BeneluxSpoor.net forum

Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Hans Reints op 24 May 2013, 11:01:09

Titel: postbestelling
Bericht door: Hans Reints op 24 May 2013, 11:01:09
Zo kwam een half uur geleden de MIBA bij mij binnen :'(
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4343_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4343_3.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4344_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4344_3.jpg)
Droevig.......
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Gert1 op 24 May 2013, 11:03:22
Foto naar de uitgever mailen en een nieuw exemplaar claimen.

mvg,
Gert
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Eelco Storm op 24 May 2013, 11:04:29
Dat kan gebeuren, waarschijnlijk vastgezeten in de sorteermachine ik heb daar nog wel een tijdje gewerkt als student). Helaas krijg je vastzittende poststukken er vaak alleen met grof geweld weer tussenuit. Slecht dat ze de boel niet even in plastic hebben gedaan om het bij elkaar te houden.

Een nieuwe claimen is geen vanzelfsprekendheid. Het is niet de schuld van MIBA dat dit exemplaar stuk is. Maar misschien zijn ze coulant en krijg je een nieuwe. Kunt het altijd proberen.

Eelco
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Hans Reints op 24 May 2013, 11:06:36
Nee het heeft niet vast gezeten, maar het heeft te lang bij het zandmannetje in de regen gelegen. Daardoor is de omslag doorweekt en de randen van het blad idem.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Eelco Storm op 24 May 2013, 11:07:44
Dan wordt het tijd om naar drogere oorden te verhuizen  ;D  ;)
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Chris op 24 May 2013, 11:07:49
Heeel toevallig komt hier de post ook zeiknat binnen.

De postbode pakt een bundel post, houd dat in zijn hand en gaat de hele wijk af. Zit je er als laatste bij, is je post zeiknat....

Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Hans Reints op 24 May 2013, 11:10:10
Dan wordt het tijd om naar drogere oorden te verhuizen  ;D  ;)
Ga ik ook, volgende week naar Kroatie ;D
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: brutus1 op 24 May 2013, 12:04:20
Postbesteller die onze hobby deelt.
Heb zelf ook een ervaring met de LOKI. Die wordt in een transparanteenvelope als  verpakking verzonden en heb dan ook enkele malen gehad dat de LOKI een ruime week later verscheen en de  plastic envelope geopend was met oortjes aan de bladzijden.......
Wat doe je er aan. Bewijs valt moeilijk te leveren. Misschien een thuispakketje DNA onderzoek?

Brutus1/Eelco
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Railroadtycoon op 24 May 2013, 13:27:32
Miba doet niet moeilijk. Ze sturen zo een nieuwe op. Alleen je adresgegevens vermelden in de mail naar hun ;-)

Mijn hond heeft nl ook al eens een Miba letterlijk verslonden  ;D

Allie
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: MarcNL op 24 May 2013, 13:44:15
Is m.i. altijd aan de postbestelling te wijten.
Dan pas komt de post feitenlijk voor het eerst "buiten" en kan dus nat worden.

Ik krijg ook regelmatig de post zeiknat (excusez le mot) in de bus.
Als ik de postbode kan traceren klaag ik direct bij hem/haar, en later ook bij zijn/haar baas.


Aangezien de postbestelling verantwoordelijkheid is van de afzender (verzending zit in de prijs, dus je behoort het puntgaaf afgeleverd te krijgen; daar betaal je gewoon voor), kun je de afzender er altijd op aanspreken.
Geldt ook bij "gratis verzending", want uiteindelijk betaal je die toch ook op een of andere manier.

Laatst Rail Magazine 300 zwaar gehavend ontvangen. Mailtje naar Uquilair en ze sturen netjes een nieuwe op.
Nr. 302 weer raak. Zelfde gedaan, zelfde resultaat.


Beschadigde post moet je nooit accepteren. Dan leren ze het nooit...
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: MarcNL op 24 May 2013, 13:49:51
Maar misschien zijn ze coulant en krijg je een nieuwe.

Zie mijn bovenstaande posting: heeft dus niets met coulance te maken, maar met leveringsverplichting.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Railroadtycoon op 24 May 2013, 13:56:13
Miba doet niet moeilijk. Ze sturen zo een nieuwe op.

Beschadigde post moet je nooit accepteren. Dan leren ze het nooit...

@Marc,
Dat is dus alleen weggelegd voor de "happy view" Het merendeel van ons zal om de een of andere (betaalde ??? ) reden niet thuis zijn als de post bezorgt wordt.

