BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Herwim Frank op 13 September 2013, 18:26:32
-
Hallo mensen
Ben al een paar dagen even met een klein projectje bezig als broodnodige afwisseling
van de bouw van mijn moduul baan.
Ben begonnen met het pimpen van een oude NS 500 (Hippel) in een uitvoering passend
in de 40er jaren, dit wordt dus een zwarte uitvoering.
Nu ben ik van middag even naar het spoorweg museum geweest om wat details van de
zwarte uitvoering te foto graveren.
Daarbij zag ik een tankwagen uit dezelfde periode, graag zou ik deze ook willen maken
en daar heb ik wat vragen over.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0233_6.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0230_3.jpg)
Bestaat van deze ketelwagen een model en zo ja van welk merk of weet iemand welk model ik hiervoor zou kunnen gebruiken om die dan te pimpen naar dit model.
Even een foto'tje van de kap van de Hippel.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0225_4.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0220.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0221_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0227_8.jpg)
De verf is nog nat
Dit zijn trouwens mijn eerste echte stappen in de airbruch technieken.
Dat valt nog niet mee enig ervaring is zeker gewenst maar dat komt vanzelf denk ik.
Bedankt vast weer voor het meedenken.
gr.
Herwim
-
De handgreep onder het cabineraam hoort er niet op. Hierdoor komt het WD-logo niet tot z'n recht.
(Kwam ik ook pas achter bij het beschilderen van de lok op bovenstaande foto ::))
Mvg,
Robin
-
Bestaat van deze ketelwagen een model en zo ja van welk merk of weet iemand welk model ik hiervoor zou kunnen gebruiken om die dan te pimpen naar dit model.
Herwim,
Ik heb wel iets gevonden wat er ernstig op lijkt, zal zo even een fotootje uploaden.
Hans
-
Herwim,
Hierbij de foto:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/_DSC0006_11.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/_DSC0006_11.jpg)
Wagentje van Sachsenmodelle, nummer is 16067. Volgens mij is alleen het relingwerk op de ketel anders en het remmershuisje moet er uiteraard af. Verder als twee druppels.
Hans
-
Hoi Hans
Bedankt voor de tip
Alleen als ik deze foto bekijk lijkt hij mij korter dan de werkelijke tankwagen
ook de loopplank en trap zitten op een ander plek en is langer dan op het model.
daar heb je zeker gelijk in.
De vul deksel aan de bovenkant zit in werkelijkheid in het midden terwijl op het model
zit hij uit het midden.
Het is er misschien wel van te maken maar als 2 druppels water wil ik toch niet zeggen ;D
leuk dat dit wagentje Kadee koppelingen heeft, daar rij ik ook mee.
Is dit een wagentje van jou zelf ?
Wat is trouwens het merk Sachsenmodelle, heb ik nog nooit van gehoord waar kan je die krijgen ?
gr.
Herwim
-
Herwim,
Nou, oké, anderhalve druppel dan ;)
De appendages aan de ketel kunnen vast wel een ander plekje krijgen, maar de wagen en de geklonken ketel komen volgens mij wel overeen.
Het is al een wat ouder wagentje, bouwjaar ik heb geen idee, misschien een kenner hier op forum? Heb ook geen idee of Sachsenmodelle nog bestaat cq. ergens verkrijgbaar is. Heb er ooit een aantal van een collega bouwer overgenomen.
Hans
-
Sachsenmodell ontstond na de Wende (uit Schicht, geloof ik). Liep aardig, Roco nam het merk nog een tijdje onder z'n hoede, maar S. redde het toch niet. Tillig heeft nog wat van de boedel overgenomen.
Op beurzen vind je het zo her en der nog wel.
Groet,
Jan
-
Creosootolie wagens heb ik wel eens gezien hoor
-
Klopt
Piko heeft hem ooit eens uitgebracht onder nummer 57737.
Is meer een fantasiemodel. Alleen de text klopt met het voorbeeld.
-
Hallo allen
Bedankt voor al jullie tips.
Uiteindelijk heb ik deze gevonden in Breda
Zou deze te gebruiken zijn voor mijn doel ?
Toch blijf ik het idee hebben dat wat ik in werkelijkheid
heb gezien bij het spoorwegmuseum een langere tank is
maar dan wel op 2 wielen ipv. 4
Ik zou misschien 2 van deze wagens moeten zoeken om er
vervolgens 1 van te maken.
gr.
