BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Modelauto's => Topic gestart door: ATB op 19 November 2013, 19:15:01
-
Liefhebbers van deze modellen kunnen nu terecht bij (jullie raden het nooit ;D ;D ;D) deze website http://artitec.nl/index.php/nl/component/content/article/252
Groeten
Ted
-
Uitstekend, ik kan weer aan de slag !!! (y)
Ziet er weer lekker strak uit !
-
Erg mooi, Henk
-
Ziet er netjes uit!
Nu door met de DAF YA 4442 toevallig? ::) ;D (y)
Romar
-
Zó heb je tientallen jaren niks, zó vallen de modellen binnen het jaar gewoon over elkaar heen. Hulde zowel aan Trident, MR, TAS als aan Artitec alleen hoop ik dat Artitec nu niet ook nog met een AMX-PRI komt, mooi zouden zijn ... 1 tonner ... 6 tonner :) ??
Groetjes Dieter
-
heb ze vorige week besteld bij dinissen modelbouw
-
Dat zal dan van een andere leverancier zijn en niet die van Artitec. Misschien kun je je order nog om zetten ;D ;D ;D
Ted
-
Die van Dinissen zijn van TAS, ik heb er al een aantal aangeschaft en de kits ogen goed maar geen etsdelen, ben er zeer tevreden mee !
Dieter
-
Prima (y)
Ted
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1127.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/image_1127.jpg)
Voor als het bouwen niet helemaal lukt,kan je dit er nog van maken..
Rijschool Venlo.
-
Hoi Allemaal, ken de dikke daf alleen van de rijopleiding, wat waren de verschillen tussen de cargo en de artillerietrekker? Moeten verschillen inzitten als Artitec met twee modellen uitkomt, maar voor mij leken ze allemaal hetzelfde. Moet erbij zeggen dat het 47 jaar geleden is dat ik er rijles op gehad heb. ;)
Groeten Jan
-
Nou, ............vooral niet bij rijschool Venlo lessen gaan volgen! ;D ;D ;D
-
Gelukkig had ik mijn rijopleiding in Roermond. Ernst Casimir Kazerne. Er was daar een straat waar je aan de geparkeerde auto's kon zien dat de twee boutjes op de steekassen het breedste punt van de Daf was. ;)
Groeten Jan
-
Hallo Jan:
De artillerietrekker had een iets kortere laadbak met achter een uitstaande trekhaakhouder met een lierhaak [kon je bij het instijgen lekker als opstap gebruiken] er was geen achterklep maar een neerklapbaar hekwerkje bovendien had hij een naar achter gerichte 'valspoorn' midden onder de wagen waarmee hij zich bij het lieren kon vastzetten [afsteunen] dat ding kon je met een handgreep laten vallen maar je moest onder de wagen kruipen om hem weer omhoog te doen.
Mijn eerste ervaring [als artillerist] met de gewone uitvoering was dat hij een gesloten laadklep had waarbij je bij het instijgen in een beugel moest stappen, de laadbak was iets langer ... niet veel [onze chauffeur wist dat te vertellen] ... en de achterkant had een soort van beugelbumpers met daartussen een trekhaak, hij had geen lier [v.z.v. ik weet].
Groet Dieter
-
Hallo Dieter, bedankt voor de uitleg. Het verschil in laadbaklengte wist ik niet. Wel hadden onze leswagens een lier en een 'valspoorn' zoals jij het noemt. Wij spraken van een grondanker. Nu weet ik dat ik in elk geval beide uitvoeringen wil hebben. En ja, er komen weer oude herinneringen boven. :) Bedankt voor de informatie.
Groeten Jan
-
Hallo Jan;
Grondanker (y), ik kon maar niet op de naam van dat ding komen daarom die verbastering van het Duitse Fallsporn...Erdsporn. Dan hadden jullie dus artillerietrekkers als leswagen ! ;D
Ik heb het in een van mijn boeken van Vanderveen opgezocht, ik heb daar gezien dat beide wagens even breed en even hoog waren, de vrachtversie was 4 cm. langer dan de artillerietrekker en de laadbak van de vrachtversie was maar liefst 45 cm. langer maar daarvoor stak er aan de achterkant geen trek-lierunit onder de wagen uit.
Ook was de artillerietrekker ca 250 kilo lichter dan de vrachtwagen.
Groet Dieter
-
Hallo Dieter, dat zijn toch weer mooie gegevens. Dacht eerst dat het verschil in beide versies in de banken in de laadbak zat. Heb eens foto's van Daf gezien waarbij de artillerietrekker bemand was, keurig met aan beide zijden een rij artilleristen. Dacht dat dan de cargouitvoering geen banken zou hebben ivm laadruimte.
Groeten Jan
-
@DelticPower en @ddv
Hebben jullie het nou over de verschillen t.o.v. 1:1? ???
Hemmo
-
Hoi Hemmo en Jan;
We hebben het hier i.d.d. ook over de verschillen 1:1 die m.i. echter ook bij de modellen in 1:87 worden omgezet.
Bij het origineel is de laadruimte bij beide voertuigen overigens zodanig uitgevoerd dat je geen laadvloer hebt maar een 3-delig geheel van hoog aan weerszijden en laag in het midden, je krijgt dan i.d.d. het effect van zitbanken aan weerszijden en dat is ook zo bedoeld, bij de wagens hoorden houten vloerdelen [planken] die via richeltjes in de rand van de hoge gedeelten over de verlaagde middenvloer konden worden gelegd, hierdoor kreeg je alsnog een vlakke laadvloer die echter daaronder ook nog bergruimte had.
