BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: tuurtje op 16 June 2013, 11:43:56
-
Ik zat de volgende cabine rit te kijken, en op de eerste minuut ligt er langs de linker railstaaf een tweede railstaaf wat voor nut heeft deze ???
Op het spoor ernaast liggen in het midden zelfs twee staven in het midden, smalspoor ?
http://www.youtube.com/watch?v=OVaAQcOy4Ys (http://www.youtube.com/watch?v=OVaAQcOy4Ys)
Groetjes
Arthur
-
Ik zie geen link, maar deze staven zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat indien een trein op een brug uit de rails loopt, deze niet van de brug af valt.
-
Hoi rjz222,
Op een brug kan ik het snappen, maar op een station/perron ?
Groetjes
Arthur
-
Rechts ontspoorbeveiliging, gaat hier over een brug, ook al ligt er een perron langs (latere verlenging).
Links railvervanging, vervangen of nieuwe rails.
-
Hoi Gerard,
Bedankt voor de uitleg (y), weer een hoop duidelijker geworden.
Groetjes
Arthur
-
Heb dat ding net zitten kijken en krijg wel steeds meer bewondering voor de dames en heren mcn'n: je moet ongetwijfeld je kop erbij houden, maar dit is toch grofweg net zo spannend als verf zien drogen...
Ik héb nog ergens MSTS, zelfs met een aantal Add-Ons, maar daar, zéker op de lange trajecten, nooit de lol van begrepen (en trammetjes introduceren in een stadse omgeving heette wel te kunnen, maar is mij nooit gelukt... :'( )
Verder valt mij op, dat er zo hoog wordt opgegeven over "Cabinesignalering", waardoor er langs de baan niets meer nodig zou zijn... Oké, het is minder dan op het 'normale net', maar ik zie toch nog wel erg veel borden en lampjes...
En tenslotte ben ik het met een van de commentaargevers bij YouTube eens: wat een ongelofelijke boemel voor zoveel geld!
Frans
-
Die "erg veel lampjes en bordjes" is natuurlijk ook een kwestie van wennen en weten waar je naar moet kijken. Als je in Duitsland rijdt, kom je veel meer verschillende mogelijheden in seingeving tegen. In Nederland is het seinwezen in feite kinderlijk eenvoudig.
Wat cabinesignalering betreft, op het nomale net heb je alleen ATB-signalering en daar mag je niet blind op vertrouwen. Buiten kijken naar de seinen en ATB is en blijft een hulpmiddel (ook al vinden sommige instanties dat het een veiligheidsmiddel is).
Groetjes,
Emiel