BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Baanplannen => Topic gestart door: d.kamps op 14 August 2007, 17:22:40
-
hallo hier mijn 1e baanplan in h0 uitgevoer met marklin K rails tijdperk3
de afmetingen de linkerkant is 2 m en de achterzijde is 3 m
https://images.beneluxspoor.net/bnls/marklin_14_8_07.jpg
wat vinden jullie ervan? mij lijkt de bereikbaar heid problemen geven maar dat is mischien op te lossen door mogelijke kruipgaten? en module opbouw?
-
een leuk baanontwerp voor de ruimte die je hebt, maar zoals altijd heb ik wel commentaar op het baanplan 8):
als ik van de onderste 3 sporen bij het station naar links wil wegrijden kan ik helaas niet na het station rechts houden. het zal wel handig zijn als je daar nog 2 wissels in de bocht voor aanlegt.
geld trouwens ook voor de bovenste 2 sporen om naar rechts weg te rijden, maar dat zijn maar 2 sporen ;D
edit: maar daar zit wel het locdepot met draaischijf, het stationsgebied moet dus eigenlijk iets anders :-|
-
ik heb niet meer plaats :( dan moet ik dus aan mij peronlengte gaan sleutelen en dat doe ik liever niet ;) want er past nu maar amper 3 lange wagons + stoomloc in de richting van BR03 op :( en nog 2 bocht wissels in beide bochten ziet zo nouja nogal slecht uit :( andere oplossingen?
-
Best een gaaf baanplan!!
-
Wat ik jammer vind is dat je de draaischijf zo ver mogelijk van de 'kijker' hebt afgelegd, terwijl die lelijke 180 graden lus vol in beeld is.
Ik zou die lus achterwaarts draaien, en de draaischijf naar voren halen.
David.
-
ik heb niet meer plaats :( dan moet ik dus aan mij peronlengte gaan sleutelen en dat doe ik liever niet ;) want er past nu maar amper 3 lange wagons + stoomloc in de richting van BR03 op :( en nog 2 bocht wissels in beide bochten ziet zo nouja nogal slecht uit :( andere oplossingen?
Vaak vinden mensen bochtwissels er lelijk uitzien, maar het is de oplossing voor ruimtegebrek. Dat de uiteinden van de wisselstraat dan dicht bij elkaar komen, klopt. Wat je anders misschien kan doen is 2 klimspiralen en dan alsnog die bochtwissels erbij. Ook is het rondje dan iets langer en is de treinbaan dus minder vol :)
-
Ik vind het juist mooit zo, zie je leuk te treinen om de bebouwing heen rijden!
-
hallo,
ik heb ook nog een opmerking.
als je van spoor wisselt voor bijv: op het "andere" station te komen kun je niet meer terug.
hier op deze tekenig wat aanpassingen.
ff klikken (https://images.beneluxspoor.net/bnls/verandering.jpg)
krijg je toch wat meer speelmogelijkheden.
Servé
-
of is dit beter? het midden word open.
https://images.beneluxspoor.net/bnls/marklin_22_8_07.jpg
-
hoi,
jaaaaaaaaaaaaa, dat is ook een leuk baanplan.
(wel mijn mening, misschien zijn er anderen die het minder mooi vinden)
Servé
-
ik vind dit ook een topbaan :D :)
mijn complimenten.
misschien kan je het lange rechte stuk ook in een kleine kromming leggen om het iets realistischer te maken, maar dat mag je zelf beslissen ;)
-
verder niemand meer commentaar?
-
Ze zijn allebei wel leuk, misschien nog een spoor doormidden leggen?
-
ik vindt: de meeste mensen willen altijd zo veel mogelijk hebben op een zo kleine mogelijke ruimte.. (Bij mij was dat ook in het begin)
meer en meer streef ik naar een eenvoudig baanplan... :
ten eerste als men met weinig ervaring heeft is het beter/gemakkelijker
ten tweede is het meer realistisch/minder druk... en meer harmonieus...
ten derde is het goedkoper (minder gebruik van veel materiaal..)
Rome is ook niet op 1 dag gebouwd...
Dat is althans mijn mening....
groeten