BeneluxSpoor.net forum

Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: sneek op 16 September 2013, 12:49:18

Titel: ESU's V200 met Sound XL..
Bericht door: sneek op 16 September 2013, 12:49:18
ook ESU gaat met een V200 uitkomen in het 2e kwartaal 2014:
http://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/baureihe-v200-in-h0/
met alle rook  en sound functies die we al kennen van de 215, Class66, VT69 en V60.  :P
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: Jan-Peter op 16 September 2013, 13:45:22
Om het laatste bericht op te leuken met de daadwerkelijke plaatjes:

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ESU_V200_001.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ESU_V200_001.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ESU_V200_002.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ESU_V200_002.jpg)

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ESU_V200_003.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ESU_V200_003.jpg)

Allen afgelopen vrijdag gemaakt in Goeppingen, tijdens de 30e IMA.

Jan-Peter
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: Gert1 op 16 September 2013, 14:26:17
Om met onze huiskat in ruste te spreken: 'O wat mooi!'   8)

mvg,
Gert
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: Jan-Peter op 16 September 2013, 15:34:47
En nog een video (http://www.youtube.com/watch?v=R18M1u00RC4) van t geheel.

JP
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: ex44 op 16 September 2013, 17:56:45
Gutgut! Nòg een V200, en nu met twéé odeklonje verdampende gloeidraadkokertjes en een vereenvoudigd MP3-spelertje om toch maar vooral de indruk te kunnen wekken dat het een èchte diesel is. Met matglas ramen, da's echt weer eens wat anders. Hoewel, helemaal nieuw is dat ook niet, dat was vroeger bij Trix en Fleischmann heel normaal.
Eurootje of drie, vierhonderd, schat ik zo. Voor dat geld had ik liever twee of drie echt nieuwe modellen gehad, zoals de DE2000, of een V300. Nog mooier, een ELNA stoomlokje, liefst een D. Weinert heeft ze wel, maar ja....
O ja, en al die modellen mogen van mij dan zonder al die kitscherige toeters, bellen, flikkerlichteffecten en klonjedampen.

Groet,
Jan
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: JaJo op 16 September 2013, 18:36:38
Citaat
zonder al die kitscherige toeters, bellen, flikkerlichteffecten en klonjedampen.

Saai hoor Jan.  ;)

Gr. Jaap
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: ex44 op 16 September 2013, 18:53:34
Saai? Ik ben nog steeds blij met lokomotieven die zowel voor- als achteruit kunnen rijden, en dan ook nog met naar believen te variëren snelheid! Dat is toch al een hele verbetering vergeleken met die uurwerktreintjes, die alleen maar één kant op konden en waarbij de enige waarneembare snelheidsvariatie samenhing met het aflopen van de veer. Dàt was pas vooruitgang!
Daarbij, met die rook- en lichteffecten gaat voor mij een belangrijke signaalfunctie verloren: bij mij is het zo dat als er een lokomotief rookt er iets mis is!

Gr.
Jan
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: sneek op 16 September 2013, 19:39:09
sja, de vooruitgang staat niet stil... Blijkbaar vind een grote groep modelspoorders de extra effecten wel de moeite van de aanschaf waard.
En die matglazen ruiten worden in het productiemodel nog vervangen door helder 'glas' zodat voor het eerst een vrij zicht op de armaturen in de loc mogelijk is (bron stummi-forum). Dat is juist zo kenmerkend voor de V200. De oplossing waarmee de koppelschacht kan bewegen en de schortplaten worden nagebootst lijkt me een goed compromis tussen de oplossingen van Roco en Piko. Laat maar komen die Große Rote  ;)

grtz,
Wim
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: ex44 op 16 September 2013, 19:52:09
Natuurlijk, Wim!  :D
Die van Roco en die van Piko zijn voor mij goed genoeg. Ieder z'n meug  ;)
ESU gooit het duidelijk op een lokomotievenaanbod met veel blingbling, mikt dus op een doelgroep waar ik duidelijk niet toe behoor.
Veel plezier ermee!

