BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: santerdam op 28 March 2013, 16:20:56
-
Kennelijk is er belangstelling voor een nieuwe trein tussen Amsterdam en Parijs. In dit geval lijkt deze trein vooral op het ietwat luxere segment te mikken met uitsluitend eerste klas.
Eerder schreef Den Haag al over belangstelling over een eigen lijn naar Brussel. Wordt dit de nieuwe trend ? Iedere stad een eigen spoorlijn ?
Nieuwe trein Amsterdam-Parijs in 2015
AMSTERDAM - Thalys krijgt binnenkort mogelijk concurrentie in het treinverkeer tussen Nederland en Parijs. Tassenleverancier Travelteq wil vanaf april 2015 vijf hogesnelheidsverbindingen per dag met de Franse hoofdstad gaan verzorgen, meldde het Nederlandse bedrijf donderdag.
„Er is marktonderzoek gedaan, een businessplan opgesteld en er zijn investeerders aangetrokken”, zegt initiatiefnemer Maarten van den Biggelaar, die ook uitgever van zakenblad Quote is. „Onze trein wordt volledig eersteklas ingericht met de bijbehorende service. Ruime stoelen, veel beenruimte, supersnel internet aan boord en uitstekende maaltijden. En dat alles voor minder dan de huidige eersteklasprijzen.”
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu en spoorbeheerder ProRail bevestigen dat zij een oriënterend gesprek hebben gehad met Travelteq.
Bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/21430345/___Nieuwe_trein_A_dam-Parijs___.html
Sander
-
Ja, vanaf april. :)
-
Van de Franse spoorwegen krijgt hij toch geen toestemming.
-
Ja, vanaf april. :)
En wat wil jij daar mee suggereren? In het artikel staat duidelijk "geen aprilgrap" ::)
Allie
-
ProRail kan ook in de maling genomen genomen worden...
Travelteq heeft in ieder geval enorm veel gratis publiciteit.
-
En met wat voor materiaal zou er gereden moeten worden?
Gr Arnout.
-
Het materieel moet je afwachten :P
In elk geval staat dit bij Travelteq op hun Smoelboek pagina:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Travelteq.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Travelteq.jpg)
Wel een leuke "fotosjop" (y)
Allie
-
Als Travelteq een voorbeeld neemt aan Connexxion Arriva of Veolia wordt het GTW ;)
Nee ik weet het niet.
Als het doorgaat mag het van mij op basis van SNCF Duplex worden.
Thomas
-
Kunnen we dan niet beter stoppen met de Fyra? ::)
Als dit gaat werken dan stel ik toch voor dat we niet meer over liberalisering van het spoornet gaan zeuren ;D
gr. Viktor
-
Als het doorgaat mag het van mij op basis van SNCF Duplex worden.
En de nieuwe AGV?
(http://www.railway-technology.com/projects/7158/images/142957/large/4-image-4.jpg)
Het Italiaanse broertje.
-
Kom op, een handtassen fabrikant die treinen wil gaan rijden en exploiteren?
Ik krijg een erg hoog onzin gehalte, en een "schoenmaker blijf bij je leest" gedachte...
@ Viktor,
Ik denk dat er meer over de fyra nagedacht is, dan dit idee...
-
dachten we dat vroeger ook niet zo over "die platenmaatschappij" ???
Deze exploiteerd nu ook trein- en vliegverbindingen...
-
Euh, help me eens een handje...? ;)
-
http://www.virgin.com/ (http://www.virgin.com/)
1971 als "Virgin Record Shop" begonnen in London (24 Oxford Street)
-
We zullen het wel zien. Soms zit het mee zoals bij Virgen en soms zit tegen zoals bij Lovers.
Bas
-
En wat wil jij daar mee suggereren? In het artikel staat duidelijk "geen aprilgrap" ::)
Dan is het natuurlijk meteen waar als er staat 'geen april grap', je hebt helemaal gelijk. :-X
Waar zou bovendien het materieel vandaan moeten komen?
-
Als jij zijn tassie effe vasthoudt, dan schudt hij dat materieel zo uit zijn mouw! ;)
mvg,
Gert