BeneluxSpoor.net forum

Materieel => Neurenberg => Archief 2014 => Topic gestart door: manuelspot op 09 January 2014, 15:53:41

Titel: Brawa 2014 (0-h0)
Bericht door: manuelspot op 09 January 2014, 15:53:41
Van Brawa zijn al een aantal nieuwe dingen aangekondigd.
http://www.brawa.de/produkte/h0/neuheiten-20132014.html

Intussen is de Gravita lok in 1:87 uitgeleverd. En die is zeker fraai.

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/BRAWA_VOITH_GRAVITA_0001.jpg) (http://www.pijplines.nl/pages/posts/brawa-diesellok-gravita-124.php)
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Jeroen Water op 09 January 2014, 19:15:57
Gaaf die STEF koelwagen TP IV  (y)

Jeroen
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Dennis1984 op 13 January 2014, 15:59:17
De AAE/FS Megafret zit helaas nog niet bij de Neuheiten. Die was voor 2013 al aangekondigd, maar de mal was defect en men zei toen dat hij op z'n vroegst in 2014 opnieuw aangekondigd zou worden. Helaas dus nog niet :'(.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: ex44 op 23 January 2014, 10:56:56
Leuke dingen op komst!

Kijk maar (http://mc.adpaper.de/mc/epaper?guid=143b45b84e2f7a69).
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Dion op 23 January 2014, 11:49:24
Inderdaad. (y)

Zie alleen mijn gewenste 44500 set niet terug in de folder.
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: SBBcargo op 23 January 2014, 11:57:08
Dat wodt sparen !  ;D
V213, Haus zu Haus ......

Marius.
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Dion op 23 January 2014, 12:00:51
Met sparen was ik gelukkig al begonnen. ;D

Ook mooie zaken Marius. (y)
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: ex44 op 23 January 2014, 12:03:41
Citaat
Dat wodt sparen
Je begint al met de "erren" zie ik  ;)

Ja, en wat dacht je van die Umbauers? Mèt daknaden! En de Hbissen en vooral ook die SSlma  :-*
En die Beierse S2/6....(http://www.websmileys.com/sm/love/029.gif)
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Dion op 23 January 2014, 12:06:42
Ja, maak ons gek. ;D

kan ik straks voor de hobby geen 5 ploegen maar 10 ploegen gaan werken. ;D
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: sneek op 23 January 2014, 12:33:46
Brawa is een fabrikant die naadloos aanvoelt aan welke (DB)-modellen behoefte is in hedendaagse technische uitvoering. Wordt een duur jaar hahaha  (y)

grtz,
Wim
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Edde op 23 January 2014, 14:04:32
Weer een V100??
Maar het beste nieuws voor mij is een Ferkeltaxi in N (y)

gr Ed.
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Bob R. op 23 January 2014, 15:37:00
BR 213 voor de fijnproevers....wat is het verschil eigenlijk (uiterlijk) met de BR 212?
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Tjeerd op 23 January 2014, 16:53:27
213 heeft een hydrostatische rem en kan dus op steile lijnen rijden; Steilstrecketauglich in goed Duits  :)
Mvg, Tjeerd
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: ex44 op 23 January 2014, 16:57:21
Ik zou het na moeten kijken, maar andere roosters is 1 ding. De echte 213 heeft tov de 211 een groter vermogen. Als ik het goed heb, zou daardoor de koelinstallatie ook iets krachtiger zijn, wat tot uitdrukking komt in een iets langere voorbouw (neus). Maar nogmaals, dat zou ik na moeten kijken.

Dat ga ik denk ik sowieso wel doen om weer helemaal V100-minded te worden, wat dan misschien net dat zetje kan geven om mijn Roco's in de verkoop te doen (zodat ik die Brawa kan betalen).
't Zou wel voor 't eerst zijn dat ik een lok verkoop omdat er een mooier alternatief is... :o
Eigenlijk ben ik best wel tevreden met die Roco V100... of was...

En ooooh... die Umbauwagen (http://www.websmileys.com/sm/crazy/254.gif)(http://www.websmileys.com/sm/crazy/279.gif)
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Dennis1984 op 23 January 2014, 18:10:48
Geen nieuwe Megafret containerwagens :'( :'( :'(.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Jeroen Water op 23 January 2014, 18:18:46
En in tegenstelling tot de folder die onlangs op dit mooie forum werd gelinkt, ook geen SNCF STEF TP IV koelwagen.  :'(

Jeroen
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: reMARKable op 23 January 2014, 18:31:47
Een 482 met 2 panto's?  ???
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Bob R. op 23 January 2014, 18:44:45
Ik zou het na moeten kijken, maar andere roosters is 1 ding. De echte 213 heeft tov de 211 een groter vermogen. Als ik het goed heb, zou daardoor de koelinstallatie ook iets krachtiger zijn, wat tot uitdrukking komt in een iets langere voorbouw (neus).
Ik heb het nagezocht, lamellen in plaats van roosters (gok ik), maar of de neus verlengd is?
Het zijn 10 verbouwde exemplaren uit de serie V100-20
Een oliekoeler kwam er bij vanwege de hydrodynamische rem die de plek in nam van een een dieselaggregaat.
(bron: lijndiesellocs in west-Europa)
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Bob R. op 23 January 2014, 18:53:50
Dat wodt sparen !  ;D
V213, Haus zu Haus ......

