BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Chris Westerduin op 13 October 2013, 14:25:29
-
Hello,
Net de fraaie, helaas 1:93, DDAR set van Trix bevrijd uit de doos. Bij het uitpakken bleek dat de voorste as van de stuurstand los was en viel uit de doos. Nu probeer ik het ding terug te plaatsen maar maakt steeds, na plaatsen, sluiting. Aangezien er nog wat 'koperwerk' bij zit aan de as wat kennelijk op een juiste manier moet zitten ben ik benieuwd hoe die juiste manier is... Heeft iemand een plaatje voor me hoe het hoort? Want natuurlijk is het iets te veel moeite om bij een model van ruim €200 een deugdelijke handleiding te stoppen...
-
Als de as eruit is, zie je dan mss kontactveertjes, die op de wielen drukken?
Kijk eens hoe de andere wielasen in de draaistellen zitten ,mss is er een wiel geisoleerd op zijn as..
Dan moet je het losse wielstel net zo erin zetten als de anderen.
Sukses, Peter
-
Hoi Chris,
Zoals Peter al aangaf ligt t probleem bij de isolatie van de as.
De Triz DDAR set gebruikt een mechanische omschakeling van de rijverlichting. Deze wordt door het 'koperwerkje' geschakeld, dat om de voorste as meegesleept wordt.
De truuk is dat de voorste as en tweede as, ten opzichte van de derde en vierde gedraaid sitten. De achter assen leveren het kontakt van de een spoorstaaf de voorste van de andere. Nou denk dat je bij het terug zetten van de as, deze tenopzichte van de tweede as hebt verpoolt.
Groetjes,
Jan-Peter
-
Dank jullie wel voor de antwoorden! Ik ga weer even studeren hierop... Denk dat ie standaard dan al fout heeft gezeten... Kom hier op terug!
-
Wat met de as zitten draaien. Eerst zonder het koper werkje en daarna met. Dus na een sluiting en geen sluiting uiteindelijk gelukt! Dank jullie wel voor de tips! (y) (y)