BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: BR103 op 24 July 2007, 10:17:25

Titel: Fleischmann Profikoppeling vs Bufferbalk
Bericht door: BR103 op 24 July 2007, 10:17:25
Bezit enige Fleischmann jaren 60 wagons en rijtuigen en heb die voorzien van profikoppelingen 6516 of 6517, maar voor bochten met radius 358 blijken deze koppelingen te kort op de bufferbalk zitten en tillen de wagons elkaar uit de rail.
Met de wagons maak ik nu combinaties (oudere aan nieuwere modellen) om dit te voorkomen.
Zijn er nog andere, betere oplossingen?

PS
De wagons/rijtuigen zijn 4-assers met koppeling aan draaistel (1491, 1500T, 1504, 1505).

Robert
Titel: Re: Fleischmann Profikoppeling vs Bufferbalk
Bericht door: maartenvanderburgt op 24 July 2007, 10:53:53
De Fl.koppelingen zijn kortkoppelingen, terwijl die oude wagens daarvoor geen mechanisme hebben. 2 mogelijkheden: a/ verlengen van de koppelingen, zodat ze verder uitsteken (tezij dit het probleem niet is maar bijv. het klemlopen tegen trapjes )  b/ inbouwen kortkoppelmechanisme.
Beide opties lijken mij niet erg zinvol voor deze wagens en vereisen nogal wat ombouw.

Maarten
Titel: Re: Fleischmann Profikoppeling vs Bufferbalk
Bericht door: BR103 op 24 July 2007, 12:45:44
Bedankt voor snelle reaktie.
Wat is optie /b? Via art.nr. 6570 misschien?