BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Anne op 08 July 2007, 11:44:17
-
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=67007
-
:'( :'(
En toch is het jammer dat juist deze treinstellen die zo typerend waren voor het noorden ook elders in het land ingezet worden...
Aan de andere kant, voor een wadloper op je baan hoef je je nu niet te focussen op het noorden :)
-
Rijen wadlopers staan al in Groningen klaar op naar Onnen gebracht te worden.
-
Achja Sloophamer vindt de NS leuk ;D.
Weg met Reclame banen materieel denken ze natuurlijk ;D.
Straks is Reclame banen materieel zeldzaam DDM/PlanT/V de enige nog.
-
Laat me raden, Ze gaan eerst nog een tijdje rotten met zwerfers erin enzo (denk aan Plan U) En daarna gaan ze over tot sloop.
mvg,
Stijn :)
-
Zit de NS niet met een tekort aan materiaal? ???
-
Dit matrieel is daar niet geschikt voor in verband met de snelheid ze hebben een max. van 100 km per uur. Dat past niet in de dienstregeling.
-
het is nu echt over... :'(
Om 19.30 uur zijn maandagavond 9 juli de allerlaatste drie DH2's uit Lw vertrokken. Nadat de 3213 (afkomstig van de Stv-trein) nog op de tankplaat was volgegooid, werd gecombineerd met de 3216 (hele dag GDST op sp.57) en de daar ook al geparkeerde 3211. Toen werd omgerangeerd via het tractieterrein en werd na een korte fotostop op spoor 6a/b nog een keer "standje 7" vertrokken richting Groningen. Het is over in Fryslân met de DH's en nu definitief.
Wat in Groningen wordt verzameld gaat de komende 2 dagen voor conserverende werkzaamheden naar NedTrain Onnen en vandaar in convooien getrokken door een eloc 1700 naar de wagenloodsen in Amersfoort voor opslag. Is er binnen een half jaar geen koper dan ligt sloop voor de hand. Er gaan vage geluiden over 15 bakken voor een Poolse privatbahn, maar zien is pas geloven.
Een kleine foto-impressie van die laatste dag in Sneek en Leeuwarden op mijn webalbum http://picasaweb.google.nl/wimhoekema/DeLaatsteFryskeWadlopers09072007
veel kijkplezier
Wim
--
-
Ach, we hebben altijd het Fleischmann model nog! ;D
Hup weg met die rare hokken!
-
Zit de NS niet met een tekort aan materiaal? ???
Daar lijkt het niet op, Maar ze worden dus misschien verkocht,
Maar als ze hun nieuwe bestellingen hebben ontvangen,
Dan denk ik toch sloophamer voor de "sardines-in-een-blikje express" (zoals een conducteur die treinen noemde)
mvg,
Stijn
-
Toen de Wadloper nog als modern werd aangeprezen; zie
http://picasaweb.google.nl/wimhoekema/FoldersIntroductieWadloper
Ik heb wat introductiemateriaal uit begin jaren tachtig van de vorige eeuw ingescand.
Toen als comfortabel met gejuich ingehaald, nu door sommigen zo verguisd...
Wat zijn ze afgeragd en afgeleefd als je de huidige staat ziet.
Desalniettemin een mooi tijdsbeeld van Wadlopers in nieuwstaat.
groeten,
Wim
-
Ik ben het wel met Wim eens.
Wat ik wel gek vindt is dat volgens de dienstregeling die op de folder staat er ook een wadloper van Leeuwarden naar Zwolle reed. Maar volgens mij is dat nooit gebeurt.
Of heb ik het mis?
Harm
-
In de tekst van de folder worden wel alleen de regionale lijnen genoemd en de lijnen van het huidige hoofdlijnen (Zwolle-Leeuwarden en Zwolle-Groningen) niet.
Het was misschien alleen een voornemen, want geloof ook niet dat de wadloper in reguliere dienst op die trajecten heeft gereden.
Martijn
-
Tussen 1990-1991 t/m 1994/1995 hebben er wel Wadlopers gereden van Leeuwarden naar Heerenveen als extra spitstrein op doordeweekse middagen
bron: http://home.hetnet.nl/~wadlopers/teksten/inzet.htm
-
Op blokafstand voorafgegaan door een losse 2200 en later 6400 om de detectie bij de overwegen en seinen te kunnen waarborgen. De DH2 ging om 17:02 uit Leeuwarden naar Heerenveen en leeg terug, weer op blokafstand van de dieselloc. Dat was een duur grapje en daarom reed later een Plan V dit dienstje. Het betreffende V'tje moest daartoe leeg van Zwolle naar Leeuwarden, reed de 17:02 Lw-Hr en ging dan leeg Heerenveen-Zwolle! Alsof dat een goedkopere oplossing was ;D, nou ja het scheelde één machinist ;)
Wim
-
Daar lijkt het niet op, Maar ze worden dus misschien verkocht,
Maar als ze hun nieuwe bestellingen hebben ontvangen,
Dan denk ik toch sloophamer voor de "sardines-in-een-blikje express" (zoals een conducteur die treinen noemde)
mvg,
Stijn
Nee NS heeft geen materieel te kort, vandaar dat ze rijtuigen in Duitsland gaan huren en Victor van 40 jaar opknappen..