En nogmaals, MIBA doet niet moeilijk

Allie
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Klaas Zondervan op 24 May 2013, 14:35:12
Zie mijn bovenstaande posting: heeft dus niets met coulance te maken, maar met leveringsverplichting.
Vanwege de uitgever mag je gerust van coulance spreken. Zij hebben geleverd en het is niet hun schuld dat een postbode de zaak laat verregenen.
Ik verbaas me regelmatig over de nonchalance van postbestellers. Ze laten hun fiets op de hoek van de straat staan, met de klep van de tas open, en gaan dan lopend de straat in. Dat is niet alleen kwalijk bij regen, maar ook bij droog weer. Een kwaadwillend iemand kan zo een greep in die tas doen.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Gert1 op 24 May 2013, 14:40:58
En daarmee kom je dus weer op het punt dat het belachelijk is dat postverzorgen een bijverdienste is geworden en niet meer (of nauwelijks meer) wordt gedaan door mensen die daar gewoon een redelijk inkomen mee verdienen.
Resultaat: desinteresse...
Zie hier de 'zegeningen' van privatiseren om het privatiseren!   :-\

mvg,
Gert
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: MarcNL op 24 May 2013, 14:45:00
Zij hebben geleverd en het is niet hun schuld dat een postbode de zaak laat verregenen.

Dat klopt niet.
Van "levering" is juridisch pas sprake als jij het verzonden artikel daadwerkelijk in handen hebt, of het in jouw huis op de deurmat of (volledig!) in de brievenbus zit.
Of bij de buren is afgeleverd, al vind ik dat persoonlijk weer een beetje grijs gebied worden.
De afzender is tot dat moment wel degelijk verantwoordelijk, en dus ook aansprakelijk als de postbesteller er een zooitje van maakt.

Juridische essentie:
De postbestelling gebeurt in opdracht van de afzender. Die kiest voor PostNL, DHL, Selektvracht, of zo, en betaalt die er ook voor. Hij had bv. ook kunnen kiezen voor volledig zelf bezorgen.

De Consumentenbond publiceert regelmatig over dit soort gevallen.


De nonchalance van de postbestellers: dat klopt inderdaad.

De pakketbezorger bij ons legt regelmatig een pakket achter het huis bij de achterdeur als er niemand thuis is, en de buren ook niet (ook modeltreintjes).
Wel netjes een bezorgbonnetje in de bus. En in ons dorp kan dat gelukkig gewoon nog.
Maar het moet natuurlijk niet gaan regenen (is nog altijd goed gegaan...).
Volgens mij mag een besteller dat toch niet zo doen?


Mbt. treintjes probeer ik zoveel mogelijk postverzending te vermijden.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Sicco Dierdorp op 24 May 2013, 14:47:35
@Marc,
Dat is dus alleen weggelegd voor de "happy view" Het merendeel van ons zal om de een of andere (betaalde ??? ) reden niet thuis zijn als de post bezorgt wordt.

 ;D
Ik denk overigens dat het grootste deel van de mensen die tegenwoordig thuis zit als de post komt niet bepaald behoort tot de happy FEW
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Gouda op 24 May 2013, 14:51:07
Voldoet je brievenbus aan de wettelijke normen die worden gesteld? De  eisen  (http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/postmarkt/vraag-en-antwoord/aan-welke-eisen-moet-mijn-brievenbus-of-buitenbus-voldoen.html) voldoen niet bij oudere huizen en monumenten.

Marc
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: MarcNL op 24 May 2013, 15:03:47
Dat is dus alleen weggelegd voor de "happy few"

Kan ik niet helemaal volgen.

Wel of niet thuis zijn doet er niet toe, want de enveloppen-post wordt gewoon in je brievenbus gestopt/gepropt.

NB
Bij ons komt de enveloppen-post overigens vnl. op zaterdag, meeste gaat tegenwoordig toch via e-mail.
Dus heeft ook weinig met "happy few" te maken, lijkt me.


Bovendien:
Ben je gepensioneerd, hoor je niet bij de "happy few", maar bij de "happy many".
Ben je werkloos of langdurig ziek, dan hoor je ook niet bij de "happy few", maar bij de "unhappy too many".
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Gert1 op 24 May 2013, 15:53:04
De pakketbezorger bij ons legt regelmatig een pakket achter het huis bij de achterdeur als er niemand thuis is, en de buren ook niet (ook modeltreinjes).
Wel netjes een bezorgbonnetje in de bus. En in ons dorp kan dat gelukkig gewoon nog.
Maar het moet natuurlijk niet gaan regenen (is nog altijd goed gegaan...).
Volgens mij mag een besteller dat toch niet zo doen?


