BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Falcon10 op 11 December 2013, 12:01:53
-
Hallo,
Ik was afgelopen dagen met het bekijken van de sporen voor men treinbaan, die met Roco sporen zal gemaakt worden ( de nieuwe zonder ballastbed ).
In de Roco catalogus die ik heb, staan een boel voorbeelden met de afmetingen erbij. Nu viel het me op dat de hartafstand tussen 2 parellel lopende sporen OK is als ze gewoon constant doorlopen op een recht stuk of in bochten, maar hoe los je dit op in stations ? Uit de faller cataloogs etc is al opgevallen dat een perron bv ongeveer gemiddeld rond de 7 cm breed is, en dit gaat nog wel, als je bv er nog een klein stukje roco rail tussen legt, staat ook zo in hun cataloog, Maar in sommige situaties is deze 7 cm te klein, aangezien je bv met bredere perrons zit, of dat je de situatie : perron, rail, rail, perron, rail rail, perron zit.
Maak je dan gebruik van bv flexrails die je op maat maakt en tussen de wissels en/of bocht legt waardoor je spoor terug mooi parallel loopt met de andere sporen ?
Hopelijk duidelijk genoeg wat ik bedoel.
-
Flexrail is inderdaad de mooiste optie. Dan kan je het zo pas en vloeiend maken als je wil.