BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Han Zijlstra op 18 July 2013, 18:57:22
-
Voor de buitenbaan liefhebbers
http://youtu.be/YWZ4AGMIqYY
Ontwikkeling van BR 64 Piko Gartenbahn
(y)
-
Leuk,
dit is er zeker 1 die op mijn verlanglijstje staat.
Roelco
-
Ze zijn toch wel goed bezig bij Piko! Als het wederom lukt de prijs fatsoenlijk te houden moest ik toch maar weer eens een stukje tuinspoor overwegen..
-
Prachtig gedetailleerd model.
Maar dat sleepcontact tussen de drijfwielen doet echt afbreuk aan het totaalbeeld. Had dat niet anders gekund?
-
Laten we hopen dat het nog een ontwikkelingsmodel is, Klaas.
Want kijk hier op een still uit de video (pijl)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Klein_gaatje.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Klein_gaatje.png)
-
Dat viel mij in de video ook op ja. Wiel staat een beetje te hoog.
Die sleepcontacten zien er misschien wat minder uit. Al stoor ik me daar niet echt aan als de treinen door de tuin rijden. Zolang ze maar rijden, en niet stil staan.
We zullen wel eens zien als die op de markt komt. Zoals meestal wacht ik eerst tot model uit is alvorens echt te beslissen tot koop.
Roelco
-
Laten we hopen dat het nog een ontwikkelingsmodel is, Klaas.
Volgens mij is dat ijdele hoop. Bij LGB hebben ook alle locs van die slepers tussen de wielen zitten. Ik vind het geen gezicht, en juist bij zulke grote schalen is het helemaal niet nodig. Het moet toch mogelijk zijn om de stroomafname (bijna) onzichtbaar via de wielen te laten lopen.
-
Een LGB vertegenwoordiger heeft ons ooit uitgelegd dat daar bewust voor gekozen is: het contactoppervlak van alleen de ronddraaiende wielen zou onvoldoende bedrijfszekerheid geven, met name voor buitenbanen waar weer- en wind veel invloed op het materiaal hebben en er ook troep op kan waaien.
Maar ik ben zonder meer met je eens dat het niet fraai is. Mijn zelfbouw G-Ezeltje pendelde ook probleemloos met alleen 4 wielcontactjes. http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,27347.msg341876.html#msg341876
-
Een beetje modelbouwer heeft die slepers toch zo omgebouwd naar stroomafname via de wielen?
-
Die slepers zijn een aanvulling, stroomafname via de wielen is er ook (bij LGB althans). Het zit ook in de bodemconstructie, dus zomaar weglaten betekent toch een aardige verbouwing.
-
Is het een "smalspoor" uitgave?
As we speak about a BR 64 dan is dit er 1 in 1:
(http://www.osterthun.com/2d.models60-79/pics~60-79/64.289.DB.jpg)
bron: plaatje van osterthun
en ik zag een "bril" in het filmpje (y) (y) (y) en geen baard :'( :'( :'(
-
Ja Herr Piko heeft zijn machinisten diploma gehaald!
-
Het is een draak van een ding, omdat ze een normaalspoorlok naar de LGB smalspoor-verhoudingen hebben geprobeerd te brengen. De fleischmann N-spoor BR 64 is beter gedetailleerd dan dit speelgoed. Waarom zou je je dan ergeren aan zo'n extra stroomafnemer tussen de wielen...
-
(y)
-
Op de rollenbank draaide de motor zonder dat de slepers gebruikt werden, ze hingen er ongebruikt bij. Zou je ze gewoon kunnen verwijderen?
Gr, Bert