BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Peter Crossrail op 12 June 2013, 17:02:16
-
Railpromo komt met een gelimiteerd model van de 186 110 in Rail Magazine uitvoering. De basis zal een Piko-Expert 186 zijn. Het is een gelimiteerde serie die geproduceerd wordt na de bestellingen. Er komt een gelijkstroomversie en een wisselstroomversie. (Voor)bestellen kan vanaf nu in de webshop:
http://www.railpromo-shop.nl/
Mvg, Peter
-
Is niet duur.
Voor een exclusief model.
-
Psies. Daar kon ik hem niet voor maken...... Ben benieuwd: via Piko of Hausgemacht ;).
Railpromo? is dat van Railmagazine.
-
Ben benieuwd: via Piko of Hausgemacht ;).
Staat bij alle 4 "PIKO" bij. Wat mij betreft mogen ze hem houden ;D Had liever A.C.M.E. als behuizing gezien.
Gr. Sander
-
Peter, weet je ook of hij gegarandeerd gemaakt wordt, ongeacht het aantal?
-
Er staat niet veel op die site, maar ik denk dat ik er wel een ga bestellen.
-
Levering is gegarandeerd, ongeacht het bestelde aantal.
Mvg, Peter
-
Ah, dank voor je antwoord.
-
waarom gaan mijn nekharen overeind staan???? site werkt ook niet echt lekker.....hmmm ::)
-
Van Railpromo heb ik het volgende ontvangen:
De loks worden door Piko gemaakt. Levering is onafhankelijk van het aantal bestelde exemplaren.
Verder kan ik persoonlijk melden dat Railpromo een gerenomeerd bedrijf is en affectie heeft met (model)treinen.
-
Bij mij werkt de site prima Floris. Wat werkt er bij jou niet?
-
Als ik op een van de buttons druk loopt de zaak vast, of heeft dat met IE te maken??
-
aangezien het bij mij niet helemaal lekker werkt, wat houdt optie 3 en optie 4 eigenlijk in? 40/50Eur....
-
Aanbetaling lijkt mij.
Ik zal even proberen of het hier wel draait.
Mvg,
Gert
PS: Inmiddels geprobeerd. Site werkt vlekkeloos.
-
Is aanbetaling.
Rest te betalen vóór levering.
In Opera werkt site goed.
-
Site ligt natuurlijk plat door 5000 BNLSers ;).
-
Bij mij werkt alles in IE en Firefox. Anders misschien via de contact button vragen?
Mvg, Peter
-
ligt het vast aan verouderde IE? bij mij blijft ie vast slaan.... maar als ik het goed begrijp moet je 40euro aanbetalen, waarna Railpromo (nog nooit van gehoord) met de bekende noorderzon vertrokken is....... ???
ik ben natuurlijk erg geinteresseerd, maar ook argwanend..... na ja ff afwachten maar...
-
KTD brengt hem ook en ook in schaal 0.
http://www.ktd-hhb.de/
-
ligt het vast aan verouderde IE? bij mij blijft ie vast slaan.... maar als ik het goed begrijp moet je 40euro aanbetalen, waarna Railpromo (nog nooit van gehoord) met de bekende noorderzon vertrokken is....... ???
ik ben natuurlijk erg geinteresseerd, maar ook argwanend..... na ja ff afwachten maar...
Je bent inderdaad nogal argwanend. Denk je echt dat Railmagazine zomaar in zee zou gaan met een louche bedrijf? Ik denk het niet. Volgens mij heb jij goede contacten met Uquilair, dus een belletje naar dat bedrijf kan jou vast gerust stellen.
Mvg,
Gert
-
Vraag dan gelijk even of het echte opdruk wordt of weer zo'n loslatend plakding zoals op de tulpenloc. :P
-
Vrij opvraagbare info bij de KvK:
Naam: Railpromo B.V.
Vestigingsadres: Stationspark 189
Vestigingsplaats: 6042AX Roermond
KvK-nummer: 58032398
Vestigingsnummer: 000027415945
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Op Google streetview is dat een grasveld ;) Maar inmiddels kan er wel een gebouw staan, ik kom niet vaak in Roermond.
-
Vraag dan gelijk even of het echte opdruk wordt of weer zo'n loslatend plakding zoals op de tulpenloc. :P
Ai... Kun je daar een foto van plaatsen?
Mvg,
Gert
-
Nee, dat gaat niet meer, ik heb de vergissing om het ding aan te schaffen razendsnel hersteld.
-
Je bent inderdaad nogal argwanend. Denk je echt dat Railmagazine zomaar in zee zou gaan met een louche bedrijf? Ik denk het niet. Volgens mij heb jij goede contacten met Uquilair, dus een belletje naar dat bedrijf kan jou vast gerust stellen.
Mvg,
Gert
Ik denk ook wel dat Kukeleku dat niet doet, maar een of andre handelaar kan toch mooi weer spelen zonder dat de uitgever daar iets van weet?? op de website van Uquilair staat nog geen link, maar misschien komt die nog, zoals ik zei ik wacht nog even af.... maar het spreekwoord zegt: "if it sounds as good to be true it usualy isn't" 125eurie is natuurlijk geen geld....
-
Dacht ook aan de Tulpenloc.
Het zit er wat "dikker" op dan "we" gewend zijn, maar ik kan nergens slijtage of beplakte delen die loslaten ontdekken.
Maar het is bij de Tulpenloc inderdaad stikker werk (net als in het echt ;D).
Of echt drukwerk nou echt veel beter is, bij enkele nieuwe locs (van verschillende merken) kwam ik er al snel achter dat opdrukken niet altijd slijtvast zijn. Het is dan natuurlijk wel mooier.
Aan het eind van het jaar kunnen we pas zien hoe het echt gedaan is.
Wel vreemd dat er nergens een verwijzing staat op de site van Railmagazine over dit model, al kan ik me niet voorstellen dat de redactie niet op de hoogte is.
-
Ik word echt oud (want twitteren enzo doe ik dus niet) maar in de twitter van de kukeleku site word klaarblijkelijk de komst aangekondigd.... dan zal het wel kosjer zijn mag ik aannemen....
-
Nogmaals heren: kompleet legaal en niks aan de zeis.
Ik heb namelijk ook meegedaan aan met een offerte voor dit model.
Bestel er nou gewoon 1 als je hem leuk vind.
Treinen kopen van een teddyberen fabrikant wordt toch ook gedaan zonder na te denken of zoeken we dat ook op de Zimmer von Kaufgeschäfte op?
-
Ok ik ben overtuigd!
Maar dan maar hopen dat KTD het beter doet dan bij de klazen van Classix........ :-\
-
Ding Dong:
Ze komen bij Piko vandaan dus nicht Hausgemacht.
Herhaling:
Ze komen bij Piko vandaan dus nicht Hausgemacht.
-
;D
Ik zou de Piko willen bestellen maar mijn vrouw vind het een lelijke locomotief (veel te druk bestickerd).
Heeft ze wel een punt, maar ik vind het vooral een "leuke"loc...nog even over nadenken.
-
KTD gaat hem trouwens niet produceren. Ik zie net op hun site dat ze hem wegens licentieproblemen hebben geannuleerd.
Mvg, Peter
-
Hmmm... twijfel twijfel...
is op zich wel een leuke modelletje... en voor dat geld...
Toch maar eens over na denken, is wel een leuke afwisseling in de goederen dienst natuurlijk.
