kijk hier eens www.seinarm.nl/Treinsamenstellingen/Treinsamjaren30.aspx (http://www.seinarm.nl/Treinsamenstellingen/Treinsamjaren30.aspx). Heel veel treinsamenstellingen. Misschien heb je er wat aan. Beetje naar beneden scrollen en dan krijg je de jaren 50.
groet Bert
-
mwjah, een reizigerstrein achter een 3700 in 1956/57. Dat wordt lastig.
Dan kom je uit op een militaire trein (een sleep blokkendozen) of de jaarbeurstreinen (zie de site van Gerard). En dan heb je t wel zo'n beetje gehad. De rest was goederentreinen of korte sleetjes.
dirkjan
-
Je hebt het over een militare trein met een 3700 ervoor.
Ik heb die zelf niet gezein, maar in de malitaire treinen van 1960 -61 reden niet alleen blokkendozen rijtuigen mee, maar ook nog die rijtuigen met anderhalve coupe's, serie C12c 6000 of zo iets met de doorlopende treeplanken. Ik heb daar zelf ingezeten als dpl. soldaat van uit Harderwijk naar Amsterdam of Utrecht.
Vr Gr,
Peter ,Dpl sld 390403196 ;D
Je schrijft dat de treeplanken de perrons raken. Kan je het spoor niet 2 mm verschuiven?