Marius.
Zit ik die "folder" thuis door te bladeren, blijkt er helemaal geen br 213 in te staan*, je schrift al V213, bedoelde je wat anders?

*(Wel weer wat geleerd ver de V100  ;D)
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Peter Crossrail op 23 January 2014, 19:05:09
Een 482 met 2 panto's?  ???
Er staat toch bij dat het model met 4 stroomafnemers wordt geleverd en dat dit slechts een fotomontage is.

Verder ben ik wel blij met de Traxx, maar of dat nu een verkoopsucces gaat worden betwijfel ik persoonlijk. Het is al het 5e merk dat dat type gaat maken en de prijzen bij Brawa kennende gaat dit deduurste van de 5 worden.

Mvg, Peter
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: rail4marcel op 23 January 2014, 19:08:35
Denk dat dat ook aan de prijs zal liggen als het Brawa kwaliteit is voor een prijs rond de Roco/ACME locs dan kan het best lonen. Maar het is inderdaad wel opvallend dat ze juist voor dit model kiezen waar al zoveel fabrikanten meer zijn.
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: W. Thomas op 23 January 2014, 19:09:15
De detaillering van acme en het binnenste van roco voor de traxx.

Die acme/lsmodels reeks 28 is echt een drama van binnen, de detaillering is wel heel goed.
Maar zoals gezegd, roco, piko, trix en acme hebben hem al uitgebracht dus of het een succes gaat worden.

Als ze nu eens een BR 425 uitbrengen, daar wacht ik nu op.
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Dennis1984 op 23 January 2014, 19:14:57
Er staat toch bij dat het model met 4 stroomafnemers wordt geleverd en dat dit slechts een fotomontage is.

Verder ben ik wel blij met de Traxx, maar of dat nu een verkoopsucces gaat worden betwijfel ik persoonlijk. Het is al het 5e merk dat dat type gaat maken en de prijzen bij Brawa kennende gaat dit deduurste van de 5 worden.

Mvg, Peter

Zoals ook al hierboven geschreven wordt, kan Brawa het wel voor elkaar krijgen als ze bijvoorbeeld zaken zoals Zwitserse verlichting inbouwen en verder alles top is. Maar zelfs dan wordt het lastig vrees ik.

Waarom maken ze geen 484? De lokkast is redelijk hetzelfde, dakopbouw natuurlijk wel heel anders. Maar daarvan zijn alleen door Roco en ACME modellen uitgeleverd tot nu toe. Roco alleen SBB en die is lastig verkrijgbaar, ACME modellen zijn mooi maar fragiel en van binnen heel slecht. HAG komt wel met de 484, maar die zal ongetwijfeld heel veel kosten. Er is nog keuze genoeg: Veolia, Cisalpino, SBB...

Met vriendelijke groet,
Dennis
Titel: Brawa 2014 (0)
Bericht door: FrankJ op 23 January 2014, 21:11:57
Bij Brawa (http://mc.adpaper.de/mc/epaper?guid=143b45b84e2f7a69) alleen dit jaar in spoor 0 alleen varianten op bestaande modellen
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: misp op 23 January 2014, 22:26:11
in N???? jij
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Edde op 23 January 2014, 22:37:05
Hee ja in mn bak na de trambaan!!!

Sent from my GT-S6810P using Tapatalk

Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: SBBcargo op 24 January 2014, 00:30:57
Zit ik die "folder" thuis door te bladeren, blijkt er helemaal geen br 213 in te staan*, je schrift al V213, bedoelde je wat anders?

Op blz 24 staat een BR213 bij mij.  En, sorry,  ja het moet V100.20 of BR 213 zijn. ;D

Marius.
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Arjan6511 op 24 January 2014, 10:01:20
Zo, dat werd tijd dat een fabrikant eens een goed model van de Hbis299 gaat maken!  (y)
Van dat type zijn veel gemaakt en ook legio varianten, ook van andere maatschappijen zoals de ÖBB en DSB.

Verder weer een heroplage van de FS platte wagen Remms, die ik nu heb is nogal eenzaam.