Zeg alsjeblieft niks als je het niet weet....
-
Thom, die toon is niet acceptabel.
Daarnaast los je met een stel afgeragde Wadlopertjes, die maar 100 km/u kunnen, het materieeltekort niet op. Dat is al eerder uitgebreid besproken op dit forum en elders. Dan had je ook kunnen weten dat materieeltekort en -overschot een golfbeweging is, omdat levensduur van materieel en vervoersvraag geen gelijke tred houden.
- Peter
-
De wadloper heeft nooit 'regulier' slagen van Groningen naar Zwolle gemaakt. Enkel als leeg materieel naar de werlplaats Zwolle en heel af en toe als invaller ivm gebrek aan materieel, niet zo fequent dus als DM90 nu. Hoe ik dit weet? Ik werk als sinds "89 in een gebouw aan de spoorbaan vlak voor het station, erg interresant, leidt alleen wel de aandacht af en toe een beetje af ;D
Vanavond laat m'n vrouw van de trein gehaald, en inderdaad geen wadloper meer te zien, alleen maar nieuwe Arriva stellen, wat trekken die dingen trouwens snel op.
-
Thom, die toon is niet acceptabel.
Daarnaast los je met een stel afgeragde Wadlopertjes, die maar 100 km/u kunnen, het materieeltekort niet op. Dat is al eerder uitgebreid besproken op dit forum en elders. Dan had je ook kunnen weten dat materieeltekort en -overschot een golfbeweging is, omdat levensduur van materieel en vervoersvraag geen gelijke tred houden.
- Peter
Je lost het inderdaad niet op met afgeragde DH's,
daar doelde ik ook niet op.
Zit de NS niet met een tekort aan materiaal?
Daar lijkt het niet op....
Ik reageerde dus op de ontkenning van een materieel te kort en mischien deed ik dat wel iets te cynisch of hadden wat smiley's op zijn plaats geweest... ;)
-
Heel lang hebben de wadlopers de eerste en laatste stoptreinen van de dag op Groningen-Zwolle gereden. Dit waren een soort werkplaatstritten in de normale dienstregeling. Deze treinen hadden een ruimere rijtijd i.v.m. de lagere snelheid.
Nu de wadlopers officieel uit het Noorden verdwenen zijn, zien we een nieuw fenomeen. Op Groningen-Delfzijl rijdt nu een Buffel tweetje.
-
Er staat weer een grote verzameling veolia wadlopers bij nedtrain in onnen.Dan denk je dat het verdwenen is uit het noorden en dan staat de werkplaats weer half vol met die vieze gebakjes. En vooral de 3222. Te vies om aan te raken. Je blijft er gewoon aanvast plakken ;D
-
Nu de wadlopers officieel uit het Noorden verdwenen zijn, zien we een nieuw fenomeen. Op Groningen-Delfzijl rijdt nu een Buffel tweetje.
Ja die 4 Arriva-Buffels zijn wat zwervende momenteel, de dienst Leeuwarden-Harlingen wordt er in de vakantieweken ook mee gereden, simpelweg omdat er wat meer ruimte voor koffers en fietsen in een DM'90 is, dan in een Spurt. Dan was zo'n Wadfietser (DH 3106 en 3115) wel verhipte handig. Arriva komt blijkbaar niet op het idee om enkele Spurt-drietje in één bak van banken te ontdoen in de zomertijd zodat men fatsoenlijk met bagage en rijwiel naar Harlingen Haven kan.
-
Er staat weer een grote verzameling veolia wadlopers bij nedtrain in onnen.Dan denk je dat het verdwenen is uit het noorden en dan staat de werkplaats weer half vol met die vieze gebakjes. En vooral de 3222. Te vies om aan te raken. Je blijft er gewoon aanvast plakken ;D
Oorzaak is dat ze gewoon nog in Onnen onderhoud krijgen. voor een deel.
-
Arriva komt blijkbaar niet op het idee om enkele Spurt-drietje in één bak van banken te ontdoen in de zomertijd zodat men fatsoenlijk met bagage en rijwiel naar Harlingen Haven kan.
Jawel hoor, Ze hebben een zomer & winter Lay Out. in de zomer kunnen ze er een paar klapstoeltjes aanvast klikken zodat je er je fiets neer kan zetten. iIn de winter kunnen ze er gewone stoelen in klikken.