BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: Richard Snijder op 31 July 2007, 13:43:14

Titel: interface
Bericht door: Richard Snijder op 31 July 2007, 13:43:14
Ik heb gisteren een USB-interface van Lenz gekocht en geinstaleerd tussen mijn digitale baan en mijn computer.
Na het weer in bedrijf nemen van de baan doet de keerlus module raar en op een van de boosters knipperd de led rood.
Op de interface brand de groene led ,de rode brand even ,dan gaat de oranje branden en begint de rode led te knipperen.
De computer kan de server niet vinden.
Iemand een idee?

HELP
Titel: Re: interface
Bericht door: MBZE_Erik op 31 July 2007, 13:45:26
Welke Interface (merk type)
Welke Keerlus (merk type)
Welke Server

Meer informatie !!!!


Erik.
Titel: Re: interface
Bericht door: Richard Snijder op 31 July 2007, 14:00:21
alles van Lenz,en die hebben de hot-line niet bezet tot ergens in augustus(moeilijk te verstaan bandje)
Titel: Re: interface
Bericht door: Wim Romijn op 31 July 2007, 16:26:08
Richard,

Ik ben bang dat hij overleden is.

Ik heb jan. 2006 mijn eerste USB interface gekocht.
In mei 2006 overleden nieuwe gekregen
In jan. 2007 overleden nieuwe gekregen
In juni 2007 overleden nieuwe gekregen.

De laatste installeer in 5 minuten geleden en hetzelfde probleem.
Ik kan hem weer terugbrengen en zal wel weer een nieuwe krijgen.

Je ziet het ik ben groot verbruiker.
Titel: Re: interface
Bericht door: Richard Snijder op 31 July 2007, 17:34:49
is toch niet normaal van een producent om zulke dingen op de markt te brengen ,en ja ook ik kan hem terugbrengen,garantie
Titel: Re: interface
Bericht door: Peter Korsten op 31 July 2007, 23:04:59
Let trouwens op dat je twee jaar garantie hebt. Als het echt niet gaat werken, zou je ook je geld terug moeten kunnen krijgen, maar dat kun je beter bij de Consumentenbond of iets van die strekking kunnen navragen.

- Peter
Titel: Re: interface
Bericht door: Wim Romijn op 01 August 2007, 15:56:25
Peter,

Lenz geeft levenslange garantie.

Maar of ik het zolang volhou met Lenz is een ander verhaal.
Titel: Re: interface
Bericht door: Richard Snijder op 01 August 2007, 23:07:57
De interface gaat morgen terug,valt onder garantie
Titel: Re: interface
Bericht door: Richard Snijder op 03 August 2007, 22:59:21
Ze hebben me bij Rainer maar gevraagd om mijn set 100 van Lenz ook maar mee te nemen zodat ze de hele opstelling naar Lenz toe sturen om na te kijken waar eventueel de fout zit ,is volgens hun ook al vaker voor gekomen dat niet de interface kapot is gegaan bij het inbouwen in het systeem maar dat er iets kapot ging in de LZV100 bij het overgaan van de handregelaar naar de interface/computer,is dit hier ook bekent?
Titel: Re: interface
Bericht door: Wim Romijn op 06 August 2007, 19:05:44
Tot nu toe gaat bij mij alleen de USB interface stuk.

Daar ik ook nog de oude LI100 heb sluit ik die dan weer aan en alles werkt naar behoren.
Dat aansluiten gaat overigens makkelijk want ik heb XpresNet met 3 aansluitpunten. Aan de LI100 zit ook een stekker voor XpressNet
Titel: Re: interface
Bericht door: Richard Snijder op 06 August 2007, 20:44:49
Voordat ik de zaken weer terug heb kan het nog wel een maand duren werd me gezegt.(het is nogal druk bij Lenz werd me gezegt werpt toch vragen op  als ik jouw verhaal ook meeneem in mijn gedachten Wim).
Titel: Re: interface
Bericht door: Richard Snijder op 06 September 2007, 00:01:25
Heb deze week mijn interface terug gekregen en.......hij werkt ,heb vanavond mijn eerste trein laten rijden met de computer,ben weer een gelukkige modelspoorder.
Titel: Re: interface
Bericht door: KroKo op 06 September 2007, 11:16:57
Precies een maand ;), plannen kunnen ze. Fijn dat ie weer werkt.

Groet,

Erik
Titel: Re: interface
Bericht door: blokkendoos op 06 September 2007, 13:49:10
Vreemd een week na verschijnen van de USB interface heb ik hem aan de baan gehangen en tot op de dag van vandaag werkt hij feilloos, zoals ook de andere componenten van Lenz.
Ik vraag me nog 1 ding af. Volgens verkregen info kan de USB poort van de pc ook wel eens de veroorzaker zijn. Er schijnen pc's op de markt te zijn waar de voedingsspanning hoger is dan afgesproken. Ik ben er helaas niet achter gekomen of dat een specifiek merk is. Als dat zo is kan de oorzaak van stukgaan dus aan de pc-kant liggen en heeft het niets te maken met het produkt zelf.
Iemand die daar nog iets meer van weet
gr
Johan
Titel: Re: interface
Bericht door: Dirk Baas op 06 September 2007, 15:13:49
Wat soms ook het geval kan zijn is een "zwakke" USB poort: wat inhoudt, dat de poort de stroom niet kan leveren. Oorzaak kan zijn, dat er andere verbruikers op dezelfde poort zitten. Probeer een vrije poort te vinden.

Succes

Gr.

Dirk
Titel: Re: interface
Bericht door: KNed op 06 September 2007, 15:44:10
Wat soms ook het geval kan zijn is een "zwakke" USB poort: wat inhoudt, dat de poort de stroom niet kan leveren. Oorzaak kan zijn, dat er andere verbruikers op dezelfde poort zitten. Probeer een vrije poort te vinden.

Ik heb ook weleens een akkefietje gehad met een "zwakke" USB poort (niet met trein-componenten trouwens).
Ik denk niet dat daar snel spullen kapot van gaan, ze werken dan gewoon niet...

Koen
Titel: Re: interface
Bericht door: Dave van der Locht op 06 September 2007, 16:05:31
Inderdaad zullen ze daar niet kapot van gaan. Regelmatig problemen hiermee gezien. USB-poorten worden meestal per 2 poorten van spanning voorzien, nieuwere PC's vaak zelfs per 6 of 8. De opgenomen en beschikbare stroom kun je ook (onder Windows XP i.i.g.) in Apparaatbeheer bekijken.

Als de opgenomen stroom erg dicht tegen de beschikbare stroom aan zit, en je hebt geen vrije USB-poorten meer die van een andere spanningsbron voorzien zijn, dan kun je ook voor een tientje een USB-hub met losse adapter kopen. Deze neemt zelf nauwelijks stroom op, maar geeft op zijn eigen USB-poorten voldoende vermogen voor 'zware verbruikers'.

Groetjes,
Dave