Romar
-
Op Google streetview is dat een grasveld ;) Maar inmiddels kan er wel een gebouw staan, ik kom niet vaak in Roermond.
Ik kan je gerust stellen.
Dat is geen grasveld meer ;D
Staat inmiddels een groot appartementecomplex met parkeergarage (http://www.5minutenlopen.nl/html/ligging.html).
Sta er iedere ochtend vrolijk tegen aan te koekeloeren als ik op de trein wacht ;D
Zal wel een bedrijfje aan huis zijn want bij mijn weten is er geen kantoorruimte aanwezig.
Gr.
Eric
-
Ziet er mooi uit, dat model! (y) (y)
-
Ik kan je gerust stellen.
Dat is geen grasveld meer ;D
Inderdaad! Wanneer je trein vertraagd is ben je welkom voor een kop koffie (of thee). Wel even aankondigen (en kopie van je bestelformulier meenemen (y)).
-
Op hetzelfde adres als Railpromo zit ook Lucatu BV. Beiden zijn een eenmansbedrijf. De eigenaar zit ook in de redactie van Railmagazine. Ik noem geen naam, maar 1 en 1 is ?
-
Ik zit het artikel in RM te lezen over het 1:1 exemplaar en zie op de 2e blz. de tekening van het ontwerp. Daar staat: 1973 - 2013 35 jaar op het goede spoor.
Ik dacht; 'dat zullen ze er werkelijk toch niet op hebben gezet?'
Gauw doorbladeren naar een foto van de 1:1 versie waar het leesbaar is en...daar staat 1979 - 2013 ;D
Wat zou er op de Piko staan?
-
1991 - 2013?
-
en...daar staat 1979 - 2013 ;D
Hoi
Ik kan wellicht niet rekenen...maar ik kom op 34 jaar uit :-\
Bart
-
Je moet het jaar 1979 ook meerekenen, dan zijn het er 35.
-
Hoi
Aha..sinds wanneer?
Ze hebben zich gewoon verrekend ;D
Volgens RM is van 1979 tot 1983 dus 5 jaar. Helaas is het eerste jaar pas in 1980 voorbij en het 5e in 1984.
Maakt verder niks uit, de lok is leuk en het idee ook.
Bart
-
Het gaat om de jaargangen. 1979 was de eerste jaargang. Die hield dus op 31 december 1979 op.
Vervolgens was 1980 de tweede jaargang, '81 de derde, '82 de vierde en '83 de vijfde.
En dus is 2013 logischerwijs de vijfendertigste jaargang. Niks mis mee.
:)
mvg,
Gert
-
precies.
-
Het gaat om de jaargangen.
Hoi
Daarom staat er dus ook op hun website en op de lok dat ze 35 jaar bestaan? Over jaargangen staat hier niks.
Bart
-
Zo is dat. Het eerste Railmagazine dateert nog uit 1991 ook. Het is een schande en oplichterij en die lok hoef ik ook al niet. >:( ;D
-
Hoi
:-X ;D
Bart
-
ligt het vast aan verouderde IE? bij mij blijft ie vast slaan.... maar als ik het goed begrijp moet je 40euro aanbetalen, waarna Railpromo (nog nooit van gehoord) met de bekende noorderzon vertrokken is....... ???
ik ben natuurlijk erg geinteresseerd, maar ook argwanend..... na ja ff afwachten maar...
Ik denk ook wel dat Kukeleku dat niet doet, maar een of andre handelaar kan toch mooi weer spelen zonder dat de uitgever daar iets van weet?? op de website van Uquilair staat nog geen link, maar misschien komt die nog, zoals ik zei ik wacht nog even af.... maar het spreekwoord zegt: "if it sounds as good to be true it usualy isn't" 125eurie is natuurlijk geen geld....
Op aanraden van een aantal 'bestellers' wil ik hier op reageren, ondanks dat ik me als aanbieder bij voorkeur niet wil mengen in een neutrale forumdiscussie. Je doet nogal wat veronderstellingen en dan ook nog van het minder prettige soort. Álle begrip voor het willen weten welke partijen achter een project zitten, maar dat kan ook op een andere, minder vooringenomen wijze. De webshop heeft een contactformulier en je bent persoonlijk bekend bij en met de uitgevers van het tijdschrift, dus je hebt genoeg mogelijkheden subtieler en beschaafder te werk te gaan om je vragen beantwoord te krijgen. Daarom: denk eerst even na waar je mee bezig bent en wat voor gevolgen dergelijke niet-onderbouwde insinuaties kunnen hebben. De twee anonieme dreigmailtjes (how low can you go?) die we hebben ontvangen en verwijzen naar het hier opgeroepen beeld zijn eenvoudig terzijde te schuiven, maar je laat ook goodwill bij de participerende bedrijven verdampen door zo'n heisa te creëren.
Ik hoop dat je op goede gronden een afweging maakt om het model wel of niet te bestellen; de een vindt het te gek en de ander moet er niks van hebben en dat is ook goed. Aangezien we elkaar persoonlijk kennen heb ik zowel telefonisch als per e-mail geprobeerd je te bereiken, maar zonder resultaat. Absoluut leuk zijn de reacties van mensen die zich verheugen op het model en daar doen we het voor. :)
-
Helemaal mee eens. Laten we gewoon blij zijn dat iemand de moeite neemt een dergelijk projecy op poten te zetten. Het is zeker niet eenvoudig een dergelijk model in kleine oplage te laten produceren. Natuurlijk vindt niet iedereen de loc mooi. Ikzelf vind een stoomloc geen gezicht, maar er zijn zat liefhebbers die er helemaal gek van zijn.
Mvg, Peter
-
Een veronschuldiging is het minste denk ik....
-
Op zijn minst.
Prima initiatief, nette prijs en bedrukt vanuit Piko.
Wat wil je nog meer.
-
Nou, lees dit maar eens op DSO: PIKO macht die RAIL MAGAZINE 186 110 (http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?10,6447259,6447259#msg-6447259)
-
Ach....ieder zijn mening....
Piko heeft in mijn ogen perfect werk geleverd met de MTE Captrain modellen en ook andere modellen qua bedrukking zien er keurig uit.
-
Hoi
De Duitsers zijn zowiezo al niet te spreken over de Piko traxx, maar het grotere probleem daar is dat de lok waarschijnlijk weer met een folie beplakt gaat worden.
En juist hiermee hebben ze in Duitsland geen goede ervaring. Ze kijken dan naar de "Deutschland" voeltbal taurus en de Eko-lok.
Beide modellen waren nou niet erg mooi beplakt.
Bart
-
Prima initiatief, nette prijs en bedrukt vanuit Piko.
Is dat een aanname die je maakt, of is dit met zekerheid te zeggen?
Mvg,
Romar
-
Hoi
Dat hij bedrukt is vanuit piko weet ik wel zeker. Of dit nou gelijk op de lok is, of met een bedrukte folie?? Geen idee.
Zolang het netjes gebeurt maakt het volgens mij ook niet uit.
Bart
-
Romar : Vanmiddag vernomen.
Echter, nu Bart het stickeren aanhaalt, kan ik dat niet keihard bevestigen, ik heb er verder geen contacten mee. Alleen dat alles onder de vlag van Piko gebeurd wel.
Lijkt me, verkoop technisch een prima zet van de initiatiefnemers, dat hier te vermelden.
