BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: MMB op 24 July 2007, 11:45:18
-
Weet iemand of de duitse V100 tegenwoordig misschien wordt gebruikt door "particuliere" maatschappijen (zoals bv ACTS, Volker Stevin etc) en daardoor in Nederland te vinden is ?
Lenz heeft namelijk hiervan een werkelijk schitterend model uitgebracht en ik was benieuwd of ik een excuus kon vinden om er één te kopen en dan om te spuiten .... ::)
BVD,
Marc
-
Ik ben geen kenner van Duitse loks, maar volgens mij zag ik foto's van die lok (V100-Ost?) in Zeeuws-Vlaanderen en zag ik een paar V100-tjes in Arnhem...
-
RRF en Volker rijden er ook mee.
Dit jaar gaan nog enkele bedrijven met deze locs rijden
-
Alleen zijn dat de Oost-Duitse V100'en.
De V100 die Lenz uitbrengt is West-Duits en komt in Nederland niet voor. Tenzij de Bentheimer Eisenbahnen er misschien mee over de grens hoppen. Maar eerlijk gezegd weet ik geeneens zeker of de BE een V100 hebben.
Henk
-
Marc,
welke v 100 bedoel je? de DB of de DR?
(http://home.12move.nl/drv100/114_857_te_Saalfeld_op_weg_naar_Triptis_15-09-1990.jpg)
of deze:
(http://www.mec01.muenchberg.de/bsw023.jpg)
Die van Lenz is idd erg mooi (spoor 0 toch?).
Kees-Jan
-
Voor zover ik weet, wordt de westerse V100 (het model van Lenz) niet ingezet in Nederland.
Maar de door de Bentheimer Eisenbahn overgenomen V100, kwam / komt in Bad Bentheim en is misschien wel in Coevorden ingezet??? Daar trok de BE de "coevorden trein" van ACTS naar binnen.
Zowel de V100 als de ACTS operatie staat op deze site van Nico van Spilt:
http://www.nicospilt.com/bentheimer.htm (http://www.nicospilt.com/bentheimer.htm)
Dus kopen maar, overspuiten en BE nummerschilden erop en je hebt en een mooi en exclusief model!
Wat ook met een knipoog kan is een buitenlandse aannemer inzetten in Nederland. In Belgie en Frankrijk zet een bepaalde aannemer een omgeschilderde (gele) V100 in, ben even de naam van de aannemer vergeten, iets met een S....
Plaatje is geschoten in Paris Nord:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC05023.jpg)
Zie je op tegen het overspuiten, dan heb je twee opties:
- ik kan het doen, of....
- Schiet me nu te binnen, de V100 kwam uit Gronau naar Nijmegen met een stuurrijtuig.
Dus geen reden om hem niet aan te schaffen ;D
Succes met de keuzes ::)
Groet
Ries
-
Hallo Kees-Jan en anderen,
Lenz brengt de V100 uit de onderste foto uit in spoor 0.
Zie link: http://www.digital-plus.de/spur0/spurnull_v100.php
Gr,
Marc
-
Maar de door de Bentheimer Eisenbahn overgenomen V100, kwam / komt in Bad Bentheim en is misschien wel in Coevorden ingezet??? Daar trok de BE de "coevorden trein" van ACTS naar binnen.
Groet
Ries
Leuk idee .... Nu nog ACTS wagens in spoor 0 ;)
Wellicht tzt zelfbouw ?! :P Eens kijken of we daar wat info over boven water kunnen krijgen.
Gr,
Marc
-
Zag de V100 van Lenz vandaag in de etalage van MTE staan. Prachtig, leidt tot grote tweestrijd bij deze H0 rijder. :D
-
Wat ook met een knipoog kan is een buitenlandse aannemer inzetten in Nederland. In Belgie en Frankrijk zet een bepaalde aannemer een omgeschilderde (gele) V100 in, ben even de naam van de aannemer vergeten, iets met een S....
Seco ;) Overigens, dat het Parijs is dat kan ik idd zien, maar het ziet er niet heel erg Paris-Nord uit, misschien de directe omgeving (maar het plaatje is een beetje klein ;D)
-
V100 kwam volgens ene dvd die ik heb in de groene versie met een(silberling???)stuurstand rijtuig over de grens ergens in limburg geloof ik, iig wel in nederland. Of is dat de verkeerde V100 want zoveel verstand heb ik er niet van(duitse loks dan).
Wesley
-
Seco, zo goed onthouden van mij, dat het met een S begon ;D
Dat station, heb de vakantie foto's nog even door gespit, is Gare de Paris Bercy, vanwaar de slaaptrein richting Italia vertrok. Scherp opgemerkt Wesley!
-
De duitse V 100's kwamen ook over de grens om olie te halen bij de teerolievelden in Schoonebeek.
Daar zijn ook diverse opname's van op video.
Later is dit een MaK loc geworden.
-
V100 kwam volgens ene dvd die ik heb in de groene versie met een(silberling???)stuurstand rijtuig over de grens ergens in limburg geloof ik, iig wel in nederland. Of is dat de verkeerde V100 want zoveel verstand heb ik er niet van(duitse loks dan).Wesley
Groene V100 ??? Zover ik weet had de DB alleen 'altrot' / 'oceanblau' en/of 'neurot'. In ieder geval reden de West-V100'en op Nijmegen - Kleve. BE komt nog vrijwel werkdagelijks met een van hun V100'en in Coevorden Heege. Andere grensovergangen weet ik niet.
groet, Jean-Pierre
-
Groene V100 ??? Zover ik weet had de DB alleen 'altrot' / 'oceanblau' en/of 'neurot'. In ieder geval reden de West-V100'en op Nijmegen - Kleve. BE komt nog vrijwel werkdagelijks met een van hun V100'en in Coevorden Heege. Andere grensovergangen weet ik niet.
groet, Jean-Pierre
het kan ook wel blauw geweest zijn ;) iig iets wat op groen blauw leek maare op de nieuwe reisfoto van Chris is een v100 van BAM te zien, kijk maar op zijn site :
klik klik klik (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=272&Itemid=213&limit=1&limitstart=2)
ohja nijmegen kleve was het toch :)
Wesley
-
.. maar de V100 van BAM (eigenlijk een RRF lok) is ex-DR (ook wel Ost-V100) en niet DB, en daar gaat het nu om. Ter toelichting: Zowel de Deutsche Bahn (West) als de Deutsche Reichsbahn (Ost) hebben een V100 ontwikkeld en er (in meerdere uitvoeringen) honderden van gebouwd. Sinds de val van de muur worden zowel de Ost als de West versie regelmatig opgeknapt/ gereviseerd voor particuliere vervoerders. In Nederland kan je (behoudens de BE lok in Coevorden) alleen de Ost-versie aantreffen: Railion (Zeeuws Vlaanderen), Volker Rail, RRF (waaronder 1 in de BAM kleuren), Spitzke en binnenkort Shunter. Zie o.a. een van de recente RM nummers.
-
Ik las nog niets over de 'neubau' v100'en ..., want die heb je ook:
http://www.v100.de/index.php?nav=1404261
groet,
marco-