Groet,
Jan
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: Basilicum op 16 September 2013, 20:12:30
De wielen van deze ESU-V200 hebben ook een vrij hoog blingblinggehalte. Worden deze nog van een laagje mat zwart voorzien?

Groet,
Bas
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: Han Zijlstra op 18 September 2013, 11:26:04
De V200 in 4 versies.
Art.Nr. 31080 - V200 015, altrot, Sound+Rauch, DC/AC.

Art.Nr. 31081 - 220 022, altrot, Sound+Rauch, DC/AC.

Art.Nr. 31082 - 220 053 Brohltalbahn, grün, Sound+Rauch, DC/AC.

Art.Nr. 31083 - Am 4/4, 18462 SBB, feuerrot, Sound+Rauch, DC/AC .

Levering voorzien 2de kwartaal 2014. (
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: henk op 18 September 2013, 11:40:15
Nogal verstopt, want off topic, maar wel met plaatjes.

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54137.msg3221379377.html#msg3221379377 (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54137.msg3221379377.html#msg3221379377)
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: Han Zijlstra op 18 September 2013, 14:54:00
Ik zag in de rubriek Neurenberg 2013 bij ESU nog niets staan over een V200. vandaar dat het nieuws daarin gepost werd.
Jammer dat het nu bij een ander draadje komt.

Dit draadje start over prijsverschillen tussen 2 roco versies en heeft dus niets mer ESU te maken.
@ mods graag terug zetten waar t hoort: Neurenberg Ho ESU
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: Mudhen op 18 September 2013, 15:18:32
Saai? Ik ben nog steeds blij met lokomotieven die zowel voor- als achteruit kunnen rijden, en dan ook nog met naar believen te variëren snelheid! Dat is toch al een hele verbetering vergeleken met die uurwerktreintjes, die alleen maar één kant op konden en waarbij de enige waarneembare snelheidsvariatie samenhing met het aflopen van de veer. Dàt was pas vooruitgang!
Daarbij, met die rook- en lichteffecten gaat voor mij een belangrijke signaalfunctie verloren: bij mij is het zo dat als er een lokomotief rookt er iets mis is!

Gr.
Jan

Tjemig zeg, betaal je ook nog met dukaten?  ;D :P
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: henk op 18 September 2013, 16:34:41
Het laatste antwoord was alweer van twee dagen geleden en dat ging toch echt vooral over de Roco V200. Sterker, er werd zowaar een zinnig antwoord op de oorspronkelijke vraag gegeven.  ;D
Met de huidige titel en plek zou je nog steeds niet vermoeden dat het ook over de ESU V200 moet gaan. Binnen de kortste keren opent iemand opnieuw een draadje over de ESU V200. En terecht want dat model verdient een heel eigen draadje, inclusief het gebabbel over de vraag of we die toeters en bellen wel zo hard nodig hebben enzo.
Titel: Re: ESU's V200 met Sound XL..
Bericht door: Bert van Gelder op 19 September 2013, 00:29:32
Beste allen,

Ik heb de ESU berichten afgesplitst van het Roco-draadje. Verder zijn een aantal berichten over het samenvoegen en afsplitsen nu verwijderd aangezien er aan de wens is voldaan.... :;)

De info over Roco's V200 kun je hier (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54137) vinden.

Gr, Bert
Titel: Re: ESU's V200 met Sound XL..
Bericht door: Biesje op 19 September 2013, 00:48:50
In de 'technische daten' op de Esu site staat '3 Achsen über Kardan und Schneckengetriebe angetrieben'.