-
Gewoon aan Railpromo zelf vragen ?, ik mag aannemen dat zei weten hoe Piko de locomotief gaat voorzien van dit bijzondere jasje. :)
-
Dat zeg ik. Maar aangezien ze hier posten, denk ik dat men deze vraag ook wel lezen :)
-
Citaat van de Railpromo stie " Fabrikant PIKO, model uit de Expert-reeks. Om een hoog kwaliteitsniveau te garanderen worden de modellen bedrukt"
Rino
-
We zijn benieuwd. Dan praten we over pakweg een dozijn tampondrukgangen. Zoiets heeft Piko nog nooit gedaan. Dan is de prijs ook echt bijna te geef.
En het kan ook best keurig netjes met decals, voorbeelden genoeg. Maar juist dat heeft Piko, inderdaad mijn mening, in het verleden een paar keer verkloot.
Maar het kan geen kwaad als men zich uitgedaagd voelt. :)
-
Tampondruk? Dit kan ook met een printer waarbij je gelijk op het voorwerp print.
-
Ook met de ronde, schuine vormen van een kap van een lok?
Gr, Bert
-
Whatever, de techniek staat voor niks. Feit is dat Piko juist bij complexere bedrukking niet altijd thuis heeft gegeven.
Dus kom op daar bij Piko en Railmagazine, zet hem op! (y)
-
Ja ook bij rondingen tot een bepaald hoogte verschil.
Bij deze lok zou de zijkant helemaal geen probleem zijn. Voor de neus hebben ze dan wel weer tampondruk nodig (en die tampons hebben ze al).
Iets anders: ik vind (let wel ik vind) dat dit hier weer discussie goochem plus 1 gaat worden met als doel een model af te branden voordat iemand van de deskundigen hier het model nog niet eens gezien of in handen heeft gehad.
@ Peter vd L: kun je daar een board voor maken in de nieuwe release ;D?
-
Nu moet je het model natuurlijk ook ongezien bestellen en in dit geval zelfs een aanbetaling doen.
En nogmaals, de ervaring leert dat het bij Piko weleens wil helpen als ze worden uitgedaagd. ;D
-
En ik voel nog een klassieker aankomen!
Ik wil mijn geld terug want als consument sta ik in mijn recht en volgens het hof moeten ze dat doen want anders.............
Nou ik zou me druk maken over de machinist. Niet die man met die bril er in zetten maar maak een 3D printe van Len de Vries en zet die op de bok.
-
Goed punt Kees-Jan. Inderdaad zou het handig zijn als duidelijk werd gemaakt wat er gebeurt als het model de koper niet meevalt en wie de eventuele garantie- en onderdelenservice voor zijn rekening neemt.
-
Nou ik zou me druk maken over de machinist. Niet die man met die bril er in zetten maar maak een 3D printe van Len de Vries en zet die op de bok.
Jij hebt altijd van die originele ideeën. (y)
De reactie van Railpromo is er overigens eens van de categorie "gedegen, zeer goed geschreven" antwoorden. Ik ben schrijftechnisch gezien onder de indruk van deze sterke bijdrage. Opnieuw (y) en helemaal gelijk natuurlijk.
-
Ja Sven ik had naast dat ik al rijk ben ook nog veel geld kunnen hebben ;).
Voor alle stresskippen: http://www.railpromo-shop.nl/c-2118343/customer-service/
-
Een veronschuldiging is het minste denk ik....
Daar sluit ik me bij aan. Railpromo verdient op zijn minst het voordeel van de twijfel.
En nu duidelijk is dat de man achter dit bedrijf nauwe banden met Railmagazine heeft, heb ik zelf eigenlijk geen twijfels meer. Railmagazine staat als een huis in (model)spoorland, dus de mensen daar gaan echt geen risico's lopen door met een partij in zee te gaan die prutswerk levert.
Kortom: Mooi initiatief!
mvg,
Gert
-
Of dit nou gelijk op de lok is, of met een bedrukte folie?? Geen idee.
Zolang het netjes gebeurt maakt het volgens mij ook niet uit.
Zolang ze dat netjes doen zou dat volgens mij ook niks uit moeten maken.
Komt vast wel goed.
Romar
-
Bij de beoordeling van de modellen gaat het uiteindelijk om de geleverde kwaliteit en niet de gekozen productietechniek. Hoe het complexe ontwerp dus op de modellen belandt is de uitdaging voor de producent, maar daar is uiteraard over gesproken. Zonder in te veel details te willen treden: een combinatie van tampondruk en een digitaal drukproces direct op de loc is bod gekomen. Op basis van de gevoerde gesprekken en gedeelde inzichten hebben we het volste vertrouwen in de realisatie van de modellen met een goede kwaliteit. Uiteindelijk beoordelen wij daarop voordat ze de fabriek uit worden gedragen.
(http://www.railpromo.nl/model.jpg)
Meer voorbeelden van treinen die de 186 110 rijdt zijn hier (http://www.flickr.com/groups/rm186110/) te zien.
-
Zonder in te veel details te willen treden: een combinatie van tampondruk en een digitaal drukproces direct op de loc is bod gekomen.
Dus zoiets wordt het, in ieder geval geen sticker? (y)
-
Hoewel de loc niet op mijn baan past en dus niet aangeschaft zal worden, is ook niet helemaal mijn smaak, wil ik hierbij toch even aangeven dat ik het een mooi initiatief vind. Dus ook van mij: (y)
-
Dus zoiets wordt het, in ieder geval geen sticker? (y)
Hoi
Dat lees ik er niet uit.
Het is aan bod gekomen, maar de fabrikant bepaald de uitvoering.
Bart
-
in ieder geval geen sticker?
Wat is er mis met een sticker? Net als Bart plak ik die al jaren op modeltreinen en nog nooit last gehad met wat dan ook. Sterker ik weet wel zeker dat ik modellen met sticker hier heb staan die mooier zijn dan menig bedrukt exemplaar uit de fabriek.
Slimme manier van bedrukken als ik het zo van Railpromo lees (had het zelf kunnen bedenken ;D).
Ik had ze helemaal wit/grijs gespoten en deels het blauwe ook met de airbrush laten uitnevelen. Daarna stickers er op :P.
-
Ten 1e. Gaaf Model en een hele sympathieke actie van Railmagazine en Railpromo ga zo door (y)
Ten 2e Wat hebben we een Nederland toch een hoop boekhouders. Let op ! dit is geen mening maar een constatering.
Ten 3e Lezen is ook een vak Citaat van de Railpromo stie " Fabrikant PIKO, model uit de Expert-reeks. Om een hoog kwaliteitsniveau te garanderen worden de modellen bedrukt"
Dus zoiets wordt het, in ieder geval geen sticker? (y)
Goed gelezen Henk ;)
-
Wat is er mis met een sticker?
Niks als jij (of zelfs ik) ze gebruikt, maar uitgerekend Piko is tot nu toe niet erg goed gebleken in het verwerken van die dingen. Is toch wel van belang als je een model ongezien moet bestellen.
@Bart, daarom vraag ik het voor de zekerheid even.
-
Is toch wel van belang als je een model ongezien moet bestellen.
Het is mogelijk om het model binnen de wettelijk vastgestelde zichttermijn (zeven werkdagen) bij koop of afstand in de originele staat te retourneren indien het niet aan de verwachtingen voldoet. Gaan we uiteraard niet moeilijk over doen!
