BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Tedo op 04 August 2007, 13:14:00
-
(http://i21.ebayimg.com/06/i/000/ag/35/8aef_1.JPG)
(http://i5.ebayimg.com/04/i/000/ag/35/8c0f_1.JPG)
(http://i22.ebayimg.com/02/i/000/ag/35/8cb5_1.JPG)
Over de kleur van het dak valt te discussiëren, maar verder een fraaie machine!
-
Deze foto is afkomstig van E-Bay, iemand uit Praag verkoopt deze loc, over het dak valt eigenlijk niet te discussieren want ook in het "echt" ziet het dak er grijs-zwart uit. ;)
-
Klopt, in ieder geval bij de museumlok
(http://members.lycos.nl/juinen/bel7.jpg)
NVBS koninginnedagrit Luxemburg
-
Over de kleur van het dak valt te discussiëren, ....
Over de belijning ook.
Groeten,
Werner
-
Hoi,
Ik ben tevreden met wat Roco uitbrengt ,er is altijd wel wat te zeggen over de kleuren ,belijning,uitvoering etc.Als je dan zonodig commentaar wil hebben op iets koop het dan gewoon niet.Wees gewoon blij met iets wat uitgebracht wordt ,dan alleen maar klagen dat dit of dat beter of veranderd had moeten worden .Laat een ander dan wel tevreden zijn over zijn of haar model,en besteed daar dan geen 10 pagina´s onzin aan.
De groeten van Alexander
-
Over de belijning ook.
Kom dan met argumenten, zodat we stof hebben voor de discussie!
-
Vergelijk beide foto's die in it topic staan. ;D
Groet,
Tjalling Die ook dacht van ojee, gaan ze weer 30 pagina's volschrijven over de exacte kleur/positie/weergave van belijning/dak/lampen :-X
-
Volgens mij zie ik een naad op de neus... :-X ;D ;)
-
Ja, daar zijn we vet mee... Dat zijn twee andere uitvoeringen die worden weergegeven, dus de foto's domweg met elkaar vergelijken gaat niet op. Ik heb op Railfaneurope gekeken, maar daar valt alleen het kleurverschil van de bies me op.
-
ik niet, maar wat let ons om preventief in paniek te raken? NAAAAAAAAD!!!!11!!! NNNNAAAAAAAAAADDD!!!!111!!!!!!!! VROUWEN EN KINDEREN EERST!!!!1
-
Vergelijk beide foto's die in it topic staan. ;D
Je kan beide foto's gewoon niet vergelijken want de "echte" is de eerste schildering waarin deze loc heeft gereden, bekijk ook de koplampen op de "echte" hier waren er oorspronkelijk twee, later heben ze deze locs uitgerust met 4 koplampen.
Dus de Roco heeft wel degelijk een correcte beschildering evenals de koplampen, die komen overeen met de schildering die deze loc ooit heeft gehad in het "echt".
-
Bij de echte zijn er ook nooit geen twee identieke geweest.
Dus geen paniek over de kleuren enz.
Er was wel altijd ergens een verschil.
-
En Erwin was mij iets voor ;D
-
Ik heb me laten vertellen. dat de fabrikanten zich in het vervolg,
"uit de naad" gaan werken ;D
On topic
De NMBS is zelfs in staat om op 1 loc drie verschillende kleurtinten te smeren.
-
"uit de naad" gaan werken
Dat hoeven ze nu ook weer niet te doen want dat hebben ze hier ook nooit gedaan bij "den ijzerenweg" ;)
en dan nu terug naar de reeks 53
"t'is en blijft een geweldig machien"
-
"t'is en blijft een geweldig machien"
Dat zeer zekers, misschien ooit in spoor1 leverbaar.
-
Absoluut Eric, en dan hebben we het nog niet over zijn sound gehad, vooral als hij met een zware goederentrein onderweg was, je hoorde hem al van ver aankomen gebuldert.
Waar is de tijd?? :'(
-
Kom dan met argumenten, zodat we stof hebben voor de discussie!
