BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Trams en smalspoor => Topic gestart door: Wim Corduwener op 12 September 2013, 18:07:03
-
Rollend materieel voor smalspoor is minder goed verkrijgbaar en vaak behoorlijk aan de prijs... dus dan moet je zelf aan de slag. En dat is eigenlijk ook wel leuk.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-PTT8HJN6-D.jpg)
Een van mijn Anna-locjes. Dit is er eentje uit de simpele serie: een simpel aandrijfwerk en lege koplampen. Komt uit een startsetje, de marktwaarde is nagenoeg nul en is dus zeer geschikt voor mijn project.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-QOHNG868-D.jpg)
Als je de kap eraf haalt blijft er niet veel bruikbaars over... hooguit het motortje, waar waarschijnlijk een wormwiel aan vast zit... de rest zijn eigenlijk onderdelen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-EOWEAMNP-D.jpg)
De kap is er zó af. Voordat ik hiermee aan de gang ga, moeten eerst de buffers eraf worden gehaald (buffers komen altijd van pas) en die rare lampen gaan ook weg, net als de voor hergebruik geschikte treeplanken.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-PLIYT4NP-D.jpg)
Anna’s nieuwe vriendje. Gelukkig weet Anna nog niet wat de plannen zijn, want dan zou ze wel anders piepen. Dit N-locje heb ik alweer een tijd geleden van Marktplaats gevist. Het drijfwerk is eenvoudig, maar precies goed voor de transformatie naar H0e. De buffers had ik al eerder van het N-locje geknipt.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RKPHUKH7-D.jpg)
De kap van het N-locje is van metaal. Daar kan ik dus echt niks mee. Doordat de kap eraf is helt het locje naar achteren, omdat de motor natuurlijk zwaarder is.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BAYPUGHD-D.jpg)
Nou zeg, die twee lijken wel voor elkaar geschapen... past bijna precies! Nog hier en daar wat zaag- , schraap-en vijlwerk en het gaat helemaal goedkomen...
Wordt vervolgd
-
Als je nou nog zo´n N-lokje op de kop kunt tikken, dan heb je in no-time een mooi klein Malletlokje :D
-
Wel een idee, maar dan moet ik die twee onderstellen draaibaar maken en ik zit nog steeds met dat te grote Anna-locje. Ander keertje. :)
-
;D in Belgie zijn ze er al verder mee ;D ik vinnut een leuk projectje.
-
Bij een Mallet lokomotief is alleen het eerste drijfwerk draaibaar, het achterste drijfwerk is vast.
-
;D in Belgie zijn ze er al verder mee ;D ik vinnut een leuk projectje.
Val ik even door de mand. :o
-
Een kleine update:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VJULHHAD-D.jpg)
Een exploded view van mijn ex-Anna locje. Ze heeft er volgens mij niks van gevoeld.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KKW6Q6H8-D.jpg)
Was toch bezig, dus gelijk maar even de cabine wat smaller gemaakt. Ben nu bezig met het verwijderen van die olielampen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q34P8FHY-D.jpg)
Inmiddels aan één kant (rechts) de restanten verwijderd van een lamp en andere details. Met modelbouwplamuur dicht ik de gaatjes.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZFIRJ38X-D.jpg)
Ik heb de ketel opgespitst. Als ik het voorste stuk van de ketel aansluit op het machinistenhuis, dan moet-ie aardig passen. Betekent wel dat ik in de ombouw (aan de voorzijde van de cabine) ruimte moet vrijmaken voor de ketel. Voordeel daarvan is dat de bladveren, aan de zijkanten van de ketel, uit het zicht verdwijnen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-M8QCOT4R-D.jpg)
En aan de voorzijde de lampen verwijderd. Inmiddels heb ik die bult er ook afgezaagd (want ik vond 'm naar verhouding te groot) en ga op zoek naar iets kleiners dat als dom kan dienen.