-
Dat was ik dan weer vergeten. :) (y)
Maarre, geen antwoord op de stickervraag. ???
-
Zojuist een modelletje besteld. (y)
Romar
-
Dat was ik dan weer vergeten. :) (y)
Maarre, geen antwoord op de stickervraag. ???
Excuus, ik had niet alle reacties bekeken. Ik heb de informatie ontvangen dat direct op de loc gedrukt wordt, maar of dat dan voor de volle honderd procent is weet ik niet. Bij gelegenheid vraag ik dat echter na en dan voeg ik het toe aan de berichtgeving.
Nogmaals wil ik benadrukken dat, zoals in het vorige bericht aangegeven, de wijze van produceren voor Railpromo niet het allerbelangrijkste is. Hoe dan ook wordt het model op de uiteindelijke kwaliteit beoordeeld. Met andere woorden en zoals Kees-Jan ook schrijft: met stickers kan het resultaat heel goed zijn, terwijl het met tampondruk net zo goed mis kan gaan. Het belangrijkste is denk ik te weten dat niet alleen de kopers kritisch zijn, maar wij ook en we hebben het vertrouwen dat straks een grote doos vol mooie modellen in Sonneberg naar buiten komt.
Zojuist een modelletje besteld. (y)
Romar
(y)
-
Heren van Railpromo (is er ook een naam bekend?)
Gaaf initiatief, van een 1:1 lok een model laten maken. (y)
Gaan we dit vaker zien van jullie in de toekomst? een 1:1 lok met reclame en dat jullie dan erachteraan een model laten maken ervan? Zijn er nog meer projecten in de pijplijn?
Momenteel niet de financiën ervoor ondanks de zeer scherpe prijs maar misschien in de toekomst wel voor mij weggelegd. ;D
MvG Arthur van Delft
-
Niet dat ik een heel bekend persoon op dit forum ben maar ik ken de persoon in kwestie die hiermee bezig is: is zeker geen louche business. En ja, ik heb ook exemplaar een in bestelling. :)
-
Naar aanleiding van een aantal vragen meer informatie te mogen ontvangen over de echte locomotief en de bestickering is besloten de publicatie in Rail Magazine 305 hier beschikbaar te maken. Het zes pagina's tellende stuk is als PDF door middel van het klikken op de volgende link te bekijken: open document (http://www.railpromo.nl/001_RM305.pdf).
-
Ik vind het een top initiatief (y) Ik zat al te wachten tot er iemand mee zou komen, maar dacht meer aan Kees Jan.
Toch maar één besteld, voor die prijs is het voor zo'n mooie lok prima te doen, thnx RailPromo. ;D
-
"Onder het genot van een kopje koffie"... Het is toch net een clubblaadje. Het is wel van een "dank aan de Oeteldonkse slagerij Van Kampen voor de bitterballen bij de lunch" gehalte. ;)
Dat gezegd, ik vond het zeker interessant om over het tot stand komen te lezen. Ook maar eens bij de Rurtalbahn en de Oudgastelse stickerplakkers aankloppen om het zoveel maanden bestaan van mijn tramfabriek te vieren.
-
Zijn er al locs uitgeleverd?
-
Ik vind het een top initiatief (y) Ik zat al te wachten tot er iemand mee zou komen, maar dacht meer aan Kees Jan.
De N spoor en TT wordt door mij gemaakt voordat daar weer een discussie over ontstaat. Hiervoor gebruik ik de Arnold lok als donor en deze wordt met decals beplakt.
H0 mag Poki doen.
-
Zijn er al locs uitgeleverd?
Nee, de H0-modellen zijn in productie en dat vraagt enige tijd. Ik verwacht dat de eerste foto's van een schaal N-model binnenkort wel hier getoond kunnen worden.
Informatie over de geplande uitleverdatum krijgen alle klanten overigens in de komende periode per e-mail.
-
Danku voor deze toelichting
-
Hoe gaat het met de productie van de modellen?
Mvg,
Romar
-
Goed? ;D
bart
-
Hallo Romar en andere geïnteresseerden,
De productie loopt (uiteraard) en daarover zijn geen bijzonderheden te melden. Uitlevering van de H0-modellen aan ons is voorzien in januari*. Het kan wat eerder worden, maar daarover doen we geen toezeggingen om teleurstellingen te voorkomen. De verzendverpakkingen liggen echter al klaar, dus daar zal het niet aan liggen!
Zodra de afleverdetails bekend zijn ontvangt iedereen die het model heeft besteld informatie over de geplande verzending met weeknummer.
Mocht je een vraag hebben kun je ons het beste een e-mail sturen of even bellen. Hier lezen we ook mee, maar minder frequent en dan kan het zijn dat we je vraag over het hoofd zien. Akkoord, nu attendeerde iemand ons op je bericht dus zijn we nog redelijk bijtijds denk ik. :)
* Om teleurstellingen te voorkomen: dit betekent niet dat er op het moment van uitlevering van de reeds bestelde exemplaren nog modellen te koop zijn. We hebben een beperkt aantal extra exemplaren besteld en daarvoor geldt "op = op". We hopen op jullie begrip daarvoor.
-
(y) :)
-
Inmiddels is het eerste handmonster met de opdruk op de zijkant van de locomotief (het bonte deel) gearriveerd en die is zeer veelbelovend. Het volgende proefexemplaar kent een volledige bedrukking en daarvan zullen we dan ook een foto met jullie delen. Niet lang daarna gaat de levering van start!
-
Goed nieuws. (y)
Ben zeer benieuwd naar het eerste volledig bedrukte exemplaar. :)
Mvg,
Romar
-
Mijn ketelwagens wachten al op hun nieuwe tractie :-)
-
Hier wachten de NMBS 2807 en de CT 186 148 op hem zodat er een line up plaatje geschoten kan worden. :) (y)
Romar
-
Hallo modelspoorders,
Zoals het er nu naar uit ziet is een exemplaar van de 186 110 "35 jaar Rail Magazine" te zien tijdens de modelspoorbeurs in Expo Rijswijk op 11 en 12 januari 2014. De uitlevering start volgens de huidige planning van de fabrikant vlak na de beurs, enkele weken later dan in de oorspronkelijke planning voorzien was.
Tot ziens in Rijswijk!
-
Dan kom ik zeker even kijken naar het model. (y)
Romar
-
Hallo allemaal,
Het eerste model uit de productie is in het land. Maandag zullen we de camera er eens bij pakken en jullie van beeldmateriaal voorzien. :)
De 3-rail-modellen zijn inmiddels allemaal geclaimed, maar er komen er een paar extra mee hoewel er dat geen tien zullen zijn (edit: 7).
-
Nou, ik heb hem besteld en betaald hoor (y)
Gewoon omdat ik de Rail Magazine graag lees, elke maand even een tripje naar de boekhandel en dan een lekkere verse RM mee naar huis.
Ik zocht een nieuwe meerspanningsloc, en zie daar, ook daaraan voldoet deze Promoloc. (y)
En dan nu maar wachten...geduld... 8)
mvg,
Martijn.
-
(http://www.railpromo.nl/filehost/186110H0_1.jpg)
(http://www.railpromo.nl/filehost/186110H0_2.jpg)
-
Laat maar komen! Heb er al ruimte voor gemaakt!
Ziet er erg goed uit.
Gr. Niels
-
Ziet er stuk beter uit dan de echte. Die is erg smerig en zit onder de graffiti.
