BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: Rob Bogers op 22 March 2013, 10:10:20
-
Heeft iemand enig idee wie deze koppelingen verkoopt in Nederland. Het zijn koppelingen die met een NEM schacht zijn uitgevoerd en d.m.v een bijpassende decoder kunnen worden gekoppeld of ontkoppeld. Ik kan het op de site waarnaar wordt verwezen in nederland www.eurotrein.eu niet vinden.
Dit is de duitse site: http://www.tec4trains.de/
Rob
-
Dan stuur je Maarten toch even een mailtje voor meer info.
Of je besteld ze rechtstreeks.
Zoals wij hier op het werk zeggen "geen problemen maken die er niet zijn" ;D
Gr.
Eric
-
Dat heeft weinig zin, want Maarten importeert dat merk niet meer.
Oftwel: "Geen zaken afdoen als geen probleem die het wél zijn." ;)
mvg,
Gert
-
Ja dan heeft het inderdaad geen zin ;D
Blijft het rechtstreeks bestellen over.
@Rob,
Waar zie jij trouwens Eurotrain als Nederlands verkooppunt?
Bij de T4T site verwijzen ze rechtstreeks naar online verkoop voor nederland zie ik nu.
Gr.
Eric
-
hallo,
Ik heb net vijf dagen geleden een starterspakket gekocht. De koppelingen zien er erg goed uit.
Nu moet ik alleen nog een geschikte lokomotief vinden...
gr.
Guido
-
T4T zat, oa voor Nederland, bij een Belgische importeur (Traintechnology ??? ). Op Nürnberg een aantal gesprekken met de T4T-mensen gehad en zij verkopen sinds afgelopen jaar rechtstreeks aan de klanten in oa Nederland.
Er is (voorlopig??) géén Nederlandse vertegenwoordiging.
Allie
-
Kan iemand een leek dan ook uitleggen wat dit spul nou exact doet,en wat t voor toepassing dient behalve je banksaldo laten krimpen als je dr aan begint ;)
*duits is niet m'n sterkste punt dus ik snap weinig van wat er staat op die site*
-
Hoi Floris,
Misschien heb je hier (http://www.tec4trains.com/handbuecher/TC_H0_Einbau_und_Betriebsanleitung_HW1_02_NL.pdf) iets aan?
-
Had ik het toch goed gezien.
Rob
-
Hoi fred,
Ja daar wordt ik nou blij van,wat daar staat legt me tenminste uit wat t is en hoe t werkt.
Bedankt voor je linkje (y)
-
De koppelingen zelf vind ik best wel briljant. Klein, koppelen licht en nog stroomvoerend ook. Maar waar ik dan niet blij van word is dat je hun speciale decoder en systeem moet gebruiken. Dat wil ik helemaal niet. Ik wil gewoon mijn Loksounds en zo blijven gebruiken. Of begrijp ik het weet niet?
Wanneer ik eindelijk een baan ga bouwen word het een kopstation waar naast treinstellen ook een getrokken intercity gaat stoppen. De loc moet dan omlopen of word simpelweg afgekoppeld en een andere loc die klaarstond op een ander spoortje word aan de andere kant gezet.
Met wat fantasie lijkt het ding ook wat op een scharfenberg. Kan mij indenken dat het best geinig zal zijn om treinstellen aan en af te koppelen zonder hulp van vingers. Hop even een extra sprinter er aan hangen of een mat 46 met een hondekop koppelen en ontkoppelen.
Groet,
Robert
-
Zelfs 2 locomotieven koppelen gaat uitstekend en ze zijn dan direct in tandem gekoppeld op het adres van de voorste lok.
Ik heb nu 1 set ingebouwd en heb er nog een paar op de plank liggen voor andere loks en rijtuigen/wagons.
Groet,
Bert
-
De loc moet dan omlopen of word simpelweg afgekoppeld en een andere loc die klaarstond op een ander spoortje word aan de andere kant gezet.
Dan heb je ook alleen maar een bedienbare koppeling nodig aan de desbetreffende loc('s).