Eventuele verlichting heb ik nog niet over nagedacht... wordt waarschijnlijk één lamp voorop.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-W6XWPF47-D.jpg)
Dit is een donor-loc: de kap van een Lima-opwindlocje uit een tijd dat elektriciteit in kinderspeelgoed veel te gevaarlijk was. Onder het mom: "gooi nooit wat weg" een nieuwe en zeer bruikbare stoomdom. :)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-3CRVIEX4-D.jpg)
Het onderstel met wat paswerk voor de opbouw. De N-koppelingen laat ik er voorlopig nog even zitten.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-E7FEQYFJ-D.jpg)
Het machinistenhuis en de ketel met de dom van de Lima-loc. Ikzelf vind de verhoudingen nu beter kloppen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-OPMESFX4-D.jpg)
De achterzijde van het machinistenhuis met weggeplamuurde verlichting en rechts de ketel.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-RRNDLXST-D.jpg)
Het lijkt nog niet goed aan te sluiten doordat alles nog los ligt, maar dat gaat goedkomen. Ik denk dat de schoorsteen nog wel een paar millimeter hoger mag, zodat de pijp net boven het dak uitkomt.
Aan de voorzijde hangt de bodem(traan)plaat een beetje over en ik ben er nog niet uit of ik 'm korter maak en hoeveel korter.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-LDL7ZYDG-D.jpg)
De achterzijde. Er komt nog een dakluik op het machinistenhuis.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VX4YOUGH-D.jpg)
En de voorzijde. Ik ben er nog niet uit of ik er verlichting opbouw. Ben een beetje bang dat het te vol wordt.
-
Ik dacht effe, dat gaat niet meer goed komen, maar daar kom ik rap van terug ;) (y).
-
Ach, als het niet goed komt dan probeer ik het gewoon opnieuw. :)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-BXELQ6XE-D.jpg)
Inmiddels zit het zaakje al wat meer in elkaar.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-CZMKFXJF-D.jpg)
Eigenlijk alleen nog wat lood in de ketel voor meer gewicht, een lampje aan de voorkant en wat verf. ;)
-
;D ..wat een schatje.. (y)
Mooi gelukt en creatief opgelost!
-
Net als Ruud had ik zo me twijfels, maar die bleken voor niks te zijn geweest.
Leuk project in ieder geval, Anna is er bijna niet meer in te herkennen zo. (y)
Romar
-
Het is 't dochtertje geworden van Anna... als je goed in haar ogen kijkt herken je nog wel iets van haar moeder.
Over ogen gesproken: ik was nog aan het twijfelen of ik kleine Anna wel verlichting zou geven.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-SAHKC6EX-D.jpg)
Dus heb ik even een ledje in een van de overgebleven Anna-lampen gefröbeld.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-REQ3IMSB-D.jpg)
De binnenkant moet nog wit geschilderd en ik moet proberen of ik met gele glasverf dat xenon-kleurtje eruit kan werken.
-
Ik zou een smd ledje warmwit 0603 nemen. Kwastje Conrad lampen lak erover heen en in de lantaarn vast zetten met Kristal Klear. Lamp na het drogen verder vullen met KK en de achterkant zwart verven. Dat wordt een stuk mooier dan met een gewone led (3mm??) (y).
-
Ik had alleen xenon-witte smd-ledjes liggen, dus doe ik het met gele glasverf en secondenlijm.
Enfin, vandaag weer een kleine update:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-T7KE6M7K-D.jpg)
De eerste verfbeurt: donkerkleurige roest. De volgende lagen wordt een drybrush met steeds lichtere tinten. Het experiment met gele glasverf om van het xenon-witte licht af te komen heeft gewerkt; er komt nu een gezellig geel lichtje uit. Daaroverheen zit een laag Kristal Clear. Dat ziet er nu nog wat houtlijmerig uit, maar dat zou volgens de overlevering helder moeten worden. Dat kopere randje lag nog ergens in mijn scheepsmodelbouwbak. Ik denk dat ik dat koper maar zo laat.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-DNDLMWC6-D.jpg)
Voor op de ketel heb ik nog iets opgeplakt wat ik op veel stoomlocomotieven zie. Het onderdeel komt uit een Revell bouwdoos Baureihe 18 505, die ik al eerder heb geplunderd voor onderdelen. Wie weet wat dat is mag het zeggen, want zoals jullie inmiddels wel doorhebben, heb ik écht geen reet verstand van stoomlocomotieven. :)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-D4GYYCTK-D.jpg)
Dat apparaat rechts naast de ketel (wat is het?) daar heb ik nog even een dekseltje opgezet en bovenop de kolenbunkers een paar houten luiken.