-
Daar zijn we inmiddels bij geweest en dat gaat helemaal goed komen. Per slot van rekening moeten model en werkelijkheid nog met elkaar vereeuwigd worden. ;)
-
Gaaaf! (y)
Model ziet er goed uit op de foto's. :)
Romar
-
Ziet er stuk beter uit dan de echte. Die is erg smerig en zit onder de graffiti.
Echt waar?! Sjees...wat heb ik daar een hekel aan >:(
-
Dat is een erg fraai model geworden (y). Het is dat het mijn tijdperk niet is..... Is ook bekend hoe lang de echte loc dit mooie jasje nog aan houdt?
Jeroen
-
Beste Jeroen,
De loc kan nog geruime tijd in de Rail Magazine-kleurstelling bewonderd worden. :)
-
Mooi lokkie geworden (y)
-
Ik heb het modelletje stiekem al in de hand gehad en kan nu bijna niet meer wachten op mijn eigen exemplaar. Piko heeft vakwerk afgeleverd wat de bedrukking betreft. Zijn geld zeker waard als je het mij vraagt!
Peter
-
Vandaag het eerste productie model gezien en hij zag er goed uit. Veel beter dan bijvoorbeeld de 189 065 of Audi 185.
-
Nog geen detail foto's beschikbaar zoals Chris dat altijd doet in zijn Groterdamverslagen?
-
Het volgende proefexemplaar kent een volledige bedrukking en daarvan zullen we dan ook een foto met jullie delen.
(y) ;D :P
Meer dan 1 is ook niet erg trouwens ;D
-
Misschien komt ie zelfs wel op Groterdam ;D
-
Hallo modelspoorders,
Een volledige bespreking laten we graag aan de reviewexperts over (y). Een foto kunnen we echter nog wel toevoegen. Is de bedrukking van de zijkant interessant voor een detailopname?
-
JA JA JA....... (y)
-
Met de aantekening dat we het vandaag zonder fotostudio moeten doen en de lichtval voor wat vervelende schitteringen zorgt:
(http://www.railpromo.nl/filehost/186110H0_3.jpg)
De rest bewaren we zoals gezegd voor anderen die onafhankelijk van ons met het model mogen gaan spelen en oordelen. (y)
-
Ziet er goed uit (y)
-
Als dat drukwerk direct op de loc is, dan is het ook een reclameloc voor Piko. (y)
-
Gaaf (y) (y)
Nu duurt het wachten nog langer... :P
Romar.
-
Nice, nu nog een review bespreking van een 'expert' 👍
-
Heel moooi! (y)
-
Door de mooie plaatjes toch overstag gegaan en maar een bestelling geplaatst.
Laat maar komen. Ben benieuwd.
-
Een tweede model is er inmiddels ook, en ...
(http://www.railpromo.nl/filehost/186110H0_4.jpg)
Niet meer lang wachten nu. Een van de modellen is te zien tijdens de Nederlandse Modelspoordagen 2014 in Rijswijk, volgend weekend.
-
Ik kijk erg naar volgende week uit 8)
Bedankt voor de foto, leuke opzet zo groot en klein bij elkaar.
mvg,
Martijn.
-
Niet meer lang wachten nu. Een van de modellen is te zien tijdens de Nederlandse Modelspoordagen 2014 in Rijswijk, volgend weekend.
Zijn ze ook te koop daar?
-
Hallo Thurbo,
Het is niet zeker dat we de eerste modellen voor het aanstaande weekeinde hebben ontvangen (het wordt spannend). Als ze er op tijd zijn en mits nog beschikbaar nemen we ze mee naar de beurs. Een model ter bezichtiging is er echter wel zeker.
-
Super we zullen zien (y)
-
Ik neem aan dat het model bij de stand van Railmagazine (K02) is aan te treffen tijdens de modelspoordagen?
Mvg,
Romar
-
Beste Romar,
Dat is correct: na binnenkomst direct rechts om de hoek.
-
Vanmiddag had ik tijdens de modelspoordagen de gelegenheid om wat plaatjes te maken van de lok. (y) (y)
Klik op afbeelding voor meer!
(http://farm4.staticflickr.com/3672/11913744305_e5389304ba_z.jpg) (http://www.modelspoorwijzer.net/nieuwtjes/41-product-nieuws/158-186-110-qrail-magazineq-op-nmd-rijswijk)
Mvg,
Romar
-
Blijft een fraaie loc :) Achteraf toch even naar de beurs moeten gaan om te profiteren van de beursaanbieding.
-
Inmiddels heb ik de plaatjes ook op me Flickr account gezet, zijn ze in een groter formaat te bekijken.
http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/sets/72157639744375233/
Romar
-
Vanavond bericht gekregen dat de lok verzonden is. :)
Romar
-
Fraaie lok.
Oogt lekker fris zo met dat blauw. :-)
-
Zeker een mooi ding ja, leuk voor de afwisseling. :)
Romar
-
komt deze lok ook uit van roco?
-
Nee, de loc wordt alleen in de variant van PIKO geproduceerd.
-
Ook de mijne is verzonden....spannend (y)
Mvg,
Martijn.
-
Idem dito.
Wie komt met de eerste foto's 8)
-
Ikke ;D
http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/sets/72157639744375233
-
Lolbroek ;D
-
@Romar
Steek je energie liever in je verbouwing van je Sgns ;D
Rino
-
Nou die van mij is net binnen gekomen, het is een mooie loc geworden (y)
Ik ben blij dat ik h'm besteld heb :D
Gr. Patrick
-
Gaaf (y) je bent volgens mij de eerste die het meld !
-
@Thurbo, volgens mij ook ;D
De courier stond ongeveer rond 10:15 voor de deur met het pakketje. 8)
Gr. Patrick
-
Van de mijne nog geen spoor.. :(
-
Een pakketbezorger kan nu eenmaal niet bij iedereen op hetzelfde tijdstip aan de deur komen... Hij zal heus wel komen :)
Mvg, Peter
-
O maar dat weet ik wel hoor...maar als je ergens op zit te wachten duurt het altijd te lang ;D
-
En daar is ie dan (y) (y)
Heb ik de eerste echte eindgebruikers foto's?
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140125_113103.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140125_113103.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140125_113111.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140125_113111.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140125_113551.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140125_113551.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140125_113600.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140125_113600.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140125_113608.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140125_113608.jpg)
mvg,
Martijn.
-
Ja denk het wel , fraai hoor. Zat het stukje rails erbij?
-
Nee, die rail is van mij zelf. Een trein hoort op rails te staan, anders is het geen gezicht vind ik.
mvg,
Martijn.
-
Net bezorgd en gelijk uitgepakt ;D
Met "certificaat" nr 201.
Ziet er fraai uit.
Geen tijd voor foto's nu (zo direct staat de verjaardagsvisite voor de deur).
-
Ah, dan zal ie hier vanmiddag ook wel afgegeven gaan worden. :)
Fotostudiootje maar vast opbouwen. ;D ;D
Romar
-
En hier is nr. 033 ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/RM186.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/RM186.jpg)
Sorry, kon het niet laten.....
-
;D ;D
-
Nummer 144 is hier vanmorgen geleverd, prachtige lok geworden. Heb hem nog niet onder een microscoop gehouden, maar dat laat ik ook maar achterwege, anders vind ik misschien nog gebreken ;D
Toch jammer van die drukfout in de beschrijving van de veligheidsvoorschriften, staat wordeen i.pv. worden, ik verwacht een retouractie :P
-
Sorry, kon het niet laten.....