Niet 4? Jammer.
Titel: Re: ESU's V200 met Sound XL..
Bericht door: Servé op 19 September 2013, 06:54:31
Ik denk dat dat komt omdat het allemaal AC/DC modellen zijn, d.w.z. sleper eronder: AC, Sleper eronderuit: DC, en als de sleper geplaatst is hebben ze waarschijnlijk geen plek meer voor de tandwieltjes... Daarom heeft het DC-model dat ook niet.
Titel: Re: ESU's V200 met Sound XL..
Bericht door: eric10nl op 19 September 2013, 09:26:27
Mooi hoor

En gelijk alles erop en eraan dat is wel handig.
Titel: Re: ESU's V200 met Sound XL..
Bericht door: Roeltje! op 19 September 2013, 11:40:04
Hallo,

Ik twijfel eraan of het wel zo makkelijk is dat een loc op beide systemen kan rijden.
Een vier seizoenen band presteert ook niet geweldig in de zomer en ook niet in de winter.
Dus heb ik allebei ;D
De Br 151 van ESU was de eerste loc met dit systeem, al gauw bleek dat deze loc problemen gaf op bepaalde soorten Marklin rails. De spoorbreedte was niet goed, men moest zelf de asafstand maar even corrigeren.
En wees eerlijk, wie rijdt er op beide systemen? Ook betaal je voor iets wat je niet nodig bent. Qua productiekosten maakt het, denk ik, ook niet veel uit. De decoder is al multi protocol, het verschil zit hem in één draaistel.

Groet, Roelof
Titel: Re: Roco's V200, wie kan prijsverschillen verklaren?
Bericht door: WWestley op 19 September 2013, 12:11:43
Natuurlijk, Wim!  :D
Die van Roco en die van Piko zijn voor mij goed genoeg. Ieder z'n meug  ;)
ESU gooit het duidelijk op een lokomotievenaanbod met veel blingbling, mikt dus op een doelgroep waar ik duidelijk niet toe behoor.
Veel plezier ermee!

Groet,
Jan

Jan,

Helemaal met je eens. Ik heb zelf ook een mix van Roco en Piko en die bevallen mij uitstekend. Vorige maand nog 3 locs van Piko aangeschaft van de CFL t.w. de zwarte BR185 CFL Cargo in lease van MRCE, de blauwe BR186 en de BR185  CFL 4011. Die 4011 is inmiddels digitaal en ben er heel tevreden mee. Wat rails betreft heb ik de Roco Geo Line.

Wim
Titel: Re: ESU's V200 met Sound XL..
Bericht door: Bert van Gelder op 19 September 2013, 13:12:30
Euh, ik heb net alle niet-Roco berichten afgesplitst....

Hint...  ;)
Titel: Re: ESU's V200 met Sound XL..
Bericht door: Silvolde op 19 September 2013, 15:17:44
Ik kan Roelof zijn stellingname omtrent AC/DC modellen bevestigen. Ik ben in 1962 met Märklin begonnen (mijn broer had Märklin...) maar was een aantal jaren later gecharmeerd van goed gedetailleerde modellen, vooral van Röwa. Begin 70-er jaren heb ik veel Nederlandse modellen voor wisselstroom omgebouwd. Met een elektronisch relais in verschillende configuraties zijn veel gelijkstroom modellen van diverse merken omgebouwd waarbij in vrijwel alle gevallen de aandrijving op alle assen intact bleef. Voor een Blokkendoos of sprinter was dit niet zo'n probleem maar voor een Röwa T3, Liliput Tigerli of Roco Sik was het een ander verhaal. Naast de wielafstand zijn de flenshoek, flensdiameter en wielbandbreedte cruciaal voor een storingsvrij AC bedrijf, vanzelfsprekend afhankelijk van de rails waarop men rijdt. Ik geloof graag dat met C-rails de aanpassingen bij een ESU AC/DC model minimaal zijn maar voor de oudere rail systemen (M- en K-rails) heb ik op basis van de reacties op diverse fora zo mijn twijfels...

Mochten er forumleden met specifieke problemen op dit gebied zitten wil ik meedenken om een oplossing te bedenken. Zelf ben ik op dit moment verzamelaar van smal- en normaalspoor modellen maar is een modelbaan op dit moment nog niet in planning.