Nou maar wachten tot het droog is.
-
Dit is de definitie van koddig (y). Heerlijke machien. Het onderdeel is naar mijn verstand een turbogenerator.
mvg Bjorn
-
Ach, komt dát even mooi uit... er zit namelijk verlichting op. :)
-
Dat ding rechts van de ketel zou je voor een luchtpomp kunnen houden (voor het functioneren van het remsysteem), de lichtmachine ligt links van de schoorsteen op de rookkast/ketel.
Geweldig ding, dit!
Grt,
Jan
-
(y) tof ding geworden (y).
-
grappig ding! Ik zou er nog wat extra leidingen op maken, of een tender erbij. Die kun je meteen gebruiken voor stroomafname, dan loopt ie een stuk mooier, en je kunt nog vrij gemakkelijk een decoder kwijt, mocht je dat willen. Hier wat inspiratie, klein locje betekent niet per se kleine tender en het kunnen de meest vage constructies zijn:
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4025903137/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/6845234277/in/set-72157627088331425
http://www.tog-billeder.dk/fotos/polen/smalspor/witaszyce-robakow/3219-2-30a_Tx4%20565%20med%20godstog%20ankommet%20til%20Witaszyce%20Wask.%20010775.jpg
http://www.tog-billeder.dk/fotos/polen/smalspor/naklo-morzewiec/3205-4-31a_tender%20Zt3%205055%20til%20T49%20115%20tog%205457%20i%20Naklo_240574.jpg
http://www.tog-billeder.dk/fotos/polen/smalspor/naklo-morzewiec/3206-1-01a_T49%20115%20tog%205457%20indkoersel%20til%20Morzewiec_240574.jpghttp://www.tog-billeder.dk/fotos/polen/smalspor/gasawa-znin_1976/3245-1-01a_Tx26%20422%20holder%20klar%20i%20Gasawa%20200476.jpg
Dit is wel mn persoonlijke favoriet, met die kleine draaistelletjes:
http://www.kolejowaklatka.org/foto/foto2.php?f=16862
http://www.kolejowaklatka.org/foto/foto2.php?f=4406
http://photos.wikimapia.org/p/00/02/27/78/96_full.png
-
Grappig lokje!
En bij een partijtje knutselspullen zat afgelopen week ook dit kleine dametje, alleen miste zij haar schoorsteentje...
Nu rij ik 3-rail en denk erover om.....
Maar eerst wil ik het kapje in orde maken en 2-rail rijdend.
Wellicht heeft iemand nog een goeie liggen, of in de rommeldoos een afgebroken schoorsteentje?
Of wil iemand de juiste maten van het pijpje opmeten zodat ik die kan nafrutselen?
Is er overigens een onderdeelsnummer voor de koolborstels van het kleine mabuchi-motortje ?
En de verkrijgbaarheid?
Mvg.
Willem E.
-
hoeveel kappies wil je hebben?
-
Dat ding rechts van de ketel zou je voor een luchtpomp kunnen houden (voor het functioneren van het remsysteem), de lichtmachine ligt links van de schoorsteen op de rookkast/ketel.
Jan, bedankt voor de uitleg. Nu weet ik tenminste een beetje wat ik precies aan het maken ben. ;)
grappig ding! Ik zou er nog wat extra leidingen op maken, of een tender erbij. Die kun je meteen gebruiken voor stroomafname, dan loopt ie een stuk mooier, en je kunt nog vrij gemakkelijk een decoder kwijt, mocht je dat willen. Hier wat inspiratie, klein locje betekent niet per se kleine tender en het kunnen de meest vage constructies zijn...