Mbt. treintjes probeer ik zoveel mogelijk postverzending te vermijden.

Nee, dat mag de besteller inderdaad niet zo doen. Is mij ook een keer overkomen. En de besteller moet daarvoor over een (twee meter hoog) afgesloten tuinhek of een (evenhoge) schutting zijn geklommen. Uiteraard heb ik gereclameerd. Antwoord: Hij had dat niet zo mogen doen en men zou de bewuste besteller er op aanspreken.

Weet je waarom die bestellers dat doen? Niet omdat ze jou zo graag een plezier willen doen, maar omdat zij worden betaald op basis van afgeleverde paketten. Daarom zijn ze er ook zo happig op om het desnoods bij meerdere buren te proberen als jij niet thuis bent. Dit is voor mij reden om voor aangetekende post te kiezen als ik niet zeker weet dat de ontvanger het pakje zelf in handen kan nemen. Dan moeten ze namelijk een handtekening van jou hebben.

mvg,
Gert
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: MarcNL op 24 May 2013, 16:03:10
Gelukkig zullen de meeste pakketpostbedrijven in de (nabije?) toekomst waarschijnlijk steeds meer overgaan op afhaalpunten ipv. bezorging.
Dan is dit probleem mogelijk de wereld uit.
Heeft ook wel weer nadelen natuurlijk.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Marc tramt op 24 May 2013, 16:03:56
En de besteller moet daarvoor over een (twee meter hoog) afgesloten tuinhek of een (evenhoge) schutting zijn geklommen.
Zo! Jij woont gezellig.  8)
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: henk op 24 May 2013, 16:47:19
Vanwege de uitgever mag je gerust van coulance spreken. Zij hebben geleverd en het is niet hun schuld dat een postbode de zaak laat verregenen.

Het heeft niets met schuld te maken, maar met aansprakelijkheid. Het is uit praktische redenen juridisch zo geregeld dat de verzender verantwoordelijk is, ongeacht de vraag hoe een poststuk beschadigd of zelfs zoek is geraakt. Mag de verzender het weer regelen met het postbedrijf. Is dat altijd eerlijk? Nee. Is dat praktisch? Ja, het voorkomt namelijk dat je als klant klem komt te zitten tussen twee bedrijven die naar elkaar wijzen. In dit geval vind ik het overigens best eerlijk. Je bent klant bij de uitgeverij en niet bij een door die uitgeverij uitgezoch postbedrijf.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Jos B. op 24 May 2013, 17:22:30
Zonder de hele draad door te spitten zie ik meerdere keren dat de bezorger de gebeten hond is.
Helaas is nu ook een postbezorger aan het woord, ondergetekende dus.

Voor dat jullie een klaagzang doen eerst eens nadenken graag.

Ten 1e. Je kan niet altijd verhinderen dat de post nat wordt.
Ten 2e. De postbode van vandaag staat onder een enorme tijdsdruk.
Als je de post aangeleverd krijgt,  dan zit boven op de postzak (binnentas) een briefje hoe lang je over de ronde mag doen, alles daarna is je eigen tijd.
Het is gewoon in een regenbui niet te doen om bij elk adres in je tas te grabbelen,  dat kost enorm veel tijd.
Daarbij komt dus ook nog dat elke keer als je je tas open doet er ook water aan de post komt, ook water wat van je hoofd en van je jas af drupt komt zo in de tas.
Daardoor krijg je weer een laagje water onder in de tas,  met als gevolg dat de onderste post gewoon doorweekt raakt.

Maar ik heb een voorstel: als we nu alleen de post uitbrengen als het droog is?
Wordt de post ook niet meer nat, maar dan is de post wel vaker te laat.
Bijkomend voordeel is dat de postbode ook niet meer nat wordt.
Veel mensen realiseren zich niet dat de postbode bij de hele dag regen zelf ook zeiknat is tot op de onderbroek, regenpak of niet, dat maakt geen bal uit.


Jos
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Gert1 op 24 May 2013, 17:25:55
Jos, aangezien de post tegenwoordig effectief toch nog maar drie keer per week komt en het zelfs in ons kikkerlandje extreem zelden 24 uur achtereen regent, vind ik jouw voorstel prima! Ik heb liever mijn post pas laat in de middag of 's avonds of desnoods een dag later, dan op tijd maar zeiknat.

