BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Gert1 op 07 October 2013, 16:42:21
-
Wegens een geknakte hijskraan is station Eindhoven momenteel spanningsloos (http://www.nu.nl/binnenland/3595414/geen-treinverkeer-rond-eindhoven-ongeluk-hijskraan.html).
mvg,
Gert
-
Nou de spanning is hier anders wel te snijden hoor!
Ennuh vertraging van ongeveer 60min.... vergeet t maar.. wachten op de bus alleen al kost meer dan 60minuten op dit moment
-
Laat mij toevallig bij nedtrain werken (op het ogenblik niet omdat wij geen spanning hebben in de loods), maar de treinen rijden weer alleen de sporen 3, 4, 5 en 6.
groetjes Andre :-[
-
Nou de spanning is hier anders wel te snijden hoor!
Ennuh vertraging van ongeveer 60min.... vergeet t maar.. wachten op de bus alleen al kost meer dan 60minuten op dit moment
De melding was danook "méér dan 1 uur", dus daar was niks aan gelogen...
-
Ja, dat was dolle pret.
Ik had het geluk dat ik van Helmond naar Roermond nog via Venlo kon reizen. Al met al maar 30 minuten vertraging 8)
Mijn collega die naar Delft moest heeft een rondje Nederland gedaan.
Via Venlo naar Nijmegen, Breda en Delft.
Had hij in Nijmegen nog geluk. Zijn trein was daar net vertrokken voordat daar ook de boel tot stilstand kwam vanwege een gaslek (wisselverwarming).
Rondje van een kleine 4 uur om thuis te komen ;D
Gr.
Eric
-
.. wachten op de bus alleen al kost meer dan 60minuten op dit moment
Die zijn ook niet zo 123 beschikbaar, het busbedrijf zal dan ook eerst personeel bij elkaar moeten schrapen om die vervangende bussen te kunnen laten rijden ;)
-
Naast het feit dat het voor een bedrijf redelijk wat tijd kost om personeel en bussen te regelen.
Hoe lang denk je dat een snelbus EHV - HT en dan retour HT - EHV om dus een compleet rondje te doen er over doet.
Volgens Google Maps is de reistijd zo'n 30 min enkele reis, dat haal je nooit door de verkeersdrukte dus reken op 45 min. enkele reis dan ook nog het in- en uitstappen dus je bent minimaal 1.30 uur verder voordat de bus die uit EHV vertrekt weer terug is in EHV en weer inzetbaar is.
Dan ga ik er vanuit dat alles mee moet zitten zonder file en dat reizigers snel in- en uitstappen.
-
Erwin: ik kan niet anders dan jou gelijk geven met jouw opmerking! (y)
Beste medelezers:
de BUSSEN zijn er (over het algemeen) wel, maar dat vrouwtje of mannetje die achter dat stuur moet kruipen is maar al te vaak 'het probleem'... Daarnaast zijn er talloze regels (en begrijp me goed, die hebben een doel en nut!!!) over rijtijd, rusttijd, pauze etc...
Ik heb zélf ervaren als chauffeur bij CN, dat de IC naar Vlissingen in Hoofddorp van het talud dook en wij als chauffeurs, die net hun eerste stukje "gebroken dienst"hadden gedaan zonder overleg met Autoriteiten stomweg die gestrande reizigers gingen vervoeren! Met als 'drive': de Passagiers moeten vervoerd worden; dat papierwerk kómt wel...
Ik reed vaak genoeg "NS-vervoer" en dat was eigenlijk altijd LEUK om te doen!
Maar ik geef ook iedereen gelijk, die aangeeft niet blij te zijn, omdat hij/zij nu uren langer onderweg is...
Maar daarom heet het ook een Calamiteit! ;)
Frans
-
Eindhoven vandaag :
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CAM00913_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/CAM00913_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CAM00914.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/CAM00914.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CAM00915.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/CAM00915.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CAM00916.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/CAM00916.jpg)
Mvg
Sander.
-
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist.
Jawel, de trein !!! ;D ;D
-
;D nou.... een trein had ik wel, meer een gebrek aan rails en bovenleiding om verder te rijden.
Hoe dan ook, ze hebben er nog wat werk aan om eea te herstellen. De getroffen sporen zijn al tijden buiten dienst ivm de bouw van de nieuwe tunnel. Spoor 18. (Naast 1) is iig hersteld en berijdbaar.
-
Ja ze hebben het afspannen van de (tijdelijke) kopsporen creatief opgelost.
Ook zijn er de nodige spankabels bijgekomen om de nog bruikbare portalen / masten op hun plek te houden.
Zal nog het nodige werk kosten om de rest te herstellen als de bouw van de tunnel tot onder de overkapping gevorderd is en er een tijdelijk perron op de plaats van de bouwput komt.
Volg het dagelijks met veel belangstelling.
Voor de geintereseerde is het ook te volgen op facebook (https://www.facebook.com/stationehv).
Ben benieuwd of de planning gehaald gaat worden.
Maart 2013
start bouw
Maart t/m november 2013
bouw passage buiten perronoverkapping en bouw tijdelijke perron
December 2013 t/m april 2014
bouw passage ter plaatse van sporen 1 en 18
Mei t/m september 2014
bouw passage ter plaatse van sporen 2 en 3