Groet Dieter
-
Het kan niet op, ook ArsenalM heeft de YA328 uitgebracht o.m. als opbouwwagen !
-
Hallo Dieter en Hemmo, We hebben het over de verschillen tussen de 1:1 uitvoering. Artitec zal hier rekening mee gehouden hebben, daar ze met twee modellen uitkomen. De eerste verbouwing kan dus al zijn de planken voor de vloer. ;)
Dieter bedankt dat je je kennis met ons wilde delen.
Groeten Jan
-
Hoi;
DM [Rob Tas] brengt ze ook allebei uit.
ArsenalM de vracht en de opbouwversie [is kwestie van alleen andere huif denk ik].
Voor de rest ... graag gedaan als er nog vragen zijn zal ik proberen ...........
Dieter
-
Voor de liefhebber is er nog de site 'DAF Militaire voertuigen', heel veel informatie (y) en misschien prikkels voor ombouw !!
Groet Dieter
-
Die dingen van Arsenal M zijn toch gewoon 1/76? Ik zie de DAFs namelijk niet onder 1/87 staan. Als je zoekt op DAF krijg je inderdaad een aankondiging, maar nergens een schaal. Aangezien 1/76 de standaard is ( er is nl een aparte rubriek 1/87) zal de DAF in 1/76 geleverd worden.
-
Hallo Gert;
MeaCulpa MeaMaximaCulpa, assche op mienne kop, dat ArsenalM standaard 1:76 is wist ik dus niet, het model is dan vergelijkbaar met het model van Den Bels 1:72 [misschien wel hetzelfde onder een andere naam].
Groet Dieter
-
Dan kan ie nog altijd op een Engelse modelbaan rijden :)
Mvg,
Tis
-
hoi allen.
even voor de goede orde,
DM ofwel Dinnissen Modelbouw is niet Tasmodels.
We kennen elkaar, en doen wel eens wat samen maar het zit zo.
de yp408 (en varianten) en de AMX pri (nu bij de gieter) zijn van TASMODELS.
de koop bij herman dinnissen en tasmodelshop.nl
de dikke daf vrachtwagens zijn van herman zelf, dus van Dinnissen Models.
ik wil niet met alle eer strijken ;)
-
Het is je vergeven Dieter, zo diep door het stof hoeft niet.
-
Hoi Gert hoi Rob;
Nou nou ... diep door het stof ... het is lang geleden dat ik nog eens zand mocht happen en je tekortkomingen mag je rustig toegeven ;)
Ik dacht toch echt dat je wat met die modellen te schaften had Rob :) maar ik had ... dacht ik ... ook ergens geschreven dat Dinnissen deze modellen exclusief en onder eigen naam DM verkoopt ... ik heb van hem begrepen dat hij nog meer in petto heeft ... goede zaak en als jullie daarbij iets voor elkaar kunnen betekenen top !! (y) (y)
Groet Dieter
-
Heren,
Alles van ArsenalM is 1/87 zo ook de beide daf 328 versie's, de cargo en arti
Bij deze verise's worden al de planken bij geleverd om er een vlakke laadvloer van te maken, zo ook een affuit voor een punt 50 op te zetten
groet
Theo
-
Dieter / ddv, mijn veronderstelling klopte dus niet, gezien theoke 's reactie. Waarmee mijn waarschuwing dus Nutteloos blijkt, maar .... we weten wel weer meer. (y)
-
Mooie modellen!! (y)
Maar wat zijn nou echt de verschillen tussen de Artitech en die van dinnissen??
Ik hoop ook echt dat ze de YA126 nog maken!! wat is dat ook een fantastische wagen zeg!!
-
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Is de huif van de laadbak te verwijderen?
En waar kan ik Arsenal M vinden, als ik dit intik kom ik alleen op de voetbalsite uit. Eerlijk gezegd heb ik nooit van ArsenalM gehoord.
Gr, Ad
-
Hallo Ad
http://www.arsenalm.de/
-
Theo, bedankt. (y)
Gr, Ad
-
Heb net op de site gekeken, Arsenal M stopt ermee :'(, eerst Vollmer nu Arsenal M ... wie volgt?
Groet Dieter
-
Hallo Dieter,
stoppen is op dit moment nog niet aan de orde bij ArsenalM ,het is meer een vorm van geld maken voor een lopende schadevergoeding die misschien betaalt moet worden vanwege gebruik van fotos op het net
voordeel is voor ons dat je 30% korting krijgt :P
groet
Theo
-
Hallo Theo,
Zitten er ook bewegende delen op het model? Ik denk dan aan bv. bewegende deuren.
Gr. ad
-
Hallo Theo;
Likwidatie van de KG = in Nederland VoF [geloof ik] is toch niet bepaald zo maar een kreet, het klinkt tenminstte niet gezond, likwidatie is opheffing!
Groet Dieter
-
Ben wel erg blij met de dikke DAF, ga hem nabouwen in een grotere schaal van styreen platen en onderdelen van italery trucks.
mvrgr reggy
-
Ben gisteren toevallig met de Artitecjes begonnen.
Artitec YA328 (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1109:dikke-daf&catid=73&Itemid=413)
-
Mooie modellen!! (y)
Maar wat zijn nou echt de verschillen tussen de Artitech en die van dinnissen??
Iemand een idee??
-
Ben wel erg blij met de dikke DAF, ga hem nabouwen in een grotere schaal van styreen platen en onderdelen van italery trucks.
mvrgr reggy
Staat er eentje nu op MP in een grotere schaal ;D
http://link.marktplaats.nl/796150831
P.s wat hebben die buizen op de voorzijde/dak voor functie?
-
Logisch he! 8)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6995f39afe.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6995f39afe.jpg)
André