T4T schiet dan het doel ver voorbij, een Krois is meer dan voldoende.
Eurotrein is inderdaad importeur geweest. En ik persoonlijk ben nog steeds een groot bewonderaar van het T4T systeem, dat ik voor spoor 0 ga gebruiken. Maar dat levert wel zijn problemen op ivm de geluidsmodules in Lenz locomotieven, dus daar moet een andere oplossing voor gevonden worden.
Het in multi-tractie rijden is een sublieme oplossing van T4T, dat kent geen ander merk.
Overigens is de vertaling, waarnaar de link verwijst, van mijn hand. Toen was ik nog importeur. De beloofde vertalingen van de (inmiddels tussentijdse) Belgische importeur zijn er nooit gekomen.
Maarten van der Burgt
-
Dag Maarten,
Dus ik heb het goed begrepen dat dit spul niet te combineren is met Esu decoders en een Multimaus (Pro)? Krois is groter en lelijker en heeft geen stroom doorvoer. Wellicht tegen de tijd dat ik aan een echte baan begin dat er nog mooiere koppelingen zijn.
Mvg,
Robert
-
Niet met ESU decoders, want je moet T4T decoders gebruiken. Dat schrijft het systeem nou eenmaal voor. Veel eigenschappen bestaan niet in andere decoders en kunnen daar ook niet in ge-update worden, want er zijn o.a. aansluitingen voor de koppelingen nodig en draden voor de treinbus + de totale software.
Dat is dus ook meteen het grootste nadeel.
Een oplossing waar ik mee aan het stoeien ben is het plaatsen van een extra relais (in spoor 0 ruimte genoeg, hoop ik) om of de originele (sound)decoder de motor te laten aansturen of tijdelijk de T4T decoder het afkoppel protocol te laten afhandelen.
De multimuis (pro) heeft hier niks mee van doen, het gehele T4T systeem draait onder DCC en is dus door de diverse merken aan te sturen.
Je kunt er eventueel ook over denken om bijvoorbeeld 1 of 2 loc's van T4T te voorzien en de wagons alleen aan de voor- en achterkant van de stam van een T4T koppeling te voorzien. Dan wel stroomvoerende koppelingen of draden door de gehele trein, want voor- en achterkant moeten via 1 T4T wagondecoder wel met elkaar kunnen communiceren.
Maarten.
-
Beste T4T ontkoppelaars,
Wat mij niet duidelijk is geworden is wat een setje compleet met de decoder moet gaan kosten.
Graag meer info (y)
Groetjes,
Wullem NS
-
Niet echt goedkoop, 240 Euro
Rob
-
:o dat zijn 10 welk merk ook met koppeling o.a FL KK
en een ontkoppelaar kost € 10
leuk willekeurig ont koppelen
maar meestal in station of rangeer terrein
dan maar op 1 plek
-
De set bestaat uit 1 lokdecoder, 3 wagondecoders en 8 automatische koppelingen. Aan de wagons zijn ook sluitlichten te koppelen.
Het is meer, dan alleen een ontkoppeling, want b.v. de sluitlichten gaan automatisch over van de laatste wagon naar de dan laatste wagon. Ook is het mogelijk om bij rijtuigen met binnenverlichting deze afzondelijk aan te sturen op diverse soorten verlichting en op te delen in stukken van een rijtuig. Ook bij een stuurstandrijtuig wordt deze automatisch gekoppeld aan de lok en heeft het zelfde adres als de lok. Ook als er nog een lok voor komt, dat neemt de hele trein het adres van de voorste lok aan en rijden de loks automatisch in tandem, zelfs als de lok aan de achterkant van de trein koppelt.
Groet,
Bert
-
Dan nog,
een simpel decodertje kost € 15
een herkat ont koppelaar €10
Als de loc een zeg L decoder heeft en die er toch ingaat
10 wagons een decoder met 1 adres
ben ik toch goedkoper uit
en dan kan ik de rij, licht voor en achter en de extra aansluiting(en) gebruiken
Jammer dat ik zelf de sluit lichten aan en uit moet zetten
schhelt ongeveer € 60