Floris, bedankt voor je inspiratie. Als ik er een tender achter zou hangen, dan moet ik de achterzijde van het machinistenhuis openmaken en dan kijk ik recht in de aandrijving. Persoonlijk vind ik dat nooit zo mooi. Verder gaat dit locje rondrijden op een terrein waar steenkolen uit de mijnschacht komen, de afstanden zijn dus ook niet echt groot. Bovendien wil ik dit projectje wel zo'n beetje afronden, dan kan-ie in de kast en ik kan weer verder met legio andere projecten. ;)
Grappig lokje!
En bij een partijtje knutselspullen zat afgelopen week ook dit kleine dametje, alleen miste zij haar schoorsteentje...
Nu rij ik 3-rail en denk erover om.....
Over te stappen op twee-rail? ;D
Maar eerst wil ik het kapje in orde maken en 2-rail rijdend.
Wellicht heeft iemand nog een goeie liggen, of in de rommeldoos een afgebroken schoorsteentje?
Of wil iemand de juiste maten van het pijpje opmeten zodat ik die kan nafrutselen?
Als schoorsteenpijpje kun je zelfs een ballpoint uit elkaar halen; beetje schuren en zagen en je hebt al heel wat.
-
Floris, bedankt voor je inspiratie. Als ik er een tender achter zou hangen, dan moet ik de achterzijde van het machinistenhuis openmaken en dan kijk ik recht in de aandrijving. Persoonlijk vind ik dat nooit zo mooi. Verder gaat dit locje rondrijden op een terrein waar steenkolen uit de mijnschacht komen, de afstanden zijn dus ook niet echt groot. Bovendien wil ik dit projectje wel zo'n beetje afronden, dan kan-ie in de kast en ik kan weer verder met legio andere projecten. ;)
Die locjes die ik liet zien hadden vaak geen open machinistenhuis hoor, t waren gewoon tenderlocjes met een extra bak erachter, eventueel wel met een deur in de achterkant maar dat was het dan, ''s winters was die deur waarschijnlijk meestal dicht. Op een industrieterrein heb je inderdaad niet echt en tender nodig maar dat wil niet zeggen dat het nooit gebeurde, het blijft smalspoor, dus is je locje wat te gevoelig qua stroomafname dan kun je alsnog aan de slag ;)
-
In het originele Anna-locje zit ook een deur, maar met het versmallen van de behuizing is die deur vervallen. Ik vind het in elk geval wel een leuk idee om een keer uit te proberen.
Bedankt voor je feedback. ;)
-
Wéér een update:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-VLIYXUOQ-D.jpg)
Even een eerste patina-laagje eroverheen. Plus een randje op de schoorsteen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-EPINNS4E-D.jpg)
De draadjes moeten nog wegeplakt en de ramen er nog in.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WVYO34QK-D.jpg)
Aan de achterkant een lijstje erbij opgezet en onderop een klinknagelplaatje om de aandacht van de oneffenheden weg te halen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-38ITZJXN-D.jpg)
Dit soort karretjes gaat ze trekken: Fleischmann schaal N kiepwagentjes. Als je daar de buffers en de treeplankjes afhaalt dan zijn ze voor één euro per stuk op smalspoor best te pruimen.
En die N-koppelingen vind ik lekkerder werken dan die h0e-beugelkoppelingen.
-
Tis een lief lokje geworden (y)
-
Ja, al zit ik nog te dubben over die remluchtpomp. Hadden die smalspoordingen zo'n remsysteem?
Nou ja, anders maak je er maar een voedingspomp van ;)
Groet,
Jan
-
Wat een geinig ding is het geworden zeg. Klasse. (y)
-
Hallo Wim,
Het is een leuk locje geworden (y) Wat mij nou opviel is dat je met behulp van het N-spoor chassis ook gelijk een vrije doorkijk in het machinistenhuis krijgt.
Geloof dat Fleischmann zelf met Anna 2.0 ook al tot de conclusie was gekomen dat het zo kan ;D
Groet Roelof
Ps, zoek nog een Anna motor....
-
Ja, al zit ik nog te dubben over die remluchtpomp. Hadden die smalspoordingen zo'n remsysteem?