Herwim
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ketelwagen_cindu_teervervoer_tijdperk_3_.jpg)
-
De ingescande foto openen in bv paint en dan de wit randen rondom t plaatje dr af snijden en dan opslaan ;D
Dan wordt je bericht een stuk kleiner ;)
-
Hoi Floris
Zo dus, bedankt voor de tip.
Kon alleen nog wat kleiner zie ik nu.
Je was er trouwens ook weer lekker vroeg bij.
gr.
Herwim
-
Hallo Herwim,
Fleischmann heeft een Nederlandse ketelwagen in het assortiment, de "nieuwe matex"
Deze lijkt er al een stuk meer op.
De wagon staat bij Chris op het Groterdam project.
Succes met de verdere ombouw.
Groet, Roelof
-
Hallo Roelof
Bedankt voor de tip maar,
Ik kan op de site van Chris op het Groterdam project de ketelwagen niet vinden.
Heb ook nog gezocht via google naar fleischmann catalogus ook daar niet gevonden.
gr.
Herwim
-
De Fleischmann ketelwagen Nieuwe Matex heeft cat.nr. 5439 01.
-
Herwim,
Gaat het je alleen om een globale overeenkomst, of moet het wagentje echt kloppen? Het door jou gevonden Piko wagentje lijkt namelijk in de verste verte niet op het creosootolie wagentje van je eerste foto. In ieder geval het onderstel en de vorm van de tank zijn compleet anders.
Hans
-
Voor de aardigheid nog even het wagentje waar het om gaat:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0230_3.jpg)
Ter vergelijk:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/_DSC0001_29.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/_DSC0001_29.jpg)
Links Piko, rechts Sachsenmodelle
Hans
-
Hallo Hans.
Je hebt helemaal gelijk dat deze er niet goed op lijkt, wat mij betreft hoeft het niet 1 op 1
gelijk zijn maar als het in de richting is zou dat wel fijn zijn.
Dus loop plank aan de bovenkant aanpassen is totaal niet het probleem, maar ik moet toegeven
dat ik de laatste uren bijna 80 tank wagentjes heb bekeken op google dat ik het even niet meer weet.
Ik vind inderdaad jouw eerste tip met de foto van Sachsenmodelle tot nu toe de beste maar ik heb ze alleen
gevonden op Marktplaats en Ebay en dat zijn dingen waar ik niet graag koop en zeker niet in de Duitse taal.
dan heb ik altijd iets van, zal het wel verkeerd begrijpen en doe ik nu geen verkeerde handeling.
Weet jij een adres waar ik ze in Nederland kan bestellen.
Verder heb ik toch het gevoel dat op de foto van de echte ketel wagen de ketel in verhouding langer is dan
bij de diverse modellen. Of is dat gezichts bedrog van mij
De volgende vraag komt ook al weer bij mij naar boven, als ik het ketel wagentje gevonden heb en gepimpt
waar haal ik de transfers vandaan met de juiste tekst.
Weet jij misschien of iemand anders daar een adres voor.
Roadster36
Creosootolie wagens heb ik wel eens gezien hoor
Hallo Roadster
Bedoel je in het echt of als model ?
Als je het model heb gezien met ook deze tekst dan hoor ik graag van je waar ?
He boy's
heel fijn dat jullie met me mee denken.
Bedankt
Met vr.gr.
Herwim
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Staatsmijnen_003.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Staatsmijnen_003.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Staatsmijnen_001.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Staatsmijnen_001.jpg)
Dit is het wagentje van Piko
De ketel is flink groter in diameter en glad, dus zonder klinknagels.
-
Het heeft dan ook een heel ander nummer, dus geen wonder dat het een heel andere wagen is. Alleen ladder en loopplank komen overeen. Het is of Hans' suggestie volgen en er een loopplank in de lengte op aanbrengen, dan kom je 't dichtste bij of de Piko nemen en blij zijn dat er 'creosootolie' op staat
-
Hoi Jeff
Wat leuk, dat heb je goed gedaan man.
Hoe ben jij nu aan die tekst gekomen ?
Zou ik heel graag willen weten.
En heb je dus de loopplank aangepast mooi hoor.
Nu wil ik ± de ketelwagen maken zoals hij in het
spoorweg museum stond en dat is dus zonder remmers
huisje en met de draaikranen in het midden van de ketel.