Prima voorstel dus. Enige voorbehoud dat ik maak is voor rouwpost. Die dient no matter the weather meteen bezorgt te worden.

mvg,
Gert



PS: Over 'post' gesproken; je hebt nog een onbeantwoorde PB van mij openstaan.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Hans Reints op 24 May 2013, 17:28:11
Het regende, dus de post is wat verlaat (week of twee ::))
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: ex44 op 24 May 2013, 17:31:19
Eén keer in de maand is ook wel voldoende, moeten ze alleen de tv-gids een beetje aanpassen. Maar ja, dan zijn er weer zoveel zzp'ers brodeloos.... moet er weer op de ww bezuinigd worden zodat die wat eerder de bijstand in kunnen. Oh nee, een zzp'er krijgt geen ww  (y)
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Jos B. op 24 May 2013, 17:33:25
Voor de rouwpost kan ik je gerust stellen.
Die gaat normaliter nooit met de gewone post mee (moet hij wel zijn afgegeven op een servicepunt)
Deze gaat meestal met de aangetekende post mee.

Oja, ik werk niet voor PostNL, maar voor Business Post.
En wij lopen elke dag van ma. t/m vr.


Jos.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Cosinus op 24 May 2013, 17:35:33
Begrip voor de reactie van Jos.
Echter, is het niet veel verstandiger dat modelspoorhobbyisten - 'voor zover zij daar de mogelijkheid toe hebben en deze mogelijkheid uit liefde voor de hobby tot zelfs het doen van zeer grote moeite zouden onderzoeken' - zoveel mogelijk naar de winkel gaan om hun aankopen te doen? Is het voor een filatelist niet heerlijk om door de speciaalzaak te lopen en aan postzegels te likken, te proeven hoe de verse worst van de slager is, te passen dat een maatpak echt past, enz. enz. ???Vorige week ook bijna via internet iets besteld, en dacht toen aan twee dingen:
1. de postbezorger vertrouw ik niet altijd (sorry Jos), nóch de onbekende, niet in de blauwe ogen kunnen kijkende leverancier, grootgrutter...
2. de instandhouding van modelspoorwinkels die meer willen zijn dan een verzendboekhandel en met hun advies, raad en daad proberen te overleven. Dus ja, ik houd van een winkel, ben ouderwets hoewel ICT-er, maar ook verwend: 10 minuutjes fietsen naar Oegstgeest.
Groet,
Tim.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Jos B. op 24 May 2013, 18:09:12
Tja, dat krijg je als je studentjes post laat brengen.
Dat zijn de echte stielbedervers.
De fulltime bezorgers hebben er niets anders dan last mee.

Ik moet zeggen,  het is een leuk vak om te doen.
Maar vaak krijg je klachten van poststukken die niet Door ons is bezorgd.
Met 5 postbedrijven weten de mensen het ook niet meer,  en ik kan ze dat niet kwalijk nemen.
Het enige wat je kan doen is netjes vertellen dat jijzelf de bezorger niet bent, maar een ander bedrijf.
Je kan de mensen alleen maar adviseren om het poststuk te  retourneren.
Met duidelijk de klacht er op vermeld.


Jos
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: henk op 24 May 2013, 18:15:44
Het ging in eerste instantie over een tijdschrift Cosinus. Modelspoorartikelen is een heel andere discussie en dan ben ik het overigens niet met je eens.  :) misschien omdat we hier een geweldige vaste pakketbezorger hebben genaamd Sheriff. Nooit wat kwijt, weet van iedereen wat die het liefst wil bij afwezigheid.  (y)

Tja, ooit, 30 jaar geleden, bracht ik als student post rond. Het maakte weinig uit, want de vaste collega's ramden de mores er met evenveel plezier in. Bij regen, kleinere stapeltjes maken van niet meer dan een paar adressen. Een paar druppels, okay, maar serieus natte post was een doodzonde. Maar ja, toen was het nog een vak.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: desperado112 op 24 May 2013, 19:02:31
zucht de post... kun je nagaan nu gaat het om en tijdschrift.