Misschien inspireerd Railhobby dit wel tot het uitbrengen van hun geel rode hondenkop, Piko kan daar weer betaalbaar voor zorgen (y) ;D
-
Heb hem nog niet onder een microscoop gehouden, maar dat laat ik ook maar achterwege, anders vind ik misschien nog gebreken ;D
Hoi
Heb ik geen loep voor nodig ;D
Bart
-
Bij mij is vanochtend nummertje 16 afgeleverd ;D
@Martijn, mooie foto's! Maar in het eggie op m'n werktafel is ie nog mooier.
Groeten, Gerard.
-
Nu is de loc voorzien van LoPi en op de baan.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140125_170017.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/20140125_170017.jpg)
Oja, ik heb nummer 230. Toch geinig zo'n 'certificaatje'.
mvg,
Martijn.
-
Dacht ik ook.
-
Ook in Duisterhuizen kwam de Railmagazine loc binnen rollen, hier werd die gelijk aan het werk gezet voor een bijpassende graantrein:
(http://farm3.staticflickr.com/2823/12136406036_848e9f97a9_b.jpg) (http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/12136406036/)
RTB 186 110 + Graantrein Duisterhuizen H0 (http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/12136406036/) by Arjen-V (http://www.flickr.com/people/arjenverlaan/), on Flickr
http://www.youtube.com/watch?v=vuxRmsvYCzI (http://www.youtube.com/watch?v=vuxRmsvYCzI)
-
Die graanwagens komen me ergens bekend van voor Arjen ;-)
-
Nummer 213 heeft het druk met 16 GATX ketels
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/186110.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/186110.jpg)
Mvg, Peter
-
Heb ik geen loep voor nodig ;D
Jij hebt al fouten gezien zeker? ;D Ik laat hem gewoon op volle snelheid passeren, kan niemand kijken of tie fouten heeft :P
-
Hoi
Zelfs dan zie ik het nog ::)
Maar zolang anderen het niet zien is er niks aan de hand (y)
Bart
-
Ben je nog steeds niet over de teleurstelling heen nadat je geen toestemming kreeg ook modellen van de 186 110 te gaan produceren en door twee partijen op je plek wordt gezet toen je probeerde alsnog de ontwerptekeningen los te peuteren? Iemand heeft veel tijd en moeite in dit project gestoken en zijn uiterste best gedaan een mooi eindproduct te realiseren. En gezien de eerdere ervaringen bij Piko denk ik dat ze zichzelf overtroffen hebben! Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn eigen mening over deze loc, maar persoonlijk vind ik het niet nodig om zo negatief te doen over iets dergelijks. Ik ben allang blij dat er nog mensen zijn die zich inzetten om zulke dingen te realiseren! Laten we deze mensen nou niet afschrikken voor toekomstige projecten.
Mvg, Peter
-
Huh?
Teleurgesteld..ik?
Ik heb nooit ook maar met het idee gespeeld om de serie van deze lok te willen gaan maken. Het enige waarom ik naar de tekeningen heb gevraagd is omdat één enkele klant er eentje op ACME basis wilde hebben.
De tekeningen heb ik dus niet gekregen en daarmee was voor mij de kous af.
Ik zeg overigens niet dat het een slecht model is. De lok is goed gelukt.
Teleurgesteld ben ik hoogstens over het feit dat BNLS het toegelaten heeft om hier zo schaamteloos reclame te mogen maken voor Railpromo. (Zie begin van dit draadje).
Maarje, da's het beleid van BNLS blijkbaar.
Bart
-
Zo, gezellige reacties...
Ben wel benieuwd wat jij hebt ontdekt Bart!?!?!?!
-
Voor de gezelligheid nog 2 fotos ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/railmag_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/railmag_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/railmag_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/railmag_2.jpg)
mvg,
Martijn.
-
Fraai aangelegd depot met die betonplaten rondom de sporen. Van welk merk zijn die? Of zijn die zelf gemaakt?
Mvg, Peter
-
@Peter,
Dankjewel voor het compliment. De betonplaten zijn zelf gemaakt van karton. Hier (http://www.hanulveen.nl/ombouwen/Stelconplaten/stelconplaten.html) staat beschreven hoe ik dat heb gedaan.
mvg,
Martijn.
-
Tot mijn verbazing werd de loc gisteren, 25 januari 2014, al aangeboden op MP samen met wat broertjes en zusjes
-
Voor iedereen gefeliciteerd met die mooie RM lok
Ondanks dat ik zelf ook RM lees is ie voor mij te modern, rij zelf TP 4.
gr Cor
-
Leuke 'platen' Martijn, net of de loc bij Shunter uit de loods komt na het bestickeren! :)
-
Nummer 172 is ook aangekomen bij de eigenaar (y)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/railmag.jpg)
-
Leuk gedaan met dat kaartje (y)
Maar effe serieus. Deze loc rijdt echt lekker.
Fluisterstil en ongekend soepel. Echt een topper. 8)
mvg,
Martijn.
-
Het is een pracht model, misschien wel mooier dan het grote voorbeeld (y)
Piko en Railmagazine hebben hun visitekaartje weer achtergelaten ;D
-
Ook op de MSG 's-Hertogenbosch is de 186110 gearriveerd. Een mede clublid nam zijn nieuwe aanwinst vandaag mee naar de rijdag. Hier een actiefoto (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/12157007193/) en filmpje (http://www.flickr.com/photos/florisleeuw/12153822336/) van een loc.
-
'Iets' later binnen dan ik had gehoopt, maar hier is ie dan ook aangekomen. ;D
(http://farm6.staticflickr.com/5540/12188635235_3a396a390e_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12188635235/)
Railpromo 186 110 (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12188635235/) by Romar Keijser (http://www.flickr.com/people/romarkeijser/), on Flickr
(http://farm6.staticflickr.com/5527/12189060704_86565c6c64_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12189060704/)
186 110 cab 1. (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12189060704/) by Romar Keijser (http://www.flickr.com/people/romarkeijser/), on Flickr
(http://farm8.staticflickr.com/7370/12188882223_5f5f6ae41a_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12188882223/)
186 110 zijkant. (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12188882223/) by Romar Keijser (http://www.flickr.com/people/romarkeijser/), on Flickr
(http://farm6.staticflickr.com/5506/12188633145_86cb119512_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12188633145/)
186 110 cab 2. (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12188633145/) by Romar Keijser (http://www.flickr.com/people/romarkeijser/), on Flickr
Romar
-
Hallo Romar,
Ik zie dat jij nr: 092 hebt. Gisteren is bij mij nr: 091 afgeleverd. Het is echt een geweldige loc geworden. Nog niet mee kunnen rijden maar de eerdere uitvoering van Piko (CRS) liep ook heel erg soepel dus ga er vanuit dat deze net zo netjes "loopt". Weer een blije modelspoorder erbij. ;D
-
Heb m hier ook nog niet laten rijden, ga er vanmiddag even een decoder in prikken en even in laten rijden.
Mag ie morgen mee naar de club voor een rondje met wat Laaers'en. :)
Romar
-
Dagje later dan gepland, maar de decoder zit er in, en ga over een ruim uurtje maar eens naar de club om het daar te laten rijden.
Heb er een ESU LoPi V4 in gedrukt.
