BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Eelco Storm op 01 October 2013, 09:36:47
-
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=172133&cat=1#prettyPhoto
Gelukkig geen slachtoffers.
Eelco
-
Gelukkig dat de machinist in de stuurstand zat, en niet in de loc. Dit is voor NS wel prettig locomotieven afschrijven natuurlijk
-
Zonde van de mooie loc, zal wel niet meer gerepareerd worden.
-
Op het nieuws zeggen ze dat het nog tot 11:00 uur vanavond kan duren voor er weer een trein rijdt.
Willen ze de lok uit laten branden, ofzo? ::)
-
Nee, de complete stam is inmiddels ook al afgesleept naar Deventer. Maar wellicht dat er nog schade is aan de bovenleiding bijvoorbeeld?
-
Dat zou het wel niet zijn maar door die knal die er was is er kortsluiting ontstaan waardoor ook de bovenleiding beschadigd geraakt is dus er zijn het nodige herstelwerkzaamheden aan het spoor nog in volle gang.
Groetjes,
Wesley ;)
Oeps Dennis was me voor.
-
Voor de liefhebbers:
Het zou gaan om Loc 1747 met stam 15708
mvg
Sander.
-
Zie kilroy (lokale nieuwssite)
-
Zonde van de mooie loc, zal wel niet meer gerepareerd worden.
Nou moet je niet overdrijven. ;D
Zijn er genoeg van. 8)
En gezien het overschot zal reparatie wel achterwege blijven.
Gr.
Eric
-
Goh zeg, en de remlichtjes bleven gewoon branden........net een auto te water, de wissers leveren dan ook een hopeloze strijd tegen het wassende water.
Nog giftige dampen, slachtofferhulp, en waarschijnlijk restitutie voor het treinkaartje? ???
Ik heb wel begrepen dat de verzekering hoger uitkeert dan de sloper. Waarschijnlijk de manier om van de Fyra af te komen.
Wel een erg leuk item op de baan.
Gr. Brutus.
-
Euh, remlichten ;)?
En dat verhaal van verzekeren kun je wel vergeten, NS is hier namelijk helemaal niet voor verzekerd. Dat is nl duurder dan het verlies nemen bij schades en ongevallen.
-
Thom,
Wat de verzekeringen betreft zit het iets genuanceerder :
- Primair is NS een zogenaamde 'zelfverzekeraar'. Dat wil zeggen dat ze een soort eigen verzekeringsmaatschappij vormen. In plaats van premie te betalen aan een verzekeraar stoppen ze de premie in een eigen spaarpotje en betalen vanuit dat spaarpotje eventuele schade. Het maakt dan niet uit of dat schade aan derden of eigen schade is - de spaarpot is voor alle schade. De wetgeving kent een aantal spelregels waaraan een zelfverzekeraar moet voldoen en hoe garantstellingen worden gewaarborgd.
- Om het risico voor het eigen spaarpotje af te dekken heeft NS verzekeringen afgesloten. Die dekking betreft puur het totaal van het spaarpotje en niet individuele claims op de eigen verzekeraar. Effectief wil dat zeggen dat alleen de schade boven een bepaalde (vrij forse) drempel verhaald kan worden op de verzekereraar.
Sander