Door mijn werkzaamheden regelmatig contact met postnl, meestal post dat zoek geraakt is of dat we helemaal geen post ontvangen en dus onze postzakken 'kwijt' zijn. Een maal te horen gekregen 'misschien is er vandaag wel geen post voor u meneer'  Ik op mijn beurt: ''mevrouw wij zijn een ziekenhuis dit lijkt mij niet''

overigens staar je niet blind op aangetekend versturen, als zo pakket niet is aangekomen gaat postnl een onderzoek instellen dat kost je geloof ik 80 euro. indien het inderdaad zo is dat 'zoek' geraakt is krijg je een vergoeding ( deze is een paar tientjes).

aangetekend versturen naar buitenland is helemaal een lachertje je krijgt namelijk nooit een bericht terug.

Mijn advies voor als je pakketjes verstuurd is als volgt: naar Amerika FEDEX naar azie TNT en binnen europa lekker TNT of UPS.
Kost misschien wat meer maar beter service en een duidelijkere track and trace.

Gr
Martijn
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Gert1 op 24 May 2013, 19:04:58
Een maal te horen gekregen 'misschien is er vandaag wel geen post voor u meneer'  Ik op mijn beurt: ''mevrouw wij zijn een ziekenhuis dit lijkt mij niet''

Erg hè, dat zo'n mevrouw nog betaald wordt ook voor het geven van stompzinninge antwoorden...

mvg,
Gert
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Jos B. op 24 May 2013, 19:21:50
DHL/Selectvracht doet het qua pakketpost ook niet zo heel erg slecht.
Best prettig om zaken mee te doen.


Jos
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: desperado112 op 24 May 2013, 21:03:37
Helaas Jos, ook met DHL de nodige problemen deze komen bot weg hun afspraken niet na erg frustrerend.


Gr
Martijn
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Bart van den Dam op 24 May 2013, 22:50:49
En daarmee kom je dus weer op het punt dat het belachelijk is dat postverzorgen een bijverdienste is geworden en niet meer (of nauwelijks meer) wordt gedaan door mensen die daar gewoon een redelijk inkomen mee verdienen.
Resultaat: desinteresse...
Zie hier de 'zegeningen' van privatiseren om het privatiseren!   :-\

Daar ben ik het dus helemaal mee eens!

Hier heb ik wel eens een pakket in mijn handen gedrukt gekregen. Mijn vriendin mocht het niet aannemen omdat ze zich niet kon legitimeren. Ik wel.
Dan denk je “dat zit goed... maar ik had geen pakje verwacht”. Na te tekenen voor ontvangst zag ik aan de adressticker al snel dat letterlijk alleen de plaatsnaam en huisnummer overeenkwamen met mijn adres. De naam, postcode en straatnaam leken er niet eens op. Waarom moet ik me dan überhaupt legitimeren, als het niet gecontroleerd wordt?!
Het ergste was dat toen ik naar buiten rende om de bezorger verbaast aan te spreken over het feit dit niet goed kon zijn, ik een snauw kon krijgen of waar ik me mee bemoeide.
Sorry hoor, maar als dat niet de verkeerde instelling is weet ik het ook niet meer.
Na klagen bleek via de telefonisten dat meer buren al klachten tegen deze man hadden ingediend. Helaas moeten we het tot op de dag van vandaag doen met deze niet geïnteresseerde postbezorger die er regelmatig een puinhoop van maakt.

Groeten

Bart
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Jos B. op 24 May 2013, 23:01:24
Als jij hebt getekend voor een pakketje dan is voor de bezorger en het bedrijf meestal de kous af.
Je zal voor het aannemen altijd het adres en tenaamstelling moeten controleren.
Dat geld ook voor brieven.
Vel mensen zijn geneigd om zonder de gegevens te controleren meteen geneigd om de brief open te scheuren en er dan (te laat) achter te komen dat het stuk niet voor hem bestemd is.


Jos.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Klaas Zondervan op 25 May 2013, 00:05:32
Vel mensen zijn geneigd om zonder de gegevens te controleren ....
Volgens mij is het de taak van de postbode om te controleren of hij bij het goede huis staat.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Jopie op 25 May 2013, 01:46:02
Ja dat krijg je als het alleen nog maar om winst maximalisatie gaat en zoveel geld voor de leiding en aandeelhouders. De goeden uitgezonderd, maar veel aandelen tegenwoordig zijn in handen van investeringsmaatschappen en daar gaat het alleen maar om het grote geld binnenhalen en een goede methode is natuurlijk bezuinigen op het personeel met als gevolg een groot verloop van personeel en personeel dat het allemaal geen reet meer kan schelen. Deze trend zullen we in nog veel meer bedrijven gaan terugzien. Wen er maar aan. Zelfs in de zorg bij het lagere personeel zien we dit al terug.

