BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: KyanSem op 17 February 2014, 12:10:35
-
Hallo,
Ik heb vorige week een hO containerwagen van LSModels gekocht met catalogusnummer 36061. Het gaat om een wagon van Nacco met een container van Maersk/Sealand er op.
Bij de wagon is een lading losse onderdelen bijgeleverd en 2 tekeningen in het Frans waar ik niets van begrijp.
Bij containerwagens van bijv. Fleischmann/Roco zet je de containers zo op de wagen en die blijven dan keurig staan.
Helaas is dat bij bovenstaand model niet zo.
Wie kan mij verder helpen?
groet
-
Helpt het als je bij Google afbeeldingen `LSModels 36061` intikt en kijkt hoe de onderdelen op de wagens zijn gemonteerd?
-
Kun je een foto van de tekening plaatsen? Misschien kunnen mensen dan helpen ontcijferen.
Mvg, Peter
-
Ik heb even gekeken bij Google afbeeldingen, goede tip overigens.
Het heeft me helaas niet verder kunnen helpen.
Dit is mijn eerste keer op dit forum en ik krijg het niet voor elkaar foto's / tekeningen te downloaden...
Dat zal waarschijnlijk met het icoontje van de Mona Lisa moeten, maar dat lukt niet
-
Hallo
Ik heb ook enkele wagons van LS Models en heb het zelfde probleem, krijg de containers ook niet vast en daarom gestopt met verdere aanschaf van LS Model althans de containerwagons.
Wim
-
Bedankt Wim, ik had zelf van LS Models iets meer verwacht. Maar ook dit is mijn eerste en laatste containerwagen van LSM.
met vr. groet
-
Hier (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,52398.0.html) is een handleiding over hoe je plaatjes uploadt.
Pim
-
Als ik de foto's op Google bekijk is het een kwestie van die gele frutseltjes op de juiste plek op de wagen zetten en eventueel met een klein drupje lijm vastzetten. Dat kan toch niet zo ingewikkeld zijn?
Mvg, Peter
-
Verklaar dat maar eens aan LSM waarom ze een dergelijk stom systeem op de wereld brengen. Liever geen LSM dan ergernis Eenvoudig iets moet bij LSM nog uitgevonden worden en is daar en spreekwoord waarom makkelijk als moeilijk ook mogelijk is/kan Dat je daar geen liefhebber mee kan vinden is hun probleem en niet die van mij leve LSM maar niet bij mij eerder een afgang
Wim
-
Niemand wordt verplicht tot aankoop van LSModels. Vind je het niets, dan koop je het niet.
-
Ieder zijn ding natuurlijk. Maar om nu een heel merk af te kraken omdat je enkele onderdeeltjes niet gemonteerd krijgt vind ik wat ver gaan. Er zijn ook genoeg mensen die de containerwagens wel zonder problemen gemonteerd krijgen. Dat het andere mensen niet lukt, maakt het nog geen stom systeem. Door het op die manier te doen wordt het realistischer en voor velen gaat realisme voor gemak.
Mvg, Peter
-
Het is niet de bedoeling een heel merk af te kraken. Een DUIDELIJKE beschrijving in meerdere talen (en niet alleen in het Frans) zou al een verbetering zijn.
Hetzelfde heb ik al vaker meegemaakt bij Heris. Ook vaak vage beschrijvingen of....helemaal niets. Alleen een zakje onderdelen zonder beschrijving waar die zouden moeten en dan ook nergens een gaatje te vinden waar die op/in zouden kunnen passen.
En wat de gele frutsels betreft: er zitten een aantal standaard op; die staan ook op de foto's op Google-afbeeldingen. Daarnaast heb ik nog een zakje vol met nog meer gele frutsels. Geen idee wat ik daar dan mee moet.
-
En bedankt voor de hulp foto's geplaatst te krijgen. Ik zal e.e.a. deze week even proberen.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0459_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0459_2.jpg)
verdere foto's volgen zsm
-
de koppelingen zijn me wel duidelijk.....het gaat me alleen om die gele frutsels
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0457_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0457_3.jpg)
-
Ik zie toch duidelijk Engels tussen het Frans staan. :)
Maar een beetje sloridg door elkaar en overduidelijk is de tekst nu ook weer niet. Na drie keer lezen denk ik het te snappen. ;D
Je hebt klemmetjes met een puntje en die moet je plaatsen waar in de container een gaatje zit. Daarmee wordt de container op zijn plaats gehouden. De klemmetjes zonder puntje hebben alleen een decoratieve functie.
