BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Klaas Zondervan op 25 March 2013, 16:23:04
-
Ik heb een Piko loc G1206 waarvan ik door een stommiteit 1 wielas heb gemold. Ik moet dus een nieuwe as hebben, en omdat ik ook van de antislipbandjes af wil heb ik bij MTE 4 nieuwe assen besteld.
Na een maand nog niks van gehoord, en op OntraXS navraag gedaan. Die man adviseerde me om de winkel te bellen. Heb ik gedaan en blijkbaar was mijn mailtje over het hoofd gezien. Ze zouden mijn vraag alsnog in het systeem invoeren,en daar zou ik dan bericht van krijgen.
Nu zijn we weer 2 weken later, en ik heb nog niks gehoord. Blijkbaar is MTE niet het juiste adres voor dit soort bestellingen.
Iemand een idee waar ik beter terecht kan?
-
Beste Klaas
Je zou ook nog ANW modeltreinen kunnen proberen..
Groet
John
-
even met Wim Wolters schakelen, hij is meestal heel snel met dit soort dingen.
-
Kan bij Piko zelf.
http://www.piko-shop.de/index.php (http://www.piko-shop.de/index.php)
Goede ervaringen mee.
-
Mte maakt ook fouten Klaas.
En dat is hier in dit geval mijn schuld.
Als je nog wil dat ik het voor je regel, laat het maar weten.
Excuus voor de vertraging.
Chris
-
Chris, excuses aanvaard.
Intussen heb ik een mailtje naar Piko gestuurd, omdat ik het betreffende artikelnummer in hun webshop niet kon vinden.
Even afwachten wat dat oplevert. Mocht daar niets uit komen, dan kom ik weer bij MTE terug.
-
Dat was ook ons probleem. Ik moest het ook gaan navragen.
Dat stukje ben ik vergeten. :-[
Succes, ik hoor of lees het hier wel.
-
Intussen heb ik het onderdeel toch gevonden.
Op de site van de piko-shop ga je naar Ersatzteile.
Op die pagina vul je het artikelnummer van de loc in in het onderste zoekveld.
Dan verschijnt een foto van de loc, met daaronder de lijst met onderdelen, en die kan je dan in je winkelmandje leggen.
Het idiote is, als je in het zoekveld het onderdeelnummer invult, in mijn geval ET95400-22, dan krijg ik de boodschap dat het niet gevonden wordt.
So far so good. Eenmaal gevonden probeer ik te bestellen, maar bij de adresgegevens kan ik het land Deutschland niet veranderen in Niederlande.
Dus ik heb het voor nu even opgegeven, afwachten tot ze op mijn mailtje reageren.
-
Dan moet het bestellen van onderdelen tegenwoordig kennelijk per se via de vertegenwoordiger in Nederland lopen. Jammer. Hebben ze bij Roco en Fleischmann wat dat betreft eindelijk het licht gezien, heeft Piko de handige directe bestelservice voor onderdelen teruggedraaid. :(
Benieuwd wat ze op je email te melden hebben Klaas. De laatste keer heb ik vanwege een onduidelijkheid ook per email besteld en toen heb ik nog keurig gekregen wat ik wilde hebben.
-
Ik heb 2x rechtstreeks bij importeur Scaletrading Apeldoorn onderdelen besteld. Mailtje sturen en binnen 1 - 2 dagen wordt geleverd.
http://www.scaletrading.nl/
Gr, Ben.
-
Vanmorgen bericht gekregen van Piko.
Leuk, zij konden het onderdeelnummer ook niet vinden, of ik maar even het artikelnummer van de loc wilde opgeven.
In mijn antwoord meteen verteld dat ik niet kan aangeven dat ik in Nederland woon.
Nu maar even afwachten of ze daar een oplossing voor hebben.
-
Bijzonder verhaal, Klaas.
Ik heb een tijdje terug mijn ICE-III voorzien van extra stroomafnemende draaistellen. Via een mailtje naar Piko in Duitsland was het supersnel geregeld en had ik de onderdelen in huis.
Hendrik Jan
-
ik heb eens een loc gekocht via MP
bleek veel stuk te zijn
onderdelen via PIKO rechtstreeks
kreeg een advies aanbieding
de kosten van de onderdelen kwam hoger als een nieuw loc
-
Intussen weer bericht van Piko gekregen.
Ze zeggen dat de webshop alleen is ingericht voor leveringen binnen Duitsland.
Maar ze kunnen me wel per post een factuur sturen, na betaling daarvan vindt de levering plaats.
Ga ik maar eens proberen, kijken of en hoe dat werkt.
-
Zo, ik moest wat geduld hebben, maar de wielstellen zijn binnen.
Eind maart kreeg ik een Vorauskasse rechnung, die kwam niet per post maar per e-mail. Dat had ik kennelijk verkeerd begrepen. Daar stond een fout in, het aantal van het gevraagde artikel was 1, terwijl ik om 2 stuks had gevraagd. Na nog een mailtje kreeg ik een nieuwe rekening, nu met het juiste aantal.
Die is op 3 april betaald, en vandaag zijn de spullen dus geleverd.
-
Okay, dat werkt dus nog prima. Zo heb ik het ook altijd gedaan. Gewoon per mail bestellen. Vroeger stond dat ook ergens voor bestellingen buiten Duitsland. (y)