Dus ik denk dat ik toch ga voor het karretje van Hans.
Maar misschien maak ik er wel 2 één zonder en één met remmers huisje,
maar dan wil ik eerst weten of de ketelwagen met remmers huisje wel bestond.
Trouwens ik zie dat jij je vooral bezig houd met Ned materieel en in het
tijds termijn 1948-1960, dat tijdperk hou ik mij ook aan in grote lijnnen.
He tot hoors,
gr,
Herwim
-
Hoi Hans
Ik heb een bod gedaan op een ketel wagentje op een Belgische Ebay site geloof ik
ben zo stom geweest geen afschrift te houden, ben benieuwd of ik wat hoor.
gr.
Herwim
-
Hoi Herwim,
Toen ik las dat je die ketelwagen ook graag in model wilde hebben moest ik meteen denken aan mijn Sachsenmodelle Nieuw Matex wagonnetje. De wagon is nagenoeg hetzelfde als degene die jij in model wil hebben. De afmetingen zijn redelijk gelijk en de ketel is voorzien van klinknagels. Alleen de tekst is natuurlijk anders. De ladder en loopplank zijn niet gelijk, maar die zijn wel te maken uit styreen of van een donorwagonnetje.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RQNCY47L-D.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/foto_1_35.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/foto_1_35.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0230_3_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0230_3_1.jpg)
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten,
Rienk
-
Hallo Rienk, Hans, Gert, Jeff en anderen
Heb net bij Nordbahn An-& Verkauf een sachsen modelle 16067 NS Kesselwagen
besteld voor 14 € is toch niet te duur denk ik.
Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt.
Nu nog steeds de vraag wie heeft voor mij een adres waar ik de Ned.tekst als
transfer kan laten maken.
Bedankt allen weer.
-
Hallo Herwin
Ik heb het wagentje zo gekocht. is dus kant en klaar met die text er op.
De wagens van Sachsenmodelle en Fleischmann zijn zeker mooier en zeker
geschikt om de afgebeelde wagen na te bouwen.
Heb er zelf nog klaar liggen voor ombouw,
Maar wie maakt die transfers voor ons.
-
Herwin
Vraag het een aan MK modelbouwstudio,s.
Die hebben veel transfers voor de ombouw van ketelwagens.
-
Herwim,
Succes met omkatten.
Hans
-
Hallo Jeff
heb op de site van MK gekeken, ik wist niet dat deze firma zulke mooie dingen heeft.
Onder alle transfers die ze hebben, hebben ze niet op het gebied van de Staatsmijnen.
Maar ik heb wel wat andere transfers uit de jaren 1927-1950 besteld.
Nog bedankt voor de tip
gr.
Herwim
-
Hoi Floris
Zo dus, bedankt voor de tip.
Kon alleen nog wat kleiner zie ik nu.
Je was er trouwens ook weer lekker vroeg bij.
gr.
Herwim
Geen probleem.
Moest vroeg op voor de SSN rit naar Bochum en was onder het genot van een boterham en bak koffie je berichtje tegen gekomen,kon je nog net voor m'n vertrek even helpen ;D
Suc6 met de verbouwing (y)
-
Hoi Herwim,
je hebt al een model besteld, maar ik zag dat Liliput een ketelwagentje had.
Kleine keteldoorsnede, alleen 3-assig.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Liliput_3_assige_ketelwagen.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Liliput_3_assige_ketelwagen.jpg)
mvg,
Erich
-
Hoi Erich
Dit is een heel mooi model want hierbij krijg ik het gevoel dat dit wel
de juiste lengte is in verhouding met de echte ketelwagen met 2 wielen.
Dat middelste wiel is weg te halen etc.
Wil jij zo vriendelijk zijn om mij het catalogus nummer te geven, tenminste ik
ga ervan uit dat jij dat weet.
Bedankt man, goeie tip
gr.
Herwim
-
De Liliput/Bachmann nummers zijn:
L235485 en L235498
van de modellen met remmershuisje die nu nog in het programma zitten.
mvg,
Erich
-
Hoi Erich
Heel hartelijk dank voor de nummers
Ga er direct achteraan.
gr,
Herwim
-
Herwim, ik denk dat je beter uit de voeten komt met het Fleischmann ketelwagentje.
