BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: nevermind002 op 18 June 2013, 21:25:11
-
Hallo,
Mijn Fleischmann Plan V motorrijtuig werkt niet meer het betrefd de motor, interieurverlichting en front sluit sein.
Het andere rijtuig geeft nog interieurlicht en het front,sluit sein werkt ook nog goed.
ik kan het probleem zo snel niet ontdekken.
graag hoor ik suggesties hoe dit te kunnen oplossen.
-
Kabeltje of stekertje tussen de beide bakken gebroken of losgelaten binnen in 1 van de bakken ??
Grtzz,
Karst
-
Dat is wel een bekend probleem bij Fleischmann.
-
het stekkertje is nog heel en de kabels lijken allemaal vast te zitten, weet alleen niet of er nog stroom door loopt
-
De draadjes kunnen ook intern stuk zijn, daar waar ze het stekkertje in lopen....
-
ik heb het stekkertje bewogen maar alle draden die naar het stekkertjes gaan bewegen zichtbaar mee en zitten vast, ook die het stekkertje in lopen zitten nog netjes vast.
-
Weer iemand waar ik deze kan laten repareren in de Leeuwarden, Groningen omgeving want ik haal de treinen normaal niet uit elkaar.
-
Kijk eens: http://maps.google.com/maps?q=http://www.nederlof.net/dump/modelspoor.kml?20130622003911&t=h
Grtjes Remy
-
Na onderzoek blijkt het toch om een los contact punt te gaan. Dit valt op te lossen door deze weer vast te solderen.
-
Ga je een filmpje of foto plaatsen als 'ie het weer doet?
Ben wel benieuwd!
-
ik zal wel een paar foto's plaatsen als ik hem heb gerepareerd , heb op het moment geen vaste baan dus weet niet of er een filmpje komt
-
Die Fleischmann NS Plan V4472 kan een rotding zijn inderdaad. >:(
De manier van het koppelen van de bakken is zonder meer primitief en gebruikers-ONvriendelijk en het is niet verwonderlijk dat daar soms problemen ontstaan.
Ik had hetzelfde soort probleem, een morsdode motorwagen en dus niet meer willen lopen.
Hij is naar de Fleischmann importeur in Sydney gestuurd voor reparatie hetgeen mij $75 heeft gekost.
Daarna deed ie het nog steeds niet, en is weer teruggegaan ditmaal op garantie.
Heb hem net weer teruggekregen en moet hem nog steeds testen op de layout van mijn club.
Zeer kwetsbare zwakke onderdeeltjes zijn de leidingen op het dak en die kleine rot-trapjes net onder de cabinedeuren !
Ik kreeg mijn PlanV terug met een trapje minder en een ander trapje op het punt van afbreken, dus zat nog net minimaal een heel klein beetje vast.
Dat laatste trapje kon ik gelukkig weer prima bevestigen door het te fixeren met secondenlijm.
Het verloren trapje kon ik vervangen door een reserve trapje dat ik nog steeds had en hetgeen ik ook meteen heb vastgelijmd.
Gelukkig heb ik ook nog een reserve draaistel raam van dit treinstel waar ook nog 2 trapjes aan zitten (heb ik jaren geleden eens uit Nederland besteld), maar bij mijn weten is er nu niet meer aan te komen.
Gr, Jan
-
Ik vind dit verhaal negatiever over die importeur dan over de Fleischmann plan V eigenlijk.
-
Hmm, heb er een stuk of wat, zowel oud als nieuwe serie, maar heb zelden problemen.
Alleen de diode ala Sprinter, maar ja, dat is wel een bekend kwaaltje.
Bij digitaliseren heb i alles door Leds vervangen en sindsdien draait het spul.
Groetjes en suc6, Hans ;)
-
http://www.youtube.com/watch?v=C8rMUHG3s3k&feature=youtu.be
hier is een filmpje van de Plan V na reparatie , ik heb geen baan dus heb klein stukje spoor gelegd om hem te laten rijden, dus vandaar de rommel
Ik ook een sprinter in bezit maar deze gaat worden vervangen het dak is krom getrokken, de verlichting werkt niet naar behoren en der is schade bij de cabine is goed voor onderdelen meer niet daarvoor is de schade al te groot.
is het trouwens een kwaaltje van de sprinter dat het dak niet goed sluit? Het is mij opgevallen dat het dak nog wel eens los zit of dat er ruimte op zit
-
Het dak van de Sprinter heeft het euvel dat het vaak goed dicht lijkt te zitten. Vaak blijft de flens aan de binnenkant van de kap nog tegenstribbelen. Door nog even extra tegelijkertijd op het dak te duwen en voorzichtig tegen de zijkant van de kap, klikt het volledig vast.
-
@Henk
Helemaal mee eens, als Importeur van Fleischmann weet je dat soort nukkigheden van een bepaald model en hoor je er zodanig voorzichtig mee om te springen dat dat gewoon niet gebeurt !
Voor hetzelfde geld had ik geen reserve trapje meer gehad en het mag dan pietluttig klinken, dan had ik er echt heel vies van gebaald want het was toch duidelijk zichtbaar dat het ontbrak. Ondanks de Roco PlanV blijf ik deze Fleischmann een mooi treinstel vinden dat ik zowel compleet als onbeschadigd wil houden.
Als modelspoorder/verzamelaar die toch een behoorlijke bom duiten aan de hobby heeft besteed heb je volgens mij ook het volste recht om pietluttig te zijn.
En ook die eerste keer dat ik hem terugkreeg, was er al zo'n trapje afgebroken, dat ik zelf weer vast heb kunnen lijmen omdat het los in de doos lag.
Hij was toen nog net zo morsdood dus vraag ik mij af of ze hem uberhaupt wel hebben getest na reparatie ? Ik denk dat ik het antwoord wel weet ..........
Volgens de locale Fleischmann winkelier hier (die ik inmiddels ook mijn vriend kan noemen) was het zoals Karst ook al zei een kwestie van een paar losse/gebroken kabels en/of contactjes.
Mocht ie ooit weer eens naar Sydney moeten dan zal ik mijn vriend op het hart drukken dat ze dit keer goed op die kwetsbare onderdeeltjes letten, want er komt eens een tijd dat ik geen reserves meer heb ! :(
@nevermind002
Mooi filmpje ! Zo herinner ik me mijn PlanV ook en hopelijk gedraagt die van mij zich straks net zo op de club layout ;)
Heeft die van jou ook nummer 888 ?
Gr, Jan
-
PlanV vandaag (zaterdag) gereden op de layout van de club.
En hij deed het ....... goed, in beide richtingen.
Maximum snelheid tikje minder dan voorheen maar ok, dat is geen probleem.
Behoorlijk geruisloos, kop -en sluit verlichting ook in orde ...... moest er wel weer even aan wennen ;D
En nu maar hopen dat het zo blijft.
Gr, Jan
-
mijn plan V heeft het nummer 942