BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Bert Mengerink op 07 February 2014, 23:02:35
-
Helaas is het weer een keer mis gegaan op het spoor.
In Warburg reed een locale trein tegen een autotransporter met diverse auto's erop.
Dit geeft een vrij grote ravage, zoals je zult begrijpen.
Gelukkig zijn er slechts 3 lichtgewonden.
http://bilder.nw-news.de/warburg/zug_entgleist_nach_kollision_mit_autotransporter/1183318.html (http://bilder.nw-news.de/warburg/zug_entgleist_nach_kollision_mit_autotransporter/1183318.html)
Groet,
Bert
-
Rommelig hoor.
-
Die machinist maar erg van geluk spreken ......
Mvg, Michel
-
Het is een Br 612 treinstel van DB Regio.
Die dingen zijn al berucht op het gebied van ontsporen en zelfs omvallen na aanrijdingen met wegverkeer.
Zo te zien heeft de vooroplopende cabine van het eerste treinstel het bovenste rijdek van de autotransporter geraakt. En dat deel is zo te zien van glasvezel en dat komt de veiligheid van de Mcn niet ten goede.
Groet Peter,
-
Tja wat wil je, met een kantelbaktrein. 8)
-
Het is een Br 612 treinstel van DB Regio.
Die dingen zijn al berucht op het gebied van ontsporen en zelfs omvallen na aanrijdingen met wegverkeer.
Zo te zien heeft de vooroplopende cabine van het eerste treinstel het bovenste rijdek van de autotransporter geraakt. En dat deel is zo te zien van glasvezel en dat komt de veiligheid van de Mcn niet ten goede.
Groet Peter,
Ongetwijfeld zit achter dat polyester (want dat zal het zijn) nog een staalconstructie want er zal toch een kooicontructie aanwezig moeten zijn om aan de botsveiligheid te moeten voldoen.
-
Nu is het wel zo dat de vrachtwagen stil stond op de overweg om zich te orienteren...
En toen gingen de boompjes dicht en was het boem.
Nou vraag ik me echt af, waarom ga je stil staan op een overweg om je te orienteren?
Waarom!
Gelukkig geen doden of zwaar gewonden.
-
Ongetwijfeld zit achter dat polyester (want dat zal het zijn) nog een staalconstructie want er zal toch een kooicontructie aanwezig moeten zijn om aan de botsveiligheid te moeten voldoen.
Dat is maar de vraag, want gezien de leeftijd van de Br 612 treinstellen (bouwjaar 2000) voldoen die nog aan de oude botsnorm. Waarin de aanwezigheid van een staalconstructie in de stijlen naast het cabineraam nog niet verplicht was.
Groet Peter,