BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Jeronimos op 14 October 2013, 14:37:13
-
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21971860/__Trein_op_de_snelweg__.html
-
Daar hoort een beetje toepasselijk melancholiek muziekje (http://www.youtube.com/watch?v=c_JOB3VCx5k) bij.
mvg,
Gert
-
Bij wie worden de treinstellen gesloopt?
Groet, Bruce
-
Er wordt nog (steeds) niet gesloopt, bakken worden opgeslagen bij HKS. Eerder deze week zijn ze van de draaistellen gehaald, die waren nodig.
-
Waarvoor zijn die draaistellen nodig?
Ik neem aan dat er geen Mat 64 gerepareerd word. ???
Grtjes Remy
-
Nou, reparaties vinden nog steeds plaats, revisies blijven achterwege. Ik heb mij laten vertellen dat in ieder geval volgende dienstregeling (2014) er nog rekening wordt gehouden met 50 stellen mat'64 en in die van 2015 35 stellen.
Correct me if I'm wrong.
-
Ja, en om de kosten een beetje binnen de perken te houden zullen versleten wielstellen wel door tweedehandse vervangen worden in plaats van nieuwe. Tractiemotoren kunnen defect raken, etc.
Het natuurlijk verloop is er nu een beetje uit, dus de vloot die er nu nog is moet nog 1 a 2 jaar mee zonder dat je stellen met defecten kan afvoeren.
-
Versleten wielbanden worden gewoon door nieuwe vervangen. Dat gebeurt bij al het materieel met wielbanden.
Groetjes,
Emiel
-
Dat er in elk geval nog altjd een sloop stop aanwezig is,is duidelijk.
Vooralsnog wordt er niks gesloopt enkel opgeslagen,de tijd zal leren of dat veranderd ;)
-
Draaistellen en bak hebben elk afzonderlijke revisietermijnen. Bak is afgeschreven, maar de draaistellen mogen wellicht nog duizenden km's rijden.
-
De bij HKS opgeslagen PlanV's betreffende de 861,862 en 868. Op 23 april werden de 842 en 879 voor opslag vanuit de Wgm overgebracht. Gezien het ontsierende uiterlijk van deze stellen verzocht NS ze van de Wgm te verwijderen.