Deze heeft de vuldop naar het midden zitten, en dient enkel iets ingekort te worden. De ketel zelf is ook iets lager dan die van Sachsenmodelle.
Ook de afmetingen van <- 4.00-> meter zou kloppend moeten zijn met de ketelwagen op de foto?
Als voorbeeld de Calpam ketelwagen. (FL54604)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Fleischmann_calpam.jpg)
https://images.beneluxspoor.net/bnls/Fleischmann_calpam.jpg (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Fleischmann_calpam.jpg)
Onderstaande link een foto uit het DSM archief. Eenzelfde ketelwagen serienummer 515 603 maar met een korte loopbrug! Zelf heb ik van de Roco(oude Kleinmodellbahn) type Uerdingen ketelwagen het loopbrugje even gepast, op die van de Fleischmann (bovenstaande) ketelwagen. Met wat aanpassingen is deze goed passend te krijgen. De totale hoogte komt goed overeen met de ketelwagens als op de afbeeldingen in 1:1. De gaten die vrij komen dienen wel dicht geplamuurd te worden. Echter is dit wel een korte loopbrug zoals op de foto van de DSM laat zien.
http://www.demijnen.nl/sites/default/files/imagecache/foto-single/sites/demijnen.betawerk.eu/files/pr26014.jpg (http://www.demijnen.nl/sites/default/files/imagecache/foto-single/sites/demijnen.betawerk.eu/files/pr26014.jpg)
Mocht je voor het Fleischmann wagentje kiezen dan dien je wel het tweede hekje op het bordes bij de ketel te verwijderen.
Jeroen
-
Hallo Jeroen
dit noem je nou een "gouden "tip
Fijn die vergelijk met de echte foto van de staatsmijn.
Daar ben ik ook weer heel blij mee.
Ik had inderdaad al twee wagentjes besteld de afgelopen week, 1x bij Nordbahn An-& Verkauf
(dit is een NS Kesselwagen nr 16067 tijdperk III) en 1x bij ModelTrein2000 (dit is een NS Ketelwagen CINDU
teervervoer tijdperk III)
Dus ik zou jouw tip wagentje als ombouw project kunnen bestempelen en de andere tips waar ik ook blij mee
ben pas ik maar een beetje aan want het zijn wel ketel wagentjes die hier in Nederland hebben gereden en ook
in het zelfde tijds traject.
Dus Hans, Jeff en Erich en anderen van jullie was ook een gouden tip hoor alleen het vergelijk van Jeroen met de echte foto van de ketelwagen bij de staatsmijnnen is wel geweldig.
Bedankt allen voor al deze waardevolle tips.
Zodra ik alles binnen heb en aan de gang ga met het pimpen horen jullie weer van me.
gr.
Herwim
PS: Wat bestaan er toch vreselijk veel ketel wagens daar had ik me nooit echt in verdiept
Het bekende spreekwoord "door de bomen zie ik het bos niet meer" gaat hier zeker op
-
Dat moet dan in dit geval zijn: ik zie tussen de diverse ketelwagens t spoor niet meer ;D
-
O Ke
Verkeerd spreekwoord dus.
Moet dus zijn "ik zie tussen de diverse ketelwagens 't spoor niet meer"
??? ??? :P ;D
-
Hallo mensen
Mijn dag is weer helemaal goed.
Ging vandaag naar Utrecht om wat op te halen bij Kuiypers Hobbyhuis en vroeg hem
of hij wist of er nog een ketelwagentjes bestonden van de staatsmijnen.
Kreeg als antwoord toevallig heb ik een oude partij ketel wagens binnen gekregen, hij liep weg
en ziedaar,
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0253_3.jpg)
Uitgegeven door Piko.
Dit wil nu niet zeggen dat ik niet toch op zoek ga naar andere ketelwagens om deze te pimpen
maar het is toch wel fijn nu een goed voorbeeld op mijn eigen tafel te hebben.
Heb nog steeds een vraag over het zelf maken van transfers, de gegeven tips hebben tot niets geleid.
Dus als iemand weet die zelf deze dingen kan maken en dit ook voor anderen wil doen uiteraard tegen
betaling dan hoor ik dat graag.
gr.
Herwim
-
Kijk, zo hebbie nog eens geluk Herwim!