(http://farm8.staticflickr.com/7303/12224096204_019c8d43b9_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12224096204/)
Decodertje plaatsen maar. (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12224096204/) by Romar Keijser (http://www.flickr.com/people/romarkeijser/), on Flickr
Kijkje op de techniek onder de kap, zit een 8 polige decoder aansluiting in.
(http://farm6.staticflickr.com/5505/12223864423_b639bc495c_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12223864423/)
Kijkje onder de kap. (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12223864423/) by Romar Keijser (http://www.flickr.com/people/romarkeijser/), on Flickr
Frontseinen:
(http://farm3.staticflickr.com/2830/12224093754_fdb002933f_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12224093754/)
Frontseinen (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12224093754/) by Romar Keijser (http://www.flickr.com/people/romarkeijser/), on Flickr
Sluitseinen:
(http://farm8.staticflickr.com/7428/12223862603_3ec69cac0f_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12223862603/)
Sluitseinen (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12223862603/) by Romar Keijser (http://www.flickr.com/people/romarkeijser/), on Flickr
Heb de look ook even een uurtje in laten rijden, half uurtje per richting, en hij rijd erg soepel nu, ten minste, op de rollenbank gaat het allemaal erg mooi en het geluidsniveau is ook acceptabel vind ik.
Romar
-
(http://farm8.staticflickr.com/7439/12227182015_7e33909960_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12227182015/)
Over 't bruggetje. (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12227182015/) by Romar Keijser (http://www.flickr.com/people/romarkeijser/), on Flickr
(http://farm4.staticflickr.com/3787/12227362863_34f434b2a6_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12227362863/)
Volkstuintjes. (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12227362863/) by Romar Keijser (http://www.flickr.com/people/romarkeijser/), on Flickr
(http://farm3.staticflickr.com/2867/12227596984_edd55492d1_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12227596984/)
Cobelfret treintje. (http://www.flickr.com/photos/romarkeijser/12227596984/) by Romar Keijser (http://www.flickr.com/people/romarkeijser/), on Flickr
En een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=6ehLvGNET2c
Romar
-
Dat vind ik een hele mooie loc, alleen heb ik niks met E loc's dus hier zal hij nooit toegelaten worden.
-
Zeg Romar, hoe kan dat ding nou rijden zonder waslijn?
-
Gewoon aan de knop op de multimaus draaien, rijd ie zo weg....
-
Ook hier is ie vorige week binnengekomen! :-) (y)
Erg mooi en gedetailleerd model. Ik heb de gelijkstroom versie
(http://www.xs4all.nl/~sweder75/800/Roder1607870/300_3219-bewerkt-2000.jpg)
(http://www.xs4all.nl/~sweder75/800/Roder1607870/300_3205-bewerkt-2000.jpg)
Eens kijken of we binnenkort nog wat meer mooie foto's van kunnen maken. Ondertussen heeft ie al enkele honderden meters probleemloos afgelegd. :D
-
Heb sinds kort (vertraging aan mijn zijde) nummer 018 in m'n bezit. Prachtige lok! (y)
-
Ik heb ook al een paar weken zo'n fraaie lok. 8)
Hij rijdt ook prima digitaal en is ook al mee geweest naar onze clubbaan. (y)
Een oplettende toeschouwer en mede-forumlid vroeg mij welk genummerd certificaat ik had. Geen certificaat dus, ik wist ook niet dat die erbij hoorden. :o
Volgens hem had er op BNLS het e.e.a over gestaan en hij wees mij via PB op dit draadje (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,52903.msg3221429758.html#msg3221429758). Daar kwam ik idd iets tegen over certificaten.
Maar waarom had ik dat dan niet ???
Enfin, mailtje gestuurd naar RailPromo en bijna per kerende post antwoord gekregen dat er daar idd een certificaat is achtergebleven, waarschijnlijk eruit gevallen bij het verpakken. Hij stuurt me dat alsnog per post. (y)
Tja, er kan wel eens iets fout gaan, maar zo wordt het toch prima opgelost! 8) (y)
Mvg,
Henk
-
Hallo Henk,
Mooi dat je alsnog je certificaat krijgt (y)
Groet, Roelof
-
Vandaag per post het certificaatje ontvangen. :D Ik heb nr. 53.
En zo is alles tot tevredenheid opgelost. (y)
Mvg,
Henk
-
Nu is hij maand lok is geworden van Piko....?
-
Maar zonder certificaat neem ik aan. ;D
-
Dat mag ik toch aannemen van wel :) (dat die er niet bij zal zitten bedoel ik)
-
Wel raar toch ?
Zag hem ook net voorbijkomen als gewoon te verkrijgen....
Martijn
-
Voel me eigen nu wel een beetje beet genomen. Mijn model was defect had ik retour gestuurd en weer gerepareerd terug ontvangen. Echter was er toen weer een ander onderdeel afgebroken wat ik zelf nog kan lijmen. Maar nu wordt het model gewoon aan een winkel geleverd waar je gelijk kan controleren of het model in orde is, en nog goedkoper ook. Dan maar geen kaartje met een nummer wat een certificaat voor moet stellen. Naja weer een wijze les voor de volgende keer.
-
Is niet duur.
Voor een exclusief model.
Hmmmm, was dan maar beperkt "exclusief" :-\
Duur certificaatje...... >:(
-
Niet exclusief maar gelimiteerd.
Het is een gelimiteerde serie die geproduceerd wordt na de bestellingen.
Van het bovenstaande is geen woord gelogen. Het aantal is vast gelimiteerd en ze zijn niet voor de bestellingen geproduceerd. Staat nergens dat Piko niet wat meer exemplaren mag produceren dan besteld. Dus ja. ;D
-
Naja weer een wijze les voor de volgende keer.
Blijkbaar niet (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,28259.0.html) ;) ;D (ongeveer dan...)
Ik ga er maar van uit dat ze te weinig kwijt zijn geraakt in de voorverkoop, nu willen ze er toch vanaf.
Komt volgens mij in elke branche voor, alleen in de modelspoor branche ligt dat altijd weer gevoeliger (waarom toch eigenlijk ??? )
-
Afgezien van het feit dat het een mooi model is voel ik me toch wel bekocht.
Het exclusieve en eenmalige van de grote fabrikanten dat kennen we nu wel. Dat valt vies tegen in de praktijk.
Bij dit model had ik een goed gevoel.
In samenwerking met een gerespecteerd blad leek dit wel een exclusief model.
Als ik nu de prijs zie waarvoor het model in de winkel komt en daar mijn vaste klant korting nog afhaal, had ik me zo'n 35 Euro kunnen besparen :'(
Blijkt dat de website van Railpromo ook al niet meer bestaat? Je wordt in ieder geval doorgelinkt naar de site wwwmijnwebwinkel.nl
Geeft me toch een vieze nasmaak.
Jammer. Veelbelovende start maar slechte reclame voor een mogelijk nieuw model.
Is dus eens maar nooit weer.
-
Aha, dat verklaart een hoop. Je hebt een exclusief hogere prijs mogen betalen. Dan niet emmeren hoor. ;D ;D ;D
-
Blijkt dat de website van Railpromo ook al niet meer bestaat? Je wordt in ieder geval doorgelinkt naar de site wwwmijnwebwinkel.nl
Bij mij werkt het domein nog wel al kom je bij hun "chartertreinen" terecht.
-
Die wel, de modeltrein webshop dus niet meer.