Nou ja, anders maak je er maar een voedingspomp van ;)
Groet,
Jan
Tis wat serieuzer materieel, maar aan de andere kant, tis 750mm-spoor dus hetzelfde als H0e, hier de Px48 1725 met luchtpomp en luchtslangen: http://www.tog-billeder.dk/fotos/polen/smalspor/nieszawa-boniewo/3208-4-06_Px48%201725%20tog%207065%20tager%20vand%20i%20Borniewo_250574.jpg
dat lorriegereutel ging meestal gewoon zonder doorgaande rem.
-
@Floris,
Beetje of-topic. Op de foto lijkt het net of de tender aan de locomotief vastzit, één geheel bedoel ik. Anders komt de opmerking, "ze zitten altijd aan elkaar vast ;D
Zal wel optisch bedrog zijn toch :o
Groet, Roelof
-
Fijne foto! Aan de lantaarns dacht ik een Poolse lok te te kunnen determineren, maar er staat dk in de tekst, een Deense dus? Ook dacht ik, tjonge, wat een lange tenderlok voor smalspoor. Maar ook dat is niet het geval. Het is een lok met sleeptender.
Tenslotte vind ik het wel een mooie vondst om een wissellantaarn als waarschuwingssein op de waterkolom te plaatsen ;)
Wel een knaap van een voedingspomp + volwassen voorwarmer op de omloopplaat!
Groet,
Jan
Edit: het is toch een Poolse. Tenminste, ik denk het adelaarsembleem van de PKP te herkennen ;D
-
Tis uiteraard een pools hok, wat kun je anders bij mij verwachten, maar dr is dus ook een deen die poolse hokken leuk vindt en dat lang genoeg doet om daar destijds wat gekiekt te hebben en dat nu online te mikken waar ik m wel dankbaar voor ben. ;)
-
Poolse hokken hebben wel wat, ja. Zowel smal- als normaalspoor.
Op de manier zoals met dit annaatje kun je best nog eens iets in elkaar flansen, paar van die geëtste adelaars en wat gesloopte zaklantarns erop en hoppekee.
-
Dank voor jullie feedback.
Ja, al zit ik nog te dubben over die remluchtpomp. Hadden die smalspoordingen zo'n remsysteem?
Nou ja, anders maak je er maar een voedingspomp van ;)
Om het verhaal rond te maken komen er nog luchtslangen aan. Ik geloof niet dat die mijnkarretjes überhaupt remmen hadden, maar heel lang geleden werd deze loc geleverd met luchtremmen. ;)
Wat mij nou opviel is dat je met behulp van het N-spoor chassis ook gelijk een vrije doorkijk in het machinistenhuis krijgt.
Geloof dat Fleischmann zelf met Anna 2.0 ook al tot de conclusie was gekomen dat het zo kan ;D
Ps, zoek nog een Anna motor....
Ik begrijp ook niet waarom H0 materieel niet veel vaker met aandrijvingen beneden het zicht worden gemaakt. Meestal zitten er van die knollen van motoren in.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJE6WQHF-D.jpg)
Foto: Fleischmann
Bij de Anna 2.0 (dit is de eenvoudige versie) zit je inderdaad niet tegen allerlei zooi aan te kijken.
Ik heb nog wel een Anna-motor, maar die gaat horizontaal (en uit het zicht) in een volgend project: de Railbus van Dapol. ;D
-
Hallo Wim,
Die Anna motor had ook nog wel een smiley kunnen gebruiken ;D
De blaadjes vallen al weer van de bomen, dat betekent dat in het hoge noorden de beurzen weer beginnen.
Motortje komt er dus wel ;)
Groet, Roelof
-
Nou... alvast 1 ;)
Als-ter-maar een schoorsteentje an zit.
AANVULLING: Ze rijdt inmiddels keurig 2-rail gelijkstroom-analoog. Nieuwe koolborstels en wat modificaties aan de stroomvoorziening na een uitgebreide schoonmaakbeurt.
hoeveel kappies wil je hebben?