Ben benieuwd naarhet vervolg(van de Hippel)
Grtjes Remy
-
Prachtige ketelwagen Herwim! Dank voor alle lof. (y) Om op je vraag terug te komen wie watergedragen decals(laser) ontwerpt/maakt kwam ik via Marktplaats deze persoon(Daniel) tegen.
Zelf heb ik geen ervaring met de decals van deze verkoper. Geen idee wat de kwaliteit is ,maar ik denk dat je hiermee wel uit de voeten komt? Of je moet Bart (Lokpaint) even lief aankijken. Succes!
Zo merk ik op dat deze persoon al verschillende decals in de schaal HO 1:87 heeft vervaardigd. Zelfs clown Bassie en gevolg ontbreken niet.
Check: http://www.marktplaats.nl/verkopers/989662.html (http://www.marktplaats.nl/verkopers/989662.html)
Jeroen
-
Hallo allen
Wat vinden jullie van dit setje
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0255_5.jpg)
Kreeg ik opgestuurd uit Breda van de firma Modeltrein2000
Een teerwagen van de Firma Uithoorn uit Uithoorn.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0256_5.jpg)
Dit wordt niet gepimpt, vind dit wel een hele leuke combinatie
moet nog uitzoeken of bij de Staatsmijnen ook dergelijke wagentjes reden.
gr.
Herwim
-
Hallo
De uiteindelijke doelstelling komt al aardig in beeld.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0261_4.jpg)
Ik moet alleen nog de bufferbalken zwart schilderen, want in de 40er jaren toen de Hippels
dienst gingen doen waren de bufferbalken ook zwart.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0260_1.jpg)
Sorry voor de wat onscherpe foto's.
Verder zit ik ook wat te klooien met sluitertijd en diafragma.
Hoe was het ook weer, hoe hoger de diafragma 5.6, 8, 11, etc hoe kleiner de opening toch
en dus minder licht.
Meestal fotografeer ik met diafragma 5,6 of 8 en een sluitertijd 60ste of 125ste
Kreeg dan altijd goede foto's maar tegenwoordig zijn ze erg donker.
gr.
Herwim
-
Leuk zwart treintje. Volgens mij is de wagen van de staatsmijnen te modern (jaren '60). In de jaren '40 hadden ze dat logo nog niet.
Over het fotograferen:
Je kan het beste een zo hoog mogelijk diafragmagetal kiezen, bijv 22 of hoger als dat met je camera kan.
De lensopening is dan klein. Sluitertijd van 1/60 of sneller is dan vaak te snel. Als je de camera op statief zet, kan je een langere sluitertijd van bijv. 1/4 kiezen. Zelf stel ik meestal alleen het diafragma in en laat de camera de sluitertijd bepalen.
Maarten
-
Hallo Maarten
Bedankt voor de tips
Nu maak ik mijn moduul in het tijdperk 40er tot 60er jaren dus kan ik de
ketelwagen wel gebruiken denk ik dan maar ik wist dit inderdaad niet.
Ook de tips over fotografie ben ik blij mee.
heb vroeger veel gefotografeerd maar ben nu de kennis even kwijt, bedankt
nogmaals.
Herwim
-
Hallo
Ik heb nog een technisch probleem met mijn gepimpte oude Hippel.
Dit oude beestje rijd geweldig, zelfs heel langzaam, maar bij het langzaam rijden
branden de lampen niet.
Pas als de rijstroom wordt opgevoerd branden de lampen.
Hoe kan ik zorgen dat de lampen ook branden bij zeer lage snelheid, in deze oude Hippel ?
zitten nog hele kleine lampjes geen ledjes dus.
Beide lampen branden trouwens in beide richtingen.
gr.
Herwim
-
Je rijdt dus analoog. En het lijkt erop dat je diodes defect zijn. Het later gaan branden kan bijna niet anders met lampjes. Je zou ze kunnen vervangen door leds met een weerstandje er voor. Dan ben je gelijk het probleem van de defect diodes kwijt. Rangeer je er alleen maar mee, dan kun je ook de overige lampen van binnen afdekken en aan elke kant één lamp laten branden en heb je tevens geen last meer van je defecte diodes ;).
-
Hallo Ruud
Inderdaad ik rij Analoog
Ik zat er al aan te denken om de lampjes te vervangen door leds, ik wilde alleen weten of er
een bepaalde reden was waarom die lampen pas bij een hogere spanning beginnen te branden.
