BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Materieel => Topic gestart door: FritsT op 11 July 2006, 12:42:13
-
Belevenissen bij het bouwen van een stoomlocje
Recent is door FritsB een begin gemaakt met het bouwen van een Engelse kit van de stoomloc NS 8800.
Bij het zoeken naar informatie stuitte hij op het bouwproject van de echte NS 8811 bij de Stoom Stichting Nederland in Rotterdam.
Een wat nog leuker was; de projectleider van de 1:1 machine wilde juist een model gaan maken.
conclusie: 1 + 1 = lol ...en waar dat allemaal niet toe kan leiden.
Lees het verhaal op:
http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=spoor0nl&t=406079
Geinteresseerd, opmerkingen en/of vragen... laat het weten.
Elkaar helpen, daar zijn modelbouwers ook voor.
-
Fraai verhaal, ik had het al eens gelezen... Die 8800 is toch een leuk loccie, misschien toch maar es mee aan de slag al is ie wat te nieuw voor mij.
-
Inderdaad en leuk lokje Floris!
Ik heb een Hornby omgespoten en voorzien van NS nummer.
OK het is dan wel schaal 00, maar dat valt haast niet op bij de rest.
De Engelse koppelingen er afgehaald en aangepast met NEM schachtjes,
zo kan er elk soort koppeling opgezet worden.
Gideon
-
valt dat niet op? wat ik aan 00-8800'en gezien heb vond ik juist ontiegelijk lomp en grof ogen, de echte locjes waren al tamelijk grof uitgevoerd dus dan valt dat 00 nog eens extra op... zeker als je echte H0-stoomlocs gewend bent. Ik vond die op zich tamelijk fijn uitgevoerde bachmann-4300 ook al een enorm log monster... Maar tussen de diesels valt het wellicht niet zo op.
-
Ja ok, hij is wat groter dan in schaal H0, maar het valt inderdaad wel mee tussen de Diesels.
-
Ziet er wel grappig uit op een van de laatste foto's dat een hele oude stoomloc word weggesleept door een graafmachine.
Marcel.