-
Ik vind 'm erg mooi, ben helemaal jaloers. ;) Kun je iets meer vertellen over de gebruikte kleuren. Ik zie zwart/donkergrijs als basislaag met een roestkleurige dry-brush?
-
Beste Sven,
De basiskleur is voornamelijk Humbrol zwart met wat bruin. Goed mengen anders wordt het zijdeglans in plaats van mat. Als dat goed gedroogd is een drybrush er overheen van bruin met wat zwart... en dat een paar keer herhalen met steeds een lichter wordende bruine kleur.
Mijn locje moet nog één laatste drybrush met licht-bruin, zodat alleen bepaalde details extra naar voren komen.
Als laatst de bovenkant van de schoorsteen met een beetje mat zwart.
Voor wat betreft de rode voorzijden werk ik volgens hetzelfde principe: als basis donker rood en dan met steeds lichtere kleuren rood er overheen.
Plekken waar smeer zit, kun je wèl met zijdeglans zwart doen of een hele dunne zwarte viltstift.
Maar Sven, ik heb even die trammetjes van je bekeken... waarom wil je van mij nog tips over verf en verven?
-
;D Ik kan wel een penseel vasthouden en vakjes inkleuren, maar heb een beetje slecht inzicht in kleuren. Welke bruin heb je gebruikt?
-
Ik wilde net zeggen: op je schilderwerk is niks aan te merken. Gave trammetjes en die aandrijving idem dito.
Ik zal vanavond kijken of ik de laatste verfbewerking kan doen en dan laat ik je gelijk de kleur weten. Ik moet er wèl bij vertellen dat ik mijn kleuren zelf meng... kleurnummers hebben dan niet zoveel zin. En dat doe ik omdat er minstens vijftig tinten roest zijn.
Waarschijnlijk weet jij ook dat kleuren op foto's nooit kleurecht zijn. Voor het beste resultaat moet ik 'm eigenlijk even in het daglicht zetten.
Sven, ik laat het weten.
-
Mengen is uiteraard het realistische. Maar je moet wel met de juiste kleuren beginnen, dus die doen er wel toe. Ik denk overigens dat jouw roestbewerking meer iets is voor industrielokjes, niet voor lijndiensttramlocomotieven. Maar het lijkt me wel eens leuk om een half vergane tramlocomotief te maken, wellicht een mislukt model daarvoor gebruiken.
-
Nou Sven, ik ben nog niet aan schilderen toegekomen, maar ik heb wel de kleurnummers:
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-WGETUGIB-D.jpg)
Bruin: 100 mat van Humbrol
Zwart: 33 mat ook van Humbrol
...en mengen maar. :)
Ben natuurlijk wel nieuwsgierig hoe de kleuren bevallen. (y)
Mijn roest-locjes komen inderdaad te rijden op een industrieterrein, behorend bij een steenkolenmijn.
-
Bedankt! Ik ben nog nooit echt aan roest schilderen toegekomen, maar dat moet er toch een keer van komen.
-
Beste Sven, ik ga je zeker volgen. (y)
-
Vandaag even een gaatje gemaakt om dit project ook daadwerkelijk af te maken.
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FS4THSSG-D.jpg)
Een laatste laagje vijftig tinten roest.
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EA3ICMWV-D.jpg)
Nog wat overjarige decals uit een bak gevist.
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-R86R3OFZ-D.jpg)
De draadjes in het interieur weggewerkt en ramen erin geplakt.
Ze is klaar en we noemen haar "Nummer 5"! 8)
-
Ze is prachtig geworden. ;D
-
Dankjewel Dennis.
Nu ze klaar is kan ik verder met mijn steenkolenmijnproject... dan kan ze ook rijden.
-
Mijn complimenten, zeer fraai
-
Leutig lokie
-
Is een leuk grappig locje geworden!!! (y) (y)
-
Nog even een laatste update:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BBBFRBLH-D.jpg)
De ietwat glimmende opschriften (decals, transfers) heb ik nog even bewerkt en er een extra laagje roest overheen gezet. En dat is tevens een mooie gelegenheid om moeder en dochter nog even bij elkaar te zetten... zoek de verschillen.