BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Forever Rocofan op 05 July 2013, 13:39:17
-
Hallo allemaal,
Hier een leuk filmpje over tests in de 2e wereldoorlog om treinen te laten onstsporen. Zo makkelijk in model, maar in het echt moeilijker dan gedacht...kijk maar;
Niet te veel geinspireerd raken en uitproberen met jullie modeltreinen. Veel plezier met kijken.
http://www.youtube.com/watch?v=D-8gV4DJZUw
Groeten Ruud B.
-
Wel gaaf om te zien hoe de trein, in slow-motion, over het gat in de rail rijdt (@1:50) (y)
-
En dan dat jolige jaren '40 commentaar erbij. Leuk filmpje!
-
Tja... vaker naar Lucky Luke moeten kijken... die trok de rails niet voor niets altijd een beetje krom met zijn paard... 😋
-
Erg leuk fimpje. (y)
-
;D
Olafs groeten uit een zonnig 'Den Zoedel'!
-
Het verbaast me dat het nog zo lang goed gaat! :D
Gerard
-
Tja... vaker naar Lucky Luke moeten kijken... die trok de rails niet voor niets altijd een beetje krom met zijn paard... 😋
Lucky Luke was zo gek nog niet:
http://www.youtube.com/watch?v=Yr5EztEPJS8 :-[
Lukt dus zelfs al met een enkel rail ipv twee rails
-
En tot zo ver de paniek over railbreuken. 8)
-
Dat laten ontsporen, zal ook wel uitmaken of het draaistelwagens zijn of niet, en of het een recht stuk spoor is of niet. Geen echte representatieve test voor operaties in Europa in ieder geval. De Russen hadden wel wat meer praktische ervaring ermee in ieder geval.
-
Lucky Luke was zo gek nog niet:
http://www.youtube.com/watch?v=Yr5EztEPJS8 :-[
Lukt dus zelfs al met een enkel rail ipv twee rails
Die trein wordt mbv wisseltongen naar 2 sporen geleidt die in het niks eindigen. Maar het kan een stuk simpeler dan met explosieven.
Groet,
Tjalling
-
Het gaat er maar om dat de rails na de onderbreking niet exact is uitgelijnd met de rails voor de breuk.
Als je dat goed doet heb je maar één onderbreking nodig in één spoorstaaf.
Ik vraag me alleen af hoelang die testers daar in de jaren '40 voor nodig hebben gehad. ::)
Groeten,
Bart
-
Als je de video kijkt blijkt dat juist niet zo te zijn.
Ontspoorblokken bovenop de railstaaf, die zo gevormd zijn dat de flens naar de zijkant gedwongen wordt werken effectiever dan explosieven.
groet,
Tjalling
-
@ Paul Bender,
Jouw filmpje is helemaal leuk in dit draadje. Waar ze hun best doen om de trein te laten ontsporen lukt het met moeite en in jouw filmpje waar ze even stoer weg willen rijden met de stoomtrein gaat het helemaal fout waar het juist niet moet......super slordig, zeker met publiek erbij !!!! ;D
Dit kan wel eens een heel grappig draadje worden zo !!
Allemaal fijn weekend en veel plezier met de filmpjes....wie heeft de volgende ?
Groeten Ruud B.
-
Het verbaast me dat het nog zo lang goed gaat!
Mij verbaast dat niet eens zo. Op tentoonstellingen heb ik zat banen gezien (ook in schaal N) waar op de moduleovergangen 5 mm ruimte tussen de spoorstaafeinden zat. Op recht spoor met de staven netjes in lijn hobbelt alles daar probleemloos overheen.