Het is wat meer werk, maar het eindresultaat is wel dat het geheel eruit ziet, zoals het er in het echt ook uitziet. Dat kan je van die gemakkelijke Fleischmann of Märklin wagens niet zeggen.
Rijdt dit type ook in Nederland?
-
Dan nog een vraagje over LS Models: een jaar of 2 geleden is de serie 186 (reeks 2800) aangekondigd in de kleuren van de NMBS, zoals deze ook dagelijks in Nederland komt en dan met een nummer voor goederenvervoer (2804-2843).
Zijn die ooit uitgeleverd of komen die nog, of helemaal niet?
Roco komt dit jaar met een loc. in de goede kleuren, maar niet met de Belgische nummers.
met vr. groet
-
Bedankt Henk, ik zal e.e.a. er proberen op te zetten. En je hebt gelijk: het ziet er dan wel wat "gelikter" uit dan de containerwagens van Fleischmann/Roco.
Het is iets meer werk en .....ach dat maakt de hobby ook weer leuk.
Bedankt voor alle reacties en hulp!!
(y)
-
Ieder zijn ding natuurlijk. Maar om nu een heel merk af te kraken omdat je enkele onderdeeltjes niet gemonteerd krijgt vind ik wat ver gaan. Er zijn ook genoeg mensen die de containerwagens wel zonder problemen gemonteerd krijgen. Dat het andere mensen niet lukt, maakt het nog geen stom systeem. Door het op die manier te doen wordt het realistischer en voor velen gaat realisme voor gemak.
Mvg, Peter
Een merk kraken doe ik niet lees mijn bericht maar eens goed het is alleen de kwaliteit op gebied van de containerwagons die slecht is wat betreft de bevestigingen van de containers. Anno 2014 zou men toch moeten weten dat een betere beschrijving in vele talen een aanbeveling is en daarbuiten misschien ook wat ander materiaal;
Mij zal je nooit geen LS Model containerwagon meer zien kopen. Over de andere heb ik geen oordeel omdat ik deze niet bezit en er ook niet aan loop te denken. Maar dit gelet op daar ik eerst andere wensen heb LS Models komt daar voorlopig even helemaal niet in voor.
Wim
-
Hoi,
De door LSM gemaakte containerwagens waar het hier over gaat zijn volgens mij van het type Sgns(s) en Sgss. Uiterlijk zit er (voor mij althans) niet zo gek veel verschil tussen. Zijn deze types ook door elkaar in een trein in te zetten? Ik meen te hebben gelezen dat er verschil zit in maximum snelheid en rem, maar of dat in de weg staat aan combineren?
(Vind die wagens van LSM namelijk wel interessant om de plaatselijke containertrein op lengte te brengen, maar het moet wel een beetje kloppen)
Vast bedankt.
Mvg
Robbert
-
@Henk ja dit type rijd ook in nederland,en je hebt het mooi verwoord waarvoor die klemmetjes dienen.
De echte naam van deze klemmetjes (die 8KG p.s wegen) is containerpen.
@Ra inderdaad wagontype sgns of sgss heeft verschil tussen beremming en max snelheid te maken.
@Kyansem die gele frutseltjes zijn de container pennen,deze worden op het echte model gebruikt om containers op de wagon niet te laten verschuiven.
Deze zitten aan de zijkant bevestigd en kun je omhoog klappen als daar een container moet komen te staan met die afmeting.
Deze sgns en sgss wagons kunnen 1x40FT en 1x20FT container laden of 3x20FT daarin zijn verschillende mogelijkheden.
Het max voor deze wagon is dus totaal 60FT per wagon.
Hier http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=49149.525
nog een mooie post van Arjen-V
Gepost op: 02 maart 2013, 15:23:45
Niet alleen de LS models maar ook de ACME containerdraagwagens hebben die mooie losse gele containerpennen (y)
Persoonlijk vind ik deze "frutseltjes"meer voor de echte detailisten onder ons,en echt wel behorend bij bijv een ACME,Artitec en Ls models
Zouden deze "frutseltjes" er niet bijzitten hebben we niet veel te pimpen ;D
Je kan de "frutsels" ook gewoon in je verpakking laten zitten en de wagon "kaal" inzetten op de baan ;D
Mocht je daar allemaal niet van houden moet je kiezen voor bijv een Fleischmann of marklin uitvoering die die "frutseltjes" allemaal niet heeft ::)
Mvg jamie diks
-
Nou mooi, dan ga ik zondag op Rail maar eens kijken of ik een exemplaar kan vinden. Nu wil ik het proberen ook. ;D
Ik wil nog een hedendaagse containertrein samenstellen. Vind ik lastig. Met van die gelede wagens wordt de modeltrein al snel lang zonder dat hij lang lijkt, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Als ik me beperk tot dergelijke gedetailleerde modellen, dan beperkt dat de keuze alweer heel prettig.