Loks zie ik wel. 211 is mooi, maar om mijn rode en blauwe Roco´s nu te gaan vervangen gaat me wat te ver.
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Marc M op 09 July 2014, 10:44:23
Iemand een idee wanneer Brawa met de BR 245 komt?

Zit te twijfelen tussen de Piko en de Brawa.

De ACME stelt mij teleur ivm de roosters in de zijwand en de ESU is leuk, maar wel voorzien van veel "dure" gadgets.
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Arjan6511 op 09 July 2014, 11:01:36
Als ik op de website kijk ergens tussen vandaag en 30 september, namelijk gepland voor 3e kwartaal 2014.
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Edgar op 09 July 2014, 12:03:32
Gisteren stuurde een Duits verzendhuis de volgende informatie rond:
Citaat
Weiterhin informiert die Fa. Brawa über die geplanten Liefertermin der V 100 / Gravita Sound und TRAXX Modelle.
Die Digitalversionen der Modelle Gravita und V100 werden mit filigraner elektrischer Kupplung und angetriebenen Lüftern ausgestattet. Gerade diese Funktionen sind komplette Neuentwicklungen und in der von uns umgesetzten Funktion bisher einzigartig.

 Unser Ziel ist es ein optisch und funktional einwandfreies Produkt auszuliefern. Die Entwicklung des Modells ist bereits abgeschlossen, die Kupplung und beweglichen Lüfter sowie alle anderen Funktionen funktionieren perfekt. Zur Fertigstellung warten wir nun noch auf ein kleines Elektronikbauteil von einem unserer Zulieferer, um mit der Endmontage beginnen zu können.

Einen "Werkstattbericht" der elektrischen Kupplung und der angetriebenen Lüfter am Beispiel der Diesellok V100 können Sie über folgenden Link im Kurzfilm einsehen:

BRAWA YouTube Video: http://www.youtube.com/watch?v=TjAqzxHMTys
BRAWA YouTube Kanal: http://www.youtube.com/channel/UC-ZMBxfY76nnuOF8mh6xVAg

Wir gehen davon aus, dass wir die Digitalmodelle der Gravita daher im Laufe des Monats September 2014 an den Handel ausliefern können. Die Auslieferung der TRAXX-Modelle ist ebenfalls für September 2014 geplant, die V100 für Oktober 2014.

Natürlich werden wir versuchen in allen noch anstehenden Abläufen Zeit einzusparen, um einem früheren Liefertermin realisieren zu können.

Wir bitten nochmals um Ihre Geduld bis nun auch die "letzte Hürde" der Montage der Modelle genommen ist. Bei Rückfragen stehen wir Ihnen natürlich gerne zur Verfügung.

 

Mit freundlichen Grüßen

BRAWA Artur Braun
Modellspielwarenfabrik GmbH + Co.

Traxx 245 dus nu gepland voor september.
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: ex44 op 10 July 2014, 20:07:21
Over de juist verschenen 4-ass. Umbauwagen van Brawa zijn de meningen, zoals gebruikelijk, weer eens verdeeld. Zie de discussies in dit (http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,7021899) en dit (http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,7020864) draadje op DSO.

Ik weet niet of ik sta te juichen om die hoogpotigheid voor radii <500mm.
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Basilicum op 14 July 2014, 11:28:40
Inmiddels is een oplossing gevonden tegen die hoogpotigheid.
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,7024479,7024479#msg-7024479

Groet,
Bas
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: sneek op 14 July 2014, 12:26:49
Het verplaatsen van het ringetje, zoals ook aangegeven op Drehscheibe, is eenvoudig en afdoende. Wel voorzichtig met de veertjes tussen bak en wiegbalk van het draaistel!
Het zijn qua detaillering en uitvoering schitterende wagens.
Nu afwachten of volgend jaar de drie-assige Umbauers worden aangekondigd...  ;)

grtz,
Wim
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: Silvolde op 14 July 2014, 12:56:40
Naast de "hoogbenigheid" en de in het DSO forum geschetste oplossingen voor 3-punts lagering geven de aansluitpunten voor binnenverlichting aanleiding voor kritiek, temeer daar demontage vanwege verlijming niet of nauwelijks mogelijk is. Jammer want het zijn schitterend gedetaileerde rijtuigen.

Rob
Titel: Re: Brawa 2014 (h0)
Bericht door: ex44 op 14 July 2014, 20:07:21
Citaat
Toch goed om te zien dat het goede voorbeeld uit het grootbedrijf ook in model navolging vindt  (y) ;D

Ja, als je het licht uit doet, zie je daar niet veel meer van. En als je het licht niet uit doet, waarom zou je dan verlichting in willen bouwen?  ;) ;)

Serieus: Toch zijn ze wel te openen, getuige het aantal interieurfoto's in dit (http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,7021899) draadje op DSO.