Groet, Rob
 
Titel: Re: ESU's V200 met Sound XL..
Bericht door: Bert van Gelder op 19 September 2013, 15:45:18
Euhm, dit draadje gaat over de model bespreking van de ESU V200.

Hint 2...

Gr, Bert
Titel: Re: ESU's V200 met Sound XL..
Bericht door: Silvolde op 19 September 2013, 16:40:19
Bert, kort nog even een aanvulling. Mijn reactie was gericht op het bericht van Roelof. Alhoewel een groot deel van mijn bijdrage niets direct met de ESU V 200 van doen heeft is het kernpunt wel van toepassing.

Groet, Rob
Titel: Re: ESU's V200 met Sound XL..
Bericht door: Bert van Gelder op 19 September 2013, 21:04:05
Hoi Rob,

Zo erg is het nu ook weer niet. Ik denk dat je een interessant onderwerp hebt aangesneden, dat een eigen draadje verdiend. Beter voor dit draadje, en beter voor jouw onderwerp. Dan plaats ik (of kun jij ook doen) een verwijzing tussen de beide draadjes.

Fijne avond, gr,

Bert
Titel: Re: ESU's V200 met Sound XL..
Bericht door: Roeltje! op 20 September 2013, 00:23:26
@Bert van Gelder, eigenlijk is het mijn schuld ;D
Ik gaf de aanleiding voor de reactie van Rob(Silvolde). Daartussen zit de reactie van Wim(WWestley ) over het Piko verhaal.
Afsplitsen, geen probleem mee. Alleen wil ik dan topic starter zijn (y)

@Rob, precies deze problemen doel ik op. De Marklinist die deze M en K-rails in zijn baan gebruikt, zal  de ESU links laten liggen. De DC rijder zal de sleper op E-bay zetten.
De problemen van de Br151 staan zelfs op de website van ESU vermeld, de minder technische modelbouwer haakt na het lezen hiervan gelijk af.
Aan de andere kant valt het kennelijk toch wel mee, ESU zet toch door met dit concept.
Ook de V60 wordt verkocht met dit systeem.
De trekkracht ben ik niet zo bang voor, een sleepje van acht rijtuigen krijgt ie vast wel van zijn plaats. Dat lukt een oude Fleischmann, met één aangedreven draaistel, ook nog wel (y)

Groet, Roelof
Titel: Re: ESU's V200 met Sound XL..
Bericht door: Han Zijlstra op 20 September 2013, 12:05:45
Het ESU concept van 1 model voor zowel AC als DC met verwijderbare sleper geeft de huidige stand van techniek gecombineerd met kostenbesparing weer. Ook de huidige normen in modelspoorland sluiten hierbij aan. Het is niet reeel om te verwachten dat alle merken hun modellen dusdanig aanpassen dat zij op verouderd railmateriaal kunnen rijden.

@ mods
Graag ook dit discussiedeel afsplitsen van V200 draadje!
Titel: Re: ESU's V200 met Sound XL..
Bericht door: Maurik op 01 February 2016, 15:13:35
Ik heb me deze loc afgelopen weekend aangeschaft.
Het ziet er allemaal mooi uit.
Moest vroeger voor de gelijkstroomrijder de sleper verwijderd worden,nu moet deze voor
de 3rail rijder bevestigd worden. (aanklikken)
Er is aan één zijde een koppeling geplaatst.
Een losse koppeling voor onder cabine 2 is bijgeleverd maar het aanbrengen is nog niet zo eenvoudig.
Volgens het boekje 10 min. werk. Voor een onhandig iemand zoals ik waarschijnlijk nog langer.....
Het geluid is heel hard en ik moet nog eens uitvogelen hoe dit zachter kan.
Ik heb een 6021 en een MS2. Iemand suggesties?
Op joeptoep zijn er verschillende filmpjes van deze loc te vinden.

Maurik