BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: NS/NMBS fan uit Oostenrijk op 20 May 2013, 18:43:34
-
Hoi,
Ik ben bezig om mijn Lima Beneluxtrein te pimpen, ik had nog 6 andere Lima ICR rijtuigen liggen die helaas kapot zijn, ik kreeg ze niet open zonder barsten :o ??? :-[
Maar goed, ondanks ik nu genoeg interieurtjes heb, wou ik graag weeten: heft iemand en interieurplan van alle 6 rijtuigen? (1x 1eklas, 1x 1-2de klas, 1x BKD, 2x 2de klas en 1x 2de klas BS)
Ik weet helaas niet hoe vaak en waar de coupees precies te vinden waaren en waar niet, ik denk dat lima maar alle rijtuigen 1 coupee gegeven had, dus niet op de juiste interieurindeeling keek.
Bedankt aal vast en als jullie fotos van de actuelle situatie van mijn beneluxtrein willen........gewoon even zeggen ;)
Eduard
-
Lima ICR is relatief makkelijk te openen, namelijk door de ramen naar binnen te drukken en vervolgens aan het dak te trekken. De ramen vormen namelijk een geheel met het dak....
-
Te laat, de rijtuigen had ik op ebay gekocht en blijkbar had de eigenaar alles fastgelijmd of zo......de daken flogen als stukken door de kammer :o
Alle andere rijtuigen die van mij zijn, gingen gewoon open zo als je zegt ;)
Maar terug naar de topic please ;)
-
Uit mijn hoofd. Alleen het eerste klas rijtuig had 3 coupés voor 6 personen. Verdere afgesloten ruimtes waren de bagage en de "keuken" in de BKD. Er waren niet erg veel verschil tussen de ICR1, ICR2 (binnenlands materieel) en ICR3 (benelux). Grote verschillen:
- Doorgaande kabels
- Stuurstand met dubbele bediening
Groet,
Gerard van der Sel.
-
Hoi mensen,
Omdat ik nu wel goed met de Beneluxtrein vorruit kom, heb ik nog en probleem optelossen:
ook de Reeks11.8 van Lima is bijna klaar, maar het problem is dat ik geen passende pantografen kan vinden ???
Op ebay niks.........heel raar :(
Heeft iemand en tip, waar ik de juiste panto"s kan krijgen? (geen lima troep!)
Bedankt (y)
-
De reeks 11.8 is afgeleid van de reeks 11 als ik me goed herinner. De panto's waren op de sleper grootte (stuk koolstof)na iedentiek aan deze reeks. Het andere verschil was de uitslagbegrenzing.
Groet,
Gerard van der Sel.