Er zitten geen andere lampen in, aan elke kant zit één lamp en die wordt door een lichtgeleider
geleid naar de lampen boven in en onder.
Maar zoals je hier in deze topic hebt kunnen lezen heb ik deze Hippel omgebouwd en nu heeft hij
aan beide kanten één lamp, wel nog steeds de lichtgeleiders.
Als ik de Leds zou toepassen kunnen de licht geleiders ook weg en dat scheelt weer wat ruimte.
Bedankt Ruud voor deze tip.
Jullie lezen nog wel hoe ik gevaren ben hiermee.
gr.
Herwim
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0263.jpg)
-
Bij pimpen denk ik aan puisterige pubers met een petje achterste voren en een erg oude trage auto met veel te veel radio en plastic vleugels enz. Maar wat ik hier zie verdient toch meer als de kreet gepimpt! Dit is geen verlagingset of namaak spoiler. Misschien beledig ik je wel want ik weet niet wat er op je oprit staat of op je hoofd.
Denk zelf aan de kreet verfraaien of verbeteren. Hippel verdient het. Vind ik.
Groeten Jeroen
-
Hallo Jeroen
Puisterige pubers met een petje achterste voren en een erg oude trage auto met veel te veel radio en plastic vleugels enz. nee dat gaat voor mij niet meer op.
Ben inmiddels 66 jaar en zit in een rolstoel en daar heb ik geen oprijlaan voor gekregen,
probeer nog wat van het leven te genieten en zeker van deze mooie hobby.
Nu de rest van je opmerking, ik begrijp even niet wat je verder bedoelt vind je dat de Hippel nog verder
opgeknapt moet worden, o ke dan graag wat tips.
Of bedoel je wat anders.
En beledigen doe je niet hoor ;D, ik ben blij dat jullie mee denken en daardoor deze hobby voor mij nog meer
waardevoller maken.
Met vr.gr
Herwim
-
@herwim frank,die oude hippel heb je netjes gepimpt!
Heb je ook al transfers voor her loknummer?
Of ga je die laten maken?
Mvg jamie diks
-
Hallo Jamie
Nee ik heb nog geen officiele nummers besteld maar ik heb nog een aantal geetste loc nummer platen
Moet kijken of daar de juiste tussen zitten.
He nog even een opmerking, jij had toch een tijd geleden die bouw pakketten van Markenburg van mij overgenomen.
Nu heb ik besloten om toch dat wachters huisje te bouwen bij mijn toekomstige overweg.
Heb het pakket inmiddels binnen.
gr.
Herwim
-
Hoi:
Misschien was iemand me al voor, maar ik heb een paar van deze "staatsmijnen creosoololie "ketelwagons gewoon gekocht in de winkel van het Spoorwegmuseum. PIKO 57737. Of het model 100% top is moet je zelf uitmaken.
groet,
Bierwagen
-
Nu dat ik alle reacties door akker, zie ik dat er inderdaad al iemand mij voor was...
-
Hoi Bierwagen
Geeft niet hoor, fijn dat je mee denkt en de tip is nog steeds welkom.
Kom toch vrij regelmatig in het Spoor weg museum en heb ze nog nooit gezien.
maar dat komt ook omdat er zoveel kleine kinderspullen te koop zijn dat ik niet
alles achteraan in de winkel goed bekijk.
Kom jij daar ook regelmatig of kwam toevallig zo uit dat je daar was ?
gr.
Herwim
-
@Herwim frank,ok,je spoorwachtershuisje ja heb je het draadje verder nog gevolgd nu het af is?
Inmiddels ben ik druk met je waalwijkse loods bezig,althans hetgeen eromheen!
Zie draadje http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,49172.msg3221382967/topicseen.html#msg3221382967
Groetjes jamie diks
-
Hallo Jamie
Ja hoor heb het draadje van jou tot vandaag gevolgd en ook het draadje over de goederen loods.
Maar ik kom soms in de war met jouw naam Jamie en de topics van Langstraat heb het idee dat dat 2
personen zijn maar, wie bouwt nou wat. ??? ;D
gr.
Herwim
-
Ha Herwim
Neem aan dat je er al meer gevonden hebt.
Ander kan ik ze je wel maken.
Heb ze in N spoor ook al gemaakt.
Rick
-
Herwim is overleden in 2016. Zie het onderschrift van zijn bericht.