-
Ja, het model is inderdaad exclusief geproduceerd. Bij aankondiging was er inderdaad sprake van een gelimiteerde serie die door Piko is geproduceerd in opdracht van een bedrijf. Simpelweg een opdracht die Piko heeft uitgevoerd. Piko heeft onlangs besloten het model zelf in productie te nemen. Iets waar Railpromo zelf totaal niets mee van doen heeft en ook geen invloed op kan uitoefenen. Als er een partij zwart gemaakt moet worden op een forum, lees je in in de situatie en kies dan de juiste. ;)
Let er wel even op dat de kans groot was dat dit model überhaupt niet op de markt was gekomen zonder Railpromo. Als je hebt model bestelt hebt: wees blij en geniet van het feit dat ie in je vitrine staat of op je baan rondrijdt. Je hoeft nu ook niet nog eens maanden te wachten voordat Piko 'm dan zelf op de markt brengt. JE HEBT 'M AL!!!
Overigens bestaat de website van railpromo nog gewoon: http://railpromo.nl klikkerdeklik en klaar. ;) Dat de webshop het niet doet kan best zijn. Misschien zijn ze wel UITVERKOCHT?? (y)
Tot zover de feiten. Mijn persoonlijke mening is dat mensen al heel snel allerlei negatieve berichtgeving gaan verzamelen, ervaringen van anderen uitvergroten en dat op een hoop gooien om onderbuikgevoelens te voeden jegens een andere partij. Ik vind dat zelf erg jammer, bekrompen en vervelend om te lezen dat iedereen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang moet zitten (liefst met korting, anders voelen ze zich al helemaal bekocht) zonder enig relevant argument in te kunnen brengen. Zo, en nou gewoon weer genieten van je model. ;)
-
Bij Railpromo zijn ze inderdaad netjes uitverkocht.
En via Piko is en blijft het een kleine oplage.
Dus exclusief is het wel, want die kleine oplage is voor de hele BNL en Duitsland.
bron : Piko
Het is en blijft een fraaie lok. (y) En de oplage van zowel Railpromo als Piko is klein.
-
Dat is dus altijd, je hebt "iets" al maanden in huis en kon er van genieten.
Als je nu een winterjas in de uitverkoop koopt, kon je die afgelopen winter ook niet dragen voor die prijs (ik noem maar wat).
Misschien dat Railpromo andere afspraken had kunnen maken met Piko wat exclusiviteit betreft ???
-
Begrijp niet helemaal hoe het werkt met "merkrecht" maar aangezien Railmagazine heeft meegewerkt aan de Railpromo versie hadden zij het toch gewoon tegen kunnen houden????
-
Whahaha, dat krijg je als je direct vooraan wil zitten. ;D
Zal ik hem nu wel aanschaffen! 8)
Tinus.
-
Ja, maar dan begint het speculeren weer... Je hebt tegenhouden en tegenhouden. Enig idee hoeveel tijd en geld in een procedure gaat zitten om '100% exclusiviteit' te garanderen? Kostte 't Railpromo model vast iets meer... Bovendien jaag je allerlei partijen tegen je in het harnas waardoor je toekomstige samenwerkingen helemaal onmogelijk maakt. Als je op zo'n manier moet ondernemen en je zakelijke relaties moet onderhouden, dan hou maar op. ::)
Overigens was het vooraf ook niet bepaald aannemelijk dat Piko zelf met dit model op de markt zou komen. Als Piko zelf het idee had gehad dat model op de markt te brengen op het moment dat Railpromo met het idee kwam, was Railpromo waarschijnlijk nooit met het model gekomen. Dan had Piko dat zelf wel geregeld buiten Railpromo om.
-
Het is vrij normaal hoor dat je in zo'n geval netjes regelt wat de opdrachtnemer verder wel of niet met een model kan. Voelt niemand zich beledigd over.
-
Maar in het kader van "de toekomstige samenwerking" enz trekt Railpromo dan denk ik aan het kortste eind (overigens ook onderdeel van Railmagazine) want ik denk dat iedereen op het forum zich nu flink bekocht voelt en zich wel twee keer zal bedenken de volgende keer......
-
Het is en blijft gissen hoe dit gegaan is.
Ik ga gewoon weer verder genieten van het prachtige gelimiteerde kaartje (y) ;D
-
waar heb je dat gezien chris?
en volgens mij zijn het de defecte loks die tijdens de uitlevering defect waren.
en wie wil deze? en ook nog zonder certificaat!
-
Waar heb ik wat gezien ?
Ik denk niet dat Piko defecte loks gaat leveren aan de winkeliers 8)
We zullen het zien he :)
-
nee, chris ik bedoel de loks die eerst kapot waren en retour gingen (hebben ze weer gemaakt).
maar waar heb jij het gelezen?
-
Wat heb ik waar gelezen ?
-
dat hij te koop is en model april is
-
Gewoon, mailing van Piko aan de winkeliers.
Als winkelier hebben we netjes een email gehad dat ze lok van de maand is en dat we ze als winkels kunnen bestellen.
Compleet met artikelnummers.
Maandloc april
Im Rahmen der Aktion Monatsloks erscheint zum Ende des Monats das attraktive H0 Hobby Expert Modell der E-Lok BR186 110 in der attraktiven Werbebedruckung für das Rail Magazine in Gleich- undWechselstromausführung#59957/#59857.
-
ok
-
niet leuk van piko!!!! maar ik heb teminste een certificaat erbij ;)
-
(y) (y)
-
Net ff de 16 pagina's gelezen... raar dat zoiets kan; eerst een gelimiteerde oplage van Railpromo en daarna door Piko zelf geproduceerd... was er dan niet zoiets als octrooi? Rail Magazine heeft toch de rechten over hun eigen logo's?
Niet echt leuk voor de mensen die besteld hebben bij Railpromo...
Maar goed; even waarom ik op dit topic reageer:
Ik weet eigenlijk pas sinds een maand of drie door een toevalligheid, dat dit model (lees: 1:1 èn 1:87...) zowieso bestaat; en zag later iemand op Eurospoor 2015 ermee en toen...
Toen wilde ik hem óók hebben! Ik vind hem errug mooi, namelijk...
Dus vervolgens ging ik hier en daar zoeken en zag al snel dat-ie overal in Nederland verkocht was... helaas!
Maarrrr...: ik vond onlangs tòch nog een nieuw(!) exemplaar op een Duitse site, die nu dus inmiddels bij mij thuis staat.
Ik ben dus alsnog een gelukkig man! (ondanks dat dit exemplaar (dus?) zonder een certificaat is...)
Maar wat ik nu graag zou willen weten: Hoe GELIMITEERD ìs nu 'gelimiteerd'?
Oftewel: hoeveel zijn er nu werkelijk van gemaakt door Piko (dus alles in totaal), maar ook natuurlijk: hoeveel daarvan waren er dan met zo'n certificaat, dus voor RAILPROMO?
Hopelijk kan iemand daar nog een antwoord op geven !
En oh ja, ik vind de Traxx 186-110 een heel geslaagd model geworden met een scherpe bedrukking die de benaming "EXPERT", die PIKO voor deze produktie hanteert, zeker eer aan doet.
Piko is gewoon een merk dat tegenwoordig goed mee kan komen met de 'oudgedienden'!
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12239974_875396799242820_33036381408883147_n.jpg?oh=47f0a5e228d558590a622e141258ce7c&oe=56F1F5AB)