BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Erwin Schuurman op 10 May 2013, 12:58:18
-
Kwam deze tegen op Youtube, was toch wel onder de indruk!
http://www.youtube.com/watch?v=CiF3EP1C-iI
Gr,
Erwin
-
Gaaf ! (y)
-
Zeker gaaf!! (y) (y)
-
super gaaf.
Ik hoop dat er snel een filmpje komt met mooi weer.
-
Leuk filmpje. Hij rijdt links. Ik kan me dat niet meer herinneren toen ik zelf van Parijs naar A'dam reed.
-
Viel me op dat de tgv redelijk hetzelfde geluid maakt als de ns 1600 met tractie aanzet.
Verders een mooi filmpje.
Mvg jamie
-
super gaaf.
Ik hoop dat er snel een filmpje komt met mooi weer.
Is er inmiddels al, ook nog van Amsterdam Centraal tot Brussel Zuid:
http://www.youtube.com/watch?v=4ohi1POMsf4 (http://www.youtube.com/watch?v=4ohi1POMsf4)
-
Leuk filmpje. Hij rijdt links. Ik kan me dat niet meer herinneren toen ik zelf van Parijs naar A'dam reed.
Alleen op het deel van Rotterdam naar Hoofddorp rijdt men rechts.
Groetjes,
Emiel
-
Het stuk Breda-Brussel doe ik nog wel eens met de auto. Wordt tijd dat ik ook 300 kmh mag ;D
Want dat stuk tot Antwerpen gaat wel lekker snel zo. Antwerpen-Mechelen is dan wel weer heel traaaaag. En ook Mechelen-Brussel schiet niet echt op, ondanks die nieuwe lijn in de middenberm van de snelweg.
-
Alleen op het deel van Rotterdam naar Hoofddorp rijdt men rechts.
Groetjes,
Emiel
Ah, dan zit ik waarschijnlijk daar mee in de war. Dank!
-
Viel me op dat de tgv redelijk hetzelfde geluid maakt als de ns 1600 met tractie aanzet.
TGV zijn qua techniek min of meer gelijk aan elkaar, dus dat ze wat geluid betreft klopt wel ;)
-
Ik ben al regelmatig met de Thalys van Rotterdam naar Brussel en terug gereden als passagier. Volgende week woensdag weer. Het is een geweldige ervaring hoe snel je van Rdam in Antwerpen bent. Het stuk naar Brussel is dan vervolgens een enorme domper, maar daarna na Parijs gaat het weer goed.
Super filmpje! Jammer van de regen. Als ik dat zo zie moet je wel veel vertrouwen hebben dat de wissels goed liggen. Op dit filmpje zie je dat pas zo laat dat je er nooit meer iets aan kan doen. Is vast met normale snelheid ook, maar dit viel me tussen Rdam Zuid en Barendrecht wel op.
mvg,
Ivo
-
TGV zijn qua techniek min of meer gelijk aan elkaar, dus dat ze wat geluid betreft klopt wel ;)
Deze stelling moet ik met kracht ontkennen! Elektrisch is een 1600/1800 van een gelijkstroom tractie installatie, twee door choppers aangestuurde gelijkstroommotoren, voorzien.
De Thalys stellen hebben synchrone draaistroom motoren, dus een anker gevoed door een statische omzetter met een electronisch drie fasen aangestuurd draaiveld.
Mechanisch gezien heeft de 1600 een motor per draaistel, wat bovenop het draaistel gemonteerd staat en via tandwielen de beide assen van het draaistel aandrijft.
Een Thalysstel heeft geen motoren op of aan het draaistel, maar deze hangen samen met hun reductiekast onder aan de bak en met een drie dimensionale koppeling drijft deze de motoras aan. Twee motoren per draaistel dus!
Enige overeenkomsten zijn de fabrikant, dat de spoorbreedte hetzelfde is en dat de wielen rond zijn, verder kunnen de verschillen niet groter zijn.
Groet Jos, mcn Thalys
edit: zin liep niet; aangepast.