BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: Niels B op 08 May 2013, 15:26:11
-
Ik geef het ruiterlijk toe, deze blunder zou een ere vermelding kunnen krijgen in de topic "dat overkomt mij niet".
Nou mij overkwam het dus wel, even niet opgelet. Wat heb ik gedaan: ik heb de stekker waar de aansluitdraden vanuit de voeding en naar het testspoor en de spoorbaan aan zitten op de S88 bus geprikt. Daar kan het apparaat niet tegen....
Dom, dom dom....
Nu knipperen de rode en groene LED's en de F2 van de linker regelaar.
Betekent dit dat dit einde oefening is voor dit apparaat? Kan dit gerepareerd worden en zo ja, heeft iemand hier tips over?
Alvast bedankt voor de reacties. Ik hoop dat er nog wat aan gedaan kan worden.
Groet,
Niels
-
Nu knipperen de rode en groene LED's en de F2 van de linker regelaar.
yep. Kort maar krachtig.
-
Nog te repareren?
-
Meestal wel, maar ja wat is er stuk.
Je kan contact opnemen met Hobbytime.
Die kunnen eventueel een prijsopgave doen voor je.
-
Dank voor de tip Chris, ik ga even googelen!
Groet,
Niels
-
Niels,
Ik heb ook eens, middels een kortsluiting teveel, mijn IB erg over z'n toeren gebracht.
Ik heb toen direct met Uhlenblock contact opgenomen. Uiteindelijk mijn IB bij hen in Bottrop afgeleverd. Was toch op weg naar het zuiden voor vakantie. Na 3 weken kon ik de gerepareerde IB weer ophalen.
Opsturen kan natuurlijk ook, maar ik zou eerst even rechtstreeks met ze bellen om te vragen of er nog iets te redden is.
Sterkte, ik hoop dat het allemaal goed afloopt.
groeten,
Arjan
-
Dag Arjan,
Dank voor de tip! Ik heb net Hobbytime een mailtje gestuurd, de mail naar Uhlenbrock gaat er nu achteraan! Bottrop ligt (bijna) op de weg van hier naar moeders, dus da's eventueel mooi combineerbaar!
Groet,
Niels
-
Ik heb exact hetzelfde gehad. Welliswaar heb ik zelf niet de kortsluiting veroorzaakt, maar had wel exact dezelfde melding. Is afgelopen januari in Rijswijk gebeurd. Kosten? Ruim 73 euries incl. de verzending terug naar Nl. Daar komt dan de verzending naar Dld. nog bij. Ik hoop dat ze bij Uhlenbrock inmiddels allemaal weer gezond zijn; door zieke monteurs ben ik de mijne 2 maanden kwijt geweest!
Succes!
Grt,
Ger
-
Dat geeft moed Ger!
Ik ben er al de hele dag slecht van. Zo dom...
Grt,
Niels
-
Tja, het gebeurt... Bij latere versies hebben ze de stekkers foelproef gemaakt... Helaas voor ons... ;D
-
foelproef
Maak daar maar foolproof van,dan klopt tie beter ;D
Hopelijk wordt het geen duur geintje om je IB weer te laten werken,ben benieuwd of dat het nog te redden is voor een "normale" prijs.
Succes in elk geval (y)
-
Doe maar "fool proof".... :)
-
Zo, de IB is een reisje aan het maken. ;D Nadat ik vandaag uitstekend ben geholpen door achtereenvolgens Hobby - Time en Ulenbrock, heb ik nog net voor vijf uur mijn IB richting Bottrop gestuurd. Kostenindicatie voor reparatie: ergens tussen de € 35 en € 80. Da's een stuk minder dan een nieuwe! (y)
Ben benieuwd wanneer ik hem weer terug heb. Dank voor de reacties allemaal. (y)
Grt,
Niels
-
Mijn oprechte deelneming voor dit grote verlies :'(. Ik zie dat de overledene al richting God is voor een nieuwe "geboorte".
-
Vandaag post uit Bottrop: een gefixte IB met geüpdate software (y)
Snelle service, binnen een maand weer retour!
Grtz,
Niels
-
Das mooi. (y)
Nou wel beter opletten he als je iets aansluit ;)
-
Vandaag post uit Bottrop: een gefixte IB met geüpdate software (y)
Snelle service, binnen een maand weer retour!
Grtz,
Niels
Enne... wat kostte dat 'grapje'? Dan kunnen we eventuele volgende pechvogels een indicatie geven.
-
Dat 'grapje' kostte me net geen €100,-. :-\
Ik kocht er liever iets anders voor.... Maar ja, een nieuwe was duurder.
Grtz,
Niels