Dit alles zal er alleen maar toe leiden dat mensen en bedrijven nog minder post gaan versturen. Enige markt met groei is de pakketdienst, maar ook daar is het kommer en kwel.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: tijgernootje op 25 May 2013, 01:52:42
Sorry voor e schop tegen t zere been.
Maar als je iets stuurt vanuit NL met pakketpost als particullier,via een zeldzaam te vinden post "service centrum",want zo noemt men dan depost  pakket handelaar ofwel de sigarenboer op de hoek van eeen straat.
En men stuurt t naar Belgie op de 11e van deze maand en na veel gebel met een niet goedkoop "klantenservice" nummer is t dan (door aangeven van de geadreseerde)"al" op de 23 ste bezorgt.
Afijn verzin de context maar bij het verhaal,gisteren was het pakket nog steeds op de status"wordt verzend klaar gemaakr door verzender"
Topservice zou ik zeggen  (y)
En nogmaals ,ik weet dat de "leiders/lijers"  :-X hier het beleid bepalen,maar dat is voor vele consumenten geen argument als t gaat om hun paket/briefpost.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Jos B. op 25 May 2013, 07:39:26
@Klaas.
Ja en nee, ligt aan het bedrijf.
Bij PostNL krijgen ze de post voorgesorteerd aangeleverd.
Die dienen hun post gewoon te bezorgen op het huisnummer wat er op staat, ook al klopt de straat/plaats/Naam niet.
Zij mogen geen post retour nemen.

Bij ons ligt dat anders.
Wij leggen zelf onze route.
Dus kunnen we op het depot de fouten al er uit halen.
Ook als er post is wat niet in de aangeleverde route thuis hoort,  ga akkoord gaat deze retour naar het hoofdsorteercentrum.
Dan loopt het betreffende stuk wel een dag vertraging op, maar als dat alles is.

Persoon persoonlijk zou ik het graag zo zien dat de bezorger zelf zijn post legt, dan gaat hij zich waarschijnlijk veel betrokkener voelen bij zijn werk.


Jos
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: henk op 25 May 2013, 08:03:06
Voor pakketjes geldt dacht ik dat je door acceptatie de verantwoordelijkheid overneemt. Niet alleen voor de bezorging, maar ook voor de inhoud. Deugt de inhoud niet, dan moet je weer de verzender aanspreken en die eventueel weer het postbedrijf en/of de verzekering.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Jos B. op 25 May 2013, 08:16:05
Klopt helemaal Henk


Jos
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: prutser op 25 May 2013, 10:16:17
Helaas Jos, ook met DHL de nodige problemen deze komen bot weg hun afspraken niet na erg frustrerend.

Inderdaad, of ze weigeren gewoon het pakje uit het distributicentrum te halen, een week lang achteraan gebeld, wordt er  gewezen naar Selectvracht, krijg je dezelfde vrouw aan de lijn die dan weer roept dat je toch bij DHL moet zijn.
Dramabedrijf, alhoewel als sketch van Monty Pyton was het wel vermakelijk.


Stephan.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Klaas Zondervan op 25 May 2013, 11:30:00
Die dienen hun post gewoon te bezorgen op het huisnummer wat er op staat, ook al klopt de straat/plaats/Naam niet.
sorry Jos, maar dit vind ik klinkklare onzin. Je bent toch geen gedresseerde aap, maar een denkend mens? Als je post in de verkeerde brievenbus stopt, dan zadel je die bewoner dus met jouw probleem op.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Gert1 op 25 May 2013, 11:35:43
Volledig mee eens Klaas.

mvg,
Gert
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Frans op 25 May 2013, 11:58:00
Citaat
Bij PostNL krijgen ze de post voorgesorteerd aangeleverd.
Die dienen hun post gewoon te bezorgen op het huisnummer wat er op staat, ook al klopt de straat/plaats/Naam niet.
Zij mogen geen post retour nemen.

Bij PostNl moet de bezorger het poststuk controleren op naam en adres, klopt dit niet of als de brievenbus te klein of vol is dan gaat het poststuk retour naar de afzender met een stikker waarop de reden van retour staat.
Nu zijn er particulieren die geen afzender vermelden op hun poststuk, dat kan het dus misgaan!
Is het poststuk in de verkeerde loop terecht gekomen dan wordt het, met een herstelstikker, alsnog juist bezorgd.
Het bovenstaande krijgt iedere bezorger bij PostNl te horen en te lezen en tekend hij bij zijn kontrakt dat hij/zij ze zal nakomen met nog enkele andere regels.