Vooruit dan maar. Hierbij even wat rode lijntjes op de plaatjes gezet. Betreft dus het bovenste lijntje. Het verschil in camerastandpunt is hiervan niet de oorzaak.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/5315lijn.jpg)
Groeten,
Werner
die hem sowieso niet koopt
-
Ik ben tevreden met wat Roco uitbrengt ,er is altijd wel wat te zeggen over de kleuren ,belijning,uitvoering etc.Als je dan zonodig commentaar wil hebben op iets koop het dan gewoon niet.Wees gewoon blij met iets wat uitgebracht wordt ,dan alleen maar klagen dat dit of dat beter of veranderd had moeten worden .Laat een ander dan wel tevreden zijn over zijn of haar model,en besteed daar dan geen 10 pagina´s onzin aan.
Waarom zou je een model niet op die punten mogen beoordelen? Het is wel iets waar je zelf je geld aan zou willen uitgeven, dus je mag het dan toch ook over de kwaliteit hebben.
Of moeten we, om daarrecht op te hebben, eerst zelf een lok bouwen?
Werner
Die overigens geen discussie hierover wil en het volledig met Alexander eens is over het feit: "staat het je niet aan, koop het dan niet".
-
Voor de liefhebbers van de discussie over de livrei op deze reeks 53 van roco: in het TSP clubblad "Op de Baan" staat een artikelreeks in nr 48 tot 60 oftewel van 2001 tot 2004 !, over deze livrei "1970"
Het bleek in ieder geval dat de schilders/spuiters van de NMBS ook moeite hadden met wat nou juist is ;D
In nr 49 staat ook een foto van de 5315
Alleen de 5209,5302,5305,5311,5312,5315 en 5401 hebben deze livrei gehad
Die van roco klopt inderdaad niet helemaal maar ach het voegt weer wat toe aan de geschiedenis van deze livrei ;D
-
Oké, ik heb de foto's eens even bekeken, en ik geef het toe, ik was een beetje fout, maar het ziet er ongeveer uit zoals hij ooit in het "echt heeft gereden en dat is toch het belangrijkste hé. ;)
En ook op mijn baan zal je de 5315 niet gaan tegenkomen.
Ik heb een optie genomen op twee reeksen 26 van Mehano, de groene versie is ondertussen al uit, maar ik wacht op de blauwe versie, met de schildering zoals ze nu nog op de sporen te zien zijn.
-
Waarom doen sommigen gelijk zo moeilijk als anderen kritiek hebben. En ik had het zelfs alleen over "discussie", en typte dat het een prachtige machine is. De 1970 livrei staat sowieso niet zo best op een bolle neus, misschien ook wel de reden dat er niet veel geweest zijn in die kleurstelling. Dat de belijning niet geheel correct is, was mij zelfs niet eens opgevallen, net als de geknikte handgrepen. Nogmaals; Roco heeft goed werk afgeleverd.
-
Vooruit dan maar. Hierbij even wat rode lijntjes op de plaatjes gezet. Betreft dus het bovenste lijntje. Het verschil in camerastandpunt is hiervan niet de oorzaak.
Ho even, je zet rechte lijnen op een gebogen vlak en beweert vervolgens dat het camerastandpunt er niets mee van doen heeft. Die vlieger gaat dus niet op. Die 'schuine' gele strepen zullen er vanuit een andere hoek gezien er ook anders uitzien ten opzichte van de ramen.
Als het allemaal rechte vlakken waren geweest, zoals een Class 66, dan was er tussen je bewering geen speld te krijgen, maar dat is hier niet het geval.
- Peter
-
Ik denk dat Peter gelijk heeft. Voor het exact vergelijken van dit soort zaken wordt normaal gesproken zeer geavanceerde apparatuur gebruikt. Al is me de bedoeling wel duidelijk, en waarschijnlijk klopt ook die maar dat kan ik niet met 100% zekerheid vaststellen.
Niettemin, een mooi model. De enige vraag die voor mij echt aan de orde is:
reed deze loc in deze uitvoering ook in Nederland?
-
Geen derde frontsein, dus onwaarschijnlijk. Misschien op de grensbaanvlakken waar er wellicht andere regels gelden.
- Peter
-
Volgens mij trok deze reeks vroeger o.a. de trein tussen Amsterdam en Basel op het traject Maastricht - Luxemburg. Inzet in Nederland is dus mogelijk geweest op het traject Maastricht - Eijsden grens. Het zou me niets verbazen als deze reeks ook tot Roosendaal kwam.
-
reed deze loc in deze uitvoering ook in Nederland?
Helaas niet. De reeks 53 was bedoeld voor de goederendienst, en dan hoofdzakelijk in het zuiden van België. Ook in de grensgebieden kwamen ze dus slechts bij uitzondering. De 54'ers reden een tijd de TEE's naar Amsterdam, maar dan weer niet in deze kleurstelling.