En ze moeten goor natuurlijk. Een niet vervuilde modelcontaintertrein ziet eruit als een kermisattracteie, vind ik. Het moet een grote gore doffe ellende worden. ;)
Hoeveel reizen kan een container eigenlijk aan voordat hij uit elkaar dreigt te vallen? Ik vermoed niet eens zo veel.
-
Nou mooi, dan ga ik zondag op Rail maar eens kijken of ik een exemplaar kan vinden. Nu wil ik het proberen ook. ;D
Ik wil nog een hedendaagse containertrein samenstellen. Vind ik lastig. Met van die gelede wagens wordt de modeltrein al snel lang zonder dat hij lang lijkt, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Als ik me beperk tot dergelijke gedetailleerde modellen, dan beperkt dat de keuze alweer heel prettig.
En ze moeten goor natuurlijk. Een niet vervuilde modelcontaintertrein ziet eruit als een kermisattracteie, vind ik. Het moet een grote gore doffe ellende worden. ;)
Hoeveel reizen kan een container eigenlijk aan voordat hij uit elkaar dreigt te vallen? Ik vermoed niet eens zo veel.
Bedoel je de container of de containerwagen zelf?
De containerdraagwagens moeten om de 6 jaar een revisie.
particulieren zoals bij HUPAC kiezen zelf voor 4 of 6 jaarlijks.
Sommige type containerdraagwagens komen zelfs jaarlijks aan de beurt voor controle,omdat die meer onderdelen hebben die extra aandacht/onderhoud vragen.
Mvg jamie diks
-
Nou dat kan best wel eens tegenvallen. Ik herken containers die al 10jr meegaan van dezelfde rederij oa P&O Nedlloyd deze rederij is iets meer dan 10jr geleden overgenomen door Maersk
Wim
-
Weten jullie zeker dat dit type wagen ook in Nederland wordt ingezet? Ik maak behoorlijk wat foto's van treinen maar ik kan geen trein vinden waar dit specifieke model in zou kunnen. De Sgns'en die we in Nederland vaak zien zijn die van Fleischmann/Märklin/B-Models/Roco en de Sgnss van Piko zeker dalijk in de Hupac variant.
-
Het type dat LS Models maakt is een Frans type, waarvan er een hoop verkocht zijn aan het Belgische IFB en de Belgische wagonverhuurder TRW. Die wagens worden ingezet samen met de Sgns van het type dat o.a. Roco maakt. In elke trein die is samengesteld uit IFB wagens kunnen ze dus voorkomen. Ik heb ze zelf al gezien in de Ewals shuttles van Chemelot in Geleen naar Novara en in de containershuttle Antwerpen Combinant - Duisburg. Andere treinen met IFB wagens rijden er volgens mij niet door NL. Overigens zul je in deze treinen alleen wagens zien met IFB of TRW opschriften. De Nacco variant rijdt alleen in Frankrijk en in shuttles tussen Frankrijk en Duitsland.
Mvg, Peter
-
Dan nog een vraagje over LS Models: een jaar of 2 geleden is de serie 186 (reeks 2800) aangekondigd in de kleuren van de NMBS, zoals deze ook dagelijks in Nederland komt en dan met een nummer voor goederenvervoer (2804-2843).
Zijn die ooit uitgeleverd of komen die nog, of helemaal niet?
Er zijn er wel een aantal uitgeleverd maar het merendeel staat nog op verwacht.
En dat kan bij LSM varieren van ooit to nooit 8)
kijk hier (http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Cadres_General_N/production.php?lang=N&compagnie=SNCB) maar eens (wel eens tukje naar beneden scrollen) voor het overzicht
-
Dank je, er wordt inderdaad nogal wat verwacht bij LS Models.....afwachten dus maar.
-
Het is net wat Eric al zegt Men beloofd veel bij LSM maar ook wordt er veel niet nagekomen. Maar er is een gezegde als je gelooft in mogelijkheden dan is alles mogelijk. Laten we het daarop maar houden
Wim