Met vriendelijke groet van een bezorder bij PostNl
Frans
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: DelticPower op 25 May 2013, 12:02:15
Hallo, toch ook even een ander berichtje posten. Laatst stond de postbode (ja een van de oude garde) aan de deur met een rouwbrief, welke verkeerd geadresseerd was. Hij wist dat op het opgegeven adres niemand met mijn naam woonde. Dus kwam hij aan de deur vragen of die brief soms bij ons moest zijn. Wat dus zo was. Hulde voor die persoon. Maar ja ik woon in een dorp waar bijna iedereen elkaar kent.  :)
Groeten Jan
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: henk op 25 May 2013, 12:35:54
Dat kon in stadswijken met vaste bestellers ook Jan. Ik heb weleens 200 gulden overhandigd gekregen van een postbode die had gezien dat ik dat geld bij een geldautomaat had laten liggen en wist wie ik was en waar ik woonde. Ik had het met mijn suffe hoofd nog niet eens in de gaten gehad.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Gert1 op 25 May 2013, 12:42:15
Exact! En daar kom je dus tot de kern van het verhaal: De privatisering van de postmarkt is een hele grote miskleun!
Gewoon vaste bestellers. En gewoon één postbedrijf. Dan weet je wie je moet aanspreken.

Het water komt bij mij uit de kraan op alle dagen van dezelfde leverancier. En zo hoort dat wat mij betreft ook bij commodities als post en energie. Dus hup, nationaliseren die hele hap. Radicaal terugdraaien en klaar is Kees.

mvg,
Gert
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Marc tramt op 25 May 2013, 12:44:07
Juist, en gewoon weer een loket met een chagrijnige ambtenaar erachter!
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Gert1 op 25 May 2013, 12:59:50
 ;D

mvg,
Gert
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: henk op 25 May 2013, 14:01:09
Och, ik moet tegenwoordig naar een Bruna winkelier die zelfs voor een Utrechter opvallend onbeschoft is.  ;D
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: john 56 op 25 May 2013, 14:33:10
Citaat
Bij PostNL krijgen ze de post voorgesorteerd aangeleverd.
Die dienen hun post gewoon te bezorgen op het huisnummer wat er op staat, ook al klopt de straat/plaats/Naam niet.
Zij mogen geen post retour nemen.

Vandaar dat ik een tijd geleden van vier straten no 55 in mijn bus kreeg!.
De volgende dag heb ik de postbode opgewacht en uitgelegd dat dit niet de bedoeling was.
Helaas begreep ze me niet,Want ze sprak nauwelijks Nederlands.
Maar volgens mij Was ze wel lekker snel klaar met haar wijk??. ;D ;D

En ik ben nog zo gek geweest om het zelf maar even te bezorgen.

Lang leve de privatisering!!!!!

Groet John.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Jopie op 25 May 2013, 14:49:19
Exact! En daar kom je dus tot de kern van het verhaal: De privatisering van de postmarkt is een hele grote miskleun!
Gewoon vaste bestellers. En gewoon één postbedrijf. Dan weet je wie je moet aanspreken.

Het water komt bij mij uit de kraan op alle dagen van dezelfde leverancier. En zo hoort dat wat mij betreft ook bij commodities als post en energie. Dus hup, nationaliseren die hele hap. Radicaal terugdraaien en klaar is Kees.

mvg,
Gert

Wij zijn het ergens overeens. Alleen dat laatste zal niet gebeuren.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: prutser op 25 May 2013, 15:29:46
Vroeger toen geluk nog heel gewoon en postbode een beroep was, kreeg je je post in de brievenbus zelfs als het verkeerd geadresseerd was.
Zo was door de afzender i.p.v. Oranjedorp Oranjestad geschreven de kaart kwam toen, wel wat later en via een reis naar de Caribische eilanden, toch aan.

Stephan.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: kawaaad op 25 May 2013, 15:32:21
o.k wel mee eens weer vaste bestellers, maar dan niet gaan huilen allemaal als het verzend tarief van €6,75 naar €10,00 stijgt.

mvg aad (geen postbesteller ,maar nuchtere denker)
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: henk op 25 May 2013, 15:38:45
Reken eens voor.
Het gekke is juist dat de tarieven voor particulieren alleen maar sneller zijn gestegen. Logisch, want die hebben nog steeds niks te kiezen, zodat een beetje commercieel denkend type concludeert: uitwringen die sukkels. Die ouwe post leverde kwaliteit tegen kostprijs.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Jos B. op 25 May 2013, 16:29:45
Alleen voor bedrijven is de post goedkoper geworden vrees ik, want buiten PostNL doet geen ander bedrijf zaken met particulieren.