-
Dat was de reeks 51 Tedo
Met name 5106.
-
Dat was de reeks 51 Tedo
Nee hoor, Tedo heeft gelijk. De reeks 54 (die toen nog 204 heette) heeft in de jaren '60 vaak TEE's naar Amsterdam gereden. De reeks 51 ook, maar dat was een paar jaar later.
Arjen.
-
Beste Eric,
Het type 204 heeft deze treinen getrokken tot in Amsterdam.
Mvg
Olivier
-
Bedankt mannen,
Ik heb weer wat bijgeleerd.
In die jaren was ik nog ietsepietsie klein en nog niet zo met treintjes bezig.
-
Zal wel komen doordat Mehano recentelijk met de 5106 in TEE uitvoering uitgekomen is. Het was overigens niet alleen de 5106 die deze treinen reed, maar gek genoeg duikt deze loc op foto's vaak op.
De huidige status van deze loc is echter minder florissant:
(http://img101.imageshack.us/img101/4613/hld5106is5.jpg)
-
Fraaie loc hoor, die 5315! Alleen raar van die handgrepen, want volgens mij was dit bij eerder uitgebrachte 52/53'ers wel goed.
-
Volgens mij hebben alle Roco bolle neuzen geknikte handgrepen.
-
Oja, ik zie het al. Bij de 5315 zitten ze gewoon verkeerd om...
Ik heb even wat 1:1 foto's bekeken en in het begin hadden de bolle neuzen idd (licht) geknikte handgrepen.
Bij de 5315 horen ze gewoon recht te lopen. Jammer, maar da's makkelijk zelf op te lossen met wat staaldraad ofzo.
Groeten Edwin
-
en nog een fotootje gevonden:
(http://www.modeltrein-paradise.be/images/62733.jpg)
bron: modeltreinparadise.be
-
Beste Eric,
Het type 204 heeft deze treinen getrokken tot in Amsterdam.
Mvg
Olivier
Volgens mij klopt dat wel, heb eens op de site van dhr. Spilt zitten loeren, staan wel een aantal interessante foto's op betreffende deze casus. Zijn er trouwens nog meer van dit soort sites? Kan er genoeg vinden met foto's van 'modernere' tijden, maar veel jaren 60/70 foto's vind ik niet. In ieder geval allen bedankt voor de antwoorden. :)
-
Allee, hier een paar retro sites
http://www.marcpetit.centerall.com/index.php (http://www.marcpetit.centerall.com/index.php)
http://www.bfoto.be/bfoto/ (http://www.bfoto.be/bfoto/)
http://users.skynet.be/dgrr/special/special.html (http://users.skynet.be/dgrr/special/special.html)
Voor hen die Frans in hun pakket hadden:
http://www.belrail.be/F/fiches/patrimoine/index.html (http://www.belrail.be/F/fiches/patrimoine/index.html)
http://www.spoorwegnostalgie.be/Europa.htm (http://www.spoorwegnostalgie.be/Europa.htm)
Veel plezier met het rondsnuffelen.
-
Op de foto van modeltreinparadise kan je idd duidelijk zien dat de loc een uitlaat heeft. Faudje van Roco?
-
Nee, want het is een diesellok en die hebben een uitlaat. ;)
Mijn NoHaB van de NEG heeft m ook op die plek.
Was er iets met de uitlaat dan?
-
ems doelt op de uitlaat van de stoomverwarmingsketel, die alleen de reeks 52 bezat.
Dit is een reeks 53, en die hadden geen ketel, en dus ook geen uitlaat daarvoor.
Er zullen mensen zijn die dat muggenzifterij vinden, maar het is het belangrijkste
(zo niet enige) uiterlijke verschil tussen de 52 en de 53.
-
Idd uitlaat voor de stoomverwarmingsketel, verder is het een prachtige machine hoor ;)
-
En hij kán er ook vanaf! ;) ;D
-
Dat zeer zekers, misschien ooit in spoor1 leverbaar.
Moet je effe aan deze brave man vragen
http://www.spoor1vrienden.tk/
Als die het niet weet, weet niemand het.
-
Nog een plaatje:
(http://www.modeltrein-paradise.be/images/62733a.jpg)
wederom van modeltreinparadise.be