BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: rail4marcel op 31 August 2013, 19:45:59
-
Op het Rail-André forum is hier (link (http://rail-andre.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=49&t=1045) besloten) dat er in 2014 een herstart zal worden gemaakt van de OverNight Express. Initiatiefnemer is Herik Rail en men wil begin 2014 starten met de dienst die 3 maal per week zal rijden. Het concept is hetzelfde als vroeger. Er wordt gependeld tussen Amsterdam en Milaan met zowel cargo als personen. Voor personen zijn er stops in Amsterdam en Utrecht.
-
Wow! Wat een geweldig goed nieuws! En met wat voor speciale rijtuigen gaat men rijden voor het stukgoed?
mvg,
Gert
-
Dat is nog niet bekend. Persoonlijk verwacht ik dat Herik Rail wel een aantal van hun eigen rijtuigen zal inzetten. Zo hebben ze een tijdje geleden 3 Dm vrachtrijtuigen (ex OverNight Express) gekocht waarvan er al 2 in eigen kleuren zijn geschilderd. Ik verwacht zelf dat die wel mee zullen rijden.
-
Gaan we via Venlo het land uit? En ruimte om je fiets mee te nemen zou wel slim zijn. Kom maar eens terug met je fiets uit Italië. Met een stop in Köln trek je ook een hoop Duits fietspubliek.
-
Het originele bericht over het initiatief van Herik Rail is hier te lezen: klik (http://www.herikrail.com/cargo)
Verwacht zelf niet dat de vrachtrijtuigen van Herik Rail bij dit initiatief een rol gaan spelen. Ze staan al meer dan 5 jaar op het terrein en zijn in die tijd alleen wat heen en weer gereden. Bovendien worden er twee gebruikt als bijzondere ruimte bij De Rijtuigenloods.
Martijn
-
Ze krijgen bericht van mij.....
-
En wij zien graag t.z.t. een fotoverslag van jouw reis met deze trein tegemoet Arnold! (y)
mvg,
Gert
-
Uiteraard..... Maar dan moet ' ie wel in Arnhem stoppen.
-
Ik verwacht niet dat ze dat zullen doen. In de keyrail jaar verdeling van 2014 is te zien dat de treinen via Venlo zullen rijden en niet via Emmerich.
-
Nu dan de gekke vraag,waaruit komt die stelling dat t via Vl zal rijden ?
De jaarverdeling 2014 alhier laat geen herikrail zien,al staat daar dan geen reizigers mat in vermeld.
Maar jah als Herikrail iets met goederen wil gaan doen,dan zou t dus tussen de cargovervoerders moeten staan ?
-
Op het Rail Andre forum is daar meer over te lezen. Ik zit nu op mijn telefoon maar uit mijn hoofd zijn er treinnummers ingelegd Melzo Amsterdam via Venlo door DBS. Dat is er nu niet en Herikrail heeft geelocs en huurt DBS in. Tijden komen ook overeen vroeg uit Venlo en laat uit Amsterdam.
-
Ik ben benieuwd of het gaat lukken ??? Wat gaan zij anders doen? Dit lijkt erop datherik Rail het oude concept nieuw leven in gaat blazen.
Bas
-
Uit navraag blijkt dat de informatie gedeeltelijk achterhaald is. Er gaat wel een containershuttle Amsterdam - Melzo rijden, maar het onderdeel reizigers is komen te vervallen.
Martijn
-
Erg jammer.
mvg,
Gert
-
Uit navraag blijkt dat de informatie gedeeltelijk achterhaald is. Er gaat wel een containershuttle Amsterdam - Melzo rijden, maar het onderdeel reizigers is komen te vervallen.
Mogen we er dan ook vanuit gaan dat Herik rail hierin niks meer van doen heeft ?
-
Grrrrrr :'(
Arnold