Jos.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Gert1 op 25 May 2013, 16:44:14
Wij zijn het ergens overeens. Alleen dat laatste zal niet gebeuren.

Zo zie je maar: de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
En ook zal het niet gebeuren, dat zal mij er niet van weerhouden om toch te blijven verkondigen dat ik van mening ben dat dat de juiste oplossing is.

Mvg,
Gert
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: dennie op 25 May 2013, 17:15:59
De postbode MOET zelf verkeerde post retour nemen alleen daarvoor moet hij of zij weer terug naar zijn postafhaalpunt/postdepot.
En daar moet brief/ sticker geweigerd fout op,en wordt in de bak gelegd.
De volgende ochtend wordt de post geleverd op de lokale depot en hier MOET de chauffeur de retourpost meenemen.
Wat gebeurt vaak de post gaat weer de postbrievenbus op.
Er is sprake van dat er plastic op depot is voor de regen tijdens het bezorgen,maar begrijp van postbezorgers waardeloze rotzooi is dat plastic.
Enne er zijn lokale postbedrijven maar die werken met veel tussendepot waardoor lange levertijd is, neem dhl/licom/postco eens uitgeprobeerd postnl binnen 24 (soms zelf48 uur) bezorging,toen met postco zelfs pas over 72 uur post bezorgd.
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Ronald Halma op 25 May 2013, 17:20:39
Het water komt bij mij uit de kraan op alle dagen van dezelfde leverancier. En zo hoort dat wat mij betreft ook bij commodities als post en energie. Dus hup, nationaliseren die hele hap. Radicaal terugdraaien en klaar is Kees.


De elektriciteit komt bij mij al alle 27 jaar dat ik hier woon uit dezelfde wandcontactdoos van verschillende leveranciers. Nooit niet 1 hapering. What's your point?

Citaat
Radicaal terugdraaien en klaar is Kees.

Gert, dat heet vooruitgang. Gewoon in meegaan ;)
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Meppelspoor op 25 May 2013, 17:45:30
wat is eigenlijk dit?

SC AANGETEKENDEN
Postbus 99600
6800PD ARNHEM

wat houd dit in, staat verder geen normale afzender
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Albertus Gleise op 25 May 2013, 18:25:17
De postbode MOET zelf verkeerde post retour nemen alleen daarvoor moet hij of zij weer terug naar zijn postafhaalpunt/postdepot.
En daar moet brief/ sticker geweigerd fout op,en wordt in de bak gelegd.
De volgende ochtend wordt de post geleverd op de lokale depot en hier MOET de chauffeur de retourpost meenemen.
Wat gebeurt vaak de post gaat weer de postbrievenbus op.
Er is sprake van dat er plastic op depot is voor de regen tijdens het bezorgen,maar begrijp van postbezorgers waardeloze rotzooi is dat plastic.
Enne er zijn lokale postbedrijven maar die werken met veel tussendepot waardoor lange levertijd is, neem dhl/licom/postco eens uitgeprobeerd postnl binnen 24 (soms zelf48 uur) bezorging,toen met postco zelfs pas over 72 uur post bezorgd.

Sorry maar wij moeten als er een poststuk uit een verkeerde wijk/stad... tussen zit ,met retour/herstel sticker erop weer in de Normale Oranje brievenbus deponeren...  staat geen bak oid bij ons op het depot daarvoor... Plastic op het depot?
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Jos B. op 25 May 2013, 18:41:34
@ Dennie.
Ik weet niet hoe je die andere bedrijven uitgeprobeerd hebt.
Want als particulier ben je echt aangewezen op PostNL.
Alleen bedrijven en instellingen hebben toegang tot de andere postbedrijven.
Want deze bedrijven hanteren een regime van een minimum aantal stuks.
En meestal wordt de post bij je  bedrijf opgehaald.

En nog wat.
Business Post is een joint-venture van:
MTB-Maastricht, Licom, Vixia, Westrom en WAA.
Dit zijn allen WSW-bedrijven.


Jos
Titel: Re:postbestelling
Bericht door: Gert1 op 25 May 2013, 18:43:56
Gert, dat heet vooruitgang. Gewoon in meegaan ;)

Waarom zou ik als vooruitgang geen verbetering is?  :P  ;)

mvg,
Gert