BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: ReesCees op 18 July 2007, 00:14:07
-
Wie heeft er ervaringen mee?
Vandaag de booster van digirails aangesloten volgens de DCC aansluiting van bijv een Lenz.
Gevolg niets of wel de test loc ging rijden en was door de ECoS niet meer te stoppen. Na nog 2x alle draden gecontroleerd te hebben bleef het euvel zich voordoen.
Tenslotte de track out van de ECoS maar eens bij wijze van proef op de ingang van de booster aangesloten en ja hoor alles ging ineens werken.
Volgens mij is niet echt de bedoeling om de track out van de ECoS op de ingang van een booster aan te sluiten.
graag reacties en ervaringen.
Kees-Jan
-
Na even wat speurwerk op het Esu forum ben ik er uit.
Er wordt beschreven dat er (DCC) boosters zijn die direct op de rails aangesloten moeten worden met hun ingang, raar.
Iemand ook zo'n booster?
Kees-Jan
-
Heb je ook op blz 28 van de ECoS handleiding gekeken.
Mvg
Wim.
-
Ja Wim.
Maar ook dat helpt niet. Je zult ws het aanmelden en veranderen van de kortsluit tijd bedoelen (dit had ik gisteren ook al geprobeerd).
De booster geeft signaal naar de rails als de 2 uitgangen van de "booster uit" in fase staan (anders geeft de booster geen 2e groene lampje van: "Ik krijg het juiste signaal".
Bij het aansluiten van de boosteringang (van de digirails) op de boosteruitgang van de ECoS blijven de lok's gewoon wegrijden (het uitschakelen van analoog bedrijf op de decoder helpt ook niet..........).
De power 10 van Soft Lok schijnt het zelfde euvel te hebben met de ECoS.
Kees-Jan
NB er is een mailtje naar Digirails met mijn vraag of het kwaad kan om de uitgang (naar de rails) van de ECoS op de ingang van de booster aan te sluiten.
-
Het werkt!
E-mail van digirails bevestigde mijn vraag. De Track out van de ECoS kan zonder problemen op de Digirails ingang aangesloten worden. De ingang is optisch beveiligd hiervoor zo vertelde de meneer van Digirails!
Wat alleen raar is: op het moment dat er een lok van de ECoS uitgang (lees booster) naar de Digirails rijdt dan gaat ie harder rijden (ws een spanningsverschil tussen de twee.
Kees-Jan
-
Als er een spanningsverschil is kun je dat meten, b.v. op deze manier:
http://people.zeelandnet.nl/zondervan/digispan.html#meet (http://people.zeelandnet.nl/zondervan/digispan.html#meet)
Staat de decoder wel op cruise-control? Dan zou je geen snelheidsverschil mogen zien.
-
Dank voor de tip Klaas.
Het is bij die Zimo's niet eenvoudig maar gelukt. Je kunt met cv 57 en 58 de spanningsverschillen tussen ECoS en booster uitschakelen. De lok rijdt nu wel even snel door maar de verlichting blijft feller gaan branden bij het overschrijden van de ene sectie naar de andere.
CV 57 op 140 gezet (komt overeen met 14 volt)
CV 58 op 150 gezet
Kees-Jan
-
Hallo,
Is er misschien iemand die ervaringen heeft met gebruik van de Ecos bij Spoor 0?
Groet,
Martin